Skip to main content
TM 839
SECURITY REPORT 170
satpraxis 2022
now 33 2022
18 Ιανουαρίου 2011 02:00

Η ψηφιακή μετάβαση θα κοστίσει 3 δισ. ευρώ

Ευρώπη: 2 – 4 χρόνια απαιτούνται για την προσαρμογή της τηλεόρασης

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F95b8e521c4ee537d00178d79cf6c391a XL
Ποσό που θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με συντηρητικές μάλιστα εκτιμήσεις, θα δώσει μέχρι την πλήρη μετάβαση η ευρωπαϊκή τηλεοπτική βιομηχανία σε συνδυασμό με τις κυβερνήσεις των χωρών μελών για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας και την ενημέρωση των πολιτών.
Η μετάβαση από το αναλογικό μοντέλο εκπομπής στο ψηφιακό, εγχείρημα το οποίο στη χώρα μας έχει πάρει το χαρακτήρα της εθνικής προσπάθειας, πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία και συγκεκριμένα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2012, σύμφωνα με την ITU εντός του 2015.
Επικαιροποιημένα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το ΙΟΜ, μέσα από μελέτη του ειδικού ερευνητή Κωνσταντίνου Παπαβασιλόπουλου με τίτλο «Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση, Η Ευρωπαϊκή Εμπειρία», δείχνουν την υψηλή επένδυση που πραγματοποιούν τα κράτη-μέλη για την ψηφιακή μετάβαση.
Δέσμη ενεργειών
Για τη μετάβαση απαιτείται δέσμη ενεργειών και χρηματοδοτήσεων, οι οποίες ειδικότερα αφορούν: την ενίσχυση των ευπαθών κοινωνικά ομάδων, την επικοινωνία και την προβολή του εγχειρήματος, την επιδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, την επιδότηση των παρόχων δικτύων και βέβαια την επιδότηση των καταναλωτών για την αγορά των ειδικών αποκωδικοποιητών ή των άλλων συσκευών που απαιτούνται για τη μετάβαση.
Ενδεικτικό των κεφαλαίων που απαιτούνται είναι το ότι σε χώρες που ήδη έχουν ολοκληρώσει ή βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της μετάβασης (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ) έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά που αγγίζουν το 1 δισ. ευρώ για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας στις ευπαθείς ομάδες, περίπου 1 δισ. ευρώ για τις δαπάνες της επικοινωνίας-ενημέρωσης, ενώ σε ό,τι αφορά τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά της τάξης των 400 εκατ. ευρώ.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και ένα κονδύλι για την ενίσχυση των καταναλωτών για την προμήθεια εξοπλισμού. Ενδεικτικά και όπως αναφέρεται στη μελέτη του ΙΟΜ, το ποσό αυτό άγγιξε τα 55 εκατ. ευρώ στην Ιταλία, τα 30 εκατ. στη Γαλλία, τα 40,5 εκατ. στην Αυστρία, τα 32,5 εκατ. στην Ισπανία κ.λπ.
Στη χώρα μας και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς (συνέντευξη γ.δ. Digea στη «Ν» πριν από μερικές εβδομάδες), το ποσό για την υποστήριξη των ενεργειών επικοινωνίας και προώθησης του εγχειρήματος της μετάβασης θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ. Ο υφυπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, λίγες ημέρες μετά (επίσης σε συνέντευξη του στη «Ν») ανέφερε ότι ήδη η πολιτεία έχει σχεδιάσει συνολικό πρόγραμμα επικοινωνίας για την ψηφιακή μετάβαση.
Η έρευνα του ΙΟΜ
Η πολιτική των επιδοτήσεων και των κρατικών ενισχύσεων με στόχο την υποστήριξη και προώθηση της διαδικασίας της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση (analogue to digital switchover ή απλά switchover όπως έχει καθιερωθεί διεθνώς) παρουσιάζεται εκτενώς σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ).
Η έρευνα αναδεικνύει το γεγονός ότι η πολιτική ενισχύσεων δεν αφορά και δεν απευθύνεται μόνο στους πολίτες αλλά και στους τηλεοπτικούς οργανισμούς, τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων, τους κατασκευαστές τηλεοπτικού εξοπλισμού ακόμα και την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφερειακές υπηρεσίες.
Επίσης, εστιάζει σε έναν κρίσιμο για την επιτυχή έκβαση της ψηφιακής μετάβασης παράγοντα, αυτόν της ενημέρωσης του πολίτη, ενώ ειδική αναφορά γίνεται και στο θέμα του ψηφιακού μερίσματος.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr

Ποσό που θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με συντηρητικές μάλιστα εκτιμήσεις, θα δώσει μέχρι την πλήρη μετάβαση η ευρωπαϊκή τηλεοπτική βιομηχανία σε συνδυασμό με τις κυβερνήσεις των χωρών μελών για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας και την ενημέρωση των πολιτών.
Η μετάβαση από το αναλογικό μοντέλο εκπομπής στο ψηφιακό, εγχείρημα το οποίο στη χώρα μας έχει πάρει το χαρακτήρα της εθνικής προσπάθειας, πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία και συγκεκριμένα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2012, σύμφωνα με την ITU εντός του 2015.
Επικαιροποιημένα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το ΙΟΜ, μέσα από μελέτη του ειδικού ερευνητή Κωνσταντίνου Παπαβασιλόπουλου με τίτλο «Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση, Η Ευρωπαϊκή Εμπειρία», δείχνουν την υψηλή επένδυση που πραγματοποιούν τα κράτη-μέλη για την ψηφιακή μετάβαση.
Δέσμη ενεργειών
Για τη μετάβαση απαιτείται δέσμη ενεργειών και χρηματοδοτήσεων, οι οποίες ειδικότερα αφορούν: την ενίσχυση των ευπαθών κοινωνικά ομάδων, την επικοινωνία και την προβολή του εγχειρήματος, την επιδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, την επιδότηση των παρόχων δικτύων και βέβαια την επιδότηση των καταναλωτών για την αγορά των ειδικών αποκωδικοποιητών ή των άλλων συσκευών που απαιτούνται για τη μετάβαση.
Ενδεικτικό των κεφαλαίων που απαιτούνται είναι το ότι σε χώρες που ήδη έχουν ολοκληρώσει ή βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της μετάβασης (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ) έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά που αγγίζουν το 1 δισ. ευρώ για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας στις ευπαθείς ομάδες, περίπου 1 δισ. ευρώ για τις δαπάνες της επικοινωνίας-ενημέρωσης, ενώ σε ό,τι αφορά τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά της τάξης των 400 εκατ. ευρώ.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και ένα κονδύλι για την ενίσχυση των καταναλωτών για την προμήθεια εξοπλισμού. Ενδεικτικά και όπως αναφέρεται στη μελέτη του ΙΟΜ, το ποσό αυτό άγγιξε τα 55 εκατ. ευρώ στην Ιταλία, τα 30 εκατ. στη Γαλλία, τα 40,5 εκατ. στην Αυστρία, τα 32,5 εκατ. στην Ισπανία κ.λπ.
Στη χώρα μας και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς (συνέντευξη γ.δ. Digea στη «Ν» πριν από μερικές εβδομάδες), το ποσό για την υποστήριξη των ενεργειών επικοινωνίας και προώθησης του εγχειρήματος της μετάβασης θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ. Ο υφυπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, λίγες ημέρες μετά (επίσης σε συνέντευξη του στη «Ν») ανέφερε ότι ήδη η πολιτεία έχει σχεδιάσει συνολικό πρόγραμμα επικοινωνίας για την ψηφιακή μετάβαση.
Η έρευνα του ΙΟΜ
Η πολιτική των επιδοτήσεων και των κρατικών ενισχύσεων με στόχο την υποστήριξη και προώθηση της διαδικασίας της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση (analogue to digital switchover ή απλά switchover όπως έχει καθιερωθεί διεθνώς) παρουσιάζεται εκτενώς σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ).
Η έρευνα αναδεικνύει το γεγονός ότι η πολιτική ενισχύσεων δεν αφορά και δεν απευθύνεται μόνο στους πολίτες αλλά και στους τηλεοπτικούς οργανισμούς, τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων, τους κατασκευαστές τηλεοπτικού εξοπλισμού ακόμα και την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφερειακές υπηρεσίες.
Επίσης, εστιάζει σε έναν κρίσιμο για την επιτυχή έκβαση της ψηφιακής μετάβασης παράγοντα, αυτόν της ενημέρωσης του πολίτη, ενώ ειδική αναφορά γίνεται και στο θέμα του ψηφιακού μερίσματος.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ομοαξονικά καλώδια Kathrein για αξιοπιστία, αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα
Η σύνδεση δεν είναι απλώς τεχνολογία – είναι θέμα εμπιστοσύνης. Σε έναν κόσμο όπου η ποιότητα του σήματος και η σταθερότητα της μετάδοσης είναι κρίσιμη, τα καλώδια Kathrein προσφέρουν απόλυτη αξιοπι…
PROMAX TV Explorer NG
Είναι πλέον διαθέσιμο από την IDComs το πλήρες manual σε αρχείο PDF, για τον νέο επαναστατικό αναλυτή TV Explorer NG της PROMAX. Το συγκεκριμένο manual διαθέτει πάνω από 120 σελίδες με αναλυτικές πε…
ALE UC Solution
Η υβριδική εργασία αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό. Οι εργαζόμενοι εργάζονται και επικοινωνούν από όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να κρίνεται απαραίτητη η φυσική παρουσία στον ίδιο χώρο. Με τη λύση ενοποι…
Akuvox Self-Organizing Network
Η Akuvox παρουσιάζει μια καινοτόμα προσέγγιση στον έλεγχο πρόσβασης για πολυκατοικίες και gated communities, με τη λύση Self-Organizing Network, σχεδιασμένη για να προσφέρει ευκολία, αποδοτικότητα κ…
EDISION διπλές πρίζες TV/R-SAT
Μια εξαιρετική νέα σειρά πριζών τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σήματος και αξεσουάρ είναι άμεσα διαθέσιμη από την EDISION. Οι πρίζες σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την EDISION, διαθέτουν εξαιρετ…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT ROT 310C & ROR 260C
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπά…
Ομοαξονικά καλώδια της Multimedia Perspectives / Fagor
Στη νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων της IDComs συμπεριλαμβάνεται ένα σύνολο ιδιαίτερα αξιόλογων ομοαξονικών καλωδίων για όλες τις εφαρμογές λήψης και διανομής επίγειων και δορυφορικών τηλεοπτικών σημ…
Yeastar TB Series BRI VoIP Gateway
Η σειρά TB της Yeastar περιλαμβάνει τα TB200 και TB400, δύο συμπαγείς και αξιόπιστες αυτόνομες πύλες (gateways) VoIP που μετατρέπουν τις γραμμές ISDN BRI σε VoIP, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ενσ…
Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall
Η συνδεσιμότητα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοξενίας και το Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall δίνει τη λύση που κάθε ξενοδόχος χρειάζεται. Με τεχνολογία Wi-Fi 6 AX3000 και ταχύτητες έως 2.974Mbps…
Televes 552220 ενισχυτής γραμμής 3 εξόδων
O Televes 552220 είναι ένας ενισχυτής γραμμής τηλεοπτικού σήματος κατάλληλος για διαμερίσματα, με 3 εξόδους και αυτόματη αποκοπή παρεμβολών 5G / LTE. Διαθέτει 2 κύριες εξόδους και 1 για μία τοπική T…
TP-Link Omada OC220
Η σειρά εξειδικευμένων επιχειρηματικών λύσεων της TP-Link, Omada, μόλις κυκλοφόρησε τον OC220, έναν νέο ελεγκτή υλικού με 2,6 φορές ταχύτερη εκκίνηση από τον ελεγκτή προηγούμενης γενιάς. Μικρό κουτί…
Audien W-990B & W-176
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των ηχείων W-990B μαζί με την κονσόλα χειρισμού W-176 της Audien, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σετ ήχου, ιδανικό…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, Ιανουάριος 2026
Το νέο τεύχος Ιανουαρίου 2026 του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύ…
SAT & ZAP, Ιανουάριος 2026
Για πρώτη φορά, είδα ελεύθερη μετάδοση ισραηλινών καναλιών του πακέτου ΥΕS (δύσκολου στα ΒΔ)! Στα αξιόλογα, στις 13 Ανατολικά το αγγλόφωνο CNBC Europe και το νέο ιταλικό κανάλι για την ποδηλασία. Αξ…
Εφαρμογές ευθυγράμμισης δορυφορικού κατόπτρου
Η δορυφορική λήψη παραμένει για πολλούς το αγαπημένο τους χόμπι, που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον τους να αναζητούν στον ορίζοντα νέα τηλεοπτικά κανάλια από διάφορες χώρες του πλανήτη. Η ταράτσα στ…
«Η τεχνολογία είναι πάνω απ’ όλα ανθρώπινη υπόθεση»
Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα, η τεχνολογία δεν είναι πια πολυτέλεια, είναι η δύναμη που ενώνει ανθρώπους, απλοποιεί διαδικασίες και δημιουργεί νέες εμπειρίες. Από την πρώτη στιγμή, η Par…
EDISION HDMI Modulator 3in1 mini loop
Ο ολοκαίνουργιος ψηφιακός διαμορφωτής της EDISION δοκιμάστηκε στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης για το τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για τον HDMI Modulator 3in1 mini loop, έναν ψηφιακό μονοκ…
Audien W-990B & W-176
Η Audien παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σετ ηχητικού συστήματος, που είναι ευέλικτο στην εγκατάσταση και εύκολο στον χειρισμό του. Το σετ αυτό αποτελείται από τα ηχεία W-990B και την κονσόλα W-176, τα…
Amiko Mini Combo FTA
Τον τελευταίο δέκτη που κυκλοφόρησε η Amiko δοκιμάσαμε για αυτόν τον μήνα στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον Mini Combo FTA, έναν οικονομικό δέκτη με ανάλυση Full HD, που όχι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.