ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 206

ΕDITORIAL >>> ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2025 10 >>> www.digitaltvinfo.gr Ιδιοκτησία ΤΕΥΧΟΣ #206 Εκδότης Αργύρης Νομικός arnomikos@digitaltvinfo.gr Σύμβουλος Έκδοσης Γιάννης Φίλιππος Δημητριάδης Διευθύντρια Έκδοσης Βασιλική Χονδροδήμου v.chondrodimou@librapress.gr Διευθυντής Σύνταξης Σωτήρης Χατζηστρατής Αρχισυντάκτης Χάρης Ματθαίου Σύνταξη support@digitaltvinfo.gr Νίκος Δρικάκης Παναγιώτης Μαλακούδης Ελένη Μιχαηλίδου Marketing Manager Ίρις Λιακάκου i.liakakou@librapress.gr Νομικά Θέματα Αλέξανδρος Τρυφωνίδης Ανταποκριτής Βορ. Ελλάδος Κώστας Παπαζαχαρίου Καλλιτεχνική Επιμέλεια Σωτήρης Ανδρίτσος Web Developer Λευτέρης Χαμακιώτης Νομική Υποστήριξη Βασιλική Κέντογλου Λογιστήριο Χρύσα Τσιαντούλα fin@librapress.gr Libra Press Καυκάσου 145,113 64, Αθήνα, Τηλ.: 210-8815417, Fax: 210-8815416 e-mail: info@digitaltvinfo.gr Η UEFA αλλάζει τον τρόπο πώλησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Champions League από το 2027 Η UEFA ξεκίνησε τη διαδικασία υποβολής προσφορών για τα εμπορικά δικαιώματα μετάδοσης των ευρωπαϊκών διασυλλογικών διοργανώσεων που καλύπτουν την περίοδο 2027 έως 2031, προχωρώντας σε μια σημαντική αναδιάρθρωση του διαγωνισμού, που περιλαμβάνει ένα παγκόσμιο πακέτο αγώνων «πρώτης επιλογής» του Champions League. Η έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών ανακοινώθηκε στις 13 Οκτωβρίου από τη UC3, τη νέα εμπορική κοινοπραξία της UEFA με την Ευρωπαϊκή Ένωση Συλλόγων και αφορά στις ανδρικές διοργανώσεις της UEFA στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης – Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία. Ο διαγωνισμός θα παραμείνει ανοιχτός μέχρι τις 18 Νοεμβρίου και θα είναι ο πρώτος κύκλος δικαιωμάτων που θα διευθύνει η αμερικανική εταιρεία Relevent Football Partners, θυγατρική της Relevent Sports, η οποία αντικατέστησε τον μακροχρόνιο παγκόσμιο συνεργάτη πωλήσεων της UEFA, TEAM Marketing, το 2024. Στόχος της UEFA και των κορυφαίων ευρωπαϊκών club είναι να ξεπεράσουν το όριο των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ (4,3 δισεκατομμύρια λίρες), σε ό,τι αφορά τα ετήσια έσοδα από τις διασυλλογικές διοργανώσεις της ηπείρου. Η Relevent προσφέρει για πρώτη φορά στους τρέχοντες ραδιοτηλεοπτικούς συνεργάτες της UEFA τη δυνατότητα να υποβάλουν προσφορές για δικαιώματα σε περισσότερες από μία αγορές και με τετραετείς συμφωνίες. Επιπλέον, μια σημαντική καινοτομία που εισάγει στον διαγωνισμό, είναι το παγκόσμιο πακέτο «πρώτης επιλογής» (“first pick” global package), το οποίο θα παρέχει αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης ενός αγώνα του Champions League ανά αγωνιστική. Το πρωτοποριακό αυτό πακέτο στοχεύει να προσελκύσει τις μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες streaming, όπως το Netflix, το Amazon Prime Video, το YouTube, το Disney+, το DAZN και το Apple TV+, με την προσφορά του Netflix για τη μετάδοση ενός αγώνα του NFL την ημέρα των Χριστουγέννων να αποτελεί την προφανή σύγκριση. Η προσέγγιση των γιγάντων του streaming αποτελεί έναν λογικό και απολύτως ρεαλιστικό στόχο που θα αυξήσει τα ετήσια οικονομικά κέρδη της UEFA, καθώς στις υπηρεσίες τους περιλαμβάνονται ήδη μεταδόσεις σπουδαίων αθλητικών γεγονότων. Το Netflix, πλην του NFL, έχει επίσης εξασφαλίσει τα αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης στις Ηνωμένες Πολιτείες για τις διοργανώσεις του Παγκοσμίου Κυπέλλου Γυναικών του 2027 και του 2031. Το DAZN αγόρασε τα παγκόσμια δικαιώματα streaming για τις δύο πρώτες διοργανώσεις του Παγκοσμίου Κυπέλλου Συλλόγων. Το Amazon Prime Video ήδη μεταδίδει έναν αγώνα πρώτης επιλογής την εβδομάδα από το Champions League στη Γερμανία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το YouTube μετέδωσε αποκλειστικά έναν αγώνα της πρώτης εβδομάδας του NFL νωρίτερα αυτή τη σεζόν, ενώ η Apple έχει 10ετή παγκόσμια συμφωνία δικαιωμάτων με την Major League Soccer. Επίσης, η Disney σύναψε συμφωνία για την προβολή όλων των αγώνων του Champions League Γυναικών, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά σε αυτήν την πλατφόρμα, η οποία ισχύει μέχρι την αγωνιστική περίοδο 2029-30. Λόγω της τεράστιας δημοτικότητας του ποδοσφαίρου και των μεγάλων ευρωπαϊκών συλλόγων, αλλά και της σημαντικής απήχησης που έχει το Champions League σε όλον τον πλανήτη, πιθανές συμφωνίες των υπηρεσιών streaming για μακροπρόθεσμα συμβόλαια με τη Relevent, θα αύξαναν περαιτέρω την παγκόσμια παρουσία τους και άρα τα έσοδά τους. Τέλος, από την περίοδο 2027/28, η UEFA θα δίνει εορταστικό τόνο στο πρώτο ματς της σεζόν, καθώς η κάτοχος του τροπαίου του Champions League θα παίζει εντός έδρας στον μοναδικό αγώνα που θα διεξάγεται εκείνη τη μέρα (Τρίτη βράδυ), ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη τηλεοπτική κάλυψη. Τα υπόλοιπα παιχνίδια της πρώτης αγωνιστικής του Champions League θα διεξάγονται στη συνέχεια την Τετάρτη και την Πέμπτη. Χάρης Ματθαίου

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz