Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Πώς το Ελσίνκι έγινε η πρωτεύουσα των παιχνιδιών στα κινητά στον κόσμο

Αν και το Ελσίνκι, αυτή η ήσυχη βόρεια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, φιλοξενεί μερικούς από τους πιο φιλόδοξους και επιτυχημένους κατασκευαστές παιχνιδιών στον κόσμο, μπορεί να μην βρίσκεται κοντά στην κορυφή της λίστας των καινοτόμων χωρών στην τεχνολογία.
Το πρώτο Angry Bird προβλήθηκε στην οθόνη ενός iPad στο Ελσίνκι, είναι το σπίτι των μεγάλων στούντιο παιχνιδιών όπως το Supercell κατασκευαστή του Clash of Clans, και είναι επίσης το μέρος που η Netflix επέλεξε να δημιουργήσει το πρώτο εσωτερικό στούντιο παιχνιδιών. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, η φινλανδική πρωτεύουσα θεωρείται από πολλούς ως η πρωτεύουσα των τυχερών παιχνιδιών για κινητά όπως τα παιχνίδια της NetBet, μιας βιομηχανίας που επί του παρόντος εκτιμάται ότι υπολογίζεται σε 135 δισ. ευρώ για την παγκόσμια οικονομία. Κάτι που οδηγεί σε ένα προφανές ερώτημα, πώς ανέπτυξε αυτή τη φήμη;
Τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, η Φινλανδία δεν θεωρούνταν μία από τις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο. Μεγάλο μέρος του πληθυσμού βασιζόταν σε υπολογιστές που απείχαν πολύ από την κορυφή της σειράς. Οι περιορισμοί που συνεπάγονταν αυτό θα βοηθούσαν να τροφοδοτήσουν αυτό που ήταν γνωστό ως «demoscene» – μια υποκουλτούρα όπου οι προγραμματιστές δημιουργούσαν παρουσιάσεις τέχνης, μουσικής και παιχνιδιών που ώθησαν την τεχνολογία της εποχής στα όρια της δύναμής της.
Οι Φινλανδοί συνήθισαν να κάνουν πολλά με πολύ λίγα και μετά ήρθε η Nokia. Η Sonja Ängeslevä, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Phantom Gamelabs, η οποία εδρεύει στο Ελσίνκι, λέει ότι αυτό το ίδρυμα είναι ένας σημαντικός λόγος πίσω από την επιτυχία της βιομηχανίας παιχνιδιών στην πόλη σήμερα: «Η Nokia έδειξε ένα παράδειγμα ότι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε κάτι μεγάλο από εδώ», εξηγεί. Ως κατασκευαστής παιχνιδιών, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του επιτυχημένου προγραμματιστή κονσολών Remedy games και ιδρυτής ενός νέου στούντιο ανάπτυξης, η Sonja γνωρίζει τον φινλανδικό τομέα παιχνιδιών εκ των έσω.
Οι άνθρωποι στην πόλη, η οποία έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με τη Γλασκώβη, γνωρίζουν πολύ καλά την επιτυχία της στον χώρο των παιχνιδιών και είναι πρόθυμοι να συζητούν γι’ αυτήν σε μπαρ και καφετέριες. Είναι ξεκάθαρα ένας τομέας που πολιτικοί και αξιωματούχοι προσπάθησαν να κεφαλαιοποιήσουν επίσης.
Το 30 τοις εκατό των προγραμματιστών που γυρίζουν στους δρόμους του Ελσίνκι με τραμ έχουν μετακομίσει για να ζήσουν στην πόλη από άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο.Η προσέλκυση των καλύτερων προγραμματιστών του κόσμου είναι ένα βασικό μέρος του σχεδίου του Ελσίνκι να παραμείνει στην κορυφή στον χώρο των τυχερών παιχνιδιών, και αυτό κάνει ο οργανισμός Helsinki Partners.
«Όλες οι εταιρείες προσλαμβάνουν από το εξωτερικό και αναζητούν ορισμένα ταλέντα με την τεχνογνωσία που χρειάζονται και πραγματικά τα κυνηγούν», λέει η Johanna Huurre, διευθύντρια στρατηγικών πρωτοβουλιών στην Helsinki Partners. «Έρχονται από τη Νότια Αμερική, την Ευρώπη, είναι προφανώς πιο εύκολο να κυκλοφορείς στην Ευρώπη, την Αμερική και την Ασία».
Σε εταιρείες και προγραμματιστές δεν προσφέρονται σημαντικά φορολογικά κίνητρα ή σημαντικά υψηλότεροι μισθοί για να δημιουργήσουν καταστήματα στο Ελσίνκι. Ο Huurre λέει ότι η πώληση είναι πιο απλή από αυτό.
«Το Ελσίνκι είναι γνωστό για την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και ζωής, έχουμε μια καλή ζωή εδώ», λέει. «Είμαστε πολύ φιλόδοξοι με τη δουλειά μας, αλλά μας αρέσει τόσο πολύ ο ελεύθερος χρόνος μας που είμαστε πολύ αποτελεσματικοί στον χρόνο εργασίας μας, υπάρχουν λίγες ανοησίες συναντήσεις. Η ζωή είναι πολύ πιο εύκολη εδώ και αυτές οι ήπιες αξίες γίνονται όλο και πιο σημαντικές μετά την πανδημία. Πολλοί άνθρωποι λένε ότι έχουμε λιγότερες ανησυχίες στην περιοχή μας επειδή έχουμε ένα ισχυρό σύστημα υποστήριξης, δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για τα σχολεία ή την ασφάλεια. Οι γονείς μπορούν να αισθάνονται πολύ πιο ελεύθεροι σε σύγκριση με άλλες χώρες».
Ο συνδυασμός της τεχνολογικής κληρονομιάς του Ελσίνκι, της κυβερνητικής υποστήριξης και της αποφασιστικής απόκτησης ταλέντων λειτουργεί. Τα στούντιο παιχνιδιών του Ελσίνκι έκαναν 3,15 δις ευρώ το 2022.
Μία από τις μεγάλες ιστορίες επιτυχίας της σκηνής στο Ελσίνκι είναι το Supercell. Πρόσφατα εξαγοράστηκε από την κινεζική εταιρεία Tencent και αναφέρεται ότι ο κατασκευαστής παιχνιδιών έχει αξία αγοράς 11 δισ. ευρώ
Ο Stuart McGaw μετακόμισε από τη Σκωτία για να εργαστεί για το στούντιο και είναι υπεύθυνος για το διάσημο παιχνίδι για κινητά Clash of Clans. «Όπως πολλοί άνθρωποι, θυμάμαι να παίζω φιδάκι στο Nokia 3210 μεγαλώνοντας».
Το Clash of Clans, κατασκευασμένο στο Ελσίνκι από τον προγραμματιστή Supercell, είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα βιντεοπαιχνίδια για κινητά από τη δημιουργία του το 2012
Λαμβάνοντας υπόψη τη φήμη της σκηνής ανάπτυξης παιχνιδιών στη Φινλανδία, ο ενθαρρυμένος McGaw αποφάσισε να μεταφέρει τη ζωή του στη χώρα αφού ξεκίνησε την καριέρα του στο σπίτι. «Οι άνθρωποι εδώ έχουν ακούσει τόσα πολλά για τις ιστορίες επιτυχίας των εταιρειών παιχνιδιών», λέει.
Οι ντόπιοι έχουν μεγαλύτερη επίγνωση του έργου των προγραμματιστών και σέβονται τη βιομηχανία ως μια πραγματικά σημαντική πηγή εισοδήματος για το μέλλον της χώρας.
Άλλες πόλεις δεν θα μπορούν να αναπαράγουν την κληρονομιά και τις δεξιότητες της Nokia που χτίστηκαν τη δεκαετία του 1990, αλλά σε αυτήν την περίπτωση μαθαίνουμε πως μεγάλα πράγματα μπορούν να συμβούν σε μικρά μέρη.
Πηγή: BBC