05/02/2021

Η Ofcom ανακαλεί την άδεια του αγγλόφωνου κινεζικού τηλεοπτικού δικτύου CGTN

Η βρετανική ρυθμιστική αρχή για τα μέσα ενημέρωσης ανακοίνωσε σήμερα πως ανακαλεί την άδεια που είχε χορηγήσει στο κινεζικό δημόσιο αγγλόφωνο ενημερωτικό τηλεοπτικό κανάλι CGTN επικαλούμενη τον έλεγχο που ασκείται στα προγράμματά του από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα.

Η βρετανική ρυθμιστική αρχή για τα μέσα ενημέρωσης ανακοίνωσε σήμερα πως ανακαλεί την άδεια που είχε χορηγήσει στο κινεζικό δημόσιο αγγλόφωνο ενημερωτικό τηλεοπτικό κανάλι CGTN επικαλούμενη τον έλεγχο που ασκείται στα προγράμματά του από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα.

Σε ανακοίνωσή της, η Ofcom εξήγησε πως το δικαίωμα εκπομπής είχε δοθεί στην εταιρεία Star China Media Limited, η οποία στην πραγματικότητα «δεν έχει συντακτική αρμοδιότητα στο περιεχόμενο που μεταδίδεται από το CGTN» και πως η μεταβίβαση της άδειας αυτής στην οντότητα που ελέγχει πραγματικά το κανάλι δεν είναι δυνατή, επειδή αυτό το τελευταίο «ελέγχεται από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα».

«Δώσαμε πολύ χρόνο στο CGTN για να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς. Οι προσπάθειες αυτές εξαντλήθηκαν», πρόσθεσε η ρυθμιστική αρχή, η οποία θεώρησε πως πρέπει «να ανακληθεί η άδεια που έχει δοθεί στο CGTN για να μεταδίδει στο Ηνωμένο Βασίλειο».

Η απόφαση αυτή της Ofcom υπάρχει κίνδυνος να δηλητηριάσει ακόμη περισσότερο τις σχέσεις ανάμεσα στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Κίνα, που έχουν ήδη επιδεινωθεί εξαιτίας της καταδίκης από το Λονδίνο της μεταχείρισης που επιφυλάσσει το Πεκίνο στη μειονότητα των Ουιγούρων και του επίμαχου κινεζικού νόμου για την ασφάλεια στο Χονγκ Κονγκ, ο οποίος έκανε το Ηνωμένο Βασίλειο να χορηγήσει βρετανικό ειδικό διαβατήριο σε ορισμένους πολίτες της πρώην αποικίας του.

Η Ofcom ανακοίνωσε εξάλλου πως θα αποφανθεί «σύντομα» σχετικά με μια διαδικασία κυρώσεων σε βάρος του τηλεοπτικού καναλιού για μια κάλυψη που θεωρήθηκε μεροληπτική, άδικη και αντίθετη στο σεβασμό της ιδιωτικής ζωής.

Τον Ιούλιο η ρυθμιστική αρχή είχε επικρίνει το κρατικό κανάλι για τη μεταχείριση που είχε επιφυλάξει στον βρετανό δημοσιογράφο Πίτερ Χάμφρι, όταν είχε καλύψει τη σύλληψή του στην Κίνα.

Τον Μάιο είχε ήδη κατηγορήσει το CGTN για μεροληψία στην κάλυψη των διαδηλώσεων υπέρ της δημοκρατίας που είχαν γίνει το 2019 στο Χονγκ Κονγκ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κατηγορία Media News

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Libra Press © Copyright 2020 | All Rights Reserved
Dual Design
Κάντε εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο μας για να λαμβάνετε τα νέα μας, τις αποκλειστικές ειδήσεις και τις καταπληκτικές προσφορές από το χώρο της ψηφιακής τηλεόρασης.