DIGITAL TV 189

Αύξηση κερδών για το Netflix με τη διακόπη κοινής χρήσης λογαριασμών Το Netflix ανακοίνωσε τα οι- κονομικά του αποτέλεσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2024 και ήταν θετικά, καθώς έπαιξε σημαντικό ρόλο η πά- ταξη του μοιρασμού των λογαριασμών, με τα νέα μέτρα που έθεσε σε εφαρμογή τους τελευταίους μήνες. Σε αυτό το πρώτο τρίμηνο του 2024, το Netflix πρόσθεσε ακόμη 9,3 εκατομμύρια συνδρομητές στο πελατολόγιό του, οι οποίοι κατά ένα σημαντικό ποσοστό προήρθαν λόγω του «στοπ» που έβαλε στον διαμοιρασμό κωδικών μεταξύ των χρηστών ενός λογαριασμού. Πλέον μετράει πάνω από 270 εκατομμύρια συνδρομητές, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν σε πάνω από 2.3 δισεκατομμύρια δολάρια για το Α’τρίμηνο του 2024. Ωστόσο, σε μια ξαφνική απόφαση που εγείρει πολλά ερωτηματικά, το Netflix ανακοίνωσε ότι από το 2025 και μετά θα σταματήσει να δημοσιεύει τον αριθμό των συνολικών συνδρομητών του – μια μέτρηση που ήταν καθοριστικό σημείο αναφοράς για τους επενδυτές στην εποχή του streaming. NEWS >>> ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 12 >>> 4,9 δισ. ευρώ από τις δωρεάν αθλητικές μεταδόσεις στην ευρωπαϊκή οικονομία Μια νέα ανεξάρτητη έκθεση που ανέθεσε η EBU στην Oxford Eco- nomics υπολογίζει ότι ο οικονομικός αντίκτυπος των αθλητικών μετα- δόσεων από τα μέσα μαζικής ενη- μέρωσης δημόσιας υπηρεσίας συνέβαλε με 4,9 δισεκατομμύρια ευρώ στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ και στήριξε πάνω από 60.000 θέσεις εργασίας το 2022. Τα ευρήματα περιλαμβάνουν άμεσες συνεισφορές από την παραγωγή περιεχομένου και τη μετά- δοση και σημαντικές έμμεσες και επαγόμενες επιπτώσεις λόγω των δαπανών της αλυσίδας εφοδιασμού και των κατα- ναλωτικών δαπανών των εργαζομένων. Η μελέτη διερευνά επίσης ευρύτερες επιπτώσεις, όπως ο τρόπος με τον οποίο η κάλυψη των ΜΣΜ προσελκύει έσοδα από χορηγίες για τον αθλητισμό. Η μελέτη Economic Impact of the Sports Activities of Public Service Media αξιολογεί τον αντίκτυπο 188.000 ωρών ελεύθερης μετάδοσης αθλητικών προγραμμάτων σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, από 44 μέλη της EBU σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένων εκδηλώσεων υψηλού προφίλ και υψηλής αξίας, όπως οι τελικοί του Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIFA και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου. Περιλαμβάνει επίσης τη διαδικτυακή συμμετοχή εκατομμυρίων φίλων του αθλητισμού μέσω ιστότοπων, εφαρμογών και μέσων κοινω- νικής δικτύωσης. Η έκθεση αποκαλύπτει επίσης τα πολλά οφέλη των αθλητικών μεταδόσεων ΣΕΣ στον πολιτισμό και την κοινωνία, ενισχύοντας τον κομβικό και ενοποιητικό ρόλο των οργανισμών ΣΕΣ στον τομέα αυτό. Απογοητευμένο το 46% των τηλεθεατών της ΕΕ από την εύρεση νέου τηλεοπτικού περιεχομένου Η Comcast Advertising και η FreeWheel δημοσίευσαν την έκθεση με τίτλο Content Di- scovery in a Multiscreen TV World: Surfing and Scrolling in a Sea of Content. Αυτή η παγκόσμια έκθεση αναλύει τις τάσεις του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές πλοηγούνται και ανακαλύπτουν τηλεοπτικό περιεχόμενο σε παραδοσιακά και streaming μέσα στις ΗΠΑ και σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία). Τα ευρήματα έρχονται σε ένα κομβικό σημείο για τον κλάδο, καθώς το κοινό αναζητά σε πολλαπλές εφαρμογές και υπηρεσίες, ενώ μόνο το 25% των τηλε- θεατών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι όλο το περιεχόμενό τους είναι προσβάσιμο σε ένα μέρος. Οι εξατομικευμένες γνώσεις και οι πρακτικά εφαρμόσιμες εκτιμήσεις της έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τις πλατφόρμες και τους ιδιοκτήτες περιεχομένου να ενισχύσουν τις προσφορές τους και να βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών. Σύμφωνα με την έκθεση, τα 2/3 των ευρωπαίων τηλεθεατών ξοδεύουν περισσότερα από έξι λεπτά αναζητώντας κάτι για να παρακολουθήσουν – με το 46% να δηλώνει ότι η δυσκολία εύρεσης νέου περιεχομένου μπορεί να γίνει απογοητευτική. Astra TV-Monitor 2023: Η δορυφορική λήψη παραμένει κορυφαία επιλογή στην Γερμανία Ο δορυφόρος εδραιώνει τη θέση του ως το κορυφαίο κανάλι λήψης τηλεοπτικών προγραμμάτων στη Γερ- μανία. Με αύξηση στα 16,53 εκατομμύρια παρεχόμενα τηλεοπτικά νοικοκυριά (2022: 16,34 εκατομμύρια), η δορυφορική λήψη επιτυγχάνει μερίδιο αγοράς 45,5% (2022: 45,0%). Η καλωδιακή λήψη βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 15,11 εκατομμύρια τηλεοπτικά νοικοκυριά και μερίδιο αγοράς 41,6% (2022: 15,21 εκατομμύρια ή 41,9%). Η IPTV κατέγραψε μικρή μείωση, φτάνοντας τα 3,49 εκατομμύρια τηλεοπτικά νοικοκυριά. Αυτό αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 9,6% (2022: 3,61 εκατομμύρια ή 9,9%). Ο αριθμός των νοικοκυριών με λήψη μέσω DVB-T2 HD αυξήθηκε ελαφρώς σε 1,22 εκατομμύρια ή 3,4% (2022: 1,14 εκατομμύρια ή 3,1%). Συνολικά, ο αριθμός των τηλεοπτικών νοικοκυριών αυξήθηκε ελαφρώς σε 36,36 εκατομμύρια το 2023 (2022: 36,30 εκατομμύρια). Η SES εξαγοράζει την Intelsat Σε μια ανακοίνωση - έκπληξη, η SES γνωστοποίησε ότι εξαγοράζει την ανταγωνίστρια Intelsat με πληρωμή με- τρητών ύψους 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2,9 δισε- κατομμυρίων ευρώ). Στην ανακοίνωσή της, η SES ανέφερε: «Ο συνδυασμός θα δημιουργήσει έναν ισχυρότερο φορέα εκμετάλλευσης πολλαπλών τροχιών με μεγαλύτερη κάλυψη, βελτιωμένη ανθεκτι- κότητα, διευρυμένη σουίτα λύσεων, ενισχυμένους πόρους για κερδοφόρες επενδύσεις στην καινοτομία και οφέλη από το συλλογικό ταλέντο, την τεχνογνωσία και το ιστορικό των δύο εταιρειών. Ο συνδυασμός θα προσφέρει μεγαλύτερη αξία για τους πελάτες και τους συνεργάτες, καθώς και μια ελκυστική εναλλακτική λύση στη νέα εποχή της ανάπτυξης, της καινοτομίας και του ανταγωνισμού για τον κλάδο των δορυφορικών επικοινωνιών». Η συμφωνία δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα ρυθμιστικά εμπόδια πολύ πριν από το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και θα μπορούσε κάλλιστα να αντιμετωπίσει αντιμονοπωλιακές προκλήσεις στις ΗΠΑ. «Η συναλλαγή έχει εγκριθεί ομόφωνα από το Διοικητικό Συμβούλιο και των δύο εταιρειών και οι μέτοχοι της Intelsat που κατέχουν περίπου το 73% των κοινών μετοχών έχουν συνάψει συνήθεις συμφωνίες υποστήριξης που τους υποχρεώνουν να ψηφίσουν υπέρ της συναλλαγής», πρόσθεσε η SES.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz