DIGITAL TV 170
ΕDITORIAL >>> ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022 6 >>> www.digitaltvinfo.gr Ιδιοκτησία ΤΕΥΧΟΣ #170 Εκδότης Αργύρης Νομικός arnomikos@digitaltvinfo.gr Σύμβουλος Έκδοσης Γιάννης Φίλιππος Δημητριάδης Διευθυντής Σύνταξης Σωτήρης Χατζηστρατής Αρχισυντάκτης Χάρης Ματθαίου Σύνταξη support@digitaltvinfo.gr Νίκος Δρικάκης Παναγιώτης Μαλακούδης Νομικά Θέματα Αλέξανδρος Τρυφωνίδης Ανταποκριτής Βορ. Ελλάδος Κώστας Παπαζαχαρίου Καλλιτεχνική Επιμέλεια Σωρήρης Ανδρίτσος Web Developer Λευτέρης Χαμακιώτης Λογιστήριο Χρύσα Τσιαντούλα n@digitaltvinfo.gr Libra Press Καυκάσου 145,113 64, Αθήνα, Τηλ.: 210-8815417, Fax: 210-8815416 e-mail: info@digitaltvinfo.gr Στάσιμη η συνδρομητική τηλεόραση, διέξοδος για τους φιλάθλους οι ελεύθερες αθλητικές μεταδόσεις E δώ και πολλά χρόνια έχει γίνει συνείδηση στους φίλους των σπορ ότι για να μπορούν να παρακολουθούν τα σημαντικότερα αθλητικά γεγονότα στην τηλεόραση θα πρέπει να πληρώνουν. Το φαινόμενο αυτό βέβαια δεν είναι ελληνικό, καθώς το συναντάμε σε όλες τις χώρες του εξωτερικού. Για την ακρίβεια μάλιστα είναι μια πολύ φυσιολογική εξέλιξη που καθυστέρησε να έρθει στην Ελλάδα, η οποία βίωσε «αναγκαστικά» τους νόμους της αγοράς – έστω και – αργότερα από την υπόλοιπη Ευρώπη. Το Filmnet έγινε το 1994 το πρώτο συνδρο- μητικό κανάλι που ξεκίνησε να μεταδίδει αποκλειστικά αγώνες από το ελληνικό πρωτάθλημα (2/10/1994 Ηρακλής – ΠΑΟΚ), ακολούθησε το 1996 το SuperSport που έγινε το πρώτο αμιγώς αθλητικό κανάλι της χώρας, ενώ στο τέλος του 1999 ήρθε η σαρωτική επικράτηση της δορυ- φορικής Nova που σταδιακά άρχισε να προσφέρει αμέτρητες ώρες μετάδοσης από όλα τα με- γάλα πρωταθλήματα της Ευρώπης και όχι μόνο. Μπορεί όλα αυτά να μοιάζουν με μακρινό παρελθόν, είναι όμως οι παράγοντες που καθόρισαν τη διαμόρφωση του σημερινού αθλητικού τηλεοπτικού τοπίου. Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών γνωρίζουν καλά ότι σημαντικό εφόδιο στη στρατηγική της εμπορικής πολιτικής τους για τη δι- εύρυνση της πελατειακής τους βάσης, αποτελεί η προσφορά υπηρεσιών premium τηλεοπτικού περιεχομένου, κυρίως όμως αθλητικού. Cosmote και Nova συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά για να εξασφαλίσουν τα τηλεοπτικά δικαιώματα μετάδοσης από τις εμπορικότερες αθλη- τικές διοργανώσεις, γεγονός που επειδή αυξάνει τον ανταγωνισμό θα έπρεπε κανονικά και να ωφελεί τους καταναλωτές. Αυτό όμως δεν αποτυπώνεται στην πράξη, καθώς το ποσοστό της δι- είσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα παραμένει σε πολύ χαμηλό επίπεδο συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ναι μεν υπάρχει κάποιος εξορθολογισμός τιμών σε σχέση με το παρελθόν, όμως με βάση το κατά κεφαλήν εισόδημα η συνδρομητική τηλεόραση εξακολουθεί να είναι στη χώρα μας ακριβότερη από τις υπόλοιπες της Ευρώπης. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και η επαναφορά του ειδικού φόρου 10% σε κάθε μηνιαίο λογαριασμό, που η εφαρ- μογή του τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι πέρα από κάθε λογική. Γίνεται λοιπόν σαφές, ότι παρά τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξής της η εγχώρια συνδρομητική τηλεόραση παραμένει στάσιμη, ή στην καλύτερη περίπτωση προχωράει με ρυθμούς χελώνας. Η πικρή αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή δύσκολα βρίσκονται περισσότεροι Έλληνες που να έχουν τη δυνατότητα ή να επιθυμούν να καταβάλουν το απαραίτητο αντίτιμο, καθώς τη θεω- ρούν ακριβή. Οι φίλαθλοι θέλουν να παρακολουθούν από την τηλεόραση του σπιτιού τους το ελληνικό πρωτάθλημα, το Champions League, την Premier League, την Ευρωλίγκα, το NBA και τις άλλες σπουδαίες διοργανώσεις, αρκετοί όμως από αυτούς συμβιβάζονται με λιγότερα και καταφεύγουν σε πολύ οικονομικότερες λύσεις που είναι και εξαιρετικά ποιοτικές, όπως το NBA LEAGUE PASS ή το EuroLeague TV. Ευχάριστη διέξοδο για τους φιλάθλους αποτελούν οι ελεύθερες μεταδόσεις των επίγειων ψη- φιακών καναλιών. Σίγουρα δεν υπάρχει η πληρότητα που μπορεί να βρει κανείς σε Cosmote TV και Nova, δε λείπουν όμως σημαντικές διοργανώσεις με αγώνες υψηλού ενδιαφέροντος. Ξεχω- ριστή θέση κατέχει η ΕΡΤ 3 που μεταδίδει το πρωτάθλημα της Α1 και το Κύπελλο του μπάσκετ, το ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα της Super League 2, το πρωτάθλημα της Α1 και το Κύπελλο του βόλεϊ, τη Formula 1, τον τελικό του UEFA Europa League και τον τελικό του UEFA Europa Confer- ence League. Επίσης, το MEGA μεταδίδει στις αγωνιστικές της Τετάρτης έναν αγώνα Α’ επιλογής του UEFA Champions League, ο Alpha μεταδίδει όλους τους επίσημους και φιλικούς αγώνες της Εθνικής μας ομάδας ποδοσφαίρου, ενώ το Action 24 μεταδίδει αγώνες από το αγγλικό Carabao Cup (Λιγκ Καπ). Τέλος, το κερασάκι στην τούρτα το βάζει ο ΑΝΤ1, καθώς από τις 20 Νοεμβρίου έως τις 18 Δεκεμβρίου θα μεταδώσει τους 32 από τους 64 αγώνες του Mundial του Κατάρ. Καλή τηλεθέαση Χάρης Ματθαίου
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz