ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 127

12 ΨΗΦΙΑΚΗΤΗΛΕΟΡΑΣΗ > > > ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019 MEDIA TANSMITTER > > > ΜΥΘΟΠΛΑΣΊΑ - REALITY SHOW, 1-0 ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΘΈΑΣΗ Πριν ένα χρόνο κανείς δεν θα μπορούσε να υποστηρίζει πως το θε- αματικό Survivor της τούρκικης εταιρείας παραγωγής του Ακτσούν Ιλιτζαλί θα αποτύγχανε. Κι όμως τη φετινή σεζόν όχι μόνο απέτυχε, αλλά συζητείται το ενδεχόμενο να κοπεί οριστικά από την οθόνη του ΣΚΑΙ! Μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε η δυναμική επιστροφή των ελ- ληνικών σειρών μυθοπλασίας στην ελληνική TV. Μετά από τα γκρίζα χρόνια των μνημονιών στην ελληνική τηλεοπτική παραγωγή, ουσια- στικά μετά από οκτώ χρόνια, οι ελληνικές σειρές επέστρεψαν και αμέ- σως πήραν πίσω το κοινό τους. Αυτή τη στιγμή σε τέσσερα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια προβάλλονται συνολικά 15 ελληνικές σειρές. Το παράδειγμα του ΑΝΤ1 είναι το πλέον χαρακτηριστικό. Έχει τις περισ- σότερες, έξι συνολικά και είναι σχεδόν όλες τους πετυχημένες, έχοντας εξασφαλίσει πρωτιές στις μετρή- σεις τηλεθέασης. Την πρωτιά στα ποσοστά τηλεθέασης της Nielsen συνεχίζουν και φέτος να έχουν οι 4 σειρές του Alpha, ενώ οι νέες σειρές, 4 συνολικά, στο Open δεν έχουν βρει το κοινό τους. Το σημαντικό που έχει φανεί τη φετινή τηλεοπτική σεζόν είναι πως οι ελληνικές σειρές έχουν μικρότερο κόστος πα- ραγωγής από τα ριάλιτυ παιχνίδια. Ένα ριάλιτυ σόου μπορεί να φθάσει έως και 130.000 ευρώ το επει- σόδιο, όταν οι ελληνικές σειρές κοστίζουν 80 με 90 χιλιάδες ευρώ το επεισόδιο. Επιπλέον, οι ελληνικές σειρές παράγουν πρόσθετη τηλεοπτική αξία, αφού μπορούν να επαναπροβληθούν πολλές φορές στη διάρκεια μιας σεζόν, ενώ τα ριάλιτυ παιχνίδια χάνουν εντελώς την αξία τους μετά την πρώτη προβολή. Γεγονός είναι πως από το σύνολο των δέκα και πλέον ριάλιτυ παιχνιδιών που προβάλλονται αυτή τη σεζόν στους πέντε τηλεοπτικούς σταθμούς, μόλις δυο κρίνονται επιτυχημένα, το Master chef του Star και το Your face sounds familiar του ΑΝΤ1. Η επιτυχία των ελληνικών σειρών είχε ως αποτέλεσμα να αλ- λάξει και ο συσχετισμός στον ανταγωνισμό. Ο ΑΝΤ1 που την περυσινή χρονιά βρισκόταν στην 4η θέση του ημερήσιου πίνακα μετρήσεων, φέτος βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τον πάντα πρώτο σε τηλεθέαση Αlpha. Και ο ΣΚΑΙ που τα δυο τελευταία χρόνια βρέθηκε στην κορυφή τηλεθέασης, εδώ και λίγους μήνες βρίσκεται σταθερά στην 3η θέση. Ήδη μειώθηκε ο χρόνος για το Survivor, ενώ για την επόμενη τηλεοπτική σεζόν αναμένεται να μπει στην αγορά των ελληνικών σειρών μυθοπλασίας και ο ΣΚΑΙ με ριμέικ παλαιότερων σειρών του Mega, όπως το «ΛόγωΤιμής» της Μιρέλλας Παπαοικονόμου, το «Κόκκινο Δωμάτιο» και η κωμική σειρά «Πολυκατοικία». FULL HD ΚΑΙ ΥΒΡΙΔΙΚΉ TV ΣΤΟ OPEN Δορυφορική, υβριδική τηλεό- ραση και παραγωγή εκπομπών σε fullHD φέρνει το Open, ο σταθμός του Ιβάν Σαββίδη. Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το νέο τηλεοπτικό κανάλι κά- νει επίδειξη τεχνολογικής ισχύ- ος. Τα όσα έχουν γίνει περιέ- γραψε ο διευθύνων σύμβουλος του Open Τζώννυ Καλημέρης, ο οποίος μίλησε για επενδύσεις σε «πολύ υψηλής ποιότητας τε- χνολογία». Το Open σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του, διαθέ- τει ψηφιακό τεχνολογικό εξο- πλισμό και όλες οι παραγωγές, εκπομπές και ειδήσεις είναι σε Full HD. Στα άμεσα σχέδια του σταθμού είναι η ανάπτυξη Υβρι- δικής Τηλεόρασης και θα είναι ο δεύτερος σταθμός μετά την ΕΡΤ που θα αποκτήσει υβριδικές υπηρεσίες. Επίσης σύντομα θα εκπέμπει το OpenWorld για όλο τον κόσμο για την Ομογένεια. ΜΙΑ ΕΛΕΎΘΕΡΗ ΆΔΕΙΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΉΣ ΕΜΒΈΛΕΙΑΣ Ελεύθερη θα παραμείνει η μια από τις συ- νολικά έξι τηλεοπτικές άδειες πανελλαδικής εμβέλειας που πρκηρύχθηκαν πέρυσι από το ΕΣΡ. Στη μίνι διαγωνιστική διαδικασία που ολοκληρώθηκε στο τέλος Φεβρουαρίου κα- τέθεσε αίτηση μόνο η Alter ego του Βαγγέ- λη Μαρινάκη, ο οποίος και απέκτησε την 5η τηλεοπτική άδεια. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των στελεχών του Εθνικού Συμβουλίου Ρα- διοτηλεόρασης στη Βουλή, η 6η άδεια θα παραμείνει ελεύθερη προς διεκδίκηση μέχρι τουλάχιστον την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη χορήγηση των θεματι- κών αδειών πανελλαδικής εμβέλειας. Αν μέχρι τότε δεν υπάρξει ενδιαφερόμενος, τότε η 6η τηλεοπτική άδεια γενικού περιεχομένου εκπίπτει και προστίθεται στις 4 θεματικές, με αποτελέσμα να προκηρυχθούν 5 θεματικές πανελλαδικής εμβέλειας. Όλα αυτά βέ- βαια δηλώνονται σε θεωρητικό επίπεδο, καθώς τίποτε δεν είναι έτοιμο για τη συνέχιση των διαγωνιστικών διαδικασιών, τόσο για τις θεματικού περιεχομένου άδειες, όσο και για τις περιφερειακές. Όπως είχε αποκαλύψει η στήλη, οι μεγάλοι τηλεοπτικοί παίκτες δεν θέλουν να δοθούν θεματικές άδειες πανελλαδικής εμβέλειας, γιατί θεωρούν πως θα χτυπηθεί η δική τους αγορά. Όσο για τα περιφερειακά, το ΕΣΡ έχει θέσει στον αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής σειρά ερωτημάτων και αιτημάτων, όπως το κόστος από- κτησης της άδειας αλλά και τα οικονομικά κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνει ο έλεγχος των κεφαλαίων. Είναι βέβαιο ότι στη διάρκεια της επερχόμενης προεκλογικής περιόδου για την Τοπική Διοίκηση (δημοτικές-περιφερειακές εκλογές Μάϊου), κανείς δεν θα ανοί- ξει ζήτημα τηλεοπτικής αδειοδότησης για την περιφέρεια. ΟΙ ΠΡΏΤΟΙ GAP FILLERS ΑΠΌ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΉ TV Στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύθη- κε η πρώτη απόφαση για την εγκατάσταση συ- μπληρωματικών κέντρων εκπομπής από περι- φερειακά κανάλια, με σκοπό την πλήρη κάλυψη της περιφέρειας τους. Όπως έγραψε η στήλη για την έγκριση τοποθέτησή τους, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της Digea, η οποία αναλαμβά- νει και την ευθύνη εποπτείας και λειτουργίας αυ- τών των συμπληρωματικών gap fillers. Η πρώτη έγκριση δόθηκε στους τηλεοπτικούς σταθμούς «Star» Κεντρικής Ελλάδας και ENA TV Στερεάς Ελλάδας, οι οποίοι μπορούν να εγκαταστήσουν με δικά τους έξοδα συμπληρωματικούς ψηφια- κούς πομπούς στις θέσεις «Λιδωρίκι» και στην «Πάρνηθα», ώστε να υπάρχει πληρέστερη ρα- διοκάλυψη της περιφερειακής ζώνης 8, στην οποία εκπέμπουν τα εν λόγω κανάλια. Όπως ρητά ορίζει η υπουργική απόφαση Ν. Παππά, οι ΣΣΕ βρίσκονται υπό την τεχνική εποπτεία της Digea, η οποία αναλαμβάνει την εγκατάσταση, λειτουργία και χρήση των gap fillers. Το κόστος ωστόσο της προμήθειας, λειτουργίας και συντή- ρησης βαρύνει τους κατόχους περιεχομένου πε- ριφερειακής εμβέλειας.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz