Skip to main content
15 Φεβρουαρίου 2021 12:23

Νέος παίκτης έρχεται προσεχώς στην ελληνική αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης

3ba4384f940f820a227a2a80b959a8be XL bee849c8

Ένας νέος παίκτης αναμένεται να προστεθεί το προσεχές διάστημα στην ελληνική συνδρομητική τηλεόραση, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό σε μια αγορά που κάποιοι ισχυρίζονται πως φτάνει στα όριά της. Ο λόγος για το Disney+, την συνδρομητική πλατφόρμα συνεχούς ροής της Disney, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες…

Ένας νέος παίκτης αναμένεται να προστεθεί το προσεχές διάστημα στην ελληνική συνδρομητική τηλεόραση, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό σε μια αγορά που κάποιοι ισχυρίζονται πως φτάνει στα όριά της. Ο λόγος για το Disney+, την συνδρομητική πλατφόρμα συνεχούς ροής της Disney, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr θα γίνει διαθέσιμη στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους

Να θυμίσουμε ότι οι συνδρομητές του Disney+ εκτοξεύτηκαν εν μέσω πανδημίας και τα κέρδη της Disney, τα οποία παρουσιάστηκαν μέσα στην εβδομάδα, χαρακτηρίστηκαν «αναπάντεχα» από τους αναλυτές, φτάνοντας τα 17 εκατ. δολάρια κατά το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης. Οι συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία παγκοσμίως μάλιστα ώθησαν την εταιρεία να επιτύχει τον στόχο της πενταετίας για 90 εκατ. συνδρομητές σε τρία μόλις έτη – να θυμίσουμε ότι η πλατφόρμα έκανε το ντεμπούτο της τον Νοέμβριο του 2019. Κατόπιν αυτού, αναθεώρησε επί τα βελτίω τις προβλέψεις της, θέτοντας τον πήχη σε 230 έως 260 εκατ. συνδρομητές έως το 2024. Αρχής γενομένης της πανδημίας η πλατφόρμα αριθμούσε 33,5 εκατ. συνδρομητές οι οποίοι μέσα σε ένα τρίμηνο έφτασαν τα 73,7 εκατ. και συνέχισαν με λίγο μικρότερη ταχύτητα την ανοδική τους πορεία. Πέρα από την πανδημία βέβαια, η πλατφόρμα είχε μεγάλη δυναμική από όταν πρωτοκυκλοφόρησε – να θυμίσουμε ότι την πρώτη ημέρα λειτουργίας της εγγράφηκαν σε αυτή 10 εκατ. συνδρομητές αριθμός που στο τέλος του α’ τριμήνου έφτασε τα 26,5 εκατ. 

Το δημοφιλές για τον κινηματογραφικό χώρο brand name της είναι σίγουρα ο ένας λόγος της ανοδικής της πορείας. Ο άλλος βέβαια είναι οι συνεχείς παραγωγές στις οποίες προχωρά εμπλουτίζοντας το ήδη ευρύ περιεχόμενό της. Σημειωτέον ότι τον Δεκέμβριο, η Disney ανακοίνωσε σχέδια για περίπου 100 κινηματογραφικά και τηλεοπτικά προγράμματα, από τα οποία περίπου το 80% πρόκειται να προβληθεί απευθείας στην πλατφόρμα Disney+. Στα σχέδια περιλαμβάνει σχεδόν δώδεκα σειρές της Marvel και περισσότερα από 10 πρότζεκτ των Star Wars.

Ο μεγάλος ανταγωνιστής της το Netflix, το οποίο δραστηριοποιείται εδώ και καιρό στην ελληνική αγορά με αρκετά καλές επιδόσεις, είχε στην συνδρομητική του βάση 203,7 εκατ. συνδρομητές στο τέλος του 2020, εγγράφοντας 8,5 εκατ. νέες συνδρομές μέσα σε δύο μήνες ( Οκτώβριο με Νοέμβριο). Όπως αναφέρθηκε τότε, το μεγαλύτερο μέρος των νέων πελατών- 83%- εδράζεται στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά. Ωστόσο το 41% της συνδρομητικής του βάσης (παλιών και νέων συνδρομητών ) προέρχονται από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Για το επόμενο τρίμηνο που λήγει τον Μάρτιο το Netflix προβλέπει ότι θα έχει 6 εκατ. επιπλέον συνδρομητές παγκοσμίως.

Να θυμίσουμε ότι οι συνδρομητές του Netflix στην περίπτωση της χώρας μας αριθμούν σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες – η πλατφόρμα δεν δημοσιοποιεί στοιχεία ανά χώρα – περί τις 400 χιλιάδες, την ώρα που η αγορά της συνδρομητικής μετρά κάτι παραπάνω από 1,07 εκατ. συνδρομητές ( αριθμός συνδρομητών στο τέλος του 2019 σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Η πρώτη έκρηξη στη χρήση της υπηρεσίας, σύμφωνα με πηγές της αγοράς έγινε κατά το λανσάρισμά της Wind Vision, της συνδρομητικής πλατφόρμας της Wind η οποία είχε ενσωματώσει στο μενού και στο λογαριασμό την υπηρεσία του Netflix. H δεύτερη ωστόσο ραγδαία αύξηση των συνδρομητών καταγράφηκε με το ξέσπασμα της πανδημίας. 

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι ο αριθμός αυτός (400 χιλιάδες)  αυξάνει αρκετά αν αντιστοιχηθεί σε νοικοκυριά που παρακολουθούν την υπηρεσία. Όπως εξηγούν πηγές  της αγοράς που μίλησαν στο insider.gr και ζήτησαν να μην κατονομαστούν η πλειονότητα των Ελλήνων συνδρομητών επιλέγουν την ακριβή συνδρομή των 13,99 ευρώ η οποία δίνει παράλληλη πρόσβαση σε 4 οθόνες και την μοιράζονται με συγγενείς και φίλους, συνθήκη που διπλασιάζει τον αριθμό των νοικοκυριών που παρακολουθεί το περιεχόμενο της διεθνούς συνδρομητικής πλατφόρμας. 

Το γεγονός αυτό μάλιστα, σε συνδυασμό με τον αριθμό των συνδρομών τηλεόρασης των παρόχων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ο οποίος βάσει των τελευταίων εκτιμήσεων έχει φτάσει τα 1,1 εκατ., στενεύει τα περιθώρια για περαιτέρω διείσδυση των συνδρομητικών υπηρεσιών εν γένει. Κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των εγχώριων παικτών, μέσω προσφορών που θα έχουν στόχο τις μεταγραφές συνδρομητών κι όχι την απόκτηση νέων. Αυτό βέβαια μόνο στην περίπτωση που τα νοικοκυριά δεν στραφούν σε πολλαπλές συνδέσεις, κάτι που αποτελεί διεθνή τάση και παρατηρείται και στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα.

Η εικόνα της αγοράς

Να θυμίσουμε ότι πέρα από το Netflix και το Disney+ που αναμένεται, οι Έλληνες τηλεθεατές έχουν μέχρι σήμερα πρόσβαση στις αντίστοιχες συνδρομητικές υπηρεσίες των Apple και Amazon (Apple TV+ και Amazon Prime). Στην πρώτη περίπτωση αυτή της Apple TV+ ο αριθμός των συνδρομητών παραμένει άγνωστος, μιας και η εταιρεία δεν παρέχει τέτοιες λεπτομέρειες. Ακόμα κι αν ήταν ανακοινώσιμος βέβαια, θα ήταν εν μέρει  «πλασματικός» αφού πολλοί εκ των συνδρομητών μπορεί να απολαμβάνουν την υπηρεσία στο πλαίσιο της προσφοράς του ενός έτους δωρεάν θέασης με την αγορά νέου iPhone, iMac κ.ά. Όσο για την υπηρεσία Amazon Prime ή έλλειψη ελληνικών υπότιτλων, καθιστά την πλατφόρμα λιγότερο δημοφιλή σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

Σε επίπεδο εγχώριων παικτών τώρα, τα 1,1 εκατ. συνδρομητών διαμοιράζονται σε Cosmote TV, Nova, Vodafone TV και Wind Vision. Η Cosmote TV έχει αναρριχηθεί μέσα στα χρόνια της δραστηριοποίησής της στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών συνδρομητικών πλατφορμών, διαθέτοντας μία βάση συνδρομητών που αγγίζει τους 575.000 – ενδεικτικό είναι ότι μόλις σε ένα χρόνο λειτουργίας της streaming πλατφόρμας η βάση της έχει ξεπεράσει του 230.000 χρήστες.  Ακολουθεί η Nova, η συνδρομητική τηλεόραση της Forthnet, οι χρήστες της οποίας φτάνουν με βάση τα στοιχεία εξαμήνου 2020, τους 456.453 (πελάτες/συνδρομητές στη δορυφορική ψηφιακή πλατφόρμα της Nova σε Ελλάδα και Κύπρο). Στην περίπτωση της Vodafone οι εγγεγραμμένοι συνδρομητές φτάνουν τις 150.000 περίπου, ενώ η Wind Vision διαθέτει περί τους 72.000 συνδρομητές σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση, αριθμός που εν μέσω πανδημίας μπορεί να έχει φτάσει και τις 80.000 σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

Πηγή: insider.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link Omada ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία υπ…
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας 2U30F
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή του τελευταίου μοντέλου της σειράς θωρακισμένων ενισχυτών με βύσματα F. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες…
Bridge Cable KL015 / KL016 / KL017 / KL018 / KL019
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή σειράς καλωδίων LAN μάρκας Bridge Cable, σε κουλούρες 100m. Πρόκειται για μονόκλωνα καλώδια CAT6 με πάχος καλωδίου 23AWG, τα οποία προσφέρουν αξιό…
Promax ATLaS NG
Έχει προστεθεί μία τρίτη ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για το πεδιόμετρο - ναυαρχίδα Promax ATLaS NG. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην playlist Promax ATLaS NG - Εκπαιδευ…
Ikusi AM 321
Ο Multiband ενισχυτής AM 321 της Ikusi by Fagor, είναι ένας αυτοτροφοδοτούμενος ενισχυτής πολλαπλών ζωνών με 3 εισόδους για εσωτερικούς χώρους, προσαρμοσμένος στο LTE. Ο AM 321 (Ref. 35386) είναι κα…
Ikusi WAF 201
Ο ενισχυτής WAF 201 (Ref. 35150) είναι ένας broadband ενισχυτής υψηλής στάθμης εξόδου, ιδανικός για την ενίσχυση όλων των τηλεοπτικών καναλιών σε κεντρικές εγκαταστάσεις. Βασικά χαρακτηριστικά: •…
Η IDComs συμμετέχει στη Salonica Electronix 2025!
Στα πλαίσια της συνεχούς δυναμικής παρουσίας της IDComs σε εκθέσεις και events, η εταιρεία θα συμμετάσχει και φέτος στην έκθεση Salonica Electronix 2025, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη…
Ruijie Reyee RG-RAP72Pro
Το RG-RAP72Pro σχεδιάστηκε για να προσφέρει ασύρματη σύνδεση υψηλής απόδοσης σε επαγγελματικούς χώρους. Αυτοί οι επαγγελματικοί χώροι κυμαίνονται από ξενοδοχειακές μονάδες, σε μικρές επιχειρήσεις, γ…
Goobay HDMI Optical Hybrid Ultra High Speed 30m / 40m / 50m
Η εταιρεία STAM Electronics ανακοινώνει την παραλαβή σειράς καλωδίων HDMI μάρκας Goobay. Πρόκειται για ultra high speed ενεργά οπτικά καλώδια (AOC – Active Optical Cable) HDMI version 2.1, τα οποία…
TP-Link Omada EAP650-Desktop
Η TP-Link παρουσιάζει το νέο EAP650-Desktop, ένα επιτραπέζιο Access Point για συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας με ευέλικτη ανάπτυξη. Προσφέρει εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες Wi-Fi 6 και είναι ιδανικό γ…
H850 – Συσκευή ανάγνωσης κωδικού και συχνότητας για ασύρματα τηλεχειριστήρια
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή ενός ποιοτικού και αξιόπιστου αντιγραφέα τηλεκοντρόλ, του H850. Πρόκειται για μια μικροσκοπική συσκευή ανάγνωσης κωδικού και συχνότητας για ασύρμα…
IKUSI by FAGOR FMC Series
Η σειρά FMC της IKUSI by FAGOR περιλαμβάνει 20 μοντέλα Cascade πολυδιακοπτών στους οποίους ο αριθμός εισόδων αποτελεί επίσης και τον αριθμό γραμμών καθόδου (trunk lines). Για τις εν λόγω σειρές, δια…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάρτιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαρτίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περ…
Σταθερή, internet & συνδρομητική TV
Οι τηλεπικοινωνίες και η συνδρομητική τηλεόραση αποτελούν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης στο σύγχρονο ελληνικό σπίτι. Οι εταιρείες που τα πωλούν έχουν δημιουργήσει μεγάλο ανταγωνισμό στις τιμές και στ…
LOR 700BLE & 7000 SMART
Δύο νέα τηλεχειριστήρια της FT Electronics πέρασαν αυτόν τον μήνα την πόρτα του εργαστηρίου της Ψηφιακής Τεχνολογίας. Πρόκειται για τα LOR 700BLE και LOR 7000 SMART, τα οποία προγραμματίζονται για ν…
Sat & Zap, Μάρτιος 2025
Ο νέος δορυφόρος Astra 1P στις 19.2 Ανατολικά με την πανευρωπαϊκή του δέσμη εύκολης λήψης ξεκίνησε τις μεταδόσεις, ενώ ο παλαιός 1KR στην ίδια θέση εγκαταλείπεται σταδιακά. Την ίδια ώρα, τα ελεύθερα…