Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
11 Δεκεμβρίου 2024 10:47
11 Δεκεμβρίου 2024 10:35
11 Δεκεμβρίου 2024 10:32
11 Δεκεμβρίου 2024 09:38
11 Δεκεμβρίου 2024 09:05
11 Δεκεμβρίου 2024 09:02
11 Δεκεμβρίου 2024 08:59
11 Δεκεμβρίου 2024 08:55
11 Δεκεμβρίου 2024 08:51
2 Νοεμβρίου 2011 10:07
Οι τηλεοπτικές υπηρεσίες προσελκύουν νέους επενδυτές
Αυξάνεται το ενδιαφέρον για το συνδρομητικό μοντέλο
Γράφει: Nick D.
Επενδύσεις στο τηλεοπτικό πεδίο, διεκδικώντας μερίδιο κυρίως από την οικιακή ψυχαγωγία πραγματοποιούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες δραστηριοποιούνται πλέον στις ψηφιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό σε πρωτόγνωρο για τη δύσκολη οικονομική συγκυρία επίπεδα.
Το τελευταίο δίμηνο και εν μέσω οικονομικής κρίσης, νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες οι οποίες βασίζουν τη λειτουργία τους στο συνδρομητικό μοντέλο, κάνουν την εμφάνισή τους διεκδικώντας «μια θέση στο τηλεκοντρόλ» των ελληνικών νοικοκυριών.
Την ώρα που η διαφημιστική δαπάνη στην παραδοσιακή τηλεόραση δέχεται ισχυρές πιέσεις, η ένταση του ανταγωνισμού στο πεδίο των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών αυξάνεται.
Η πορεία που το εγχείρημα αυτό θα έχει, σε μια περίοδο μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, θα δείξει κατά πόσο το επιχειρηματικό μοντέλο των συνδρομών, μπορεί να δώσει ικανοποιητική απάντηση στα οικονομικά προβλήματα της τηλεόρασης και είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη του μέσου για τα επόμενα χρόνια.
Προοπτική
Αξίζει να επισημανθεί ότι εν όψει της έλευσης και των επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αλλά και της προοπτικής δημιουργίας νέου νόμου από την πλευρά της πολιτείας, ενδέχεται το μοντέλο αυτό να περάσει και στους παραδοσιακούς παίκτες, αν όχι σε όλους τουλάχιστον σε εκείνους που διαθέτουν περιεχόμενο.
Η αύξηση της τηλεθέασης το τελευταίο χρονικό διάστημα -πράγμα που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, αφού η τηλεόραση αποτελεί την φτηνή διασκέδαση- δεν αρκεί για να διασφαλίσει την πορεία και του συνδρομητικού εγχειρήματος.
Η μια μετά την άλλη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται στον τηλεοπτικό χώρο, με δραστηριότητα τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στο IPTV. Μόλις πριν λίγο καιρό, η έναρξη της δορυφορικής πλατφόρμας του ΟΤΕ, σήμανε την έναρξη του ανταγωνισμού στον πεδίο της δορυφορικής τηλεόρασης, χώρος στον οποίο η δορυφορική τηλεόραση της Nova -θυγατρική της Forthnet -, δραστηριοποιείτο αποκλειστικά σχεδόν για μια 10ετία.
Στο χώρο του IPTV, το Conn-x του ΟΤΕ έχει χτίσει κοινό, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το τηλεοπτικό πακέτο της ΟΝ Telecoms. Οι εταιρείες παρέχουν και υπηρεσίες VOD (video on demand), χώρος στον οποίο πριλ λίγο καιρό μπήκε και η HOL ανοίγοντας επισήμως και σε αυτό τον τομέα -όπως προαναφέρθηκε και στη δορυφορική- πόλεμο τιμών.
Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, αλλά και η ένταση του ανταγωνισμού αποτέλεσαν τους δυο βασικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση νέων εμπορικών πολιτικών, τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στη διαδικτυακή, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία πακέτων (συνδυασμών) καναλιών, πράγμα που καθιστά δυνατή την παροχή της υπηρεσίας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Eντονος ανταγωνισμός
Το υψηλό κόστος προγράμματος, ιδιαίτερα του αθλητικού -το οποίο είναι το πλέον ελκυστικό για τους συνδρομητές και αποτελεί το βαρόμετρο για την επιτυχία των συνδρομητικών τηλεοπτικών δραστηριοτήτων διεθνώς- δημιουργεί ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο γίνεται δυσκολότερο όταν υπάρχει αύξηση του ανταγωνισμού και τιμολογιακός πόλεμος.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη φορά που δραστηριοποιήθηκαν δυο συνδρομητικές δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες στη χώρα μας, ο ανταγωνισμός στο πεδίο αυτό, οδήγησε στην κατάρρευση τη μια από τις δυο (Alpha Digital) αφήνοντας τεράστια ανοίγματα στην άλλη.
Οι επενδύσεις πάντως του χώρου των τηλεπικοινωνιών στο πεδίο της τηλεόρασης, βρίσκονται ακόμα στην αρχή και σε μεγάλο βαθμό η δραστηριοποίηση στο σημερινό αρνητικό περιβάλλον δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά μια κίνηση με προοπτική. Στόχος είναι η επικράτηση στο υπό διαμόρφωση, ψηφιακό τηλεοπτικό σκηνικό το οποίο θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό από το σημερινό.
Οι νέες προοπτικές που ανοίγει η απελευθέρωση των αναλογικών συχνοτήτων και η προοπτική του ψηφιακού μερίσματος, αφήνουν περιθώρια για σημαντική μείωση του κόστους παροχής υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες, στα αμέσως επόμενα χρόνια καθώς και δυνατότητες παροχής και ανάπτυξης νέων μορφών τηλεόρασης, όπως το MobileTV.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr
Επενδύσεις στο τηλεοπτικό πεδίο, διεκδικώντας μερίδιο κυρίως από την οικιακή ψυχαγωγία πραγματοποιούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες δραστηριοποιούνται πλέον στις ψηφιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό σε πρωτόγνωρο για τη δύσκολη οικονομική συγκυρία επίπεδα.
Το τελευταίο δίμηνο και εν μέσω οικονομικής κρίσης, νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες οι οποίες βασίζουν τη λειτουργία τους στο συνδρομητικό μοντέλο, κάνουν την εμφάνισή τους διεκδικώντας «μια θέση στο τηλεκοντρόλ» των ελληνικών νοικοκυριών.
Την ώρα που η διαφημιστική δαπάνη στην παραδοσιακή τηλεόραση δέχεται ισχυρές πιέσεις, η ένταση του ανταγωνισμού στο πεδίο των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών αυξάνεται.
Η πορεία που το εγχείρημα αυτό θα έχει, σε μια περίοδο μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, θα δείξει κατά πόσο το επιχειρηματικό μοντέλο των συνδρομών, μπορεί να δώσει ικανοποιητική απάντηση στα οικονομικά προβλήματα της τηλεόρασης και είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη του μέσου για τα επόμενα χρόνια.
Προοπτική
Αξίζει να επισημανθεί ότι εν όψει της έλευσης και των επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αλλά και της προοπτικής δημιουργίας νέου νόμου από την πλευρά της πολιτείας, ενδέχεται το μοντέλο αυτό να περάσει και στους παραδοσιακούς παίκτες, αν όχι σε όλους τουλάχιστον σε εκείνους που διαθέτουν περιεχόμενο.
Η αύξηση της τηλεθέασης το τελευταίο χρονικό διάστημα -πράγμα που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, αφού η τηλεόραση αποτελεί την φτηνή διασκέδαση- δεν αρκεί για να διασφαλίσει την πορεία και του συνδρομητικού εγχειρήματος.
Η μια μετά την άλλη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται στον τηλεοπτικό χώρο, με δραστηριότητα τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στο IPTV. Μόλις πριν λίγο καιρό, η έναρξη της δορυφορικής πλατφόρμας του ΟΤΕ, σήμανε την έναρξη του ανταγωνισμού στον πεδίο της δορυφορικής τηλεόρασης, χώρος στον οποίο η δορυφορική τηλεόραση της Nova -θυγατρική της Forthnet -, δραστηριοποιείτο αποκλειστικά σχεδόν για μια 10ετία.
Στο χώρο του IPTV, το Conn-x του ΟΤΕ έχει χτίσει κοινό, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το τηλεοπτικό πακέτο της ΟΝ Telecoms. Οι εταιρείες παρέχουν και υπηρεσίες VOD (video on demand), χώρος στον οποίο πριλ λίγο καιρό μπήκε και η HOL ανοίγοντας επισήμως και σε αυτό τον τομέα -όπως προαναφέρθηκε και στη δορυφορική- πόλεμο τιμών.
Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, αλλά και η ένταση του ανταγωνισμού αποτέλεσαν τους δυο βασικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση νέων εμπορικών πολιτικών, τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στη διαδικτυακή, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία πακέτων (συνδυασμών) καναλιών, πράγμα που καθιστά δυνατή την παροχή της υπηρεσίας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Eντονος ανταγωνισμός
Το υψηλό κόστος προγράμματος, ιδιαίτερα του αθλητικού -το οποίο είναι το πλέον ελκυστικό για τους συνδρομητές και αποτελεί το βαρόμετρο για την επιτυχία των συνδρομητικών τηλεοπτικών δραστηριοτήτων διεθνώς- δημιουργεί ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο γίνεται δυσκολότερο όταν υπάρχει αύξηση του ανταγωνισμού και τιμολογιακός πόλεμος.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη φορά που δραστηριοποιήθηκαν δυο συνδρομητικές δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες στη χώρα μας, ο ανταγωνισμός στο πεδίο αυτό, οδήγησε στην κατάρρευση τη μια από τις δυο (Alpha Digital) αφήνοντας τεράστια ανοίγματα στην άλλη.
Οι επενδύσεις πάντως του χώρου των τηλεπικοινωνιών στο πεδίο της τηλεόρασης, βρίσκονται ακόμα στην αρχή και σε μεγάλο βαθμό η δραστηριοποίηση στο σημερινό αρνητικό περιβάλλον δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά μια κίνηση με προοπτική. Στόχος είναι η επικράτηση στο υπό διαμόρφωση, ψηφιακό τηλεοπτικό σκηνικό το οποίο θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό από το σημερινό.
Οι νέες προοπτικές που ανοίγει η απελευθέρωση των αναλογικών συχνοτήτων και η προοπτική του ψηφιακού μερίσματος, αφήνουν περιθώρια για σημαντική μείωση του κόστους παροχής υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες, στα αμέσως επόμενα χρόνια καθώς και δυνατότητες παροχής και ανάπτυξης νέων μορφών τηλεόρασης, όπως το MobileTV.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr