ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 139

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2020 6 > > > ΑΠΟΨΕΙΣ > > > Το μέλλον στο ποδόσφαιρο! του Νίκου Μποζιονέλου Μια απίστευτη εξέλιξη με τη σχέση ποδοσφαίρου και τηλεόρασης… Το μέλλον και η τεχνολογία αλλάζουν το ποδόσφαιρο! T ις δεκαετίες του ’80 και, κυρίως, του ’90, το ποδόσφαιρο έγινε το πιο εμπορικό σπορ παγκοσμίως. Η ανάπτυξη της τηλεόρα- σης σε, σχεδόν, κάθε γωνιά του πλανήτη έφερε το άθλημα σε κάθε σπίτι. Ένα άθλημα που διεξάγεται βέβαια σε διάστημα 90, και κάτι, λεπτών, συν τα 15 λεπτά του ημιχρόνου. Και οι pre και post game εκπομπές αύξησαν ακόμη περισσότερο τη διάρκειά του. Και φυσικά, παρά τον αρχικό…φόβο, τα γήπεδα όχι μόνο δεν άδειασαν, αλλά γε- μίζουν ακόμη περισσότερο στις ποδοσφαιρικά προηγμένες χώρες. Και, το σημαντικότεροι, οι σύλλογοι έπαψαν να είναι απλοί σύλλογοι, απλές ομάδες ή, έστω, οργανισμοί. Εξελίχθησαν σε top brands, παγ- κοσμίως, μπαίνοντας στο ζύγι με τη…Google και την Coca Cola. Συνάμα οι σταρ του σπορ έγιναν top influences: για να ανεβάσει κάτι στα social media του ο Κριστιάνο Ρονάλντο, θα τον πληρώσεις περισσότερο από ό,τι τη…Σακίρα, επί παραδείγματι. Η δε παρουσία του Πορτογάλου σταρ στη Γιουβέντους έφερε τη «βέκια σινιόρα» στην 3η θέση στους fol- lowers στο Instagram, μετατρέποντας την παράλληλα σε πραγματική δύ- ναμη συνολικά στα social media, πίσω από τις δύο ισπανικές, Ρεάλ και Μπαρτσελόνα. Η τεράστια δυναμική τους αποτυπώνεται στις εμπορικές συμφωνίες που υπογράφουν οι ομάδες τους, αλλάζοντας το οικονομικό στάτους και τη θέση τους στο power game του ποδοσφαίρου. Ως αποκάλυψε μάλιστα, μιλώντας στο «Bleacher Report» ο επικεφα- λής εσόδων της Γιουβέντους, Τζόρτζιο Ρίτσι, είπε ότι «το ποδό- σφαιρο θα αλλάξει εντελώς τα επόμενα 4-5 χρόνια». Γιατί; Διότι, ως είπε, οι νέες γενιές οπαδών δεν ενδιαφέρονται για ολόκληρες live μεταδόσεις, αλλά για highlights και εικόνες από τα παρασκήνια». Αν το σκεφτεί κανείς, μάλλον είναι σοκαριστικό: οι νέοι ποδοσφαιρόφι- λοι, δε θέλουν να βλέπουν ποδόσφαιρο. Προτιμούν τις καλύτερες φάσεις, προτιμούν τις εικόνες από τα αποδυτήρια, όπου μπορούν να δουν τους ποδοσφαιριστές, δηλαδή τα είδωλα τους, εκτός αγωνιστι- κού χώρου. Παράλληλα, όμως, είναι και λογικό, αφού οι ποδοσφαι- ριστές είναι πλέον σταρ και τα επόμενα χρόνια θα γίνουν ακόμη μεγαλύτεροι, ακόμη πιο δυνατοί, πιθανότατα ακόμη πιο πλούσιοι. «Το top-level του ποδοσφαίρου γίνεται όλο και περισσότερο enter- tainment. Οι καλύτεροι ποδοσφαιριστές θα γίνουν, όλο και περισ- σότερο, σαν τους αστέρες της show business και θα έχουν προσωρινές δουλειές, σαν τους ηθοποιούς, σχεδόν χωρίς κάποια δέσμευση με συμβόλαιο. Μπορεί να μην το θέλουμε, αλλά η παγκό- σμια οικονομία μας σπρώχνει σε αυτή την κατεύθυνση», πρόσθεσε. Οι αλλαγές στο Champions League είναι αποτέλεσμα της πίεσης των κλαμπ, δηλαδή της ECA (ένωση ευρωπαϊκών ποδοσφαιρικών κλαμπ). Η αντίθεση με το Μουντιάλ Συλλόγων είναι ακόμη μία κί- νηση αμφισβήτησης της ισχύουσας τάξης. Όλα αυτά είναι προερ- γασίες για τις αλλαγές που θα επιχειρηθούν να γίνουν το 2024, μια χρονιά-ορόσημο για το ποδόσφαιρο, αφού τότε θα πρέπει να ξα- ναγραφτεί το καλεντάρι της FIFA. Οι ημερομηνίες για τις εθνικές ομάδες, οι διοργανώσεις, τα πάντα… n

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz