Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι εταιρίες-κολοσσοί που εγκατέλειψαν, το Super Bowl
Στην ολότητά του το Super Bowl ταυτίζεται μονάχα με τη λέξη ‘ιεροτελεστία’. Καλώς (για τους ακραιφνείς φανς του είδους), κακώς (για τους αρνητές της ιδέας) ή αδιάφορα (για τους απλούς παρατηρητές) δεν βρίσκει συγκρίσιμα μεγέθη απέναντί του. Έχουμε να κάνουμε, αποδεδειγμένα, με το πολιτιστικό κράμα ενός αθλητικού event τεσσάρων περιόδων μεταξύ…
Στην ολότητά του το Super Bowl ταυτίζεται μονάχα με τη λέξη ‘ιεροτελεστία’. Καλώς (για τους ακραιφνείς φανς του είδους), κακώς (για τους αρνητές της ιδέας) ή αδιάφορα (για τους απλούς παρατηρητές) δεν βρίσκει συγκρίσιμα μεγέθη απέναντί του. Έχουμε να κάνουμε, αποδεδειγμένα, με το πολιτιστικό κράμα ενός αθλητικού event τεσσάρων περιόδων μεταξύ των δύο πιο φορμαρισμένων ομάδων της σεζόν στο NFL, μιας καλλιτεχνικής υπερπαραγωγής που για ένα τέταρτο της ώρας φέρνει στη σκηνή τα πιο τρανταχτά ονόματα της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας και του πιο εμπορικού -βάσει μετρήσεων- τηλεοπτικού προγράμματος στις Ηνωμένες Πολιτείες, με το απόλυτο ρεκόρ του 2014 να είναι στα 114.4 εκατομμύρια τηλεθεατών.
Κατά παράδοση προγραμματίζεται ετησίως την πρώτη Κυριακή του Φλεβάρη. Εφέτος πέφτει στις 7 και η 55η έκδοση του θα φιλοξενηθεί στην Τάμπα, της τρίτης πολυπληθέστερης πόλης της Φλόριντα.
Βέβαια στο ‘Raymond James Stadium’, που σε κανονικές συνθήκες αριθμεί περί τα 65.000 καθίσματα, θα είναι εκμεταλλεύσιμο περί το 1/3 της χωρητικότητάς του εξαιτίας των αυστηρών περιορισμών που έχουν επιβληθεί και ισχύουν από τις αρχές εν μέσω πανδημίας. Συνολικά θα συνυπάρχουν διάσπαρτοι στο εσωτερικό του σταδίου 22.000 τυχεροί.
Παρά τις υπέρογκες τιμές, που στη ‘μαύρη αγορά’ είναι πολλαπλάσιες, η ζημία σε αυτήν την περίπτωση είναι τεράστια. Σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για την εταιρία του δικτύου CBS που διαχειρίζεται τα τηλεοπτικά δικαιώματα και μοσχοπουλά τα δευτερόλεπτα του διαφημιστικού χρόνου έναντι 186.000 δολάρια το καθένα! Τα σποτ του μισού λεπτού εν ώρα αγώνα λειτουργούν ως ‘σαρξ εκ της σαρκός’ του ετήσιου θεάματος. Είναι ενταγμένα στην κουλτούρα της εκάστοτε βραδιάς και από το 1967 που καθιερώθηκαν έχουν αφήσει το σημάδι τους, καταλήγοντας να είναι πια ανεκτίμητος θησαυρός.
Μέχρι πέρυσι παραδοσιακές δυνάμεις της βιομηχανίας, διαφόρων κλάδων, πίστευαν ότι άξιζε να επενδύσουν τέτοια ποσά στις διαφημίσεις των 30 δευτερολέπτων έχοντας υπολογίσει τα ανταποδοτικά οφέλη που θα καρπώνονταν από την αγορά. Τώρα όμως η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην, καταλαβαίνεται γιατί, και εταιρίες που ξόδευαν αφειδώς τα εκατομμύρια τους για να εξασφαλίσουν το χώρο τους στο μεγάλο ραντεβού του χειμώνα επέλεξαν ν’ απέχουν.
Η Budweiser ήταν ο γερός κρίκος που έσπασε ύστερα από 37 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στο event. Εκ του εμπορικού τμήματος ανακοινώθηκε πως τα χρήματα που επρόκειτο να καταβληθούν για την κατάληψη τηλεοπτικού χρόνου στο Super Bowl θα δοθούν για την καμπάνια υπέρ του εμβολισμού του αμερικανικού πληθυσμού. Η εταιρία της ζυθοποιίας-κολοσσού Anheuser-Busch, που κατά μεγάλο ποσοστό κερδίζει από την κατανάλωση αλκοόλ στην εστίαση, εξήγησε πως προτεραιότητά της είναι ν’ ανοίξουν εκ νεου τα μπαρ και τα εστιατόρια, ως εκ τούτου οφείλει να στηρίξει την κυβέρνηση στην προσπάθειά της αυτή. Το μοναδικό κλιπ που θα προβάλλεται υπό την αιγίδα της θα είναι το ‘Bigger Picture’ των 90 δευτερολέπτων με αφηγήτρια την ηθοποιό Ρασίντα Τζόουνς που περιγράφει την όλη κατάσταση.
Αντίστοιχα είχαν ενημερώσει για την αποχή τους εφέτος η Coca-Cola, η Hyundai και η Pepsi, οι οποίες λίγο ή πολύ συμφώνησαν πως αποτελεί στρατηγική κίνηση και ανακατανομή των πόρων τους σε μια χρονιά που οδήγησε σε απώλειες θέσεων εργασίας και περικοπές από τους ετήσιους προϋπολογισμούς. Για την Pepsi ήταν προτιμότερο να δώσει χρήματα για τη διαφήμιση στο ημίχρονο.
Η Little Caesars, η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα παραγωγής πίτσας στις ΗΠΑ (Domino’s, Hut), θα κάνει επίσης διάλειμμα. Έχουν ήδη επικυρώσει τη συμμετοχή τους επτά εταιρίες, μεταξύ των οποίων η Toyota και η Pringles για τέταρτη σερί χρονιά, ενώ η M & M’s ανανέωσε την παρουσία της, δημιουργώντας μια διαφήμιση που “θα κάνει τους ανθρώπους να χαμογελούν μέσα σε μια ζοφερή χρονιά”.
Η απεμπλοκή, βέβαια, άλλων ‘γιγάντων’ από τη διεκδίκηση του χώρου επιτρέπει σε εταιρίες με μικρότερο βεληνεκές να εκμεταλλευτούν την περίσταση. Η Vroom είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα πώλησης-αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με έδρα τη Νέα Υόρκη, που θέλει ν’ αυξήσει το πελατολόγιό της, ενώ η DoorDash, υπηρεσία διανομής φαγητού, είναι ευκαιρία να επωφεληθεί επίσης.
Πηγή: contra.gr