DIGITAL TV 183

To DVB κυκλοφορεί νέα δοκιμαστικά stream υδατογράφησης DVB-TA Το DVB κυκλοφόρησε ένα νέο σύνολο δοκιμαστικών streamγια τo DVBTargeted Advertising (DVB-TA) για να δοκιμάσει τη χρήση υδατογραφήματος (watermark) ως μέσο σήμανσης της παρουσίας δια- φημιστικών διαλειμμάτων ή άλλων ευκαιριών αντικατάστασης πε- ριεχομένου. Το DVB-TA δίνει τη δυνατότητα στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να αξιοποιήσουν νέες πηγές εσόδων με τη διεξαγωγή πιο αποτελεσματικών διαφημιστικών εκστρατειών και εξατομικευμένου περιεχομένου σε δίκτυα γραμμικής μετάδοσης. Το πρώτο μέρος του DVB-TA καθορίζει τη σηματοδότηση εκπομπής που χρησιμο- ποιείται από τους δέκτες για τον εντοπισμό ευκαιριών τοποθέτησης μέσα σε μια υπηρεσία σε μια ροή μεταφοράς DVB. Η υδατοσήμανση παρέχει μια προαιρετική εναλλακτική μέθοδο για την παράδοση της σηματοδότησης DVB-TA από τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς στους δέκτες. Η υδατοσήμανση είναι ιδιαίτερα εφαρμόσιμη σε πε- ριπτώσεις χρήσης όπου μια γραμμική υπηρεσία εκπομπής παραδίδεται σε έναν τηλεοπτικό δέκτη από έναν αποκωδικοποιητή μέσω HDMI. Επειδή η σηματοδότηση της ευκαιρίας αντικατάστασης περιεχομένου μεταφέρεται ως υδατογράφημα που παραμένει μέσω της μετακω- δικοποίησης και της πολυπλεξίας, μπορεί να ενσωματωθεί από τον ραδιοτηλεοπτικό φορέα και να περάσει απρόσκοπτα από τα συ- στήματα δικτύου/πλατφόρμας-διαχειριστή. NEWS >>> ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 12 >>> Η Blue Origin παρουσίασε το τριώροφο όχημα προσεδάφισης Blue Moon Η Blue Origin, εταιρεία του Jeff Bezos, πα- ρουσίασε το όχημα προσεδάφισης Blue MoonMark 1 που προορίζεται για μελλοντική προσεδάφιση στο φεγγάρι. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης όπου πραγματοποιήθηκε η πα- ρουσίαση, έδωσαν το παρόν ο Jeff Bezos όπως και ο διοικητής της NASA, Bill Nelson. Η εκδήλωσε έλαβε χώρα στο εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων της Blue Origin στο Huntsville της Αλαμπάμα. Εικόνες από την εκδήλωση κοινοποιήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόσο από την Blue Origin, όσο και από τον Νέλσον. «Αποκαλύψαμε το όχημα προσεδάφισης Blue Moon MK1, ύψους σχεδόν τριών ορόφων», δήλωσε η Blue Origin σε ανάρτησή της, προσθέτοντας ότι εκτός από τη μεταφορά φορτίων στην επιφάνεια του φεγγαριού, οι πρώτες αναπτυ- ξιακές αποστολές τουMark 1 θα επιβεβαιώσουν επιπλέον τις τεχνολογικές δυνατότητες του οχήματος. «Το Blue Origin MK1 θα είναι ικανό να με- ταφέρει τρεις τόνους σε οποιαδήποτε τοποθεσία στην επιφάνεια του φεγγαριού», ανέφερε η εταιρεία. «Αυτή η χωρητικότητα το καθιστά ιδανικό για διάφορα φορτία υποδομών και επιστημονικού εξοπλισμού». Σε μεταγενέστερες πτήσεις, η Blue Origin θα χρησιμοποιήσει το δια- στημοπλοίο Mark 2 για να μεταφέρει αστροναύτες στην επιφάνεια του φεγγαριού. Το όχημα προσεδάφισης θα ταξιδέψει στο φεγγάρι μέσα σε σκάφος διαμέτρου 7 μέτρων, χρησιμοποιώντας τον πυραυλοκινητήρα New Glenn της Blue Origin, ο οποίος βρίσκεται υπό ανάπτυξη. Οι αστροναύτες θα μεταφερθούν στο διαστημοπλοίο από την εγκάτασταση Lunar Gateway σε τροχιά γύρω από το φεγγάρι, η οποία επίσης βρίσκεται υπό ανάπτυξη. Ιταλία: Πέφτει η τηλεθέαση της γραμμικής τηλεόρασης την ώρα που αυξάνεται το streaming Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο μέσος ημερήσιος αριθμός τηλε- θεατών στην Ιταλία μειώθηκε κατά 2,3% σε 8,56 εκατομμύρια, ενώ ο μέσος αριθμός τηλεθεατών στην prime TV μειώθηκε κατά 3,2% σε 20,01 εκατομμύρια. Το Πα- ρατηρητήριο Επικοινωνιών της Αρχής Επικοινωνιών (AgCom) αποδίδει την πτώση αυτή στον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους παρόχους streaming video. Η RAI ήταν ο πιο δημο- φιλής ραδιοτηλεοπτικός φορέας, με μέσο ημερήσιο κοινό 3,27 εκατομμυρίων τηλεθεατών (μερίδιο 38,2%). Η Mediaset ήταν δεύτερη με 3,21 εκατομμύρια τηλεθεατές (μερίδιο 37,5%), ακολουθούμενη από την Discovery (680.000 τηλεθεατές), την Comcast/Sky (620.000 τηλεθεατές) και την La7 (320.000 τη- λεθεατές). Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, η RAI έχασε περισσότερους θεατές (160.000) από τη Mediaset (- 100.000 θεατές). Το La7 έχασε 80.000 τηλεθεατές την ημέρα, ενώ το Discovery και το Comcast/Sky δεν είδαν σημαντικές αλλαγές. Η τάση είναι παρόμοια στην prime time. Η RAI είχε μέση ημερήσια τηλεθέαση στην prime time 7,81 εκατομμύρια τηλεθεατές (39,0% μερίδιο), έναντι 7,53 εκατομμυρίων τηλε- θεατών (37,6% μερίδιο) για τη Mediaset. Οι πλατφόρμες VoD συνδρομητικής τηλεόρασης κατέγραψαν 14,1 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες τον Ιούνιο του 2023, ετήσια αύξηση 475.000, με τον μέσο χρόνο παρακολούθησης να διαμορφώ- νεται στις 2 ώρες και 47 λεπτά. Emtech Space: Ελληνική εταιρία θα αναπτύξει δύο μικρο-δορυφόρους για τη χώρα μας Η Emtech Space, μια ελληνική πρωτοπόρος δύναμη στη δια- στημική τεχνολογία από το 2008, ανακοινώνει πως τον περασμένο Μάρτιο υπογράφηκε σύμβαση 4 εκατομμυρίων ευρώ με τον Ευρω- παϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ΕΟΔ) και το Ελληνικό Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μετά από ανοιχτή πρόσκληση και διαδικασία αξιολόγησης, η Emtech ανέλαβε τον συντονισμό μιας αποστολής με την ονομασία Hellenic Space Dawn (HSD) που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την εκτόξευση και τη λειτουργία δύο μικρού μεγέθους ελληνικών δορυφόρων (HELIOS & SELENE CubeSats). Κύριος στόχος του έργου είναι να διασφαλίσει την λειτουργικότητα σε περιβάλλον τροχιάς πλήθους ελληνικών διαστημικών τεχνολογιών και πνευματικής ιδιοκτησίας, όσον αφορά τόσο το διαστημικό, όσο και το επίγειο τμήμα, και προφανώς την ενίσχυση της εμπειρίας και των δεξιοτήτων του ελληνικού διαστημικού οικοσυστήματος. Επιπροσθέτως προσδοκεί στην περαιτέρω ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών με τον ΕΟΔ και της ευρύτερης ευρωπαϊκής δια- στημικής κοινότητας.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz