ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 126
10 ΨΗΦΙΑΚΗΤΗΛΕΟΡΑΣΗ > > > ΜΑΡΤΙΟΣ 2019 MEDIA TANSMITTER > > > Γράφει η Ματίνα Παπαχριστούδη ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ ΕΠΊΣΗΜΑ Η ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΉ ΧΩΡΗΤΙΚΌΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΡΤ Διπλή δικαίωση για την ΕΡΤ. Μετά την ολο- κλήρωση της λειτουργίας του αυτόνομου δικτύου της πανελλαδικά, ήρθε και το υπο- σχόμενο «δώρο» του κράτους, για τη χρήση της δορυφορικής χωρητικότητας στονHellas Sat. Μια δέσμευση του υπουργούΨηφιακής Πολιτικής που είχε δοθεί δημόσια ενάμισι χρόνο πριν, αλλά τελικά κατοχυρώθηκε και επίσημα πριν λίγες ημέρες. Η ΕΡΤ φυσικά χρησιμοποιούσε όλο αυτό το διάστημα τη δορυφορική χωρητικότητ,α αλλά δεν ήταν τυπικά κατοχυρωμένη. Με την υπουργική απόφαση του Νίκου Παππά (Yπ. Aρ. 300) που δημοσιεύθηκε στην Εφημερί- δα της Κυβέρνησης, εκχωρείται στην ΕΡΤ «δορυφορική χωρη- τικότητα για την ευρυεκπομπή προγραμμάτων μη εμπορικού χαρακτήρα». Όπως σημειώνεται στην απόφαση «Στην ΕΡΤ Α.Ε. εκχωρειται, χωρις ανταλλαγμα, η δορυφορικη χωρητικοτητα του αναμεταδοτη BSS07V του δορυφορου Hellas-Sat 3, για την ευρυεκπομπη των προγραμματων της που δεν εχουν εμπορι- κο χαρακτηρα, αποκλειστικα για την εξυπηρετηση του δημο- σιου σκοπου παροχης δημοσιας ραδιοτηλεοπτικης υπηρεσιας και, ιδιως, για τη διασφαλιση ενημερωσης του κοινωνικου συ- νολου και του αποδημου ελληνισμου σε πολιτιστικα, πολιτικα, κοινοβουλευτικα και κοινωνικα θεματα και για την απροσκο- πτη καλυψη και ληψη ραδιοτηλεοπτικου σηματος σε απομα- κρυσμενες και δυσπροσιτες περιοχες της χωρας». Πρακτικά η ΕΡΤ δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή τη χωρητικότητα για την διακίνηση τηλεοπτικών εμπορικών προγραμμάτων, όπως για παράδειγμα των ιδιωτικών περιφερειακών. «ΛΕΥΚΈΣ» ΠΑΡΑΜΈΝΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΈΣ ΠΕΡΙΟΧΈΣ ΨΗΦΙΑΚΟΎ ΣΉΜΑΤΟΣ Ο νόμος της καθολικής τηλεοπτικής κάλυψης που θα έλυνε το πρόβλημα της πλήρους κάλυψης με ψηφιακό σήμα για περίπου 500.000 κατοίκους σε όλη τη χώρα, δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Τα 24 εκατομμύρια ωστόσο που έχουν εγκριθεί από το κράτος ως επιδότηση της «καθολικής κάλυψης» για τις λευκές περιοχές είναι το ισχυρό δέλεαρ που ενεργοποίησε δυο παρόχους, την Cosmote και τη Digea. Αυτοί οι δυο πάροχοι εμφανίζονται σε όλες τις δημόσιες ανακοινώσεις των δήμων που μετέχουν στο πρόγραμμα της επιδότησης και καλούν τους κα- τοίκους να υποβάλλουν τα αναγκαία δικαιολογητικάως τις 19Μαρτίου. Σημει- ώνεται ότι ο οποιοσδήποτε κάτοικος μπορεί να προχωρήσει μόνος του τη δι- αδικασία και να προμηθευτεί την «προσφορά» της Cosmote, όχι όμως και της Digea. Ηδιαφορά έγκειται στα διαφορετικά μοντέλα κάλυψης. Ημεν Cosmote προσφέρει στο πακέτο της Cosmote pack, τα πανελλαδικής εμβέλεια κανά- λια της, συν όσα περιφερειακά εκπέμπουν στην περιοχή για τρία μόνο χρό- νια, μέσω IPTV, και έχει το δικαίωμα να κάνει επιπλέον προσφορές στους κα- τοίκους για επιπλέον τηλεοπτικές υπηρεσίες. Η Digea προσφέρει το δικό της «πακέτο», δηλαδή τα ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας και τα περιφερειακά της πλατφόρμας της για οκτώ χρόνια, μέσω gap fillers που θα εγκατασταθούν σε συνεννόηση με τους συμμετέχοντες στο πρόγραμ- μα δήμους. Η ΕΡΤ δεν μετέχει στο πρόγραμμα καθώς είναι υποχρεωμένη να παρέχει τις τηλεοπτικές υπηρεσίες της καθολικά, άρα είναι υποχρεωμένη να τοποθετήσει μόνη της τους αναμεταδότες για την κάλυψη αυτών των περιο- χών. Το μοντέλο που θα χρησιμοποιηθεί στην εκπομπή σήματος είναι μεικτό, τόσο μέσω δορυφόρου, όσο και μέσω οπτικών ινών, ανάλογα την περιοχή κά- λυψης και φυσικά τις αιτήσεις που θα συγκεντρωθούν. ΗNova όπως είναι γνω- στό δεν μετέχει στην επιδοτούμενη υπηρεσία, καθώς δεν περιλαμβάνει όλους τους σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας στην πλατφόρμα της. ΜΑΚΡΎΣ Ο ΔΡΌΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΈΣ ΆΔΕΙΕΣ ΤΗΣ ΤV Έκλεισε όπως άνοιξε η όποια συζήτηση για τη χορή- γηση των τηλεοπτικών αδειών στους περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδι- οτηλεόρασης. Και ο λόγος είναι απλός. Δεν υπάρχουν ακόμη οι αναγκαίες εκ του νόμου υπουργικές αποφά- σεις. Κυρίως σε ότι αφορά το κόστος των τηλεοπτικών αδειών. Τα μέλη του ΕΣΡ συζήτησαν το θέμα και ζητάνε από το αρμόδιο υπουργείο να γίνει εκ νέου μελέτη σε ότι αφορά στις οικο- νομικές δυνατότητες των περιφερειακών καναλιών, καθώς ήδη πληρώνουν υψηλό ενοίκιο για τη μεταφορά του σήματος τους στη Digea. Ο δεύτερος σημαντικός λόγος είναι ότι το επόμενο διάστημα θεωρείται «προεκλογικό» με ότι αυτό συνεπάγεται για όλη την αγορά. Η εκτίμηση είναι ότι συμφέρει το κράτος να «συζητά» με τους ιδιοκτήτες των περιφερειακών καναλιών στην ιδιότυπη ομηρεία που βρίσκονται, να εκπέμπουν νόμιμα, αλλά χωρίς τηλεο- πτικές άδειες, δηλαδή να είναι «παράνομα». Διόλου τυχαία δεν είναι η αναφο- ρά του αρμόδιου υπουργού Νίκου Παππά ότι το «μόνο εμπόδιο» για τη συζή- τηση μεταφοράς σήματος των περιφερειακών καναλιών είναι «η σύμβαση» με τον ιδιώτη πάροχο, δηλαδή τη Digea. Λίγες ημέρες νωρίτερα αυτής της δήλωσης, είχε προηγηθεί ο υφυπουργός Λευτέρης Κρέτσος, ο οποίος δήλω- σε πως η κυβέρνηση δεν έχει πρόβλημα να σπάσει η συμφωνία μεταξύ περι- φερειακών καναλιών και Digea! Με αυτή την εκκρεμότητα σε γκρίζα κυριο- λεκτικά ζώνη, είναι δύσκολο να προχωρήσει η τακτοποίηση του τηλεοπτικού τοπίου στη Θεσσαλονίκη, για το οποίο η Digea έχει προσφύγει στο ΕΣΡ, επει- δή τα τηλεοπτικά κανάλια εκπέμπουν μόνα τους από τα κέντρα εκπομπής της Κεντρικής Μακεδονίας. Παράλληλα τα περιφερειακά κανάλια μπήκαν πάλι στο προεκλογικό παιχνίδι! ΑΝΑΤΡΟΠΉ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΘΈΑΣΗ ΛΌΓΩ ΑΠΟΤΥΧΊΑΣ ΤΟΥ SURVIVOR Η πτώση δημοφιλίας για τα ριάλιτυ παιχνί- δι έχει αρχίσει μετά την φετινή αποτυχία του ριάλιτυ του Survivor στο ΣΚΑΙ να προ- σελκύσει το τηλεοπτικό κοινό. Ήδη κατα- γράφηκε μεγάλη ανατροπή στη μέση τηλεθέαση στις μετρή- σεις της Nielsen, με τον επί δυο χρόνια κυρίαρχο ΣΚΑΙ να έχει πέσει στην 3η θέση τηλεθέασης. Ο Alpha προωθήθηκε στην κορυφή της τηλεθέασης και τη 2η θέση κατέλαβε ο ΑΝΤ1 με κύριο όπλοφέτος την ελληνική μυθοπλασία. Οι ελληνικές σει- ρές είναι και το βασικό όπλο επιτυχίας του Alpha. Η αποτυχία του Survivor αποδίδεται στην επιλογή του φετινού μοντέλου, να εμφανίσουν Έλληνες και Τούρκους παίχτες σε ανταγωνι- σμό. Μια επιλογή που δεν συγκίνησε τους τηλεθεατές, ούτε στην Ελλάδα, ούτε στηνΤουρκία. Και ενώ στην ίδια την παρα- γωγή του Survivor προωθούνται αλλαγές στο πρότυπο με την επάνοδο των «μαχητών», στις διοικήσεις των καναλιών επι- κρατούν σενάρια ψαλιδίσματος των επενδύσεων σε ριάλιτυ! Όπως δείχνει η φετινή εμπειρία η επένδυση στις λίγες ελλη- νικές σειρές έχει υπεραποδώσει οφέλη, ενώ τα ριάλιτυ παρά το ότι είναι ακριβά στην παραγωγή τους, δεν έχουν μεγάλη κέρδη, κυρίως στην τηλεθέαση. Έτσι για την παραγωγή ενός καλοστημένου ριάλιτυ απαιτούνται έως και 130.000 ευρώ το επεισόδιο, ενώ ένα επεισόδιο κωμικής ή ακόμη και δραματι- κής σειράς δεν κοστίζει τόσα πολλά. Και το ελληνικό κοινό πα- ρακολουθεί φανατικά τις ελληνικές σειρές, αυτό πιστοποιούν οι καθημερινές μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz