DIGITAL TV 133
6 ΨΗΦΙΑΚΗΤΗΛΕΟΡΑΣΗ > > > ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2019 EDITORIAL > > > Η μάχη της οθόνης σε περιεχόμενο και μετάδοση μόλις άρχισε Μ όλις πρόσφατα το Netflix ανακοίνωσε τη λειτουργία «έδρας» στο Λονδίνο με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του ευρωπαϊκού περιεχομένου του. Η Sky με τη στήριξη της Comcast δημιούργησε τη Sky Studios για την παραγωγή και διανομή περιε- χομένου για τους τηλεοπτικούς σταθμούς της Sky, το NBC και τους σταθμούς της Universal Pictures. Και η σχετικά νέα ευρωπαϊκή συμμαχία ιδιωτικών καναλιών της ΕΜΑ (European Media Alliance) στην οποία ανήκει και ο ΑΝΤ1 στη χώρα μας, αποφάσισε τη δημιουργία πλατ- φόρμας παραγωγής και διανομής on line video. Αν σε αυτά προστεθεί η είσοδος της Disney στο video streaming και η έναρξη της Apple TV, δημιουργείται ένα εντελώς καινούργιο περι- βάλλον θέασης παγκοσμίως. Στη χώρα μας φθάνει προς το παρόν μόνο ο απόηχος των σημα- ντικών αυτών εξελίξεων, με τους τηλεοπτικούς σταθμούς να βρίσκονται ακόμη σε αμηχανία. Και ενώ διεθνώς ο ανταγωνισμός για την απόκτηση πρωτότυπου περιεχομένου δείχνει πως θα φθάσει στα ύψη, όλες οι έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως οι τηλεοπτικοί ορ- γανισμοί παραδοσιακής εκπομπής έχουν τη δυνατότητα να μετάσχουν σε αυτή τη «χρυσή εποχή» παραγωγής του περιεχομένου. Κι αυτό γιατί, όπως πάλι καταδεικνύουν μελέτες σε διεθνές επίπεδο, η παραδοσιακή μετάδοση έχει αποδεχθεί ιδιαίτερα ανθεκτική και την πε- ρίοδο της «εξοατομικευμένης χρήσης μέσων». Η παραδοσιακή οθόνη φαίνεται πως γίνεται η κύρια οθόνη και για το streaming και αυτή «ανήκει» στους παραδοσιακούς τηλεοπτικούς broadcasters, την τηλεοπτική βιομηχανία, η οποία φαίνεται πως δέχεται τη μεγαλύτερη πρόσκληση στην ιστορία της. Να κατοχυρώσει τη δυναμική της εξελίσσοντας ή μάλλον δι- εισδύοντας με νέα μοντέλα στην τάση του video streaming. Πριν μερικούς μήνες στην τελευταία σύνοδο της ITU στη Γενεύη διατυπώθηκε μια σειρά ενεργειών που οφείλει να κάνει η βιομηχανία της τηλεόρασης για να παραμείνει ισχυρή στο νέο τοπίο της τηλεόρασης. Βασική κατεύθυνση στις συζητήσεις που έγιναν είναι πως οι ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί θα πρέπει να ασκήσουν πιέσεις στις κυβερνήσεις των χωρών τους για ίσους όρους ανταγωνισμού με τις αναδυόμενες πλατφόρμες του video streaming, και να συνεργαστούν με τους κατασκευαστές τηλεοπτικών συσκευών, ώστε να βρουν «χώρο» για τα δικά τους προγράμματα. Κορυφαία στελέχη διεθνών τηλεοπτικών φορέων όπως η EBU αλλά και ο οργανισμός DVB εξέφρασαν ανησυχίες για τον διεθνή σκληρό ανταγωνισμό, επισημαίνοντας πως είναι ανά- γκη να επιτευχθεί στην Ευρώπη μια πραγματικά ενιαία αγορά και να εξαλειφθούν ο κα- τακερματισμός στα μοντέλα μετάδοσης και η έλλειψη διαλειτουργικότητας ανάμεσα στην εκπομπή και τις ευρυζωνικές συνδέσεις. Και εδώ βρίσκεται η δεύτερη μεγάλη μάχη της τη- λεοπτικής βιομηχανίας. Με δεδομένο ότι οι υπηρεσίες OTT αναπτύσσονται συνήθως μέσω εφαρμογών, οι τελικοί χρήστες καλούνται να εγκαταστήσουν πολλές και διαφορετικές από αυτές, ενώ οι ραδι- οτηλεοπτικοί φορείς είναι αναγκασμένοι να διατηρούν τις εφαρμογές τους σε πολλές και διαφορετικές πλατφόρμες, ώστε να παρέχουν τις νέες υπηρεσίες τους. Υπηρεσίες σε IPTV, σε DVB-T, σε Hybrid TV. Όπως διαπιστώθηκε οι κατασκευαστές τηλεοπτικών συσκευών δεν ενδιαφέρονται να ενημερώσουν το λογισμικό των συσκευών τους και έτσι οι παραδοσιακοί ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί μένουν εκτός της νέας αγοράς. Ένα πρόσφατο παράδειγμα από τη χώρα μας προέρχεται από την ΕΡΤ που ανέπτυξε τη Hybrid TV, υπηρεσία που είναι προσβάσιμη από ελάχιστους, καθώς οι συσκευές δεν υποστήριζαν τα πρωτόκολλα αυτά. Απαιτήθηκαν πολλές συναντήσεις και συζητήσεις προκειμένου οι κορυφαίες μάρκες τηλε- οπτικών συσκευών να αρχίσουν σταδιακά να εντάσσουν το «κόκκινο κουμπί» της υβριδι- κής της ΕΡΤ στο μενού τους. Το διαδίκτυο και η IP λειτουργία και διανομή περιεχομένου φαίνεται να είναι το μέλλον της τηλεοπτικής αγοράς και σε αυτό το πεδίο οι ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί δεν έχουν ακόμη προσαρμοστεί. Πόσο μάλλον στη χώρα μας, όπου ο σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των τη- λεοπτικών δικτύων δίνεται για την τηλεθέαση ενός ριάλιτυ παιχνιδιού και όχι για το μέλλον συνολικά του τηλεοπτικού περιεχομένου και της διανομής του. Ματίνα Παπαχριστούδη Εκδότης Αργύρης Νομικός arnomikos@digitaltvinfo.gr Σύμβουλος Έκδοσης Γιάννης Φίλιππος Δημητριάδης Διευθυντής Σύνταξης Σωτήρης Χατζηστρατής Αρχισυντάκτης Χάρης Ματθαίου Σύνταξη support@digitaltvinfo.gr Νίκος Δρικάκης Ματίνα Παπαχριστούδη Νίκος Μποζιονέλος Παναγιώτης Μαλακούδης Παναγιώτης Ψυχογιός Νομικά Θέματα Αλέξανδρος Τρυφωνίδης Ανταποκριτής Βορ. Ελλάδος Κώστας Παπαζαχαρίου Καλλιτεχνική Επιμέλεια Νίκος Κόλλιας Web Developer Λευτέρης Χαμακιώτης Λογιστήριο Αλεξία Τερλέγκα fin@digitaltvinfo.gr ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΤΕΥΧΟΣ #133 www.digitaltvinfo.gr Libra Press Καυκάσου 145,113 64, Άνω Κυψέλη, Τηλ.: 210-8815417, Fax: 210-8815416 e-mail: info@digitaltvinfo.gr
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz