Skip to main content
TM 839
SECREPORT 169
satpraxis 2022
now 33 2022
13 Ιουλίου 2020 11:23

Δεν είναι μόνο η λίστα «Πέτσα»

3ca6aa9c2557ec31b800bbea6653f16d XL 6772eca1

Ανθει η κρατική διαφήμιση την εποχή των ισχνών “αγελάδων” των ΜΜΕ – Μηνύσεις και αγωγές ετοιμάζονται για την ιδιωτική Initiative που διαχειρίστηκε τα δημόσια 20 εκατ. για τη στηριξη των ΜΜΕ – Μόνο από τις Περιφέρειες διακινούνται σε ενέργειες «επικοινωνίας και δημοσιότητας» περί τα 14 εκατ. ευρώ. Σαν να μην υπάρχει αύριο ξοδεύει το Δημόσιο και οι επιχειρήσεις που συνδέονται με το Δημόσιο σε διαφήμιση.

Ανθει η κρατική διαφήμιση την εποχή των ισχνών “αγελάδων” των ΜΜΕ – Μηνύσεις και αγωγές ετοιμάζονται για την ιδιωτική Initiative που διαχειρίστηκε τα δημόσια 20 εκατ. για τη στηριξη των ΜΜΕ – Μόνο από τις Περιφέρειες διακινούνται σε ενέργειες «επικοινωνίας και δημοσιότητας» περί τα 14 εκατ. ευρώ

Σαν να μην υπάρχει αύριο ξοδεύει το Δημόσιο και οι επιχειρήσεις που συνδέονται με το Δημόσιο σε διαφήμιση. Σαν να μην βγαίνει η χώρα λαβωμένη από μια δεκαετή κρίση και σαν να μην μπαίνει σε μια νέα ύφεση -ελπίζουμε όλοι, μικρής διάρκειας- λόγω κορωνοϊού, η κυβέρνηση ξοδεύει χωρίς έλεος υπερβολικά ποσά σε διαφημιστικά πακέτα, σε προβολή και σε «επικοινωνία».

Τα εκατομμύρια πάνε κι έρχονται σαν μαρουλόφυλλα και επισιτίζουν τα αχόρταγα ΜΜΕ με πρόσχημα τον κορωνοϊό. Η κυβέρνηση φροντίζει να κρατάει ικανοποιημένα τα ΜΜΕ και, βέβαια, είναι σε θέση να χειραγωγεί, σε ένα διαρκές πάρε-δώσε με το αζημίωτο.

Την ίδια ώρα που σκορπάει 20 εκατ. στην καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» κι ακόμα άλλα τόσα από ποικίλες πηγές σε «δράσεις προβολής» και «δημοσιότητας», οι εργαζόμενοι όσο και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αναστενάζουν από ανεπαρκή μέτρα στήριξης και μίζερες ενισχύσεις, από τις πιο μίζερες σε όλη την Ευρώπη.

Τα 20 εκατ. της λίστας Πέτσα είναι ένα μόνο κρατικό κονδύλι -ζεστό δημόσιο χρήμα- απ’ όσα κυκλοφορούν, με κατεύθυνση τις τσέπες μικρών και μεγάλων εταιρειών Τύπου, ραδιοφωνίας ή ιστοσελίδων. Παράλληλα, εδώ και μήνες, τρέχουν άλλα κρατικά διαφημιστικά προγράμματα από διαφόρων ειδών κρατικούς και ημικρατικούς φορείς και -περίεργη σύμπτωση- κατευθύνονται και μοιράζονται με τον ίδιο τρόπο που μοιράστηκαν τα 20 εκατ. της λίστας Πέτσα.
Η διαφήμιση των Περιφερειών

* Μόνο από τις Περιφέρειες διακινούνται σε ενέργειες «επικοινωνίας και δημοσιότητας» περί τα 14 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, π.χ. στα νοσοκομεία, για την προμήθεια εξοπλισμού Μονάδων Εντατικής Θεραπείας για την Covid-19 το κονδύλι δεν υπερβαίνει τα 9 εκατ. Ειδικότερα:

– Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δαπανά κονδύλι δημοσιότητας 4,06 εκατ. ευρώ.
– Η Περιφέρεια Κρήτης, 2,5 εκατ. ευρώ
– Η Περιφέρεια Αττικής, 2,47 εκατ. ευρώ.
– Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, 1,84 εκατ. ευρώ
– Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, 1,2 εκατ. ευρώ
– Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, 930.000 ευρώ
– Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, 630.000 ευρώ

Ο ευρύτερος δημόσιος τομέας

* Η ΔΕΗ δαπανά 8,5 εκατ. ευρώ για «επικοινωνιακές και διαφημιστικές υπηρεσίες με στόχο την ενίσχυση της εταιρικής και εμπορικής εικόνας της». Με το κονδύλι αυτό προγραμματίζεται διαφημιστική καμπάνια στα ΜΜΕ, παρουσία στα social media, ενέργειες marketing κ.λπ. Το ποσό αυτό δεν αποκλείει τη ΔΕΗ από τη δαπάνη επιπλέον κονδυλίων και για άλλες επικοινωνιακές ανάγκες, όπως π.χ. ο διαγωνισμός ύψους 420.000 ευρώ για τον ανασχεδιασμό του website και της εφαρμογής mobile app της εταιρείας.

* Ο ΕΔΣΝΑ (Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής) προκήρυξε spec ύψους 4,8 εκατ. ευρώ (3,2 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) για τον «σχεδιασμό και την υλοποίηση ενεργειών προβολής, ενημέρωσης και επικοινωνίας της πολιτικής διαχείρισης στερεών αποβλήτων». Σκοπός του προγράμματος είναι «η δημιουργία μιας σαφούς εικόνας για τα έργα και τις δράσεις που υλοποιούνται, τις ευκαιρίες συμμετοχής που υπάρχουν και τις θετικές επιπτώσεις που θα δημιουργηθούν στις τοπικές κοινωνίες». Τι είναι ο ΕΔΣΝΑ; Είναι ΝΠΔΔ με έδρα την Αθήνα, που ιδρύθηκε με το άρθρο 211 του Νόμου 3852 του 2010 (“Καλλικράτης”). Μετέχουν η Μητροπολιτική Περιφέρεια Αττικής και υποχρεωτικά όλοι οι δήμοι του Νομού Αττικής. Επειδή συμμετέχουν και οι δύο βαθμοί Αυτοδιοίκησης, γι’ αυτό και ονομάζεται Διαβαθμιδικός.

* Η ΕΥΔΑΠ είχε προκηρύξει κονδύλι ύψους 1 εκατ. ευρώ για υπηρεσίες υποστήριξης επικοινωνίας, από διαφημιστικές καμπάνιες μέχρι διαχείριση κρίσεων.

* Ο ΟΑΕΔ για πρώτη φορά δέσμευσε κονδύλι για… «πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής». Ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) επενδύει για το έτος 2020 σε επικοινωνιακή πολιτική ποσό ύψους 590.000 ευρώ.
Κλάδεμα με διαφήμιση και sms

Το «επικοινωνιακό» φαινόμενο στην περιφέρεια της χώρα, ειδικότερα από τους δήμους, περιγράφει ένα τοπικό σάιτ με γλαφυρό τρόπο: «Θεωρείται αυτονόητη υποχρέωση του κάθε δήμου που σέβεται τον εαυτό του… να ενημερώνει επί παντός επιστητού τους δημότες του με ρυθμό καταιγιστικό, που αγγίζει τα όρια της… πλύσης εγκεφάλου! Ακόμα και για τα πιο ασήμαντα, όπως η κοπή των χόρτων από τα πεζοδρόμια ή η αποκομιδή των σκουπιδιών από υπερφορτωμένους κάδους!

Κάποιος νοήμων άνθρωπος θα σκεφτόταν ότι αφού δεν έχουν να επιδείξουν κάτι σημαντικό, περιορίζονται στα μικρά και ασήμαντα, για να προσποιούνται ότι δουλεύουν… Όταν όμως έρθει στο τέλος ο απολογισμός,… δεν φτάνει η επικοινωνιακή προβολή για να εξωραΐσει την (πραγματική) εικόνα ενός δήμου».

“Δεν τα βρήκαν” ούτε μεταξύ τους

Σε πραγματικό τραγέλαφο για την κυβέρνηση εξελίχθηκε η χρηματοδότηση -με ζεστό κρατικό χρήμα- των φίλιων ΜΜΕ με πρόσχημα τον κορωνοϊό, καθώς η λίστα Πέτσα με τα ποσά που μοιράστηκαν και τα ΜΜΕ που επωφελήθηκαν επιβεβαίωσε από την πρώτη στιγμή ότι το κρατικό χρήμα -20 εκατομμύρια ευρώ- χρησιμοποιείται για να χειραγωγήσει την ενημέρωση προς όφελος της κυβέρνησης.

Και δεν είναι μόνο η επιστροφή του αναλογούντος ποσού, ύψους 1 εκατ. ευρώ, από τον Β. Μαρινάκη με τη σημείωση «δεν συντασσόμεθα με τη μέθοδο, τα μέτρα και τα σταθμά διανομής των διαφημιστικών κονδυλίων της καμπάνιας». Ούτε είναι ότι και άλλες, μικρές επιχειρήσεις ΜΜΕ, όπως το cretalive.gr και το larissanet.gr, επιστρέφουν επίσης ποσά ύψους 1.000 ευρώ, καταγγέλλοντας παλαιοκομματισμό και απίστευτες παρατυπίες.

Ούτε είναι επίσης οι αναπόφευκτες συγκρίσεις μεταξύ π.χ. της «Εφημερίδας των Συντακτών» (40.000 ευρώ) και του «Ελεύθερου Τύπου» (80.000 ευρώ) ή του «Φιλελεύθερου» (180.000 ευρώ). Ούτε η άλλη αναπόφευκτη σύγκριση μεταξύ της τηλεόρασης Kontra (30.000 ευρώ) και του Action 24 (140.000 ευρώ). Ούτε μεταξύ του ραδιοφώνου 105,5 Στο Κόκκινο με ακροαματικότητα 2,4% και 5.000 ευρώ και από την άλλη του Athens Voice με 0,6% ακροαματικότητα και 10.000 ευρώ, που βγάζουν μάτι.
Το “χαμένο” γλυκό από το βάζο

Δεν είναι όλα αυτά. Ο τραγέλαφος είναι ότι την ευθύνη για το μοίρασμα την ρίχνουν στην Initiative, την εταιρεία που ανέλαβε τη διαχείριση του κονδυλίου των 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με δήλωση του ίδιου του πρωθυπουργού. Θαρραλέα ο πρωθυπουργός ανέλαβε την… ευθύνη: «Αναθέσαμε σε μια εξωτερική εταιρεία» είπε ο Κυρ. Μητσοτάκης, «δεν κάναμε εμείς καμία παρέμβαση», είπε και γελάνε και οι πέτρες.

Ο τραγέλαφος είναι ότι ακόμα και οι «δικοί τους» είναι δυσαρεστημένοι. Και αποκαλύπτουν τον μηχανισμό διανομής. Σύμφωνα με καταγγελία, ραδιοφωνικός σταθμός στα Τρίκαλα μετέδωσε ότι τηλεφώνησε στους βουλευτές Τρικάλων για να πάρει κορωνολεφτά. Και όπως σχολίασε, πήρε μόνο 5.000 ευρώ, ενώ δικαιούνταν πολλά παραπάνω, διότι, όπως είπε, τον πόλεμο που κάνει στον ΣΥΡΙΖΑ το συγκεκριμένο ραδιόφωνο δεν τον κάνει άλλο.

Έρχονται νομικές ενέργειες

Τραγέλαφος για την κυβέρνηση θα είναι οι μηνύσεις και οι αγωγές που ετοιμάζονται, στην Initiative, αλλά και στην κυβέρνηση και κάθε υπεύθυνο, όχι μόνο γιατί τα κριτήρια για την κατανομή παραμένουν άγνωστα ούτε γιατί μοιράστηκαν χρήματα χωρίς να ζητείται φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, αλλά και για διαφυγόντα έσοδα και για προσβολή δημόσιας εικόνας. Η διαχείριση δημόσιου χρήματος με αδιαφανή και αυθαίρετο τρόπο δεν θα μείνει αναπάντητη.

Πηγή: avgi.gr

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτές κεντρικής κεραίας
Οι ενισχυτές κεντρικής κεραίας διατίθενται σε δύο διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι αυτή της οποίας οι ενισχυτές έχουν μία έξοδο και η άλλη κατηγορία είναι αυτή με τους ενισχυτές που…
EDISION HDMI MODULATOR 3in1 mini loop
Το EDISION HDMI MODULATOR 3in1 mini loop είναι ένας ολοκαίνουριος ψηφιακός διαμορφωτής, με το γνωστό mini μέγεθος του EDISION modulator, τώρα με περισσότερα χαρακτηριστικά και ακόμα περισσότερες επι…
TP-Link Omada Network 6.0
Η TP-Link ανακοινώνει ταυτόχρονες αναβαθμίσεις στο Omada Network 6.0 – σχεδιασμένο για MSP, SI και εγκαταστάτες – μαζί με το αναβαθμισμένο Omada App 5.0. Και οι δύο αναβαθμίσεις απλοποιούν τις καθημ…
Bridge Cable TDC101 / TGC302 / TMC202
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των νέων καλωδίων TDC101, TGC302 και TMC202, τα οποία είναι καλώδια μικροφώνου υψηλής ποιότητας της Bridge Cable σε κουλούρες των 100 μέτρων. Διαθ…
Kathrein MP4060 & MS4060
Η Kathrein, ηγέτιδα στην τεχνολογία τηλεπικοινωνιών, προσφέρει δύο προϊόντα που κάνουν κάθε επαγγελματική εγκατάσταση απλή, οργανωμένη και αξιόπιστη. Στιβαρή βάση MP4060 για κάθε εξοπλισμό: Η διά…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT Series
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C, με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπ…
Grandstream GCC6000 Series
Στην εποχή της ψηφιακής μεταμόρφωσης, οι επιχειρήσεις καλούνται να διαχειριστούν ένα πολύπλοκο περιβάλλον επικοινωνίας, ασφάλειας και δικτύωσης. Η νέα σειρά GCC6000 της Grandstream επαναπροσδιορίζει…
EDISION τριπλές πρίζες TV-R-SAT
Νέα, ολοκαίνουρια μοντέλα τριπλών πριζών για διανομή τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σήματος είναι άμεσα διαθέσιμα από την EDISION. Πρόκειται για μια εξαιρετική νέα σειρά τριπλών πριζών TV-R-SAT, σχεδι…
Νέα σειρά LNB της Emme Esse από την AstraSat
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή νέας σειράς LNB της Emme Esse. Περιλαμβάνει τα μοντέλα Single 80185KM, Twin 80189KM και Quad 80199KM, για παροχή σήματος σε 1, 2 και 4 ανεξάρτητους χρήστ…
Multimedia Perspectives / Fagor DIGIT 25 D2
H DIGIT 25 D2 είναι μία επίγεια κεραία που προσφέρει υψηλό κέρδος και υψηλή μηχανική αντοχή για ψηφιακή τηλεοπτική λήψη σε ατομικές, αλλά και σε κεντρικές εγκαταστάσεις. Η συγκεκριμένη επίγεια κεραί…
PROMAX TV Explorer NG
Είναι πλέον διαθέσιμο το πλήρες manual σε αρχείο PDF, για τον νέο επαναστατικό αναλυτή TV Explorer NG από την PROMAX. Το συγκεκριμένο manual διαθέτει πάνω από 120 σελίδες με αναλυτικές περιγραφές γι…
Rexer X Power RXBA2
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή της σειράς μπαταριών 1,5V Rexer X Power RXBA2. Πρόκειται για αλκαλικές μπαταρίες extra ισχύος, μεγέθους AA και AAA, οι οποίες διατίθενται σε συσκ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Δεκεμβρίου 2025
Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύχους…
Λίστες αναπαραγωγής M3U
Για τους χρήστες που αρέσκονται να χρησιμοποιούν την IPTV και όχι τον παραδοσιακό τρόπο της επίγειας λήψης για να βλέπουν τηλεόραση, οι λίστες αναπαραγωγής M3U αποτελούν ένα τέλειο εργαλείο που μπορ…
EDISION CAM-100
Ένα νέο μοντέλο EDISION ενισχυτή δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε σε αυτό το τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον CAM-100, έναν ποιοτικό κεντρικό ενισχυτή που διαθέτει μία είσοδο UHF για…
Kathrein UFX 12 & UFX 14
Η γερμανική Kathrein, που αποτελεί έναν αξιόπιστο και δυναμικό συνεργάτη για όσους επιδιώκουν αποτελεσματικότητα, καινοτομία και βιώσιμες λύσεις, παρουσιάζει δύο νέα μοντέλα διαμορφωτών, τα UFX 12 κ…
ARLI βάσεις TV
Η Astrasat διαθέτει σειρά βάσεων της ARLI για διάφορα μεγέθη τηλεοράσεων, όπως βάσεις τοίχου σταθερές ή με κλίση και περιστροφή που είναι σχεδιασμένες να μειώνουν την απόσταση της τηλεόρασης από τον…
Lemco HDMOD-7
Ένα νέο HDMI modulator της Lemco που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε σε αυτό το τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για το HDMOD-7, το οποίο συνδυάζει…
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2025
Λίγα τα αξιόλογα ελεύθερα κανάλια του δορυφορικού τόξου – για να περνάει η ώρα θα προτείναμε το Strongman Champions League στις 13 Ανατολικά ή το δικαστικό Court TV στις 28.2 Ανατολικά. Για ποδοσφαι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.