Skip to main content
22 Δεκεμβρίου 2010 03:00

Υψηλές επιδόσεις επιτυγχάνουν οι πλατφόρμες των Mobile TV

Γράφει: Ν.Δρικάκης
90522e605cba070e4e558ccb0d67d272 XL 59846c47
Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, στον τομέα της συνδρομητικής παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών, εμφανίζουν οι πλατφόρμες παροχής τηλεόρασης Mobile TV, ενώ από την άλλη οι καλωδιακές πλατφόρμες έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση.
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκονται και οι άλλοι επιμέρους κλάδοι των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που παρέχονται, τα κανάλια με ψυχαγωγικό περιεχόμενο, καθώς και τα κανάλια με τα σπορ, αποτελούν το βασικό κορμό των πλατφορμών παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Αύξηση δραστηριοτήτων
Σύμφωνα με στοιχεία της Mavise, η ετήσια μεταβολή στην παροχή των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών στις 29 χώρες της Ευρώπης (27 της Ε.Ε., συν 2 υπό ένταξη Κροατία και Τουρκία), έχει θετικό πρόσημο συνολικά, αφού ο αριθμός των μπουκέτων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυξάνεται.
Συνολικά στην ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά σήμερα, δραστηριοποιούνται 5.681 εταιρείες (πάροχοι περιεχομένου, πλατφόρμες, αναμεταδότες) δίνοντας στον τηλεθεατή, περισσότερα από 7.9510 τηλεοπτικά κανάλια, μέσα από 6 διαφορετικούς «διαύλους» (αναλογική επίγεια, ψηφιακή επίγεια, δορυφορική, καλωδιακή, IPTV και Mobile TV). Οι συνδρομητικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στην Ευρώπη αποτελούν το 52% του συνόλου των καναλιών.
Τηλεοπτικές πλατφόρμες
Στις 29 ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν 4.297 τηλεοπτικές πλατφόρμες κάθε είδους. Το μεγαλύτερο μερίδιο ανήκει στην καλωδιακή τηλεόραση, αφού στον τομέα, δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.063 πλατφόρμες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 94,6% της αγοράς.
Σε 90 ανέρχονται οι πλατφόρμες IPTV στην Ευρώπη, ενώ 60 είναι οι δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες. Επισημαίνεται ότι παρά το γεγονός πως οι χώρες μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν περάσει στις επίγειες ψηφιακές τηλεοπτικές εκπομπές στο σύνολό τους, ήδη υπάρχουν 20 πλατφόρμες παροχής επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αριθμός ο οποίος στα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην αύξηση των δραστηριοτήτων σε κάθε τομέα ξεχωριστά, την καλύτερη επίδοση παρουσίασε το Mobile TV, αφού εκεί καταγράφεται η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, κατά 60%.
Αντίστοιχα η μεταβολή για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, ήταν της τάξεως του 42,86%, για το IPTV της τάξεως του 32,35%, για τις δορυφορικές υπηρεσίες της τάξεως του 17,65% και για τις καλωδιακές της τάξεως του 0,99%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θεματολογία των καναλιών, που φιλοξενούνται από τις πλατφόρμες, αφού ο τομέας Entertainment & Fiction, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με 19%.
Τα κανάλια με τα σπορ αποτελούν το 18% του συνόλου, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλή επιχειρηματικά, είναι επίσης τα κανάλια ταινιών, καθώς και τα κανάλια με ντοκιμαντέρ, τα οποία έχουν μερίδιο από 10% το κάθε είδος.
Ακολουθούν τα παιδικά κανάλια με 9%, τα γενικού ενδιαφέροντος και τα μουσικά με 8% το κάθε ένα είδος, τα κανάλια με περιεχόμενο lifestyle και ταξιδιών με 5%, τα ενημερωτικά κανάλια (ειδήσεις και οικονομία) με 4%, ενώ 3% είναι το μερίδιο των καναλιών για τηλεπωλήσεις, 2% των καναλιών για ενήλικους και 1% των καναλιών με θέμα τον πολιτισμό.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στην τηλεοπτική βιομηχανία, δεδομένου ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα (στα επόμενα τρία χρόνια συγκεκριμένα) οι επίγειες τηλεοπτικές υπηρεσίες θα παρέχονται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο σε παγκόσμια κλίμακα.
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένων των αυξημένων δυνατοτήτων που παρουσιάζει η ψηφιακή τεχνολογία -μέσα από μια συχνότητα παροχή τουλάχιστον 4 καναλιών- η προοπτική της παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών, από τους μέχρι σήμερα ελεύθερα παρεχόμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική σε ό,τι αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο δραστηριοτήτων, ειδικά την τρέχουσα περίοδο όπου το μοντέλο άντλησης εσόδων αποκλειστικά από τη διαφήμιση, δέχεται ισχυρότατες πιέσεις.
Η μετάβαση αυτή, θα συνοδευτεί και από το πέρασμα σε τηλεοπτικές υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες θα αυξήσουν μεν το κόστος παραγωγής, θα δημιουργήσουν ωστόσο και απαιτήσεις για νέο περιεχόμενο.

πηγή: H Nαυτεμπορική

Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, στον τομέα της συνδρομητικής παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών, εμφανίζουν οι πλατφόρμες παροχής τηλεόρασης Mobile TV, ενώ από την άλλη οι καλωδιακές πλατφόρμες έχουν τη μεγαλύτερη διείσδυση.
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκονται και οι άλλοι επιμέρους κλάδοι των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, ενώ σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που παρέχονται, τα κανάλια με ψυχαγωγικό περιεχόμενο, καθώς και τα κανάλια με τα σπορ, αποτελούν το βασικό κορμό των πλατφορμών παροχής τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Αύξηση δραστηριοτήτων
Σύμφωνα με στοιχεία της Mavise, η ετήσια μεταβολή στην παροχή των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών στις 29 χώρες της Ευρώπης (27 της Ε.Ε., συν 2 υπό ένταξη Κροατία και Τουρκία), έχει θετικό πρόσημο συνολικά, αφού ο αριθμός των μπουκέτων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυξάνεται.
Συνολικά στην ευρωπαϊκή τηλεοπτική αγορά σήμερα, δραστηριοποιούνται 5.681 εταιρείες (πάροχοι περιεχομένου, πλατφόρμες, αναμεταδότες) δίνοντας στον τηλεθεατή, περισσότερα από 7.9510 τηλεοπτικά κανάλια, μέσα από 6 διαφορετικούς «διαύλους» (αναλογική επίγεια, ψηφιακή επίγεια, δορυφορική, καλωδιακή, IPTV και Mobile TV). Οι συνδρομητικοί τηλεοπτικοί σταθμοί στην Ευρώπη αποτελούν το 52% του συνόλου των καναλιών.
Τηλεοπτικές πλατφόρμες
Στις 29 ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν 4.297 τηλεοπτικές πλατφόρμες κάθε είδους. Το μεγαλύτερο μερίδιο ανήκει στην καλωδιακή τηλεόραση, αφού στον τομέα, δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.063 πλατφόρμες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 94,6% της αγοράς.
Σε 90 ανέρχονται οι πλατφόρμες IPTV στην Ευρώπη, ενώ 60 είναι οι δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες. Επισημαίνεται ότι παρά το γεγονός πως οι χώρες μέλη της Ε.Ε. δεν έχουν περάσει στις επίγειες ψηφιακές τηλεοπτικές εκπομπές στο σύνολό τους, ήδη υπάρχουν 20 πλατφόρμες παροχής επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αριθμός ο οποίος στα επόμενα 2 χρόνια αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην αύξηση των δραστηριοτήτων σε κάθε τομέα ξεχωριστά, την καλύτερη επίδοση παρουσίασε το Mobile TV, αφού εκεί καταγράφεται η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, κατά 60%.
Αντίστοιχα η μεταβολή για την επίγεια ψηφιακή τηλεόραση, ήταν της τάξεως του 42,86%, για το IPTV της τάξεως του 32,35%, για τις δορυφορικές υπηρεσίες της τάξεως του 17,65% και για τις καλωδιακές της τάξεως του 0,99%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θεματολογία των καναλιών, που φιλοξενούνται από τις πλατφόρμες, αφού ο τομέας Entertainment & Fiction, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με 19%.
Τα κανάλια με τα σπορ αποτελούν το 18% του συνόλου, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλή επιχειρηματικά, είναι επίσης τα κανάλια ταινιών, καθώς και τα κανάλια με ντοκιμαντέρ, τα οποία έχουν μερίδιο από 10% το κάθε είδος.
Ακολουθούν τα παιδικά κανάλια με 9%, τα γενικού ενδιαφέροντος και τα μουσικά με 8% το κάθε ένα είδος, τα κανάλια με περιεχόμενο lifestyle και ταξιδιών με 5%, τα ενημερωτικά κανάλια (ειδήσεις και οικονομία) με 4%, ενώ 3% είναι το μερίδιο των καναλιών για τηλεπωλήσεις, 2% των καναλιών για ενήλικους και 1% των καναλιών με θέμα τον πολιτισμό.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση στην τηλεοπτική βιομηχανία, δεδομένου ότι στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα (στα επόμενα τρία χρόνια συγκεκριμένα) οι επίγειες τηλεοπτικές υπηρεσίες θα παρέχονται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο σε παγκόσμια κλίμακα.
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένων των αυξημένων δυνατοτήτων που παρουσιάζει η ψηφιακή τεχνολογία -μέσα από μια συχνότητα παροχή τουλάχιστον 4 καναλιών- η προοπτική της παροχής συνδρομητικών υπηρεσιών, από τους μέχρι σήμερα ελεύθερα παρεχόμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική σε ό,τι αφορά το επιχειρηματικό μοντέλο δραστηριοτήτων, ειδικά την τρέχουσα περίοδο όπου το μοντέλο άντλησης εσόδων αποκλειστικά από τη διαφήμιση, δέχεται ισχυρότατες πιέσεις.
Η μετάβαση αυτή, θα συνοδευτεί και από το πέρασμα σε τηλεοπτικές υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες θα αυξήσουν μεν το κόστος παραγωγής, θα δημιουργήσουν ωστόσο και απαιτήσεις για νέο περιεχόμενο.

πηγή: H Nαυτεμπορική

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Infomir MAG555
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει νέα παραλαβή του πρόσφατου μοντέλου της Infomir, του MAG555. Πρόκειται για μια ευέλικτη συσκευή που μετατρέπει οποιαδήποτε τηλεόραση σε κόμβο ψυχαγωγίας. Με υποστήριξη…
Ruijie-Reyee e-Lighten
Στη σημερινή ταχύτατη ψηφιακή εποχή, η αξιόπιστη και αδιάκοπη σύνδεση στο διαδίκτυο είναι απαραίτητη τόσο για τα σπίτια, τα διαμερίσματα, τις πολυκατοικίες, όσο και για τις επιχειρήσεις, και, εφόσον…
IKUSI FLOW Smart Headend
εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομής τηλεοπτικών καναλιών, τόσο μέσω IP όσο και μέσω RF. Οι υπηρεσίες δ…
SatLink ST6988
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει την παραλαβή του νέου οργάνου ST-6988 της SatLink. Πρόκειται για έναν φορητό μετρητή χειρός, που είναι συμβατός με DVB-S/S2/T/T2 και MPEG-2 H.265/HEVC (10 Bit). Με το σ…
Supervoice SVC-WBT41
Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί η ανάγκη για καθαρή επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων των επιχειρήσεων, αλλά σαφώς και με τους πελάτες των έκαστων εταιρειών. Είτε πρόκειται για κέντρο τηλεπικοινω…
TP-Link Omada ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία υπ…
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής γραμμής L269
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, μετά τους ενισχυτές κεραίας θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών γραμμής. Οι ενισχυτές γραμμής διατίθενται σε τέσσερις κατηγορίες. Ο καθένας έχει τα…
IKUSI by FAGOR IPolo SIT 402/422
Η σειρά IPolo SIT της IKUSI by FAGOR περιλαμβάνει 2 μοντέλα SAT to IP Streamers για rack 19”, προκειμένου να επιτυγχάνεται διανομή δορυφορικών καναλιών σε δίκτυο Ethernet. Πρόκειται για τα μοντέλα S…
TP-Link Omada EAP772-Outdoor
Το νέο σημείο πρόσβασης EAP772-Outdoor από τη σειρά Omada της TP-Link παρέχει μια λύση δικτύου Wi-Fi που είναι ευέλικτη, στιβαρή, εύκολη στην ανάπτυξη και διαχειρίσιμη. Είναι σχεδιασμένο για εγκατάσ…
IKUSI by FAGOR IPolo TIT 402/422
Η σειρά IPolo TIT της IKUSI by FAGOR περιλαμβάνει 2 μοντέλα TER to IP Streamers για rack 19”, προκειμένου να επιτυγχάνεται διανομή επίγειων ψηφιακών καναλιών σε δίκτυο Ethernet. Πρόκειται για τα μον…
Prolink PLT-288B
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της νέας σειράς καλωδίων PLT-288B της Prolink. Πρόκειται για νέας γενιάς ενεργά οπτικά καλώδια HDMI σε HDMI με βύσματα 24 επίχρυσων επαφών, τα οπο…
IKUSI by FAGOR STT 8000
Η IKUSI by FAGOR έχει παρουσιάσει 4 ιδιαίτερα ενδιαφέροντα μοντέλα Transmodulators της σειράς STT 8000, για αλλαγή διαμόρφωσης από DVB-S/S2 QPSK/8PSK σε DVB-T COFDM στην μπάντα 47-862 MHz. Τα μοντέλ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαΐου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Μαΐου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «…
Salonica Electronix 2025
Σάββατο 15 και Κυριακή 16 Μαρίου 2025, στο Porto Palace Hotel Thessaloniki διεξήχθη το μεγαλύτερο event της αγοράς συστημάτων ασφαλείας, τηλεόρασης, δικτύων και τεχνολογίας ξενοδοχείων για το 2025…
Sat & Zap, Μάιος 2025
Ο ισχυρός Astra 1P στις 19.2 ανατολικά έχει ήδη αντικαταστήσει πλήρως τον παλιό 1ΚR και μερικώς τον 1Μ. Αρκετά εύκολη και η λήψη των ρωσικών καναλιών στις 80 ανατολικά. 3 Sat HD Astra 1P – 19…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.