Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 195
TM 647
SECURITY REPORT 158
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

8 Ιανουάριος 2025 09:52
30 Σεπτέμβριος 2021 11:14

"Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό" – Από 7 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους και σύντομα αποκλειστικά στο Cinobo

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2Fc4d5d81161d189afe8850c246f8479a4 XL

Η Έμι, καθηγήτρια ιστορίας σε ένα πολύ καθώς πρέπει σχολείο, βλέπει την καριέρα και την υπόληψή της να απειλούνται όταν διαρρέει στο ίντερνετ μια ερασιτεχνική ταινία ερωτικού περιεχομένου στην οποία πρωταγωνιστεί. Οργισμένοι γονείς απαιτούν την απόλυσή της, η Έμι όμως αρνείται να παραδώσει τα όπλα.Χρυσή Άρκτος – Φεστιβάλ Βερολίνου 2021 
Τολμηρό και ξεκαρδιστικό! –  Indiewire
Προκλητικό και αμετανόητα αυθάδικο! – Variety
Μια σφαλιάρα στη βαρεμάρα και την υποκρισία.  – The Guardian

Το προσχέδιο μιας «ποπ» ταινίας. Η πρώτη κινηματογραφική απεικόνιση της πραγματικότητας επί COVID. Ένα ερασιτεχνικό porn tape. Ένα σουρεάλ μοντάζ πάνω στην έννοια του χυδαίου. Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2021.

Σύνοψη

Η Έμι, καθηγήτρια ιστορίας σε ένα πολύ καθώς πρέπει σχολείο, βλέπει την καριέρα και την υπόληψή της να απειλούνται όταν διαρρέει στο ίντερνετ μια ερασιτεχνική ταινία ερωτικού περιεχομένου στην οποία πρωταγωνιστεί. Οργισμένοι γονείς απαιτούν την απόλυσή της, η Έμι όμως αρνείται να παραδώσει τα όπλα. Το «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό» είναι μια ταινία σε τρία, αφαιρετικά συνδεδεμένα μέρη: μια βόλτα στο Βουκουρέστι του σήμερα, ένα παιχνιδιάρικο γλωσσάρι από παραδοξολογίες κι αισχρότητες, που κορυφώνονται στο τρίτο μέρος, μία εκρηκτική κωμική αναμέτρηση.

Σημείωμα του σκηνοθέτη Ράντου Ζούντε

  • Πώς προέκυψε η ταινία

Η ιδέα για την ταινία προέκυψε αρχικά μέσα από συζητήσεις με φίλους. Συζητούσαμε πραγματικές ιστορίες από τη Ρουμανία και άλλες χώρες για δασκάλους που απολύθηκαν από τα σχολεία που δούλευαν για πράγματα που έκαναν στην προσωπική τους ζωή: σεξ τσατ με κάμερα, ή ερασιτεχνικά πορνό που ανέβαζαν στο ίντερνετ. Οι συζητήσεις ήταν τόσο έντονες που σκέφτηκα ότι παρόλο που το θέμα μοιάζει ασήμαντο και ρηχό, πρέπει να κρύβονται πιο πολλά από πίσω για να προκαλεί τόσο ισχυρές αντιδράσεις. Έτσι αποφάσισα να κάνω αυτήν την ταινία – οπότε έχω εγώ την τελευταία λέξη πάνω στο θέμα, αφού αυτοί δεν θα μπορούσαν να σκεφτούν κάτι τέτοιο.

Η ταινία αποτελείται από τρία μέρη που ενώνονται μεταξύ τους με ποιητικό τρόπο. Χρησιμοποιώ την έννοια «ποιητικό» σύμφωνα με τον ορισμό του Μαλρώ: «Αδιαμφισβήτητα, η αληθινή ποίηση είναι παράλογη, καθώς αντικαθιστά για τις καθιερωμένες σχέσεις πραγμάτων, ένα νέο σύστημα σχέσεων.

Αν και ο τίτλος της ταινίας δεν χρειάζεται εξήγηση, ο υπότιτλος, «ένα προσχέδιο μιας ποπ ταινίας», θα επωφελούνταν από μία επεξήγηση. Ο Μαλρώ είχε πει κάποτε ότι, «Ο Ντελακρουά, αν και δεχόταν την ανωτερότητα ενός ολοκληρωμένου πίνακα σε σχέση με το προσχέδιο, παρόλα αυτά είχε κρατήσει πολλά από τα σχέδιά του των οποίων την ποιότητα ως έργα τέχνης θεωρούσε ισάξια με αυτή των καλύτερων πινάκων του». Ταυτίστηκα πολύ με αυτήν την ιδέα και αποφάσισα να την εφαρμόσω και στον κινηματογράφο και να προσπαθήσω να δω πώς θα ήταν μια ταινία αν η φόρμα της έμενε ανοιχτή, ημιτελής, σαν ένα προσχέδιο. Και ναι, «ποπ», γιατί πιστεύω ότι η ταινία θα μπορούσε να είναι εύκολη σαν καλοκαιρινό αεράκι και λόγω κάπως σκανδαλοθηρικού θέματος. Αλλά δεν είναι μια πραγματικά ποπ ταινία. Είναι απλά το προσχέδιο μίας.

  • Γυρίσματα εν καιρώ COVID

Πιστεύω ότι ως σκηνοθέτης έχω κάποιες ευθύνες απέναντι στους ηθοποιούς και το συνεργείο. Όταν ήμουν νέος θαύμαζα όλα αυτά τα τρελά γυρίσματα για τα οποία άκουγα. Ακόμα τα θαυμάζω αλλά είμαι πολύ αδύναμος: προσπαθώ να μη ρισκάρω τη ζωή ή την υγεία κανενός στο γύρισμα. Δεν πιστεύω ότι καμία ταινία στον κόσμο αξίζει να πάθει κάποιος ούτε γρίπη, πόσω μάλλον οι δικές μου κακές ταινίες. Έχοντας αυτό κατά νου, έκανα όλη τη διαδικασία του κάστινγκ και των προβών μέσω Zoom και αποφάσισα το συνεργείο αλλά και οι ηθοποιοί να φοράνε μάσκες. Αρχικά, επειδή η ταινία διαδραματίζεται στο τώρα και οι μάσκες είναι μέρος της καθημερινότητάς μας και ήθελα να απαθανατίσω αυτή τη στιγμή, να βρω την ανθρωπολογική πλευρά της μάσκας. Δεύτερον, επειδή με ένοιαζε η υγεία όλων όσων συμμετείχαν. Οι περισσότεροι είναι στην ταινία μετά από δική μου πρόσκληση. Ήμουν ο οικοδεσπότης και αισθανόμουν υπεύθυνος. Οι περισσότεροι συμφώνησαν με αυτά τα μέτρα ασφαλείας. Κάποιοι, πιο ευάλωτοι στον ιό, συμφώνησαν να συμμετάσχουν μόνο επειδή τους υποσχέθηκα ότι θα τηρούνται αυστηρά οι κανόνες τήρησης αποστάσεων και προστασίας. Κάναμε όλοι τεστ πριν ξεκινήσουμε και δύο φορές κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Αν προχωρούσες στον δρόμο αυτήν την περίοδο, έβλεπες παντού σημάδια – αφίσες συναυλιών, άδεια εστιατόρια, κλπ κλπ – μιας πραγματικότητας που δεν υπήρχε πια. Ο κινηματογράφος έχει τη δυνατότητα να απαθανατίσει πράγματα, να απαθανατίσει τα σημάδια του χρόνου που περνάει, να φτιάξει μια χρονοκάψουλα της στιγμής με κάποιον τρόπο.

Την πρώτη μέρα των γυρισμάτων, η παραγωγός μας εξήγησε σε όλους ότι είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων, ότι πρέπει να τις αλλάζουμε κάθε 4 ώρες (τις παρείχε δωρεάν η παραγωγή), ότι έχουμε μόνο σάντουιτς για φαγητό (για προφανείς λόγους). Όλοι (κυριολεκτικά: όλοι) συμφώνησαν. Και οι περισσότεροι σεβαστήκαμε τους κανόνες, παρόλο που ήταν εξοντωτικό και το να φοράς μάσκα για 12 ώρες τη μέρα μέσα στη ζέστη μπορεί να είναι απαίσιο. Υπήρχαν όμως και κάποια μέλη του συνεργείου και του καστ που δεν σέβονταν τους κανόνες πάντα, κάτι το οποίο έκανε τα γυρίσματα πιο απαιτητικά από ό,τι χρειαζόταν. Δεν με πειράζουν οι άνθρωποι που αψηφούν τους κανόνες, ίσα ίσα, όταν πρόκειται για κάτι που αφορά μόνο τους ίδιους. Είμαι κατά του να παραβαίνεις τους κανόνες όταν διακινδυνεύεις ή κάνεις κακό στις ζωές άλλων. Το ωραίο σε ένα κινηματογραφικό πλατό (ή τουλάχιστον στα δικά μου κινηματογραφικά πλατό) είναι ότι όλοι έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα: όλοι δουλεύουν τις ίδιες ώρες, τρώνε το ίδιο φαγητό, έχουν ίδιες παροχές διαμονής και μεταφοράς. Οπότε ήταν αρκετά απογοητευτικό που λίγοι άνθρωποι κάθε μέρα έβγαζαν τη μάσκα τους όποτε μπορούσαν. Το θεωρώ έλλειψη σεβασμού για τους συναδέλφους τους σαν να τους λένε «Χέστηκα, δεν με νοιάζει για κανέναν άλλον, θέλω να νιώθω εγώ καλά κι ας σε κολλήσω». Αυτό δημιουργούσε εντάσεις κάποιες φορές, αλλά αυτό ήταν όλο. Ένιωσα τεράστια ανακούφιση όταν τελείωσαν τα γυρίσματα και ήμασταν όλοι ασφαλείς.

  • Θεματικές της ταινίας           

Τι είναι χυδαίο και πώς το ορίζουμε; Είμαστε συνηθισμένοι σε πράξεις που είναι πολύ πιο χυδαίες, κατά κάποιον τρόπο, από μικρές πράξεις που προκαλούν όμως τεράστιες αντιδράσεις όπως βλέπουμε στην ταινία.

Αυτή ήταν η ιδέα μου – να αντιπαραθέσω αυτούς τους δύο τύπους χυδαιότητας και να αποδείξω ότι η υποτιθέμενη χυδαιότητα του πορνό βίντεο δεν είναι τίποτα σε σχέση με αυτά που βλέπουμε γύρω μας αλλά δεν τους δίνουμε καμία σημασία.

Η ταινία αφηγείται μια σύγχρονη ιστορία, μία μικρή ιστορία. Αν η ιστορία και η πολιτική είναι μέρος της ταινίας είναι γιατί το συγκεκριμένο στόρι έχει βαθύτερο νόημα αν το δούμε σε ένα ιστορικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο.

Η χυδαιότητα είναι το θέμα αυτής της ταινίας και οι θεατές καλούνται συνέχεια να συγκρίνουν την υποτιθέμενη χυδαιότητα μιας μπανάλ, ερασιτεχνικής ταινίας πορνό με τη χυδαιότητα που υπάρχει παντού γύρω μας και τη χυδαιότητα της πρόσφατης ιστορίας, της οποίας τα ίχνη υπάρχουν ακόμα παντού. Οπότε οι θεατές καλούνται ουσιαστικά να κάνουν οι ίδιοι το δικό τους μοντάζ.

Βιογραφικό σκηνοθέτη Ράντου Ζούντε

Ο Ράντου Ζούντε είναι Ρουμάνος σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Σπούδασε κινηματογράφο στο Βουκουρέστι και ξεκίνησε την καριέρα του ως βοηθός σκηνοθέτη. Το 2006 γύρισε τη μικρού μήκους ταινία The Tube With A Hat, η οποία κέρδισε πάνω από 50 διεθνή βραβεία. Η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, The Happiest Girl In The World (2009) επιλέχτηκε για πάνω από 50 διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ. Ακολούθησαν πολλές ταινίες όπως τα Aferim!, Scarred Hearts, Everybody In Our Family, οι οποίες κέρδισαν πληθώρα βραβείων: Αργυρή Άρκτο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 2015, Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στο Φεστιβάλ Λοκάρνο 2016 και μια υποψηφιότητα για EFA Καλύτερου Σεναρίου. Το πρώτο του ντοκιμαντέρ, The Dead Nation, έκανε πρεμιέρα στο Λοκάρνο το 2017. Η ταινία του I Do Not Care If We Go Down In History As Barbarians (2018) κέρδισε την Κρυστάλλινη Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας και το Βραβείο Label Europa Cinema στο Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι το 2018. Οι τελευταίες ταινίες του, Uppercase Print και The Exit Of The Trains (σε συσκηνοθεσία με τον Adrian Cioflâncă) έκαναν πρεμιέρα στο Φόρουμ της Μπερλινάλε το 2020.

Συντελεστές

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Ράντου Ζούντε
Παραγωγοί: microFILM Romania, Paul Thiltges Distributions (Λουξεμβούργο), endorfilm (Τσεχία),
Kinorama (Κροατία)
Διεύθυνση Παραγωγής: Άντα Σόλομον
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Μάριους Παντούρου
Σκηνογραφία: Κριστιάν Νικουλέσκου
Κοστούμια: Σιρεσίκα Κουτσιούκ
Μακιγιάζ: Μπιάνκα Μποερόιου
Μουσική: Γιούρα Φερίνα, Παβάο Μιχόλγιεβιτς
Μοντάζ: Καταλίν Κριστούτιου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ιζαμπέλα βον Τεντ
Πρωταγωνιστούν: Κάτια Πασκάριου (Έμι), Κλαούντια Ιερεμία (Η Διευθύντρια), Ολίμπια Μάλαι (Κα Λουτσία), Νικοντίμ Ουνγκουρεάνου (Lt. Γκεοργκέσκου). Αλεξάντρου Ποτόσεαν (Μάριους Μπουζντρουγκοβίτσι), Άντι Βασλουιάνου (κ. Οτοπεάνου)

Διάρκεια: 106’
Έτος Παραγωγής: 2021

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Θωρακισμένοι ενισχυτές κεραίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, οι οπο...
TP-Link SX3032F
Η TP-Link παρουσιάζει το SX3032F, ένα διαχειριζόμενο switch με συνολική χωρητικότητα 640Gbps, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των σύγχρονων δικτυακών περιβαλλόντων. ...
Audien BT-525TB & BT-525TW
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των νέων ηχείων BT-525TB (μαύρου χρώματος) και BT-525TW (λευκού χρώματος) της Audien. Πρόκειται για αδιάβροχα πλαστικά ηχεία 2 δρόμων ισχύος 50 ...
Arli Keystone-14718
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή πριζών Keystone-14718 της Arli. Πρόκειται για universal πρίζες δικτύου που ενσωματώνουν μία υποδοχή για θύρα CAT 8.1 RJ45. Διαθέτει πλαίσιο λευκού χρώμ...
Engel AC0565E
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή της νέας βάσης Engel AC0565. Πρόκειται για μια πολύ καλής ποιότητας επιτραπέζια βάση για τηλεοράσεις 32 έως 65 ιντσών, με μέγιστο βάρος 40 κιλών. Είναι...
Brateck LDT66-T02V / LDT03-23MA / LDT66-T024
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει την παραλαβή νέων βάσεων της Brateck, που είναι κατάλληλες για TV, PC και monitor. Αναλυτικά, περιλαμβάνονται τα εξής μοντέλα: LDT66-T02V: Βάση γραφείου ...
Καμπάνια για τα όργανα της PROMAX μέχρι τέλος Δεκεμβρίου
Μία ειδική καμπάνια για τα όργανα της PROMAX – με την ευκαιρία της συμμετοχής της IDComs στην Creta Electronix 2024 – έχει ξεκινήσει από 1η Νοεμβρίου, με διάρκεια μέχρι τέλος Δεκεμβρίου και αφορά ...
V-Tech Z2025 T2 H265
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου επίγειου ψηφιακού δέκτη V-Tech Z2025 T2 H265. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη MPEG-4 με ανάλυση Full HD (1080p), ελληνικό και εύκολο στη χ...
Νέος κατάλογος προϊόντων IKUSI by FAGOR από την IDComs
Είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος κατάλογος προϊόντων IKUSI by FAGOR μετά τη συγχώνευση των δύο εταιρειών. Ο κατάλογος περιέχει στο μεγαλύτερο ποσοστό τα προϊόντα της IKUSI που γνωρίζουν οι περισσότερ...
Anga Free TV 1, 2 & 4 Combo
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή τηλεχειριστηρίων μάρκας Anga της σειράς Free TV. Πρόκειται για πολύ ποιοτικά και εργονομικά σχεδιασμένα τηλεχειριστήρια που προγραμματίζονται μ...
TP-Link EAP772
Το EAP772 είναι ένα επαγγελματικό Access Point Wi-Fi 7 τριών ζωνών της TP-Link, με εξαιρετικά λεπτή σχεδίαση που εξασφαλίζει κορυφαία σύνδεση με συνολική απόδοση έως και 9,3Gbps. Η συνολική απόδοσ...
Redline CPE-800
εξωτερική κεραία Wi-Fi, που ουσιαστικά λειτουργεί σαν ασύρματο Access Point για μετάδοση δεδομένων σε μεγάλες αποστάσεις. Διαθέτει απολαβή 23dBi και ισχύ ασύρματης μετάδοσης 26dBm, παρέχοντας έναν...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Ιανουάριος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιανουαρίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Ιανουαρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το...
HDMI Modulators
Η διανομή τηλεοπτικού προγράμματος μιας οπτικοακουστικής πηγής σε πολλαπλές τηλεοράσεις είναι ένα σενάριο που σήμερα εφαρμόζεται ευρύτατα τόσο στο σπίτι, όσο και στα ξενοδοχεία ή ακόμα και σε διάφ...
XENIA 2024
Η Ψηφιακή Τηλεόραση περιηγήθηκε στην XENIA 2024, που διοργανώθηκε Σάββατο 23 με Δευτέρα 25 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo. Πρόκειται για την ετήσια έκθεση, που είναι πλήρως αφιερωμένη στην τουρισ...
Sat & Zap Ιανουαρίου 2025
Πληθώρα ιρανικών καναλιών ως συνήθως (που εκπέμπονται από τις ΗΠΑ), αλλά και μερικά αγγλόφωνα από διάφορες χώρες. Η μεγαλύτερη κινητικότητα στους δορυφόρους κοντά στις 52 ανατολικά. AFV Ame...