Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 195
TM 660
SECREP 159
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

5 Μαρτίου 2019 12:34

Τα social media του τρόμου

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2Ff5ff4a5f5af8f7bf9a42a545d87da1a6 XL

Η τηλεταινία του ΗΒΟ παρουσιάζει τις αθέμιτες πρακτικές που ακολουθήθηκαν πριν από το δημοψήφισμα, στην καμπάνια «Vote Leave», υπέρ της εξόδου της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ενωση. «Ολοι ξέρουν ποιος κέρδισε. Δεν ξέρουν όμως όλοι το πώς». Αυτή είναι η ουσία της τηλεταινίας «Brexit: The Uncivil War» που μετέδωσε το HBO προκαλώντας πολλές αντιδράσεις.

Η τηλεταινία του ΗΒΟ παρουσιάζει τις αθέμιτες πρακτικές που ακολουθήθηκαν πριν από το δημοψήφισμα, στην καμπάνια «Vote Leave», υπέρ της εξόδου της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ενωση.

«Ολοι ξέρουν ποιος κέρδισε. Δεν ξέρουν όμως όλοι το πώς». Αυτή είναι η ουσία της τηλεταινίας «Brexit: The Uncivil War» που μετέδωσε το HBO προκαλώντας πολλές αντιδράσεις. Ενα πολιτικό θρίλερ, πολύ ενδιαφέρον, για τον τρόπο με τον οποίο κέρδισαν οι υποστηρικτές του Brexit στο δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία στις 23 Ιουνίου 2016.

Αποτελεί συμπαραγωγή του Channel 4 και του BBC, τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Τόμπι Χέινς και ο πρωταγωνιστής του, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς ενσαρκώνει τον Ντόμινικ Κάμινγκς, τον επικεφαλής του «Vote Leave», της καμπάνιας υπέρ του Brexit.

Αυτό που παρακολουθούμε είναι σχεδόν τρομακτικό. Βλέπουμε πώς μπορούν κάποιοι με την κατάλληλη χρήση των social media, του Facebook, του Twitter και του Instagram, να κερδίσουν τις εκλογές, να ανατρέψουν καταστάσεις και να καθοδηγήσουν τον κόσμο. Και είναι τρομακτικό διότι εκτός από το Brexit η ομάδα αυτή δούλεψε και για την προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ. Και τα social media αναπτύσσονται με καταιγιστικό ρυθμό, ενώ τα παρακολουθεί όλο και περισσότερος κόσμος χωρίς να διαθέτει την απαραίτητη γνώση κι εμπειρία. «Πρόβατα επί σφαγή» κανονικά.

Μιλάμε για ταινία φυσικά, ωστόσο όλα τα πρόσωπα που υποδύονται οι ηθοποιοί είναι υπαρκτά. Οπως ο γνωστός ακροδεξιός πολιτικός Νάιτζελ Φάρατζ και ο τότε δήμαρχος του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον, καθώς και οι δισεκατομμυριούχοι χορηγοί της καμπάνιας υπέρ του Brexit, Αρον Μπανκς και Ρόμπερτ Μέρσερ (οι εταιρείες του τελευταίου ήταν εκείνες που συμμετείχαν στην καμπάνια του Ντόναλντ Τραμπ λίγους μήνες αργότερα). Επίσης βλέπουμε πολιτικούς τόσο των Τόρις όσο και των Εργατικών, δημοσιογράφους, μέλη των εκστρατειών του «ΟΧΙ» και του «ΝΑΙ» και πολλούς ακόμα. Σύγχρονη πολιτική ιστορία, σχεδόν σε real time.

Κυρίως παρουσιάζεται ο τρόπος που δούλεψε η ομάδα υπέρ του Brexit και πώς ο Ντόμινικ Κάμινγκς οργάνωσε την εκστρατεία «Vote Leave» αντλώντας δεδομένα από τα social media. Σημειωτέον, η εκστρατεία αποτέλεσε στη συνέχεια αντικείμενο έρευνας της Βρετανικής Εκλογικής Επιτροπής. Το βασικό σύνθημα της καμπάνιας, το «Take back control», δηλαδή «Επανακτήστε τον έλεγχο», «πάτησε» πάνω σε δυο θέματα: στη λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην ύπαρξη της Τουρκίας.

Για το πρώτο διοχέτευσαν στην κοινή γνώμη το ακραίο σύνθημα «150 εκατομμύρια στερλίνες την εβδομάδα για το ΕΣΥ» εννοώντας ότι τα χρήματα που ξοδεύει η Μεγάλη Βρετανία για τη συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Ενωση θα μπορούσαν να ενισχύσουν το αγγλικό Εθνικό Σύστημα Υγείας. Το δεύτερο σύνθημα, ωστόσο, για την Τουρκία ήταν ακόμα πιο εξωφρενικό: «70 εκατομμύρια Τούρκοι θα μεταναστεύσουν στην Αγγλία». Ακόμη και ο ίδιος ο Μπόρις Τζόνσον διακρίνεται κάποια στιγμή στην ταινία να λέει, χαμηλόφωνα, πως «70 εκατομμύρια είναι όλος όλος ο πληθυσμός της Τουρκίας».

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ξοδεύτηκαν περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια αγγλικές λίρες προκειμένου να επηρεαστούν συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού στα social media. Στόχος, 3 εκατομμύρια χρήστες που δεν ψήφιζαν ποτέ, ένα ολοκαίνουργιο και παρθένο εκλογικό σώμα. Αυτούς επιδίωξαν να φέρουν στις κάλπες.

Οι δύο εταιρείες επεξεργασίας δεδομένων που προσέλαβε η ομάδα του «Vote Leave» προχώρησαν σε αναρτήσεις στα social, συγκεκριμένες αναρτήσεις σε συγκεκριμένα timeline, βάσει αλγορίθμων. Ενα δισεκατομμύριο μηνύματα απεστάλησαν κατά τη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα. Εβλεπαν τι ενδιαφέρει τον καθένα, με τι ασχολείται, τι του προκαλεί το συναίσθημα και «χτυπούσαν». Δεν κάνουν κάτι διαφορετικό από το Facebook αυτό καθεαυτό για να είμαστε ειλικρινείς.

Είπαμε πως η μετάδοση της τηλεταινίας δημιούργησε αντιδράσεις. Χαρακτηριστικό το tweet προς το κανάλι ενός χρήστη του Twitter: «Αγαπητό HBO – είναι λίγο ανεύθυνο να κυκλοφορεί μια ταινία καταστροφής όταν βρισκόμαστε ακόμα εν μέσω καταστροφής».

https://www.efsyn.gr/tehnes/media/185882_ta-social-media-toy-tromoy

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Θωρακισμένοι ενισχυτές κεραίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, οι ...
TP-Link Omada EAP723
Το EAP723 είναι ένα επαγγελματικό, BE3600 Access Point οροφής της TP-Link, με θύρα Ethernet 2,5 Gigabit και compact σχεδιασμό, το οποίο προσφέρει αξιοσημείωτη απόδοση πολλαπλών Gigabit για μεγαλύτ...
Audien SM-5115A6
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ηχείου Audien SM-5115A6. Πρόκειται για ένα φορητό ενεργό ηχείο ισχύος 360W RMS, με woofer 15”, tweeter 44 χιλ., δύο ασύρματα μικρόφωνα ...
Ο νέος τιμοκατάλογος της Promax για το 2025
Είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος τιμοκατάλογος για τα προϊόντα της Promax, π.χ. τα κορυφαία πεδιόμετρα της σειράς Ranger Neo και HD Ranger, της ναυαρχίδας ATLaS NG και φυσικά, όλων των άλλων οργάνων ...
Grandstream GWN7820
Η σειρά GWN7820 από την Grandstream εισάγει μια νέα εποχή για τα επιχειρηματικά δίκτυα. Αποτελεί Layer 3 managed network switches, περιλαμβάνοντας μοντέλα με PoE, που επιτρέπουν σε μεσαίες και μεγ...
ANGA Master
Η εταιρεία STAM Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της σειράς ενισχυτών Master της ANGA, που μπορούν να καλύψουν διάφορες ανάγκες διανομής επίγειου τηλεοπτικού σήματος. Όλοι οι ενισχυτές έχουν ε...
Τεχνολογία Cast για ξενοδοχεία από την IDComs
Η διαδικασία casting μέσα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου είναι μια τεχνολογία που βρίσκει ευρύτατη εφαρμογή σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και αφορά στη δυνατότητα των επισκεπτών ενός καταλύματος να δ...
Fracarro UX-WB LTE
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου LNB της οικογένειας UX της ιταλικής Fracarro. Πρόκειται για το UX-WB LTE, ένα wideband LNB με 2 ξεχωριστές εξόδους, που η μία μεταφέρει όλα τα...
Ο αντίκτυπος της μετάβασης από DVB-T σε DVB-T2 και από HD σε UHD-4K στους αναλυτές φάσματος τηλεόρασης
Μία σημαντική τεχνολογική αλλαγή στη μετάδοση ψηφιακής τηλεόρασης θα είναι η μετάβαση από DVB-T σε DVB-T2. Η Promax επισημαίνει τον βασικό αντίκτυπο που θα έχει μία τέτοια αλλαγή στους αναλυτές φά...
Amiko A11 LINK
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Amiko A11 Link, μιας συσκευής που έρχεται σε μορφή HDMI TV stick και κρύβεται πίσω από την τηλεόραση, καθώς τοποθετείται απευθείας σε θύρα HDMI. Βα...
Συνέντευξη της IDComs στα πλαίσια της έκθεσης Creta Electronix 2024
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης Creta Electronix 2024, στην οποία συμμετείχε η IDComs, στο διάστημα μεταξύ 2-3 Νοεμβρίου, ο Θανάσης Κυριακόπουλος, Managing Director, και ο Στάνισλαβ Ερμιζίδης, Networ...
Arli F Adaptors
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή βυσμάτων, η οποία περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία F adaptors που καλύπτουν όλες τις ανάγκες ομοαξονικών ζεύξεων. Πιο αναλυτικά, διατίθενται οι παρακάτω τύ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Φεβρουάριος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Φεβρουαρίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με ...
Managed vs Unmanaged Switch
Οι μεταγωγείς δικτύου, που είναι γνωστοί διεθνώς ως Network ή Ethernet Switch, αποτελούν σημαντικά στοιχεία της υποδομής δικτύου επειδή συνδέουν συσκευές (στις οποίες μπορεί να περιλαμβάνονται και...