Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Η Κίνα κόβει τα δύο τρίτα των ψυχαγωγικών προγραμμάτων
Όπως αναφέρει το κρατικό πρακτορείο της Κίνας Xinhua, οι κινεζικές δορυφορικές πλατφόρμες μείωσαν κατά δύο τρίτα τα ψυχαγωγικά προγράμματα που μεταδίδουν, καθώς το Πεκίνο θέλει να ανακόψει τις πολιτιστικές επιρροές από τη Δύση. Η δραματική αυτή μείωση έρχεται μετά την οδηγία που εξέδωσε η αρχή ραδιοτηλεόρασης της Κίνας, με την οποία απαγορεύει τη μετάδοση «υπερβολικής ψυχαγωγίας» και υποχρεώνει τους δορυφορικούς τηλεοπτικούς σταθμούς να μεταδίδουν τουλάχιστον δύο ώρες ειδήσεις κάθε βράδυ, ξεκινώντας από τη 1η Ιανουαρίου.
«Τα δορυφορικά κανάλια ξεκίνησαν να μεταδίδουν προγράμματα που προωθούν τις παραδοσιακές αρετές και τις βασικές αξίες του σοσιαλισμού», αναφέρει το πρακτορείο Xinhua, επικαλούμενο τη Κρατική Αρχή Ραδιοφώνου, Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (SARFT). Ο αριθμός των ψυχαγωγικών προγραμμάτων που μεταδίδονται στο prime time κάθε εβδομάδα μειώθηκε στα 38, από 126, συμπλήρωσε το πρακτορείο.
Η ανακοίνωση ήλθε την ίδια εβδομάδα που ο πρόεδρος της Κίνας, Hu Jintao, προειδοποίησε, μέσα από άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό του κομμουνιστικού κόμματος, για την αυξανόμενη επιρροή της δυτικής κουλτούρας στη Κίνα, και προέτρεπε στην προσπάθεια για την ενίσχυση της «ήπιας ισχύος» της χώρας. Την τελευταία δεκαετία το Πεκίνο ενθάρρυνε τα κρατικά ΜΜΕ να είναι πιο ανταγωνιστικά και να βασίζονται λιγότερο στις κρατικές επιχορηγήσεις, πράγμα που οδήγησε σε ρεπορτάζ με περισσότερη κριτική και σε πιο «πικάντικα» προγράμματα, καθώς τα μέσα ανταγωνίζονταν για τηλεθεατές και αναγνώστες. Αλλά η τάση για μεγαλύτερη ελευθερία στο ρεπορτάζ, η ανάπτυξη των ριάλιτυ, και η έκρηξη του blogging υπονόμευσαν τις επίσημες προσπάθειες για μεγαλύτερο έλεγχο της κοινής γνώμης.
Τα ανώτερα στελέχη του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας συμφώνησαν στην ετήσια σύνοδο του Οκτωβρίου να ενισχύσουν την πολιτιστική «ήπια ισχύ» της χώρας, μία κίνηση που, όπως εκτιμούν αναλυτές, είχε εν μέρει ως στόχο τη δραστηριοποίηση των ΜΜΕ στην ενίσχυση του πατριωτικού αισθήματος. Η Κίνα έχει περισσότερους τηλεθεατές από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο. Εκτιμάται ότι το 95% από τα 1,3 δισεκατομμύρια πολίτες της χώρας έχει πρόσβαση στη τηλεόραση. Το πρακτορείο Xinhua δεν διευκρίνισε ποια τηλεοπτικά σόου κόπηκαν, αλλά ανέφερε ότι σε αυτά περιλαμβάνονται εκπομπές ραντεβού, διαγωνισμοί ταλέντων, εκπομπές λόγου (talk show) και ιστορίες που κρίνονται ότι έχουν «χαμηλό γούστο».
Πηγή: Media Network, AFP
Όπως αναφέρει το κρατικό πρακτορείο της Κίνας Xinhua, οι κινεζικές δορυφορικές πλατφόρμες μείωσαν κατά δύο τρίτα τα ψυχαγωγικά προγράμματα που μεταδίδουν, καθώς το Πεκίνο θέλει να ανακόψει τις πολιτιστικές επιρροές από τη Δύση. Η δραματική αυτή μείωση έρχεται μετά την οδηγία που εξέδωσε η αρχή ραδιοτηλεόρασης της Κίνας, με την οποία απαγορεύει τη μετάδοση «υπερβολικής ψυχαγωγίας» και υποχρεώνει τους δορυφορικούς τηλεοπτικούς σταθμούς να μεταδίδουν τουλάχιστον δύο ώρες ειδήσεις κάθε βράδυ, ξεκινώντας από τη 1η Ιανουαρίου.
«Τα δορυφορικά κανάλια ξεκίνησαν να μεταδίδουν προγράμματα που προωθούν τις παραδοσιακές αρετές και τις βασικές αξίες του σοσιαλισμού», αναφέρει το πρακτορείο Xinhua, επικαλούμενο τη Κρατική Αρχή Ραδιοφώνου, Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (SARFT). Ο αριθμός των ψυχαγωγικών προγραμμάτων που μεταδίδονται στο prime time κάθε εβδομάδα μειώθηκε στα 38, από 126, συμπλήρωσε το πρακτορείο.
Η ανακοίνωση ήλθε την ίδια εβδομάδα που ο πρόεδρος της Κίνας, Hu Jintao, προειδοποίησε, μέσα από άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό του κομμουνιστικού κόμματος, για την αυξανόμενη επιρροή της δυτικής κουλτούρας στη Κίνα, και προέτρεπε στην προσπάθεια για την ενίσχυση της «ήπιας ισχύος» της χώρας. Την τελευταία δεκαετία το Πεκίνο ενθάρρυνε τα κρατικά ΜΜΕ να είναι πιο ανταγωνιστικά και να βασίζονται λιγότερο στις κρατικές επιχορηγήσεις, πράγμα που οδήγησε σε ρεπορτάζ με περισσότερη κριτική και σε πιο «πικάντικα» προγράμματα, καθώς τα μέσα ανταγωνίζονταν για τηλεθεατές και αναγνώστες. Αλλά η τάση για μεγαλύτερη ελευθερία στο ρεπορτάζ, η ανάπτυξη των ριάλιτυ, και η έκρηξη του blogging υπονόμευσαν τις επίσημες προσπάθειες για μεγαλύτερο έλεγχο της κοινής γνώμης.
Τα ανώτερα στελέχη του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας συμφώνησαν στην ετήσια σύνοδο του Οκτωβρίου να ενισχύσουν την πολιτιστική «ήπια ισχύ» της χώρας, μία κίνηση που, όπως εκτιμούν αναλυτές, είχε εν μέρει ως στόχο τη δραστηριοποίηση των ΜΜΕ στην ενίσχυση του πατριωτικού αισθήματος. Η Κίνα έχει περισσότερους τηλεθεατές από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο. Εκτιμάται ότι το 95% από τα 1,3 δισεκατομμύρια πολίτες της χώρας έχει πρόσβαση στη τηλεόραση. Το πρακτορείο Xinhua δεν διευκρίνισε ποια τηλεοπτικά σόου κόπηκαν, αλλά ανέφερε ότι σε αυτά περιλαμβάνονται εκπομπές ραντεβού, διαγωνισμοί ταλέντων, εκπομπές λόγου (talk show) και ιστορίες που κρίνονται ότι έχουν «χαμηλό γούστο».
Πηγή: Media Network, AFP