Skip to main content
26 Αυγούστου 2021 11:11

Τρυφερέ μου Ταυρομάχε – Από 2 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους και σύντομα αποκλειστικά στο Cinobo

b22312ea15be9c4c933a3700dfda8fcd XL 690ef170

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, στη Χιλή της δικτατορίας του Πινοσέτ, μέσα σε ένα κλίμα πολιτικού αναβρασμού, μια φτωχή γερασμένη τρανς γυναίκα, η Loca del Frente συναντά τον Κάρλος, έναν νεαρό Μεξικανό επαναστάτη. Ένα βράδυ, ο νεαρός αντάρτης σώζει τη Loca del Frente από την αστυνομία κι έτσι γεννιέται μια ξεχωριστή σχέση γεμάτη έρωτα…

Τρυφερέ μου Ταυρομάχε – My Tender Matador

Επίσημη Συμμετοχή Φεστιβάλ Βενετίας 2020
Βραβείο Κοινού Τμήματος “Ανοιχτοί Ορίζοντες” – Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2020

Ένα δυναμικό δράμα για μια τρανς γυναίκα και τις πράξεις αντίστασής της. – Variety
Στο τέλος της ταινίας, η βιωμένη σοφία και το χιούμορ της μας καθηλώνουν. – Hollywood Reporter

Λίγο πριν την απόπειρα δολοφονίας του Πινοσέτ το 1986 στη Χιλή, μια ιδιαίτερη σχέση ανθίζει ανάμεσα σε μια μοναχική και γερασμένη τρανς γυναίκα και έναν νεαρό Μεξικανό επαναστάτη. 

Σύνοψη

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, στη Χιλή της δικτατορίας του Πινοσέτ, μέσα σε ένα κλίμα πολιτικού αναβρασμού, μια φτωχή γερασμένη τρανς γυναίκα, η Loca del Frente συναντά τον Κάρλος, έναν νεαρό Μεξικανό επαναστάτη. Ένα βράδυ, ο νεαρός αντάρτης σώζει τη Loca del Frente από την αστυνομία κι έτσι γεννιέται μια ξεχωριστή σχέση γεμάτη έρωτα, πόνο, δικαιοσύνη και μπολερό. Ο Κάρλος της ζητά αν μπορεί να φυλάξει κάποια κουτιά στο σπίτι της. Τα κουτιά υποτίθεται ότι περιέχουν «απαγορευμένα βιβλία». Στην πραγματικότητα όμως περιέχουν όπλα για τη δολοφονία του δικτάτορα Αουγούστο Πινοσέτ. Το μελαγχολικό πορτρέτο δύο ανθρώπων οι οποίοι πασχίζουν να αντισταθούν στη σκληρότητα της πραγματικότητας, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του σπουδαίου συγγραφέα και εικαστικού Πέδρο Λεμεμπέλ.

 

Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Ροντρίγκο Σεπούλβεδα

  • Σε ποια φάση της ζωής σας ήρθε αυτό το project στα χέρια σας; Πόσο πιστεύετε ότι σας έχει σημαδέψει η δημιουργία αυτής της ταινίας;

Φοβάμαι ότι το Τρυφερέ μου Ταυρομάχε είναι μία πολύ σημαντική ταινία γιατί ήρθε σε μια περίοδο μεγαλύτερης ωριμότητας, σε μια περίοδο όπου έψαχνα να κάνω μια ταινία μεγαλύτερης κλίμακας, πιο συμπαγή, μια ταινία που αναμειγνύει το προσωπικό με το κοινωνικό. Το σινεμά που έκανα πριν ήταν μικρότερης κλίμακας, πιο οικείο, ενώ εδώ μπλέκονται η μουσική, η πολιτική, η κοινωνία, αλλά και αυτή η αίσθηση του οικείου. Οπότε ήταν μια δύσκολη ταινία, μια πρόκληση το να τη γυρίσω, και αυτό είναι που νομίζω με τράβηξε πιο πολύ σ’ αυτό το project.

  • «Είναι νορμάλ να κλαις με ένα τρέιλερ;» Αυτό είναι ένα από τα μηνύματα που είπατε ότι πήρατε μετά την κυκλοφορία του τρέιλερ της ταινίας. Πώς πήρατε αυτές τις αντιδράσεις και τα νέα ότι η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στη Βενετία;

Όλοι οι εργαζόμενοι στον οπτικοακουστικό τομέα, στον κινηματογράφο και το θέατρο στη Χιλή, αυτή τη στιγμή, περνάμε μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις. Δεν έχουμε μπορέσει να κάνουμε γυρίσματα για πολλούς μήνες και δεν υπάρχει επαρκής βοήθεια από το κράτος. Οπότε με την κυκλοφορία του τρέιλερ εκείνη τη δεδομένη στιγμή, οι αντιδράσεις ήταν πολύ όμορφες γιατί ήταν μια ανάσα για όλους, σαν να λέγαμε «είμαστε ζωντανοί», «είμαστε παρόντες», «συνεχίζουμε να υπάρχουμε». Ήταν σχεδόν μια πολιτική κίνηση που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε: κυκλοφορήσαμε ένα τρέιλερ που αμέσως μεταμορφώθηκε σε κάτι άλλο, σε ένα σημάδι παρουσίας, μια επιβεβαίωση ότι συνεχίζουμε να είμαστε μια ομάδα εργαζόμενων που αρνούνται να πεθάνουν. Οι προσδοκίες μου με τη Βενετία είναι κάτι ανάλογο, να βγούμε στον κόσμο και να συνεχίσουμε να λέμε ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί, ότι συνεχίζουμε να κάνουμε ταινίες και ότι αγαπάμε αυτό που κάνουμε.

  • Πώς θα περιγράφατε τη διαδικασία συγγραφής του σεναρίου (είπατε ότι γράψατε πάνω από 15 διαφορετικές εκδοχές); Και πώς καταλήξατε τελικά στην εκδοχή που θα δούμε στην οθόνη;

Η διασκευή του βιβλίου ήταν πολύ μοναχική δουλειά, πολύ συγκεντρωμένη, με πολλή ησυχία και για πολλούς, μακριούς μήνες, και δεν ήταν και λίγο πράγμα να αισθάνεσαι την παρουσία του Πέδρο Λεμεμπέλ που ήταν ένας φανταστικός συγγραφέας. Κάποια στιγμή έπρεπε να καταλάβω κάτι πολύ σημαντικό, κι έτσι πήρα την απόφαση, ή μάλλον κατέληξα στην πεποίθηση ότι, «αυτό είναι μια διασκευή, το βιβλίο είναι το βιβλίο και η ταινία είναι η ταινία». Μόλις ένιωσα αυτήν την ελευθερία, άρχισα να γράφω ήρεμα. Παρόλα αυτά, υπήρχαν πολλές βερσιόν στις οποίες πήγαμε πιο βαθιά, πήγα πιο βαθιά. Ειδικά στο να υπερτονίσω το κοινωνικό και πολιτικό υπόβαθρο της δεκαετίας του ’80. Ήταν πολύ ωραία δουλειά, πολύ κουραστική και ναι, όντως υπήρξαν πολλές διαφορετικές εκδοχές.

  • Στο τρέιλερ βλέπουμε τον Αλφρέντο Κάστρο ως τρανς γυναίκα σε μια συγκλονιστική ερμηνεία ως Loca del Frente. Πώς εμπνευστήκατε αυτόν τον χαρακτήρα;

Δουλέψαμε πάρα πολύ σκληρά στη δημιουργία του χαρακτήρα του Αλφρέντο, ο οποίος παίζει στο 98% των σκηνών της ταινίας, είναι παντού, οπότε ήταν πολύ σημαντικό να ορίσουμε ακριβώς ποιος είναι αυτός ο χαρακτήρας σε όλους τους τομείς. Να καταλάβουμε π.χ. ότι μέσα σε αυτόν τον χαρακτήρα συνυπάρχουν 5 με 6 διαφορετικοί άνθρωποι. Υπάρχει η Loca της δημόσιας σφαίρας που εκπορνεύεται σ’ ένα σινεμά και ντύνεται αναλόγως. Η Loca που περπατάει στους δρόμους ενός επικίνδυνα ομοφοβικού Σαντιάγκο και πρέπει να ντύνεται με αντρικά ρούχα. Η Loca της ιδιωτικής σφαίρας, αυτή που ανήκει στον εαυτό της και μόνο, που κεντάει τραπεζομάντηλα, αλλά υπάρχει και η Loca που ερωτεύεται σιγά σιγά τον Κάρλος και ντύνεται και περιποιείται τον εαυτό της γι’ αυτόν. Υπάρχει η Loca που χορεύει και τραγουδάει. Υπάρχουν πολλοί χαρακτήρες κι έγινε πολύ καλή δουλειά με τα κοστούμια, το μακιγιάζ, τα μαλλιά, τη φωνή και την κίνηση του Αλφρέντο, για να δώσει ζωή σε όλες αυτές τις διαφορετικές Loca που ζουν μέσα στον χαρακτήρα.

  • Προβλήματα όπως η φτώχεια ή η δυστυχία είναι παγκόσμια, αλλά πώς πιστεύετε ότι συνδέεται το πολιτικό υπόβαθρο της ταινίας με τη Χιλή του σήμερα;

Το πολιτικό υπόβαθρο αυτής της ταινίας είναι εξαιρετικά σημαντικό, κυρίως αν λάβουμε υπόψη αυτά που συνέβησαν μετά. Ήταν Ιούλιος του ’19 και γυρίζαμε σκηνές διαδηλώσεων που συνέβησαν τη δεκαετία του ’80, στο κέντρο του Σαντιάγκο, και οι πιο νέοι της ομάδας ρωτούσαν τον Αλφρέντο κι εμένα πώς ήταν εκείνη η περίοδος, πώς βιώσαμε την καταστολή, πώς ήταν οι διαδηλώσεις, και τελικά, τρεις μήνες μετά, αρχίζουν οι κοινωνικές αναταραχές στη Χιλή και το ίδιο πράγμα που γυρνούσαμε, ξαφνικά το ζούσαμε κιόλας: τα guanacos (κανόνια νερού) να ρίχνουν νερό στον κόσμο, την αστυνομία να καταστέλλει βίαια τις διαδηλώσεις κλπ. Η ταινία ήταν μπροστά από αυτό που συνέβαινε, όπως και η φιγούρα του Λεμεμπέλ στους δρόμους, στις διαδηλώσεις του ’80. Γι’ αυτό το πολιτικό υπόβαθρο είναι εξαιρετικά σημαντικό και σχετικό με αυτό που ζούμε σήμερα.

  • Ο Αλφρέντο Κάστρο έχει πει σε πολλές συνεντεύξεις ότι ο χαρακτήρας του δεν είναι του Πέδρο Λεμεμπέλ, αλλά προϊόν μυθοπλασίας. Υπάρχει κάποια άλλη σκέψη που θα θέλατε να μοιραστείτε σχετικά με την ταινία και τις προσδοκίες που έχει δημιουργήσει;

Ναι, συνειδητοποίησα κατά τη διάρκεια αυτής της συνέντευξης τη σημασία του να κατανοήσουμε ότι τα βιβλία είναι βιβλία και οι ταινίες, ταινίες. Αυτή είναι μια διασκευή του βιβλίου του Πέδρο Λεμεμπέλ, Tengo miedo torero, αλλά ως ομάδα κι εγώ προσωπικά, ως σκηνοθέτης και συγγραφέας της διασκευής, προσπαθήσαμε να σεβαστούμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον κόσμο που δημιούργησε και για τον οποίον έγραψε ο Λεμεμπέλ. Πιστεύω ότι το κοινό θα βρει στην ταινία τον κόσμο του Πέδρο Λεμεμπέλ, με την ουσία του Tengo miedo torero, αλλά και κάποιες διαφορές φυσικά.

  • Για να κλείσουμε, η πρεμιέρα στη Βενετία σηματοδοτεί την έναρξη του παγκόσμιου τουρ της ταινίας, ποια περιμένετε να είναι η ανταπόκριση; Ανησυχείτε καθόλου τι μπορεί να συμβεί με την παρούσα κατάσταση (εγκλεισμός, πανδημία κλπ.);

Πάντα είναι πολύ ευχάριστο μία ταινία να ξεκινάει το ταξίδι της από ένα τόσο σημαντικό μέρος, με τόση παράδοση, όσο το Φεστιβάλ Βενετίας και ιδίως το τμήμα Giornate degli Autori. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα ως δημιουργούς. Από εκεί και πέρα η ταινία πρέπει να προχωρήσει μόνη της, πρέπει να πάει και σε άλλα φεστιβάλ… δεν ξέρουμε ακόμα πώς θα γίνει η διανομή της στη Χιλή, με ποιο φορμάτ, και πού αλλού θα πάει, αλλά αυτή η παγκόσμια πρεμιέρα στη Βενετία είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό, αλλά και πάρα πολύ όμορφο. Ποιος ξέρει πού και πώς θα συνεχίσουμε μετά, λογικά θα ανοίξουν τα σύνορα και οι περιορισμοί και θα ανακαλύψουμε καινούριους τρόπους. Το ελπίζω τουλάχιστον, κι έχουμε αναλάβει και μια δέσμευση ως ομάδα, να κάνουμε την ταινία στη Χιλή προσβάσιμη και στο κοινό του Λεμεμπέλ: σε δημόσιους χώρους, σε πλατείες, στην επαρχία, όπου το σινεμά γενικά, το δικό μας σινεμά δεν φτάνει μαζικά. Αυτή είναι μία δέσμευση ότι ο κόσμος θα μπορεί να δει αυτήν την ταινία σε πολλά μέρη, όχι μόνο στα πιο παραδοσιακά.

Συνέντευξη στο Cinema Chile

 

Βιογραφικό σκηνοθέτη Ροντρίγκο Σεπούλβεδα

Ο Ροντρίγκο Σεπούλβεδα γεννήθηκε το1959 στο Σαντιάγκο της Χιλής κι εργάζεται ως σκηνοθέτης του θεάτρου και της τηλεόρασης για πάνω από 30 χρόνια. Έχει σκηνοθετήσει τις τηλεοπτικές σειρές Los Simuladores, 62: Historia De Un Mundial, και τη διασκευή της σειράς του HBO, In Treatment. Έχει διατελέσει διευθυντής παραγωγής του τμήματος μυθοπλασίας του καναλιού Televisión Nacional de Chile (TVN), καθώς και διευθυντής περιεχομένου του ίδιου καναλιού. Οι ταινίες του, A Thief And His Wife (2002), Our Father (2005) και Aurora (2014) ξεχωρίζουν για τα κοινωνικά τους θέματα, την ξεκάθαρη αφήγηση, τις βαθιά ανθρώπινες ιστορίες και τις δυνατές ερμηνείες.

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Ροντρίγκο Σεπούλβεδα

Σενάριο: Ροντρίγκο Σεπούλβεδα, Χουάν Τόβαρ

Παραγωγοί: Ντιέγκο Μαρτίνεζ Ουλανόσκι (CAPONETO – Μεξικό) / Φλορένσια Λαρέα, Λούκας Ένγκελ, Γκρεγκόριο Γκονζάλες (FORASTERO – Χιλή) / Εζέκιελ Μποροβίνσκι, Αλεχάντρο Ισραέλ (TORNADO – Αργεντινή) / Χόρχε Λόπεζ Βιντάλες, Ντανιέλ Ολίβα Μπάσο (ZAPIK – Χιλή)

Διεύθυνση Παραγωγής: Καρολίνα Προβόστε

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Σέρχιο Άρμστρονγκ

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Μαρισόλ Τόρες

Κοστούμια: Καρολίνα Εσπίνα

Μακιγιάζ/Περούκες: Φράνκλιν Σεπούλβεδα

Πρωτότυπη Μουσική: Πέδρο Αζνάρ

Μοντάζ: Άνα Γκοντόι, Ροζάριο Σουάρεζ

Πρωταγωνιστούν: Αλφρέντο Κάστρο, Λεονάρντο Ορτίσγκρις, Χουλιέτα Σύλμπερμπεργκ

Διάρκεια: 93’

Έτος Παραγωγής: 2020

 

Από 2 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους και σύντομα αποκλειστικά στο cinobo.com

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • Η AVM στην MWC 2024

    Η AVM στην MWC 2024

    Στη φετινή MWC που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, η AVM παρουσίασε πρωτοποριακές καινοτομίες και νέα προϊόντα FRITZ! για πανίσχυρες συνδέσεις. Το FRITZ!Box 5690 Pro, που υποστηρίζει συνδέσεις οπτ...
  • DiGiVIEW DV-512

    DiGiVIEW DV-512

    Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου DiGiVIEW DV-512. Πρόκειται για ένα σετ που περιλαμβάνει ενισχυτή κεραίας ιστού για αναλογικά και ψηφιακά κανάλια VHF/UHF, καθώς και τρο...
  • Promax Ranger – Ολοκληρώθηκαν τα εκπαιδευτικά video

    Promax Ranger – Ολοκληρώθηκαν τα εκπαιδευτικά video

    Είναι πλέον διαθέσιμη η τέταρτη και τελευταία ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για τα πεδιόμετρα Promax Ranger. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Πεδιόμετρα RANGER...
  • Meliconi Slimstyle Plus 400 ST

    Meliconi Slimstyle Plus 400 ST

    Η Meliconi, ηγέτης στην κατηγορία των επιτοίχιων και επιτραπέζιων βάσεων TV, παρουσιάζει τη σειρά Slimstyle, με την εγγύηση της εξ ολοκλήρου ιταλικής κατασκευής. Αλλάξτε, λοιπόν, τον τρόπο που «βλ...
  • Bridge Cable KL017

    Bridge Cable KL017

    Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου καλωδίου Bridge Cable KL017. Πρόκειται για καλώδιο LAN κατηγορίας CAT6, το οποίο είναι τύπου S/FTP. Διαθέτει τη μέγιστη δυνατή θωράκιση...
  • Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G

    Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G

    Οι πιο ισχυρές επίγειες κεραίες της Ikusi είναι τα μοντέλα FlasHD και συγκεκριμένα, τα HDTF-C48V & HDTF-C48G σε πράσινο και γκρι χρώμα. Με αξιόλογα χαρακτηριστικά και ισχυρή απόρριψη υψηλότερω...
  • Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U20

    Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U20

    Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας προχωράμε σε περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι...
  • Φωτοβολταϊκό πάνελ & ηλεκτρική γεννήτρια Patona

    Φωτοβολταϊκό πάνελ & ηλεκτρική γεννήτρια Patona

    Η εταιρεία AstraSat προσφέρει νέες λύσεις που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για παροχή ρεύματος, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης δικτύου από πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, διατίθενται τα εξ...
  • D-Link DWA-X1850

    D-Link DWA-X1850

    Το Wi-Fi 6 είναι το μέλλον του Wi-Fi! Αναβαθμίστε το δίκτυό σας με την τελευταία λέξη της ασύρματης τεχνολογίας, χάρη στον αντάπτορα USB AX1800 Wi-Fi 6. Απλώς συνδέστε τον στον υπολογιστή σας και ...
  • Ikusi FTD-420

    Ikusi FTD-420

    Οι λύσεις οπτικών ινών – μεταξύ άλλων – είναι ιδανικές για διανομή ραδιοτηλεοπτικών σημάτων σε κεντρικές εγκαταστάσεις, από μία πολυκατοικία έως και ένα μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα. Το πιο σημα...
  • Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή της IDComs στην Athens Electronix 2024

    Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή της IDComs στην Athens Electronix 2024

    Η συμμετοχή της IDComs στην Athens Electronix 2024 στέφτηκε από μεγάλη επιτυχία, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου 2 & 3 Μαρτίου. Από νωρίς το πρωί του Σαββάτου, πλήθος επισκεπτών κατέφθασε...
  • devolo Magic 2 WiFi next

    devolo Magic 2 WiFi next

    Το Magic 2 WiFi next της Devolo «ανεβάζει» το Internet στο σπίτι σας σε νέα επίπεδα. Χάρη στην εξαιρετική τεχνολογία Powerline, η πλήρης απόδοση της σύνδεσής σας στο Internet μεταφέρεται με ταχύτη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2024

    Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαΐου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Μαΐου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό ...
  • Cosmote, Nova, Vodafone – Όλα τα πακέτα για streaming και υπερυψηλές ταχύτητες internet μέσω οπτικής ίνας

    Cosmote, Nova, Vodafone – Όλα τα πακέτα για streaming και υπερυψηλές ταχύτητες internet μέσω οπτικής ίνας

    Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι πάντα περιζήτητοι! Εκτός από τις υπηρεσίες τηλεφωνίας και υψηλής ταχύτητας internet που παρέχουν, έχουν εμπλουτίσει το πορτφόλιό τους και με πλατφόρμες συνδρομητ...
  • Kathrein UFOpro

    Kathrein UFOpro

    Το UFOpro αποτελεί την πρόσφατη πλατφόρμα Headend της γερμανικής Kathrein, που προσφέρει ηγετική σχέση απόδοσης - τιμής στην αγορά! Είναι κατασκευασμένο για εφαρμογές τηλεόρασης επόμενης γενιάς σε...
  • Sat & Zap, Μάιος 2024

    Sat & Zap, Μάιος 2024

    Ελάχιστο το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον στη γεωστατική τροχιά όπου το streaming έχει υπερκεράσει τους δορυφόρους. Αντίθετα, σε Ασία και Αφρική κάθε μήνα εμφανίζονται νέα ελεύθερα κανάλια. Al Shams...