DIGITAL TV 133
8 ΨΗΦΙΑΚΗΤΗΛΕΟΡΑΣΗ > > > ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2019 ΑΠΟΨΕΙΣ > > > του Νίκου Μποζιονέλου Ο ι περίπου 150.000 φίλαθλοι του ΠΑΟΚ, που επέλεξαν να πλη- ρώσουν τα πέντε ευρώ για να παρακολουθήσουν τα παιχνίδι της ομάδας τους με τον Παναιτωλικό, τη Σλόβαν Μπρατισλά- βας και τον Πανιώνιο μέσω PAOK TV, είναι ένας εντυπωσιακός αριθ- μός στην πρώτη εφαρμογή του pay per view στην Ελλάδα. Το ppv είναι κάτι νέο για τη χώρα μας αλλά στην υπόλοιπη Ευρώπη, και στον κόσμο αν θέλετε, είναι μια συνήθης πρακτική. Ένα από τα κορυφαία παραδείγματα είναι αυτό της Ισπανίας, όπου η συνδρομητική τηλεό- ραση (μέσω του Canal+) εμφανίστηκε πριν από… 30 χρόνια. Για 25 συνεχόμενα χρόνια (1990-15), το Canal+ μετέδιδε ζωντανά και αποκλειστικά, για συνδρομητές, το σημαντικότερο παιχνίδι κάθε αγωνιστικής στην Primera Division, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των clásicos, αν και τα ντέρμπι μεταξύ Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μα- δρίτης μεταδίδονταν παράλληλα και από το κρατικό κανάλι. Τα βήματα στην Ισπανία, τηλεοπτικώς, ήταν συγκεκριμένα: το 1958 μεταδόθηκε για πρώτη φορά live αγώνας, το ντέρμπι ανάμε- σα στην Ατλέτικο και τη Ρεάλ, το 1990 δημιουργήθηκε το πρώτο συνδρομητικό κανάλι και το 1994 εμφανίστηκε η πρώτη υπηρεσία pay per view στη γηραιά ήπειρο: οι Ισπανοί ποδοσφαιρόφιλοι μπο- ρούσαν να επιλέξουν ένα συγκεκριμένο παιχνίδι από την Primera ή την Segunda Division, πληρώνοντας ένα συγκεκριμένο ποσό και να το δουν σε απευθείας μετάδοση στην οθόνη τους. Η διαχείριση αυτών των παιχνιδιών γινόταν τόσο από την κρατική τηλεόραση, όσο και από το Canal+, που αγόραζαν τα συγκεκριμένα δικαιώμα- τα από τη Liga και στη συνέχεια τα πρόσφεραν κωδικοποιημένα στους ενδιαφερόμενους. Ωστόσο το ppv δεν είχε μεγάλη επιτυχία στην Ισπανία, για δυο λό- γους. Πρώτον, επειδή οι ζωντανές μεταδόσεις (4-5 παιχνίδια σε κάθε αγωνιστική) κάλυπταν τα σημαντικότερα ματς άρα και τις σημαντικό- τερες ομάδες και, δεύτερον, επειδή το κοινό στο οποίο απευθυνόταν η λογική του μεμονωμένου παιχνιδιού - που στην συντριπτική πλειο- νότητα αφορούσε ματς μεταξύ συλλόγων του δεύτερου και του τρί- του επιπέδου, π.χ. Εξτρεμαδούρα με Οσασούνα, προτιμούσε να πάει στο γήπεδο και να δει από την κερκίδα την ομάδα του. Σήμερα, το pay per view έχει καταργηθεί στη χώρα της Ιβηρικής όπου κυριαρχεί η συνδρομητική: υπάρχουν επτά διαφορετικές πλατ- φόρμες / πάροχοι, από τις οποίες μπορεί κάποιος να παρακολουθή- σει ισπανικό και / ή διεθνές ποδόσφαιρο: Movistar, Οrange, Jazztel, Mitele Plus, Gol καθώς και η DAZN και η Footers που προσφέρουν αγώνες σε live video streaming. ΕΧΕΙ ΜΈΛΛΟΝ ΤΟ PAY PER VIEW ‘Ή ΌΧΙ; ΤΟ ΙΣΠΑΝΙΚΌ ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑ…
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz