Skip to main content
4 Απριλίου 2025 10:15

ΕΡΤNEWS: Πανελλαδική έρευνα για την οδική συμπεριφορά και τα τροχαία στην εκπομπή «Αναλύσεις»

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2025%2F04%2FA622 1 scaled

Υπέρ της μείωσης των υφιστάμενων ορίων ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, όπως και της τοποθέτησης καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες για την καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων και την επιβολή προστίμων, τάσσεται η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα της εταιρίας Palmos Analysis που παρουσιάστηκε χθες, Πέμπτη 3 Απριλίου 2025, στις 23:00, στο ΕΡΤNEWS και στην εκπομπή «Αναλύσεις» που επιμελούνται και παρουσιάζουν ο Γιώργος Σιαδήμας και η Μαριλένα Γεραντώνη.

2920a0eb c39d 4d0a 8ae0 90103162ed19 1 1

Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας που διεξήχθη από τις 26 έως τις 31 Μαρτίου 2025 είναι τα εξής:

ΠΟΣΟΣΤΟ ΟΔΗΓΩΝ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ

  • Περίπου 3 στους 4 κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (73%) δηλώνουν ότι οδηγούν αυτοκίνητο και περίπου 1 στους 20 οδηγεί δίκυκλο. Στον αντίποδα, περίπου 1 στους 5 (21%) δεν οδηγεί κάποιο όχημα.

 ΚΥΡΙΑ ΑΙΤΙΑ & ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

  • Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θεωρείται από τη μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων, η κύρια αιτία για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας (64% μεταξύ όσων οδηγούν κάποιο όχημα και 73% μεταξύ όσων δεν οδηγούν). Ακολουθούν η υπερβολική ταχύτητα (49% και 55% αντίστοιχα), η χρήση κινητού κατά την οδήγηση (33% και 29% αντίστοιχα), ενώ αρκετά χαμηλότερα αναφέρονται η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου (17% και 18% αντίστοιχα), η ελλιπής/χαλαρή αστυνόμευση και η ατιμωρησία (16% και 9% αντίστοιχα), η κακή κατάσταση των οχημάτων (4% και 3% αντίστοιχα) και η ελλιπής σήμανση/σηματοδότηση (4% και 2% αντίστοιχα).
  • Μεταξύ όσων οδηγούν, η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών καταγράφεται ως ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας (46%), ενώ όσοι δεν οδηγούν προκρίνουν την αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (49%). Μεταξύ των οδηγών ακολουθούν οι συχνότεροι έλεγχοι/αστυνόμευση (44%), η αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (41%), η βελτίωση του οδικού δικτύου και της σήμανσης (31%), η μείωση των ορίων ταχύτητας (14%) και η καθιέρωση κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων (9%). Μεταξύ όσων δεν οδηγούν, ακολουθούν η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών (44%), οι συχνότεροι έλεγχοι/αστυνόμευση (36%), η βελτίωση του οδικού δικτύου/σήμανσης όπως και η μείωση των ορίων ταχύτητας (23%) και τα κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων (6%).
  • Καθολική είναι η συμφωνία (73%) για τη μείωση του υφιστάμενου ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών. Το ποσοστό όσων συμφωνούν είναι ακόμα υψηλότερο σε όσους δεν οδηγούν (85%), αλλά παραμένει εξαιρετικά πλειοψηφικό και μεταξύ των οδηγών (69%).
  • Καθολική συμφωνία (87%) καταγράφεται μεταξύ των οδηγών για την τοποθέτηση καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες για την καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων και την επιβολή ποινών.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

  • Σχεδόν 9 στους 10 οδηγούς δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν πάντα ζώνη ασφαλείας ή κράνος (87%). Ένας στους 2 οδηγούς (48%) αναφέρουν ότι σταματούν πάντα σε διαβάσεις πεζών δίνοντας προτεραιότητα και μόλις το 10% δηλώνουν ότι δεν το πράττουν ποτέ. Περίπου οι μισοί (47%) παραδέχονται ότι οδηγούν με το κινητό στο χέρι, είτε πάντα (1%), είτε συχνά (4%), είτε μερικές φορές (16%), είτε σπάνια (26%). Περίπου 6 στους 10 (58%) αναφέρουν ότι οδηγούν κάνοντας χρήση κινητού μέσω Bluetooth (πάντα 14%, συχνά 15%, μερικές φορές 16%, σπάνια 12%). 2 στους 3 (65%) παραδέχονται ότι οδηγούν με ταχύτητα πάνω από το όριο (πάντα 1%, συχνά 5%, μερικές φορές 34%, σπάνια 25%). 1 στους 5 (20%) παραδέχεται ότι οδηγάει μετά από κατανάλωση αλκοόλ (συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 15%).  1 στους 5 (20%) παραδέχεται ότι περνάει με κόκκινο φανάρι (πάντα 1%, συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 14%). 1 στους 20 (5%) παραδέχεται ότι αφήνει κάποιον χωρίς δίπλωμα να οδηγεί (συχνά 2%, μερικές φορές 2%, σπάνια 1%)
  • Το 7% των ερωτηθέντων οδηγών παραδέχονται ότι έχουν επιτρέψει σε ανήλικο κάτω των 16 ετών να οδηγήσει το αυτοκίνητο με (5%) ή χωρίς (2%) την επίβλεψή τους.

ΗΛΙΚΙΑ VS ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

  • Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η ηλικία δεν είναι ο βασικός παράγοντας της επικίνδυνης οδήγησης (39%), ενώ το 33% θεωρούν ότι οι πολύ ηλικιωμένοι οδηγοί (άνω των 75 ετών) παρουσιάζουν την πιο επικίνδυνη συμπεριφορά και το 27% θεωρούν ότι αυτή η συμπεριφορά προέρχεται από τους πολύ νεαρούς οδηγούς (κάτω των 25 ετών).

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

IKUSI by FAGOR IPolo SIT 402/422
Η σειρά IPolo SIT της IKUSI by FAGOR περιλαμβάνει 2 μοντέλα SAT to IP Streamers για rack 19”, προκειμένου να επιτυγχάνεται διανομή δορυφορικών καναλιών σε δίκτυο Ethernet. Πρόκειται για τα μοντέλα S…
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής γραμμής Mini Line
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, μετά τους ενισχυτές κεραίας θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών γραμμής. Οι ενισχυτές γραμμής διατίθενται σε τέσσερις κατηγορίες. Ο καθένας έχει τα…
Akubela HyPanel Lux Knob
Η τελευταία καινοτομία της Akubela, το HyPanel Lux Knob συνδυάζει κορυφαία τεχνολογία με εκλεπτυσμένο σχεδιασμό, προσφέροντας μια νέα διάσταση στην εμπειρία του έξυπνου κτιρίου. Σε μια εποχή όπου η…
Ekselans ODU LTE 4G router
Στην Ελλάδα υπάρχουν πολυάριθμα μικρά ξενοδοχεία, αλλά και ενοικιαζόμενα δωμάτια για τις περιόδους των διακοπών και όχι μόνο. Μία ιδιαίτερα σημαντική υπηρεσία που πρέπει να παρέχει κάθε μικρό ξενοδο…
Grandstream GRP2610(P)
Η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς, και όλες οι επιχειρήσεις που βασίζονται στην επικοινωνία αναζητούν λύσεις που θα βοηθήσουν στο να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Ένα από τα π…
Promax MD-200C
Η Promax – εκτός από κορυφαία πεδιόμετρα – παράγει μία ευρεία γκάμα οργάνων μέτρησης για όλες τις εφαρμογές. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ψηφιακό επιτραπέζιο πολύμετρο MD-200C, το οποίο φέ…
Grandstream WP836
H Grandstream παρουσιάζει το νέο της ανθεκτικό Wi-Fi 6 Ruggedized Cordless IP Phone, το WP836, την τελευταία προσθήκη στη σειρά WP. Η σειρά WP παρέχει φορητά τηλέφωνα Wi-Fi που είναι εξοπλισμένα με…
ANGA Free TV-V3 / 2-V3 / 4 COMBO-V3
Η εταιρεία STAM Electronics ανακοινώνει την παραλαβή νέων τηλεχειριστηρίων μάρκας ANGA της σειράς Free TV Version 3. Πρόκειται για 3 ποιοτικά τηλεχειριστήρια, με εργονομικό σχεδιασμό και πολύ καλή α…
Promax MD-200C
Η Promax – εκτός από κορυφαία πεδιόμετρα – παράγει μία ευρεία γκάμα οργάνων μέτρησης για όλες τις εφαρμογές. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ψηφιακό επιτραπέζιο πολύμετρο MD-200C, το οποίο φέ…
Ekselans ODU LTE 4G
Το ODU LTE 4G είναι ένα all-in-one 4G router για εξωτερική χρήση λήψης δεδομένων 4G, με ενσωματωμένη omnidirectional κεραία 4x4 MIMO για υψηλές ταχύτητες και στιβαρή κατασκευή. Μία εξαιρετική περίπτ…
TP-Link Omada: Η έξυπνη Cloud λύση για επαγγελματική δικτύωση
Η πλατφόρμα του Omada Software Defined Networking (SDN) ενσωματώνει συσκευές δικτύου, συμπεριλαμβανομένων Access Point, Switch και Gateway, που παρέχουν 100% κεντρική διαχείριση cloud. Το Omada δημι…
Prolink PLT-288B-10000
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της νέας σειράς καλωδίων PLT-288B της Prolink. Πρόκειται για νέας γενιάς ενεργά οπτικά καλώδια HDMI σε HDMI, τα οποία έρχονται με μήκος 20, 30, 50…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαΐου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Μαΐου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «…
Salonica Electronix 2025
Σάββατο 15 και Κυριακή 16 Μαρίου 2025, στο Porto Palace Hotel Thessaloniki διεξήχθη το μεγαλύτερο event της αγοράς συστημάτων ασφαλείας, τηλεόρασης, δικτύων και τεχνολογίας ξενοδοχείων για το 2025…
Sat & Zap, Μάιος 2025
Ο ισχυρός Astra 1P στις 19.2 ανατολικά έχει ήδη αντικαταστήσει πλήρως τον παλιό 1ΚR και μερικώς τον 1Μ. Αρκετά εύκολη και η λήψη των ρωσικών καναλιών στις 80 ανατολικά. 3 Sat HD Astra 1P – 19…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.