Τα Όσκαρ «μετακομίζουν» στο YouTube
Μια μεγάλη αλλαγή για ένα από τα σημαντικότερα τηλεοπτικά γεγονότα στον κόσμο, ανακοίνωσε την Τετάρτη η Διεθνής Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών. Τα βραβεία Όσκαρ, «αποχωρούν» από το ABC και θα ξεκινήσουν να μεταδίδονται στο YouTube από το 2029.
Η 100ή απονομή των βραβείων Όσκαρ το 2028 θα είναι η τελευταία που θα μεταδώσει το γνωστό ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό δίκτυο των ΗΠΑ, ενώ από το 2029, το YouTube θα κατέχει τα δικαιώματα μετάδοσης των βραβείων παγκοσμίως, έως το 2033. Ουσιαστικά, θα φιλοξενεί όλα όσα αφορούν στα Όσκαρ, συμπεριλαμβανομένης της κάλυψης του διάσημου «κόκκινου χαλιού», των Βραβείων Governors και της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνάπτουμε μια πολύπλευρη παγκόσμια συνεργασία με το YouTube, η οποία θα αποτελέσει το μελλοντικό σπίτι των Όσκαρ και του ετήσιου προγράμματος της Ακαδημίας», δήλωσαν ο διευθύνων σύμβουλος της ακαδημίας, Μπιλ Κράμερ, και η πρόεδρος της ακαδημίας, Λινέτ Χάουελ Τέιλορ. «Η Ακαδημία είναι ένας διεθνής οργανισμός και αυτή η συνεργασία θα μας επιτρέψει να επεκτείνουμε την πρόσβαση στο έργο της Ακαδημίας στο μεγαλύτερο δυνατό παγκόσμιο κοινό — κάτι που θα είναι επωφελές για τα μέλη μας και την κινηματογραφική κοινότητα».
Παρόλο που αρκετοί από τους κορυφαίους θεσμούς βραβείων στον κόσμο έχουν προχωρήσει σε συνεργασίες με πλατφόρμες streaming τα τελευταία χρόνια, η συμφωνία με το YouTube είναι η πρώτη για μία από τις τέσσερις μεγαλύτερες εκδηλώσεις (τα Όσκαρ, τα Γκράμι, τα Έμμυ και τα Τόνι), η οποία εγκαταλείπει εντελώς την τηλεοπτική μετάδοση και θέτει έναν από τους πιο δημοφιλείς θεσμούς εκτός NFL, στα χέρια της Google.
Όπως αναφέρει το AP, οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν.
Η συνεργασία θα εμπνεύσει μια νέα γενιά δημιουργών
«Τα Όσκαρ είναι ένας από τους βασικούς πολιτιστικούς θεσμούς στον κόσμο, που τιμούν την αριστεία στην αφήγηση και την καλλιτεχνία», δήλωσε ο Νιλ Μόχαν, διευθύνων σύμβουλος του YouTube. «Η συνεργασία με την ακαδημία για να φέρουμε αυτή τη γιορτή της τέχνης και της ψυχαγωγίας σε θεατές σε όλο τον κόσμο θα εμπνεύσει μια νέα γενιά δημιουργών και έργων, ενώ παράλληλα θα παραμείνει πιστή στην ιστορική κληρονομιά των Όσκαρ».
Το ABC, το οποίο ανήκει στη Walt Disney Co., φιλοξενεί τα Όσκαρ σχεδόν σε όλη την ιστορία τους. Το NBC μετέδωσε για πρώτη φορά τον διαγωνισμό το 1953, ενώ το ABC απέκτησε τα δικαιώματα το 1961. Με εξαίρεση μια μικρή περίοδο μεταξύ 1971 και 1975, κατά τη διάρκεια της οποίας το NBC πρόβαλε ξανά τα βραβεία, τα Όσκαρ μεταδίδονται τυπικά από το ABC.
«Το ABC φιλοξενεί με υπερηφάνεια τα Όσκαρ για περισσότερο από μισό αιώνα», ανέφερε το δίκτυο σε ανακοίνωσή του. «Προσβλέπουμε στις επόμενες τρεις τηλεοπτικές μεταδόσεις των βραβείων, συμπεριλαμβανομένου του εορτασμού της εκατονταετηρίδας το 2028, και ευχόμαστε στην Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών να συνεχίσει το έργο μας με επιτυχία».
Η πιο δημοφιλής πλατφόρμα streaming
Τα βραβεία Όσκαρ του 2025 παρακολούθησαν 19,7 εκατομμύρια τηλεθεατές στο ABC, σημειώνοντας μικρή αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή ήταν μία από τις μεγαλύτερες τηλεοπτικές μεταδόσεις της χρονιάς. Το 1999, περισσότεροι από 55 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο παρακολούθησαν την ταινία «Τιτανικός» του Τζέιμς Κάμερον να κερδίζει το βραβείο καλύτερης ταινίας.
Η ακαδημία κινηματογράφου, προτιμώντας το YouTube έναντι άλλων μέσων όπως το Netflix ή το NBC Universal/Peacock, επέλεξε μια πλατφόρμα με ευρύ κοινό διεθνώς, χωρίς όμως τόσο καλή υποδομή παραγωγής.
Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι άνθρωποι — ειδικά οι νέοι — παρακολουθούν το YouTube περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα streaming. Η δημοφιλής πλατφόρμα διαθέτει περίπου 2 δισεκατομμύρια θεατές. Σύμφωνα με τη Nielsen, το YouTube αντιπροσώπευε το 12,9% του συνολικού τηλεοπτικού και streaming περιεχομένου που προβλήθηκε τον Νοέμβριο. Το Netflix κατέλαβε τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 8,3%.
Πηγή: https://www.skai.gr/




