Skip to main content
13 Ιουλίου 2011 19:58

Ταινίες με ενιαίο τίτλο σε όλη την ΕΕ;

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F87d132d9303afcd6afe7aea26f5a1224 XL

Σε μια προσπάθεια να ξεμπερδέψει τη «ζούγκλα» των εθνικών καθεστώτων στα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και να αυξήσει την πρόσβαση της ΕΕ στα πολιτιστικά έργα, η Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο να εισαγάγει μια προαιρετική ενιαία προστασία δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας για ταινίες, τηλεοπτικά προγράμματα και άλλα οπτικοακουστικά προϊόντα, σύμφωνα με κείμενο που ήρθε στα χέρια της EurActiv.

Η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη παραγωγός ταινιών παγκοσμίως ενώ επίσης μπορεί να καυχηθεί ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τηλεοπτική αγορά. Ωστόσο, η τεράστια δυναμική μιας τέτοιας παραγωγής παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτη λόγω του μεγάλου κατακερματισμού των εθνικών αγορών. Οι γλωσσικές διαφορές μεταξύ των κρατών μελών ακόμη αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο στη δημιουργία μιας πραγματικής ενιαίας αγοράς για τα πολιτιστικά προϊόντα στην Ευρώπη. Ωστόσο, η Επιτροπή θεωρεί ότι ένα πιο εναρμονισμένο και συνεκτικό καθεστώς προστασίας δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας θα μπορούσε να βοηθήσει να ξεπεραστούν άλλα εθνικά εμπόδια- ειδικά στο διαδικτυακό κόσμο. «Η σκοπιμότητα για τη δημιουργία ενός προαιρετικού ενιαίου τίτλου πνευματικής ιδιοκτησίας θα μπορούσε να εξεταστεί», αναφέρει το κείμενο της Επιτροπής που θα δημοσιευθεί σήμερα (13 Ιουλίου). Το κείμενο αποσκοπεί να προκαλέσει δημόσιο διάλογο αναφορικά με τις δυνατότητες που προσφέρονται από τη διαδικτυακή διανομή οπτικοακουστικών έργων. «Οι μελλοντικοί συγγραφείς ή παραγωγοί οπτικοακουστικών έργω θα έχουν την επιλογή να εγγράφουν τα έργα τους και μετά να αποκτούν ενιαίο τίτλο που θα ισχύει για όλη την ΕΕ», προσθέτει το έγγραφο, που συντάχθηκε από τις υπηρεσίες του επιτρόπου για την εσωτερική αγορά Michel Barnier.

Αυτή η ιδέα περιλαμβάνεται στη Συνθήκη της Λισαβόνας που ξεκάθαρα σημειώνει ότι τα θεσμικά όργανα της ΕΕ «μπορούν να θεσπίσουν μέτρα για τη δημιουργία ευρωπαϊκών δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας ώστε να εξασφαλισθεί ενιαία προστασία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας σε ολόκληρη την Ένωση (Άρθρο 118). Αυτή η εξέλιξη αποτελεί καλό νέο για τους ραδιοτηλεοπτικούς παραγωγούς που είναι πρόθυμοι να επεκτείνουν την εμβέλεια των έργων τους πέρα από τα εθνικά σύνορα- δη για τους καταναλωτές. Ωστόσο, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός θα μπορούσε επίσης να εκληφθεί ως αρνητικό στοιχείο για αυτούς τους φορείς που θα προτιμούσαν να προστατέψουν τα μερίδιά τους στις εθνικές αγορές.

Ενίσχυση των υπηρεσιών video-on-demand

Η ευρωπαϊκή κινηματογραφική βιομηχανία είναι επίσης διαιρεμένη από τις εθνικές γραμμές και δεν έχει ολοκληρωθεί καθόλου. Δεν έχει προκύψει παρόμοιο ευρωπαϊκό σύστημα με αυτό του Hollywood, ενώ η παραγωγή ταινιών γίνεται σε μεγάλο βαθμό από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. «Πάσχει από χαμηλές επενδύσεις» σε σύγκριση με τις ΗΠΑ ή την Ιαπωνία και ο «μέσος όρος του κινηματογραφικού προϋπολογισμού είναι ένα κλάσμα μπροστά σε αυτές τις χώρες», αναφέρει το κείμενο. Για να αυξηθεί η θεαματικότητα των ευρωπαϊκών ταινιών, οι Βρυξέλλες θέλουν να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητά τους στις υπηρεσίες Video-on-Demand που σήμερα πολλαπλασιάζονται στην Ευρώπη. Η Επιτροπή εκτιμά ότι υπάρχουν περισσότερες από 500 τέτοιες υπηρεσίες που λειτουργούν σήμερα στην ΕΕ. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει ένα περίπλοκο σύστημα έκδοσης αδειών που επιτρέπει στους παραγωγούς να διαπραγματεύονται τα «παράθυρα» για ταινίες προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα. Αυτές οι «χρονολογίες» διαφέρουν από το ένα κράτος μέλος στο άλλο αλλά συνήθως ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρότυπο που ξεκινά από κινηματογραφικές κυκλοφορίες, συνεχίζουν με DVD, video-on-demand, επί πληρωμή τηλεόραση και εν τέλει δωρεάν διάθεση στην τηλεόραση, σύμφωνα με την Επιτροπή. Αν και αυτή η διαδικασία έχει κάποιο νόημα, μπορεί επίσης να παρεμποδίσει την πλήρη οικονομική εκμετάλλευση μιας ταινίας, διότι έρχεται σε αντίθεση με τις αναδυόμενες τάσεις μεταξύ των χρηστών που ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για πρόσβαση στα οπτικοακουστικά και κινηματογραφικά έργα «σχεδόν αμέσως μετά τη διάθεσή τους», ισχυρίζεται η Επιτροπή.

Η αυξανόμενη προσβασιμότητα σε πειρατικά αντίγραφα ταινιών που ακόμη παίζουν στο σινεμά αποτελεί επίσης ένα ζήτημα σε μια νέα εποχή βελτίωσης της διαθεσιμότητας των ταινιών σε νέες πλατφόρμες ταυτόχρονα και όσο το δυνατό πιο σύντομα. Η Επιτροπή θεωρεί ότι αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια λύση, παρόλο που αναγνωρίζει ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια εσόδων για τους παραγωγούς ταινιών, και επομένως να μειωθούν οι επενδύσεις σε ένα τομέα που ήδη βασίζεται στο δημόσιο τομέα.

Πηγή: euractiv.gr

Σε μια προσπάθεια να ξεμπερδέψει τη «ζούγκλα» των εθνικών καθεστώτων στα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και να αυξήσει την πρόσβαση της ΕΕ στα πολιτιστικά έργα, η Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο να εισαγάγει μια προαιρετική ενιαία προστασία δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας για ταινίες, τηλεοπτικά προγράμματα και άλλα οπτικοακουστικά προϊόντα, σύμφωνα με κείμενο που ήρθε στα χέρια της EurActiv.

Η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη παραγωγός ταινιών παγκοσμίως ενώ επίσης μπορεί να καυχηθεί ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τηλεοπτική αγορά. Ωστόσο, η τεράστια δυναμική μιας τέτοιας παραγωγής παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτη λόγω του μεγάλου κατακερματισμού των εθνικών αγορών. Οι γλωσσικές διαφορές μεταξύ των κρατών μελών ακόμη αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο στη δημιουργία μιας πραγματικής ενιαίας αγοράς για τα πολιτιστικά προϊόντα στην Ευρώπη. Ωστόσο, η Επιτροπή θεωρεί ότι ένα πιο εναρμονισμένο και συνεκτικό καθεστώς προστασίας δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας θα μπορούσε να βοηθήσει να ξεπεραστούν άλλα εθνικά εμπόδια- ειδικά στο διαδικτυακό κόσμο. «Η σκοπιμότητα για τη δημιουργία ενός προαιρετικού ενιαίου τίτλου πνευματικής ιδιοκτησίας θα μπορούσε να εξεταστεί», αναφέρει το κείμενο της Επιτροπής που θα δημοσιευθεί σήμερα (13 Ιουλίου). Το κείμενο αποσκοπεί να προκαλέσει δημόσιο διάλογο αναφορικά με τις δυνατότητες που προσφέρονται από τη διαδικτυακή διανομή οπτικοακουστικών έργων. «Οι μελλοντικοί συγγραφείς ή παραγωγοί οπτικοακουστικών έργω θα έχουν την επιλογή να εγγράφουν τα έργα τους και μετά να αποκτούν ενιαίο τίτλο που θα ισχύει για όλη την ΕΕ», προσθέτει το έγγραφο, που συντάχθηκε από τις υπηρεσίες του επιτρόπου για την εσωτερική αγορά Michel Barnier.

Αυτή η ιδέα περιλαμβάνεται στη Συνθήκη της Λισαβόνας που ξεκάθαρα σημειώνει ότι τα θεσμικά όργανα της ΕΕ «μπορούν να θεσπίσουν μέτρα για τη δημιουργία ευρωπαϊκών δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας ώστε να εξασφαλισθεί ενιαία προστασία των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας σε ολόκληρη την Ένωση (Άρθρο 118). Αυτή η εξέλιξη αποτελεί καλό νέο για τους ραδιοτηλεοπτικούς παραγωγούς που είναι πρόθυμοι να επεκτείνουν την εμβέλεια των έργων τους πέρα από τα εθνικά σύνορα- δη για τους καταναλωτές. Ωστόσο, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός θα μπορούσε επίσης να εκληφθεί ως αρνητικό στοιχείο για αυτούς τους φορείς που θα προτιμούσαν να προστατέψουν τα μερίδιά τους στις εθνικές αγορές.

Ενίσχυση των υπηρεσιών video-on-demand

Η ευρωπαϊκή κινηματογραφική βιομηχανία είναι επίσης διαιρεμένη από τις εθνικές γραμμές και δεν έχει ολοκληρωθεί καθόλου. Δεν έχει προκύψει παρόμοιο ευρωπαϊκό σύστημα με αυτό του Hollywood, ενώ η παραγωγή ταινιών γίνεται σε μεγάλο βαθμό από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. «Πάσχει από χαμηλές επενδύσεις» σε σύγκριση με τις ΗΠΑ ή την Ιαπωνία και ο «μέσος όρος του κινηματογραφικού προϋπολογισμού είναι ένα κλάσμα μπροστά σε αυτές τις χώρες», αναφέρει το κείμενο. Για να αυξηθεί η θεαματικότητα των ευρωπαϊκών ταινιών, οι Βρυξέλλες θέλουν να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητά τους στις υπηρεσίες Video-on-Demand που σήμερα πολλαπλασιάζονται στην Ευρώπη. Η Επιτροπή εκτιμά ότι υπάρχουν περισσότερες από 500 τέτοιες υπηρεσίες που λειτουργούν σήμερα στην ΕΕ. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει ένα περίπλοκο σύστημα έκδοσης αδειών που επιτρέπει στους παραγωγούς να διαπραγματεύονται τα «παράθυρα» για ταινίες προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα. Αυτές οι «χρονολογίες» διαφέρουν από το ένα κράτος μέλος στο άλλο αλλά συνήθως ακολουθούν ένα συγκεκριμένο πρότυπο που ξεκινά από κινηματογραφικές κυκλοφορίες, συνεχίζουν με DVD, video-on-demand, επί πληρωμή τηλεόραση και εν τέλει δωρεάν διάθεση στην τηλεόραση, σύμφωνα με την Επιτροπή. Αν και αυτή η διαδικασία έχει κάποιο νόημα, μπορεί επίσης να παρεμποδίσει την πλήρη οικονομική εκμετάλλευση μιας ταινίας, διότι έρχεται σε αντίθεση με τις αναδυόμενες τάσεις μεταξύ των χρηστών που ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για πρόσβαση στα οπτικοακουστικά και κινηματογραφικά έργα «σχεδόν αμέσως μετά τη διάθεσή τους», ισχυρίζεται η Επιτροπή.

Η αυξανόμενη προσβασιμότητα σε πειρατικά αντίγραφα ταινιών που ακόμη παίζουν στο σινεμά αποτελεί επίσης ένα ζήτημα σε μια νέα εποχή βελτίωσης της διαθεσιμότητας των ταινιών σε νέες πλατφόρμες ταυτόχρονα και όσο το δυνατό πιο σύντομα. Η Επιτροπή θεωρεί ότι αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια λύση, παρόλο που αναγνωρίζει ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια εσόδων για τους παραγωγούς ταινιών, και επομένως να μειωθούν οι επενδύσεις σε ένα τομέα που ήδη βασίζεται στο δημόσιο τομέα.

Πηγή: euractiv.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής γραμμής L1x112
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, μετά τους ενισχυτές κεραίας θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών γραμμής. Οι ενισχυτές γραμμής διατίθενται σε τέσσερις κατηγορίες. Ο κάθε ένας έχει…
PROMAX ATLaS NG
Έχει προστεθεί μία τέταρτη ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για το πεδιόμετρο - ναυαρχίδα PROMAX ATLaS NG. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Promax ATLaS NG - Εκπαιδ…
EDISION CAM-100
Νέος κεντρικός ενισχυτής από την EDISION, με σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά και υψηλή αισθητική! Πρόκειται για το μοντέλο CAM-100, έναν ενισχυτή επίγειων ψηφιακών καναλιών DVB-T/T2, για μεγάλες εγκ…
TP-Link EAP653
Το EAP653 είναι ένα AX3000 Access Point οροφής με συμπαγή σχεδιασμό, ιδανικό για επαγγελματικά σενάρια που απαιτούν υψηλή απόδοση, όπως ξενοδοχεία, γραφεία, εμπορικά πολυκαταστήματα, αίθουσες συσκέψ…
Audien DAMP5
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ενισχυτή Hi-Fi, Audien DAMP5. Πρόκειται για έναν ψηφιακό ενισχυτή υψηλής απόδοσης (CLASS D), με τεχνολογία DAC. Διαθέτει πανέμορφο σχεδια…
Έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUSI IKUGaF και IDComs Linear
Η αναμετάδοση των επίγειων τηλεοπτικών προγραμμάτων αποτελεί για την Ελλάδα ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα για αρκετές περιοχές, οι οποίες έχουν ονομαστεί «λευκές περιοχές» λόγω αδυναμίας λήψης κυ…
TP-Link EAP653
Το EAP653 είναι ένα AX3000 Access Point οροφής με συμπαγή σχεδιασμό, ιδανικό για επαγγελματικά σενάρια που απαιτούν υψηλή απόδοση, όπως ξενοδοχεία, γραφεία, εμπορικά πολυκαταστήματα, αίθουσες συσκέψ…
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής γραμμής L1x112
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, μετά τους ενισχυτές κεραίας θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών γραμμής. Οι ενισχυτές γραμμής διατίθενται σε τέσσερις κατηγορίες. Ο κάθε ένας έχει…
PROMAX ATLaS NG
Έχει προστεθεί μία τέταρτη ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για το πεδιόμετρο - ναυαρχίδα PROMAX ATLaS NG. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Promax ATLaS NG - Εκπαιδ…
EDISION CAM-100
Νέος κεντρικός ενισχυτής από την EDISION, με σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά και υψηλή αισθητική! Πρόκειται για το μοντέλο CAM-100, έναν ενισχυτή επίγειων ψηφιακών καναλιών DVB-T/T2, για μεγάλες εγκ…
Audien DAMP5
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ενισχυτή Hi-Fi, Audien DAMP5. Πρόκειται για έναν ψηφιακό ενισχυτή υψηλής απόδοσης (CLASS D), με τεχνολογία DAC. Διαθέτει πανέμορφο σχεδια…
Έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUSI IKUGaF και IDComs Linear
Η αναμετάδοση των επίγειων τηλεοπτικών προγραμμάτων αποτελεί για την Ελλάδα ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα για αρκετές περιοχές, οι οποίες έχουν ονομαστεί «λευκές περιοχές» λόγω αδυναμίας λήψης κυ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Ιούνιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουνίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδι…
Wi-Fi & AI
Η εποχή που ζούμε περιλαμβάνει έναν εξαιρετικά συνδεδεμένο κόσμο, έναν κόσμο που εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις ασύρματες τεχνολογίες για ευκολία και κινητικότητα. Το σημερινό Wi-Fi έχει ε…
EDISION Κεντρικός Ενισχυτής CAM-300
Ένας νέος κεντρικός ενισχυτής της EDISION κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, προσαρμοσμένος στις σύγχρονες ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί από την απόδοση του φάσματος των 700MHz στην κινητή τη…
Audien DJ-1001UFB
Ένα νέο σύστημα ήχου επαγγελματικών προδιαγραφών κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το Audien DJ-1001UFB, μία κονσόλα - μίκτης DJ 5x καναλιών, με πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης…
Sat & Zap, Ιούνιος 2025
Γερμανικό το ενδιαφέρον αυτόν τον μήνα με τα νέα ελεύθερα κανάλια της Wedo, που όμως υποπτευόμαστε ότι θα κλειδώσουν σύντομα. Ενδιαφέροντα και τα αγγλικά μουσικά κανάλια της Now στις 28.2 Ανατολικά…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.