Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 194
TM 626
SECURITY REPORT 152
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

27 Νοεμβρίου 2024 09:24
18 Ιανουαρίου 2011 02:00

Η ψηφιακή μετάβαση θα κοστίσει 3 δισ. ευρώ

Ευρώπη: 2 – 4 χρόνια απαιτούνται για την προσαρμογή της τηλεόρασης

95b8e521c4ee537d00178d79cf6c391a XL bb0aca8d
Ποσό που θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με συντηρητικές μάλιστα εκτιμήσεις, θα δώσει μέχρι την πλήρη μετάβαση η ευρωπαϊκή τηλεοπτική βιομηχανία σε συνδυασμό με τις κυβερνήσεις των χωρών μελών για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας και την ενημέρωση των πολιτών.
Η μετάβαση από το αναλογικό μοντέλο εκπομπής στο ψηφιακό, εγχείρημα το οποίο στη χώρα μας έχει πάρει το χαρακτήρα της εθνικής προσπάθειας, πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία και συγκεκριμένα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2012, σύμφωνα με την ITU εντός του 2015.
Επικαιροποιημένα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το ΙΟΜ, μέσα από μελέτη του ειδικού ερευνητή Κωνσταντίνου Παπαβασιλόπουλου με τίτλο «Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση, Η Ευρωπαϊκή Εμπειρία», δείχνουν την υψηλή επένδυση που πραγματοποιούν τα κράτη-μέλη για την ψηφιακή μετάβαση.
Δέσμη ενεργειών
Για τη μετάβαση απαιτείται δέσμη ενεργειών και χρηματοδοτήσεων, οι οποίες ειδικότερα αφορούν: την ενίσχυση των ευπαθών κοινωνικά ομάδων, την επικοινωνία και την προβολή του εγχειρήματος, την επιδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, την επιδότηση των παρόχων δικτύων και βέβαια την επιδότηση των καταναλωτών για την αγορά των ειδικών αποκωδικοποιητών ή των άλλων συσκευών που απαιτούνται για τη μετάβαση.
Ενδεικτικό των κεφαλαίων που απαιτούνται είναι το ότι σε χώρες που ήδη έχουν ολοκληρώσει ή βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της μετάβασης (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ) έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά που αγγίζουν το 1 δισ. ευρώ για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας στις ευπαθείς ομάδες, περίπου 1 δισ. ευρώ για τις δαπάνες της επικοινωνίας-ενημέρωσης, ενώ σε ό,τι αφορά τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά της τάξης των 400 εκατ. ευρώ.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και ένα κονδύλι για την ενίσχυση των καταναλωτών για την προμήθεια εξοπλισμού. Ενδεικτικά και όπως αναφέρεται στη μελέτη του ΙΟΜ, το ποσό αυτό άγγιξε τα 55 εκατ. ευρώ στην Ιταλία, τα 30 εκατ. στη Γαλλία, τα 40,5 εκατ. στην Αυστρία, τα 32,5 εκατ. στην Ισπανία κ.λπ.
Στη χώρα μας και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς (συνέντευξη γ.δ. Digea στη «Ν» πριν από μερικές εβδομάδες), το ποσό για την υποστήριξη των ενεργειών επικοινωνίας και προώθησης του εγχειρήματος της μετάβασης θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ. Ο υφυπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, λίγες ημέρες μετά (επίσης σε συνέντευξη του στη «Ν») ανέφερε ότι ήδη η πολιτεία έχει σχεδιάσει συνολικό πρόγραμμα επικοινωνίας για την ψηφιακή μετάβαση.
Η έρευνα του ΙΟΜ
Η πολιτική των επιδοτήσεων και των κρατικών ενισχύσεων με στόχο την υποστήριξη και προώθηση της διαδικασίας της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση (analogue to digital switchover ή απλά switchover όπως έχει καθιερωθεί διεθνώς) παρουσιάζεται εκτενώς σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ).
Η έρευνα αναδεικνύει το γεγονός ότι η πολιτική ενισχύσεων δεν αφορά και δεν απευθύνεται μόνο στους πολίτες αλλά και στους τηλεοπτικούς οργανισμούς, τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων, τους κατασκευαστές τηλεοπτικού εξοπλισμού ακόμα και την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφερειακές υπηρεσίες.
Επίσης, εστιάζει σε έναν κρίσιμο για την επιτυχή έκβαση της ψηφιακής μετάβασης παράγοντα, αυτόν της ενημέρωσης του πολίτη, ενώ ειδική αναφορά γίνεται και στο θέμα του ψηφιακού μερίσματος.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr

Ποσό που θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με συντηρητικές μάλιστα εκτιμήσεις, θα δώσει μέχρι την πλήρη μετάβαση η ευρωπαϊκή τηλεοπτική βιομηχανία σε συνδυασμό με τις κυβερνήσεις των χωρών μελών για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας και την ενημέρωση των πολιτών.
Η μετάβαση από το αναλογικό μοντέλο εκπομπής στο ψηφιακό, εγχείρημα το οποίο στη χώρα μας έχει πάρει το χαρακτήρα της εθνικής προσπάθειας, πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία και συγκεκριμένα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2012, σύμφωνα με την ITU εντός του 2015.
Επικαιροποιημένα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το ΙΟΜ, μέσα από μελέτη του ειδικού ερευνητή Κωνσταντίνου Παπαβασιλόπουλου με τίτλο «Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση, Η Ευρωπαϊκή Εμπειρία», δείχνουν την υψηλή επένδυση που πραγματοποιούν τα κράτη-μέλη για την ψηφιακή μετάβαση.
Δέσμη ενεργειών
Για τη μετάβαση απαιτείται δέσμη ενεργειών και χρηματοδοτήσεων, οι οποίες ειδικότερα αφορούν: την ενίσχυση των ευπαθών κοινωνικά ομάδων, την επικοινωνία και την προβολή του εγχειρήματος, την επιδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, την επιδότηση των παρόχων δικτύων και βέβαια την επιδότηση των καταναλωτών για την αγορά των ειδικών αποκωδικοποιητών ή των άλλων συσκευών που απαιτούνται για τη μετάβαση.
Ενδεικτικό των κεφαλαίων που απαιτούνται είναι το ότι σε χώρες που ήδη έχουν ολοκληρώσει ή βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της μετάβασης (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ) έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά που αγγίζουν το 1 δισ. ευρώ για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας στις ευπαθείς ομάδες, περίπου 1 δισ. ευρώ για τις δαπάνες της επικοινωνίας-ενημέρωσης, ενώ σε ό,τι αφορά τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά της τάξης των 400 εκατ. ευρώ.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και ένα κονδύλι για την ενίσχυση των καταναλωτών για την προμήθεια εξοπλισμού. Ενδεικτικά και όπως αναφέρεται στη μελέτη του ΙΟΜ, το ποσό αυτό άγγιξε τα 55 εκατ. ευρώ στην Ιταλία, τα 30 εκατ. στη Γαλλία, τα 40,5 εκατ. στην Αυστρία, τα 32,5 εκατ. στην Ισπανία κ.λπ.
Στη χώρα μας και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς (συνέντευξη γ.δ. Digea στη «Ν» πριν από μερικές εβδομάδες), το ποσό για την υποστήριξη των ενεργειών επικοινωνίας και προώθησης του εγχειρήματος της μετάβασης θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ. Ο υφυπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, λίγες ημέρες μετά (επίσης σε συνέντευξη του στη «Ν») ανέφερε ότι ήδη η πολιτεία έχει σχεδιάσει συνολικό πρόγραμμα επικοινωνίας για την ψηφιακή μετάβαση.
Η έρευνα του ΙΟΜ
Η πολιτική των επιδοτήσεων και των κρατικών ενισχύσεων με στόχο την υποστήριξη και προώθηση της διαδικασίας της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση (analogue to digital switchover ή απλά switchover όπως έχει καθιερωθεί διεθνώς) παρουσιάζεται εκτενώς σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ).
Η έρευνα αναδεικνύει το γεγονός ότι η πολιτική ενισχύσεων δεν αφορά και δεν απευθύνεται μόνο στους πολίτες αλλά και στους τηλεοπτικούς οργανισμούς, τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων, τους κατασκευαστές τηλεοπτικού εξοπλισμού ακόμα και την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφερειακές υπηρεσίες.
Επίσης, εστιάζει σε έναν κρίσιμο για την επιτυχή έκβαση της ψηφιακής μετάβασης παράγοντα, αυτόν της ενημέρωσης του πολίτη, ενώ ειδική αναφορά γίνεται και στο θέμα του ψηφιακού μερίσματος.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Γιατί τα πεδιόμετρα Promax Ranger αποτελούν «ελβετικό σουγιά» των μετρήσεων
Ποιος δεν θυμάται τον ατρόμητο Angus MacGyver, ο οποίος, με μεγάλη πείρα και δεξιότητες, κουβαλούσε πάντα μαζί του τον ελβετικό σουγιά του στρατού για να σώσει την κατάσταση σε αμέτρητα σενάρια. Μ...
Grandstream GSC3574/3575
Η Grandstream συνεχίζει να ενδυναμώνει τη σειρά των συστημάτων ελέγχου εγκαταστάσεων και θυροτηλεοράσεών της, με την κυκλοφορία των νέων μοντέλων GSC3574 σε λευκό χρώμα και GSC3575 σε μαύρο. Η Par...
Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές
«Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές». Το webinar επικεντρώθηκε στην περιγραφή της τεχνολογίας με την οποία μπορούμε να έχουμε internet σε απομακρυσμένα σημεία, όπου δεν έχουμε αξ...
Amiko NXH-CO1 & NXH-C02
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή των combiners NXH-CO1 και NXH-CO2 της Amiko. Πρόκειται για μίκτες διανομής δορυφορικού και επίγειου ψηφιακού σήματος, οι οποίοι λειτουργούν σε εύρος ζώ...
Οι επίσημοι εισαγωγείς – διανομείς της Ikusi σε Ελλάδα και Κύπρο
Η IDComs - Ikusi Hellas εκφράζοντας την πολιτική της Ikusi για την Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια, έχει εδώ και δεκαετίες δημιουργήσει στην κάθε περιοχή τις κατάλληλες δομές που της επιτρέπουν ...
Teletek UP01-SA & GUP04-SA
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή πριζών διανομής σήματος της Teletek. Πρόκειται για την UP01-SA (τερματική) και την GUP04-SA (διελεύσεως), οι οποίες είναι εξοπλισμένες με 3 εξόδους TV-...
Redline S150 HD
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Redline S150 HD. Πρόκειται για έναν οικονομικό δορυφορικό δέκτη με ανάλυση Full HD και λειτουργία τυφλής αναζήτησης υπηρεσιών. Χάρη στην υποστήριξη...
TP-Link EAP772
Το EAP772 είναι ένα επαγγελματικό Access Point Wi-Fi 7 τριών ζωνών της TP-Link, με εξαιρετικά λεπτή σχεδίαση που εξασφαλίζει κορυφαία σύνδεση με συνολική απόδοση έως και 9,3Gbps. Η συνολική απόδοσ...
GJ-1600
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της GJ-1600, μιας τροχήλατης βάσης δαπέδου που είναι ιδανική για τηλεοράσεις με μέγεθος οθόνης από 32 έως 65 ίντσες. Είναι σχεδιασμένη για ευκολ...
Μετρήσεις δικτύων κινητής τηλεφωνίας 4G και 5G με τον Atlas NG της Promax
Ο Atlas NG της Promax είναι ο καθολικός αναλυτής εκπομπής που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα στάδια της αλυσίδας μετάδοσης, από το στούντιο έως τα τελικά σημεία. Η νέα επιλογή μέτρησης δικτύων...
Supervoice SVC-WBT41
Το Supervoice SVC-WBT41 είναι ένα επαγγελματικό, ασύρματο μονοφωνικό ακουστικό κεφαλής Bluetooth V5.2, με προηγμένη τεχνολογία Ai dual-mic noise cancelling και πολυτελές design, με εξαιρετικά ελαφ...
Redline RL-SP8624G
Το RL-SP8624G είναι ένα Ethernet PoE Switch της Redline, που χρησιμοποιείται για την επέκταση ενός ενσύρματου δικτύου. Εκεί που οι θύρες του router δεν επαρκούν για τις ενσύρματες συνδέσεις όλων τ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το...
Creta Electronix 2024
Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024, έλαβε χώρα στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης ένα ιδιαιτέρως επιτυχημένο κλαδικό διήμερο: Η έκθεση Creta Electronix 2024, η δεύτερη κλαδική έκθεση συστημάτ...
Grandstream DP755
Η επικοινωνία, τόσο μεταξύ υπαλλήλων όσο και με πελάτες, είναι κρίσιμη για όλες τις επιχειρήσεις. Η ανάγκη για προϊόντα που μπορούν να καλύψουν αυτές τις απαιτήσεις είναι ζωτικής σημασίας. Για να...
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2024
Αρκετά νέα κανάλια αυτόν τον μήνα, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα αγγλόφωνα, όπως το αμερικανικό One America News κ.λπ. Επίσης, τουλάχιστον στα Δυτικά της χώρας, αλλά πιθανότατα και στα Νό...