Skip to main content
TM 839
SECURITY REPORT 170
satpraxis 2022
now 33 2022
22 Μαΐου 2025 08:10

Έρευνα της ΕΕΤΤ για τα κανάλια εξυπηρέτησης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2025%2F05%2F1024X1024 98

Πανελλαδική έρευνα με αντικείμενο τη στάση και την εμπειρία των καταναλωτών σχετικά με τα κανάλια εξυπηρέτησης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ελλάδα, πραγματοποίησε η ΕΕΤΤ εντός του Μαρτίου 2025. Η έρευνα διενεργήθηκε με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, τηλεφωνικά και με διαδικτυακές συνεντεύξεις, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.203 ατόμων, ανδρών και γυναικών, 18-65 ετών.

Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει την αντίληψη των καταναλωτών σχετικά με τα κανάλια πώλησης και διάθεσης των υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών που έχουν αναπτύξει οι κύριοι πάροχοι,  αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε καναλιού πώλησης. Επιπλέον, η έρευνα αποσκοπούσε στην αξιολόγηση του επιπέδου ενημέρωσης των καταναλωτών για τις διαθέσιμες υπηρεσίες και στην ανάδειξη τυχόν αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών που πλήττουν τη λειτουργία της αγοράς.

Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας συνοψίζονται ως εξής:

Τηλεφωνικά κέντρα

Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές θεωρούν ότι τα τηλεφωνικά κέντρα προσφέρουν τις καλύτερες τιμές και εκπτώσεις τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία, συγκριτικά με τα υπόλοιπα κανάλια πώλησης. Η σημασία των τηλεφωνικών κέντρων, ως μέσων εξυπηρέτησης, εμφανίζεται υψηλή, καθώς  παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη διείσδυση χρήσης με ποσοστό 58%, ενώ επτά στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ικανοποιημένοι από αυτά. Μάλιστα, αποτελούν το κύριο κανάλι διατύπωσης τεχνικών προβλημάτων (34%), με ικανοποιητική επίλυση αυτών στο 72% των περιπτώσεων. Ωστόσο, το 68% των καταναλωτών τα κατατάσσει τελευταία όσον αφορά το επίπεδο ευκολίας εξυπηρέτησης λόγω δυσκολίας πρόσβασης και σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (46%) προτείνουν ενέργειες βελτίωσης.

Φυσικά καταστήματα

Για το 38% των καταναλωτών και με εξαίρεση τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας, τα φυσικά καταστήματα αποτελούν το παραδοσιακό και πιο προσβάσιμο από όλους κανάλι εξυπηρέτησης. Ένας στους τέσσερις καταναλωτές θεωρεί ότι τα φυσικά καταστήματα προσφέρουν αποτελεσματική εξυπηρέτηση, αντίστοιχη του τηλεφωνικού κέντρου και όσοι τα χρησιμοποιούν για αγορά/ανανέωση, εκτιμούν ότι προσφέρουν καλές τιμές και εκπτώσεις. Η διείσδυσή τους ανέρχεται στο 37%, με ιδιαίτερη προτίμηση από τις μεγαλύτερες ηλικίες, ενώ κατατάσσονται στη δεύτερη θέση από πλευράς επιπέδου ικανοποίησης (75%) και ευκολίας εξυπηρέτησης (77%). Τα φυσικά καταστήματα χρησιμοποιούνται περισσότερο για αγορές/αλλαγές συμβολαίων και ερωτήσεις για λογαριασμούς, με ποσοστό ικανοποίησης 81% και δευτερευόντως, για την επίλυση τεχνικών  προβλημάτων, με ποσοστό ικανοποίησης 67%.         Ως προτάσεις βελτίωσης, οι ερωτώμενοι αναδεικνύουν πρωτίστως την ανάγκη για περισσότερο προσωπικό, ώστε να υπάρχει ταχύτερη εξυπηρέτηση (24%), τη βελτίωση γνώσεων (10%) και την ενίσχυση των δεξιοτήτων επικοινωνίας του προσωπικού (10%).

Εφαρμογή στο κινητό (app)

Η εφαρμογή στο κινητό (app) που προσφέρει ο κάθε τηλεπικοινωνιακός πάροχος κατατάσσεται  δεύτερο προτιμώμενο κανάλι εξυπηρέτησης σε όρους προσβασιμότητας (27%) πίσω από το φυσικό κατάστημα, τρίτο σε διείσδυση (33%, με υψηλή  προτίμηση από ερωτώμενους νεαρής ηλικίας, αλλά με τη μεγαλύτερη ένταση χρήσης) και πρώτο σε επίπεδο ικανοποίησης (78%) και ευκολίας (78%).  Επίσης, αποτελεί το κύριο κανάλι ανανεώσεων κινητής (κυρίως καρτοκινητής) με τον υψηλότερο δείκτη ευκολίας (83%), αλλά παρουσιάζει χαμηλότερη αποτελεσματικότητα για αναφορά/επίλυση τεχνικών  προβλημάτων συγκριτικά με το τηλεφωνικό κέντρο και για ερωτήσεις λογαριασμών σε σχέση με το φυσικό κατάστημα. Τέλος, οι καταναλωτές τονίζουν την ανάγκη για συνεχείς αναβαθμίσεις, επίλυση καθυστερήσεων/δυσλειτουργιών, βελτιώσεις χρηστικότητας των εφαρμογών, αλλά και λειτουργικότητας του ψηφιακού βοηθού (chatbot).

Ιστοσελίδα

H ιστοσελίδα εμφανίζει πιο αδύναμη εικόνα σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια και φαίνεται ότι κυρίως χρησιμοποιείται υποστηρικτικά από τους καταναλωτές για ενημέρωση σχετικά με νέα προγραμμάτα (24%). Παρουσιάζει τη χαμηλότερη διείσδυση από όλα τα κανάλια (18%) και χαρακτηρίζεται από χαμηλό  επίπεδο ικανοποίησης (69%) και ευκολίας εξυπηρέτησης (70%). Κύρια ζητούμενα των καταναλωτών για την αύξηση χρήσης και ικανοποίησης είναι η απλοποίηση της δομής, η λειτουργικότητα πλοήγησης και οι καλύτερες επεξηγήσεις των προϊόντων.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από τη Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, εντάσσεται στο πλαίσιο παρακολούθησης της αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών από την Αρχή και είναι διαθέσιμη στον διαδικτυακό τόπο www.eett.gr.

Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας
Infographic

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ομοαξονικά καλώδια Kathrein για αξιοπιστία, αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα
Η σύνδεση δεν είναι απλώς τεχνολογία – είναι θέμα εμπιστοσύνης. Σε έναν κόσμο όπου η ποιότητα του σήματος και η σταθερότητα της μετάδοσης είναι κρίσιμη, τα καλώδια Kathrein προσφέρουν απόλυτη αξιοπι…
PROMAX TV Explorer NG
Είναι πλέον διαθέσιμο από την IDComs το πλήρες manual σε αρχείο PDF, για τον νέο επαναστατικό αναλυτή TV Explorer NG της PROMAX. Το συγκεκριμένο manual διαθέτει πάνω από 120 σελίδες με αναλυτικές πε…
ALE UC Solution
Η υβριδική εργασία αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό. Οι εργαζόμενοι εργάζονται και επικοινωνούν από όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να κρίνεται απαραίτητη η φυσική παρουσία στον ίδιο χώρο. Με τη λύση ενοποι…
Akuvox Self-Organizing Network
Η Akuvox παρουσιάζει μια καινοτόμα προσέγγιση στον έλεγχο πρόσβασης για πολυκατοικίες και gated communities, με τη λύση Self-Organizing Network, σχεδιασμένη για να προσφέρει ευκολία, αποδοτικότητα κ…
EDISION διπλές πρίζες TV/R-SAT
Μια εξαιρετική νέα σειρά πριζών τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σήματος και αξεσουάρ είναι άμεσα διαθέσιμη από την EDISION. Οι πρίζες σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την EDISION, διαθέτουν εξαιρετ…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT ROT 310C & ROR 260C
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπά…
Ομοαξονικά καλώδια της Multimedia Perspectives / Fagor
Στη νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων της IDComs συμπεριλαμβάνεται ένα σύνολο ιδιαίτερα αξιόλογων ομοαξονικών καλωδίων για όλες τις εφαρμογές λήψης και διανομής επίγειων και δορυφορικών τηλεοπτικών σημ…
Yeastar TB Series BRI VoIP Gateway
Η σειρά TB της Yeastar περιλαμβάνει τα TB200 και TB400, δύο συμπαγείς και αξιόπιστες αυτόνομες πύλες (gateways) VoIP που μετατρέπουν τις γραμμές ISDN BRI σε VoIP, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ενσ…
Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall
Η συνδεσιμότητα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοξενίας και το Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall δίνει τη λύση που κάθε ξενοδόχος χρειάζεται. Με τεχνολογία Wi-Fi 6 AX3000 και ταχύτητες έως 2.974Mbps…
Televes 552220 ενισχυτής γραμμής 3 εξόδων
O Televes 552220 είναι ένας ενισχυτής γραμμής τηλεοπτικού σήματος κατάλληλος για διαμερίσματα, με 3 εξόδους και αυτόματη αποκοπή παρεμβολών 5G / LTE. Διαθέτει 2 κύριες εξόδους και 1 για μία τοπική T…
TP-Link Omada OC220
Η σειρά εξειδικευμένων επιχειρηματικών λύσεων της TP-Link, Omada, μόλις κυκλοφόρησε τον OC220, έναν νέο ελεγκτή υλικού με 2,6 φορές ταχύτερη εκκίνηση από τον ελεγκτή προηγούμενης γενιάς. Μικρό κουτί…
Audien W-990B & W-176
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των ηχείων W-990B μαζί με την κονσόλα χειρισμού W-176 της Audien, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σετ ήχου, ιδανικό…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, Ιανουάριος 2026
Το νέο τεύχος Ιανουαρίου 2026 του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύ…
SAT & ZAP, Ιανουάριος 2026
Για πρώτη φορά, είδα ελεύθερη μετάδοση ισραηλινών καναλιών του πακέτου ΥΕS (δύσκολου στα ΒΔ)! Στα αξιόλογα, στις 13 Ανατολικά το αγγλόφωνο CNBC Europe και το νέο ιταλικό κανάλι για την ποδηλασία. Αξ…
Εφαρμογές ευθυγράμμισης δορυφορικού κατόπτρου
Η δορυφορική λήψη παραμένει για πολλούς το αγαπημένο τους χόμπι, που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον τους να αναζητούν στον ορίζοντα νέα τηλεοπτικά κανάλια από διάφορες χώρες του πλανήτη. Η ταράτσα στ…
«Η τεχνολογία είναι πάνω απ’ όλα ανθρώπινη υπόθεση»
Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα, η τεχνολογία δεν είναι πια πολυτέλεια, είναι η δύναμη που ενώνει ανθρώπους, απλοποιεί διαδικασίες και δημιουργεί νέες εμπειρίες. Από την πρώτη στιγμή, η Par…
EDISION HDMI Modulator 3in1 mini loop
Ο ολοκαίνουργιος ψηφιακός διαμορφωτής της EDISION δοκιμάστηκε στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης για το τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για τον HDMI Modulator 3in1 mini loop, έναν ψηφιακό μονοκ…
Audien W-990B & W-176
Η Audien παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σετ ηχητικού συστήματος, που είναι ευέλικτο στην εγκατάσταση και εύκολο στον χειρισμό του. Το σετ αυτό αποτελείται από τα ηχεία W-990B και την κονσόλα W-176, τα…
Amiko Mini Combo FTA
Τον τελευταίο δέκτη που κυκλοφόρησε η Amiko δοκιμάσαμε για αυτόν τον μήνα στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον Mini Combo FTA, έναν οικονομικό δέκτη με ανάλυση Full HD, που όχι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.