ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 131

8 ΨΗΦΙΑΚΗΤΗΛΕΟΡΑΣΗ > > > ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2019 ΑΠΟΨΕΙΣ > > > του Νίκου Μποζιονέλου H Μάντσεστερ Σίτι στην Αγγλία, η Μπάγερν Μονάχου στη Γερ- μανία, η Παρί Σεν Ζερμέν στη Γαλλία, η Γιουβέντους στην Ιτα- λία, η Μπαρτσελόνα στην Ισπανία. Οι πρωταθλήτριες ομάδες στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές λίγκες δεν είναι τέτοιες μόνο μέσα στο γήπεδο, αφού έχουν και τα ανάλογα έσοδα τόσο από εμπορικές συμ- φωνίες, όσο κυρίως από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Τα χρήματα που λαμβάνουν από τα εγχώρια κανάλια, μέσα από συμ- φωνίες κεντρικής διαχείρισης, ανταποκρίνονται σε αυτό που έχουν καταφέρει με την αγωνιστική τους παρουσία και στην Ευρώπη επιβε- βαιώνεται ξεκάθαρα πως «ό,τι δίνεις θα πάρεις». Εκεί δηλαδή όπου το ποδόσφαιρο βρίσκεται σε πολύ πιο προχωρημένο επίπεδο (σε όλους τους τομείς) συγκριτικά με την Ελλάδα, ο πρωταθλητής επιβραβεύεται. Ευλόγως, το τηλεοπτικό συμβόλαιο της Premier League είναι με δι- αφορά το μεγαλύτερο στον κόσμο. Ενδεικτικό ότι, για τη νέα σεζόν, οι 20 ομάδες θα μοιραστούν 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ! Τα χρήματα, όπως είναι λογικό, εκτοξεύουν αγωνιστικά τις ομάδες, όπως φάνη- κε ξεκάθαρα και τη σεζόν που πέρασε, με τους δύο αγγλικούς τελι- κούς σε Champions League (πρωταθλήτρια Ευρώπης η Λίβερπουλ με αντίπαλο την Τότεναμ) και Europa League (νικήτρια η Τσέλσι κό- ντρα στην Αρσεναλ). Η πρωταθλήτρια Μάντσεστερ Σίτι, η οποία, βεβαίως, πρώτευσε στην κατηγορία «merit payment» (πληρωμή βάσει αξίας), πήρε σχεδόν 2 εκατ. λίρες περισσότερα από τη δεύτερη Λίβερπουλ, η οποία ήταν πρώτη στα συνολικά έσοδα, αλλά αυτό συνέβη επειδή μεταδόθηκαν σε απευθείας σύνδεση περισσότερα παιχνίδια από εκείνα των «πο- λιτών». Στη δε γερμανική Bundesliga, που έχει το δεύτερο στην Ευ- ρώπη (και κατ’ επέκταση στον κόσμο), πίσω από την αγγλική Premier League, συμβόλαιο, η πρωταθλήτρια Μπάγερν ήταν πρώτη στα τη- λεοπτικά έσοδα, αφού εισέπραξε 63,2 εκατ. αφήνοντας πίσω και στα εν λόγω έσοδα τη δευτεραθλήτρια Ντόρτμουντ (με 61,9 εκατ. ευρώ). Η γαλλική Ligue 1 είναι ένα διαρκώς αναπτυσσόμενο πρωτάθλημα μεν, αλλά με αγωνιστικό… μονοπώλιο της Παρί Σεν Ζερμέν, δε, με τις αποδοχές της να αγγίζουν φέτος τα 60 εκατ. ευρώ, αρκετά μακριά από τις υπόλοιπες ομάδες που θεωρούνται διαχρονικά πιο εμπορικές στην Γαλλία (Λιόν και Μαρσέιγ με 48 και 46 εκατ. ευρώ αντίστοιχα). Ανάλογη η κατάσταση και στην ιταλική Serie A, η οποία απέκτησε άλλη αίγλη με την έλευση του Κριστιάνο Ρονάλντο στη Γιουβέντους, και μπήκε τη σεζόν που πέρασε σε νέα, τριετή τηλεοπτική συμφω- νία με βελτιωμένους όρους. Η πρωταθλήτρια Γιούβε ξεπέρασε τα 90 εκατ. ευρώ σε τηλεοπτικά έσοδα με τις Ιντερ (87), Νάπολι (83) και Ρόμα (82) να ακολουθούν. Το… αυτό και στην ισπανική Primera Division όπου τον πρώτο λόγο έχει δικαίως η πρωταθλήτρια Μπαρτσελόνα, έστω και με μικρή δι- αφορά από τη Ρεάλ Μαδρίτης: οι «μπλαουγράνα» πήραν 154 εκατ. ευρώ, αφήνοντας πίσω τους τις δύο μεγάλες ομάδες της Μαδρίτης (Ρεάλ και Ατλέτικο), με 148 και 110,6 αντίστοιχα. ΠΡΩΤΑΘΛΉΤΡΙΕΣ…ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΆ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ Τα τεράστια έσοδα των πρώτων των Big-5

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz