Skip to main content
TM 839
SECREPORT 169
satpraxis 2022
now 33 2022
13 Απριλίου 2012 10:40

Όλες οι ταινίες της ημέρας – Βαθμολογία και κριτική

Γράφει: N.D
257dab688b8192c906bc402968b60f9a XL 2b392390

Μ. Παρασκευή 13 Απριλίου 2012 

ΠΑΡΒΑΣ, ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ 3 αστεράκια

ΣΚΑΪ 09.00

Ντοκιμαντέρ, 2008 (Έγχρ.), 75′

Ελληνική ταινία του Γεράσιμου Ρήγα.

Υπάρχει μια Ελλάδα που αντιστέκεται, επειδή βγαίνει από την πέτρα κι έρχεται από παλιά, η οποία όμως σιγά σιγά χάνεται παρέα με τους ανθρώπους της και τις ιστορίες τους. Η κάμερα του Γεράσιμου Ρήγα την ανακαλύπτει, την παρακολουθεί και την αποχαιρετά στην ανεμοδαρμένη αμοργιανή Χώρα και στο πρόσωπο του τελευταίου Κυκλαδίτη, ενός ανθρώπου που νομίζεις ότι γεννήθηκε και γέρασε μαζί με τη θάλασσα και το βράχο.

Πλάνα λιτά, μια αργόσυρτη καθημερινότητα, λίγα λόγια και βλέμματα που άλλοτε μας ταξιδεύουν κι άλλοτε μας γεμίζουν αναπάντητα ερωτηματικά. Χωρίς off αφήγηση ή κάποια κοινωνιολογική-λαογραφική επεξηγηματική διάθεση, ο Ρήγας αφήνεται στη σιωπηλή γοητεία του Πάρβα και της οικογένειάς του. Μια σκηνοθετική απλότητα που κουβαλά δέος και σοφία, σαν τη συμπεριφορά των ηρώων του ή την ξερή άγονη γη τους, και μια κινηματογραφική τελετουργία που αφουγκράζεται κρυμμένα, μπροστά στα μάτια μας, μυστικά αιώνων.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΜΗΛΑΣ ΠΟΥ ΔΑΚΡΥΣΕ 3 αστεράκια

ΝΕΤ 13.00

Ντοκιμαντέρ, 2003 (Έγχρ.), 87′

DIE GESCHICHTE VOM VEINENDEN CAMEL. Γερμανική ταινία των Μπιαμπασούρεν Νταβά και Λουίτζι Φαλόρνι.

Στην έρημο Γκόμπι, σε μια οικογένεια νομάδων, μια καμήλα γεννά επώδυνα ένα λευκό καμηλάκι, αλλά στη συνέχεια αρνείται να το θηλάσει, με αποτέλεσμα το νεογέννητο να κινδυνεύει να πεθάνει. Ύστερα από πολλές ατυχείς προσπάθειες, η οικογένεια ανατρέχει σε ένα παλιό ιερό τελετουργικό για να μονιάσει τη μητέρα καμήλα με το παιδί της.

Τα όρια ανάμεσα στο σινεμά της μυθοπλασίας και του ντοκιμαντέρ συγχέονται δημιουργικά, και πολύ εύστοχα οι Νταβά και Φαρλόνι χαρακτηρίζουν το εγχείρημά τους ως «αφηγηματικό ντοκιμαντέρ», έχοντας υπόψη τους περισσότερο τον «Άνθρωπο του Αράν» και το «Νανούκ του Βορρά» του Φλάερτι, παρά τα «Ιμαλάια». Η έννοια της οικογένειας, με όλα τα τελετουργικά της, κυριαρχεί στη ζωή αυτών εδώ των βοσκών, που ως γνήσιοι βουδιστές θεωρούν και τα ζώα ως ισότιμα μέλη αυτής της οικογένειας. Η σωτηρία λοιπόν του σπάνιου λευκού νεογέννητου αποκτά δραματικές διαστάσεις, ανάλογες με εκείνες που θα έπαιρνε αν ήταν δικό τους παιδί. Έστω κι αν αγνοούμε ποιες σκηνές είναι αυθεντικές και ποιες «αναδημιουργήθηκαν» για τη δραματουργική ενότητα της ταινίας, το αποτέλεσμα είναι πανέμορφο, συγκινητικό, αυθεντικό.

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ 2½ αστεράκια

STAR 14.45

Φαντασίας, 1993 (Έγχρ.), 103′

THE SECRET GARDEN. Αμερικανική ταινία της Ανιέσκα Χόλαντ, με τους Κέιτ Μέιμπερλι, Μάγκι Σμιθ, Χέιντον Πράουζ.

Μια ορφανή κοπέλα που μετακομίζει από την Ινδία στον πύργο του θείου της, ανακαλύπτει παράξενα μυστικά καθώς περιποιείται τον κήπο του.

Η Ανιέκσα Χόλαντ και η σεναριογράφος του «Ψαλιδοχέρη» και της «Οικογένειας Άνταμς» διασκευάζουν το κλασικό παιδικό βιβλίο της Φράνσις Χόντγκσον Μπερνέτ φτιάχνοντας μια ποιητική, μαγική ατμόσφαιρα μέσα στην οποία αναδεικνύονται όλα τα μηνύματα για την παιδική θέληση. Η μουσική του Ζμπίγκνιου Πράισνερ, τα κοστούμια, το σύνολο της παραγωγής και οι ερμηνείες των παιδιών συμβάλλουν επίσης στην απόλαυση αυτού του βικτοριανού παραμυθιού.

Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ 3 αστεράκια

STAR 16.45

Ιστορική, 1961 (Έγχρ.), 168′

KING OF KINGS. Αμερικανική ταινία του Νίκολας Ρέι, με τους Τζέφρι Χάντερ, Σιομπάνα ΜακΚένα, Ρόμπερτ Ράιαν.

Η ζωή του Χριστού, μα πάνω από όλα η ιστορία ενός λαού που αντιστέκεται στους Ρωμαίους κατακτητές.

Ίσως η πιο «μαρξιστική» ταινία που έγινε πάνω σ’ αυτό το θέμα. Ο Νίκολας Ρέι παρουσιάζει τον Ιούδα ως έναν από τους ηγέτες των Εβραίων αντιστασιακών κατά της ρωμαϊκής κατοχής, ενώ και σε πολλά άλλα σημεία απομακρύνεται από το γράμμα της Καινής Διαθήκης για να αναζητήσει την ουσία της ιστορίας. Τα κείμενα του αφηγητή Όρσον Γουέλς τα έχει γράψει ο Ρέι Μπράντμπερι.

ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ 1 αστεράκι

MEGA 21.00

Δραματική εποχής, 1998 (Έγχρ.), 134′

LES MISERABLES. Αμερικανική ταινία του Μπίλε Όγκουστ, με τους Λίαμ Νίσον, Τζέφρι Ρας, Ούμα Θέρμαν.

Στη Γαλλία του 1810, ένας πρώην κατάδικος προσπαθεί να ξεκινήσει μια δεύτερη ζωή με νέα ταυτότητα, αλλά τον καταδιώκει ένας επίμονος αστυνομικός επιθεωρητής.

Παρά την αποτυχία των προηγουμένων λογοτεχνικών διασκευών του («Το Σπίτι των Πνευμάτων», «Η Αίσθηση της Σμίλα στο Χιόνι»), ο Όγκουστ προδίδει τώρα και τον Ουγκό με μια άνευρη προσέγγιση των «Αθλίων», που απογυμνώνει το έργο από την επική διάστασή του και το ανάγει σε δράμα δωματίου τεσσάρων κεντρικών χαρακτήρων (Γιάννης Αγιάννης, Ιαβέρης, Φαντίν, Κοζέτ). Σημαντικά πρόσωπα σχεδόν εξαφανίζονται, άλλα έχουν μια ασήμαντη παρουσία, ουσιώδη μέρη του βιβλίου δεν θίγονται (ο έρωτας του Γιάννη Αγιάννη για την Κοζέτ), ενώ οι σκηνές της εξέγερσης είναι καρικατουρίστικες.

Η ΑΔΕΡΦΗ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ 1½ αστεράκι

STAR 21.00

Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 109′

MY SISTER’S KEEPER. Αμερικανική ταινία του Νικ Κασσαβέτης, με τους Κάμερον Ντίαζ, Τζέισον Πάτρικ, Άλεκ Μπάλντουιν.

Όταν μαθαίνουν ότι η δίχρονη κόρη τους πάσχει από λευχαιμία, οι Φιτζέραλντ αποφασίζουν να φέρουν στον κόσμο ένα παιδί-δότη που θα σώσει τη ζωή της. Ύστερα από πολλαπλές επεμβάσεις, η 11χρονη πλέον Άννα θα προσφύγει στη δικαιοσύνη για να ζητήσει να αποφασίσει αυτή τι θα κάνει με το σώμα της.

Μεταφορά του ομότιτλου, δακρύβρεχτου μπεστ σέλερ της Τζούντι Πίκουλτ. Ο Νικ Κασσαβέτης («Το Ημερολόγιο»), αδυνατώντας να θέσει τα όρια ενός υγιούς δημιουργικά μελοδράματος, δεν αφήνει κανένα πλάνο να ελαφρύνει από το βαρύ συναισθηματικό φόρτο μιας υπερβολικά άβολης ιστορίας. Εν ολίγοις, μια απεγνωσμένη προσπάθεια απόδοσης ενός επίπονου ρεαλισμού που θα σας λυγίσει χωρίς να σας γοητεύσει.

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΚΑΙ ΚΕΪΤ: O ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ 

ALPHA 21.45

Βιογραφική, 2011 (Έγχρ.), 90′

WILLIAM AND KATE. Αμερικανο-αγγλική τηλεταινία του Μαρκ Ρόσμαν, με τους Νίκο Έβερς-Σουίντελ, Καμίλα Λούντινγκτον, Μπεν Κρος.

Δεν χρειάζεσαι υπόθεση, αλλά υπομονή για να παρακολουθήσεις το αδιάφορο ειδύλλιο που οδήγησε στον πιο προβεβλημένο γάμο της περσινής χρονιάς.

Χωρίς προφανή λόγο, ο ALPHA θεωρεί ότι ο ανθόσπαρτος βίος του πρίγκιπα Γουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλτον είναι ταιριαστός με τη γιορτή του Πάσχα, γι’ αυτό δείχνει την ταινία (αυτήν μάλιστα την ξαναδείχνει αύριο) και ντοκιμαντέρ για το ίδιο θέμα. Ακόμα πάντως κι αν είσαι βασιλόφρων, το βλέπω να σε παίρνει ο ύπνος αγκαλιά με το «Paris Match».

ΤΡΙΣΤΑΝΟΣ ΚΑΙ ΙΖΟΛΔΗ 1½ αστεράκι

ΝΕΤ 22.00

Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 126′

TRISTAN & ISOLDE. Αγγλο-γερμανική ταινία του Κέβιν Ρέινολντς, με τους Τζέιμς Φράνκο, Σοφία Μάιλς, Ρούφους Σιούελ.

Μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ο λόρδος Μάρκε από την Κορνουάλη, με επικεφαλής τον προστατευόμενο ιππότη του Τριστάνο, επιχειρεί να συνασπίσει τις αγγλικές φυλές προκειμένου να απαλλαγούν από την κυριαρχία των Ιρλανδών. Όμως ο Τριστάνος ερωτεύεται παράφορα την Ιζόλδη, κόρη του Ιρλανδού βασιλιά.

Η παραγωγή (των Ρίντλεϊ και Τόνι Σκοτ) ποντάρει την ευκολία της αντιπαλότητας μεταξύ καλών και κακών, και στη συναισθηματική εμπλοκή του θεατή στην έκβαση της ερωτικής ιστορίας, αλλά από παντού λείπει το πραγματικό πάθος – ιδιαίτερα ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι.

ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΚΟΓΙΑ 2 αστεράκια

ΑΝΤ1 22.50

Εποχής, 2006 (Έγχρ.), 114′

GOYA’S GHOSTS. Ισπανική ταινία του Μίλος Φόρμαν, με τους Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Νάταλι Πόρτμαν.

Στην Ισπανία του 1792, ο διάσημος ζωγράφος προσπαθεί να προστατεύσει τη νεαρή μούσα του από έναν ιεροεξεταστή. Δεκαπέντε χρόνια μετά, οι τρεις τους θα ξανασυναντηθούν.

Φιλόδοξο έπος, η ταινία επιχειρεί, εκτός από συγκινητικό δράμα, να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως πολιτικοκοινωνική αλληγορία, ως στοχασμός πάνω στη γοητεία και την κατάχρηση της εξουσίας, αλλά και ως σχόλιο για τη θέση του καλλιτέχνη απέναντι στην Ιστορία. Ο Γκόγια του ντεφορμέ πλέον Φόρμαν είναι ένας απλός παρατηρητής, του οποίου η αποστασιοποίηση κάνει διάφανες και κάτισχνες τις παθιασμένες αντιπαραθέσεις που μαίνονται γύρω του, ενώ η Ινές, από την αποφυλάκισή της και μετά, μοιάζει όλο και περισσότερο με ηρωίδα σαπουνόπερας. Η σχέση του ζωγράφου με τη βασιλική αυλή και εξουσία, όπως και ο τρόπος με τον οποίο απεικόνισε την εποχή του, είναι σημεία που δίνονται αποσπασματικά και συγκεχυμένα, αφήνοντας τελικά έναν αριβίστα κληρικό να κουβαλήσει στις πλάτες του ό,τι πιο ενδιαφέρον κυκλοφορεί ανάμεσα σ’ αυτά τα «Φαντάσματα».

ΚΡΑΜΕΡ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΡΑΜΕΡ 3 αστεράκια

MEGA 23.40

Δραματική, 1979 (Έγχρ.), 105′

KRAMER VS. KRAMER. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Μπέντον, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Μέριλ Στριπ, Τζάστιν Χένρι.

Ακόμα θυμάμαι τον πανζουρλισμό γ’ αυτή την ταινία όταν πρωτοπροβλήθηκε… Ο Ντάστιν Χόφμαν υποδύεται έναν πατέρα που λόγω εργασιομανίας εγκαταλείπεται από τη γυναίκα του. Διαζευγμένος και ο ίδιος στην πραγματική ζωή εκείνη την εποχή, ο Χόφμαν είχε αρνηθεί να πάρει το ρόλο, αλλά τελικά πείστηκε και η ερμηνεία του δείχνει πέρα για πέρα ειλικρινής, όπως στις χιουμοριστικές σκηνές όπου προσπαθεί να αναπληρώσει τη μητρική φροντίδα. Όταν πια μαθαίνει να φροντίζει το γιο του και μάλιστα απολύεται από τη δουλειά του γιατί παραμελεί τα καθήκοντά του, η πρώην γυναίκα του ξαναεμφανίζεται και διεκδικεί την κηδεμονία.

Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, η επιλογή του σκηνοθέτη και του Χόφμαν να αφήσουν τον μικρό Τζάστιν Χένρι να αυτοσχεδιάζει (και τον Χόφμαν να αλληλεπιδρά μαζί του) δίνει μια απίστευτη αυθεντικότητα, ενώ η συγκίνηση περισσεύει σε ένα μελόδραμα που δεν είναι μελό. Μεγάλη η εμπορική επιτυχία και πέντε Όσκαρ στο σύνολο για τους δύο πρωταγωνιστές, τη σκηνοθεσία, την ταινία και το διασκευασμένο από τον ίδιο τον σκηνοθέτη σενάριο από μυθιστόρημα του Έιβερι Κόρμαν.

ΔΙΑΛΥΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ 1½ αστεράκι

STAR 01.30

Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 95′

MIDDLE OF NOWHERE. Αμερικανική ταινία του Τζον Στόκγουελ, με τους Εύα Αμούρι, Άντον Γέλτσιν, Σούζαν Σάραντον.

Το ξέρεις πόσο μας αρέσουν οι ταινίες ενηλικίωσης. Εδώ όμως έχουμε τις αντιρρήσεις μας. Η συνάντηση ενός προνομιούχου νεαρού με διάφορα ψυχολογικά προβλήματα και μιας κοπέλας (Αμούρι) που θέλει να σπουδάσει, αλλά η μητέρα της (η Σάραντον είναι η πραγματική μητέρα της Αμούρι) ξοδεύει τα λεφτά για να κάνει μοντέλο τη μικρή κόρη, θυμίζει αναρίθμητες νεανικές ταινίες ξεκινώντας από την «Κουκλίτσα με τα Ροζ».

Για λίγο μάλιστα μετατρέπεται σε «Weeds», ενώ αντιστέκεται στο εύκολο ρομαντικό happy end, αλλά και πάλι αυτές οι αναπάντεχες εξελίξεις δεν σου αφαιρούν την αίσθηση ότι όλα τα έχεις ξαναδεί κι αλλού.

 Επιλογές από την συνδρομητική

ΑΠ’ ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΑ 2½ αστεράκια

novacinema1-HD 12.45

Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 89′

Ελληνική ταινία του Σωτήρη Γκορίτσα, με τους Αργύρη Ξάφη, Δημήτρη Ήμελλο, Άννα Κουτσαφτίκη.

Σε μεγάλο βαθμό αυτοβιογραφικό, το «Απ’ τα κόκαλα βγαλμένα», το τρίτο βιβλίο του συγγραφέα και ορθοπεδικού χειρουργού Γιώργου Δενδρινού, αποτελεί μια συρραφή από εξωφρενικά, αλλά τόσο οικεία σε όλους μας περιστατικά που χρωματίζουν την ημερήσια ρουτίνα των δημόσιων νοσοκομείων.

Μια καινούργια «Λούφα και Παραλλαγή», με το ΕΣΥ να αντικαθιστά την ΥΕΝΕΔ; Ο Γκορίτσας δεν μπορεί να μιμηθεί την αφηγηματική σπιρτάδα του Νίκου Περάκη, ούτε την απολαυστικά διακριτική χρήση του οπτικού γκαγκ στο «Ρεπό» του Βασίλη Βαφέα. Ακόμη και μέσα από τη ρηχότητα ανθρώπων και καταστάσεων, ωστόσο, ο Γκορίτσας ανασύρει ξεκαρδιστικές σατιρικές στιγμές, συνταιριάζει την καταγγελία με την τρυφερότητα και σκιαγραφεί –έστω σπασμωδικά– τον Νεοέλληνα σε όλο το ιλαρό «μεγαλείο» του.

Ο ΟΡΜΟΣ 3½ αστεράκια

novacinema2 20.20

Ντοκιμαντέρ, 2009 (Έγχρ.), 92′

THE COVE. Αμερικανική ταινία του Λουί Ψυχογιός.

Αυτό που συμβαίνει στο Ταϊτζί της Ιαπωνίας είναι ένα απόλυτα σοκαριστικό θέμα και θέαμα, το οποίο στα χέρια του ελληνικής καταγωγής Αμερικανού φωτογράφου (από τις φίρμες του «National Geographic») και σκηνοθέτη Λουί Ψυχογιού μετατρέπεται σε συναρπαστικό ντοκουμέντο-καταγγελία. Πρώτα τα απλά, άμεσα και σαφή γεγονότα: σε έναν αποκλεισμένο από κάθε πρόσβαση ιαπωνικό κολπίσκο εκατοντάδες χιλιάδες δελφίνια παγιδεύονται και σκοτώνονται με πρωτοφανή βαρβαρότητα κάθε χρόνο.

Κατόπιν, σαν αγωνιώδες θρίλερ, η προετοιμασία της αποστολής: με ηγέτη τον εκπαιδευτή δελφινιών Ρίτσαρντ Ο’Μπάρι, γνωστό από το σίριαλ του ’60 «Flipper», μια ομάδα ακτιβιστών σχεδιάζει μεθοδικά την κινηματογράφηση του εφτασφράγιστου, επικίνδυνου για τη δημόσια υγεία (το κρέας του δελφινιού περιέχει τοξικές ποσότητες υδραργύρου) μυστικού. Στο τέλος, σαν σε ταινία τρόμου, έρχεται η ανατριχιαστική αποκάλυψη. Αδύνατον να τους αντισταθείς, οι ωμές, σπαραχτικές εικόνες του «Όρμου» κάνουν το γύρο του κόσμου κι ευαισθητοποιούν την κοινή γνώμη. Παράλληλα χαρίζουν στον δημιουργό τους πλήθος φεστιβαλικών βραβείων, διακρίσεις από ενώσεις κριτικών καθώς και το Όσκαρ ντοκιμαντέρ.

ΠΩΣ ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΕΝΑΝ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗ 2½ αστεράκια

OTE TV Cinema on Demand

Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 100′

TOWER HEIST. Αμερικανική ταινία του Μπρετ Ράτνερ, με τους Μπεν Στίλερ, Έντι Μέρφι, Κέισι Άφλεκ.

Ο υπεύθυνος προσωπικού ενός νεοϋρκέζικου ουρανοξύστη αποφασίζει να εκδικηθεί τον πάμπλουτο ιδιοκτήτη του τελευταίου ορόφου και στυγνό καταχραστή συγκροτώντας μια συμμορία της συμφοράς και οργανώνοντας μια παράτολμη ληστεία.

Αυτοσχεδιάζοντας λιγότερο από τους απελπισμένους ήρωές τους, οι Τεντ Γκρίφιν («Η Συμμορία των 11») και Τζεφ Νέιθανσον («Πιάσε με αν Μπορείς») ακολουθούν βήμα βήμα τους σεναριακούς κανόνες των heist movies περιγράφοντας μερικούς αξιόπιστους χαρακτήρες, οργανώνοντας μια διασκεδαστική εκδίκηση κι εκπονώντας ένα έξυπνο σχέδιο διάρρηξης. Τόσο ο Στίλερ όσο και ο Μέρφι δεν σπρώχνουν, ευτυχώς, τους ρόλους τους προς τη φάρσα και οι δραματικές στροφές της πλοκής είναι λιγοστές και ισορροπημένες. Λογικά, λοιπόν, θα περίμενες η κορύφωση να έκρυβε μεγαλύτερη ένταση και κάτι περισσότερο απ’ ό,τι έχεις κι εσύ ο ίδιος σκεφτεί, αφού έπειτα από μια τόσο ταχυδακτυλουργικά εκτελεσμένη απάτη ένας τελευταίος άσος στο μανίκι θα ολοκλήρωνε ιδανικά το απολαυστικό colpo grosso.

athinorama.gr

Μ. Παρασκευή 13 Απριλίου 2012 

ΠΑΡΒΑΣ, ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ 3 αστεράκια

ΣΚΑΪ 09.00

Ντοκιμαντέρ, 2008 (Έγχρ.), 75′

Ελληνική ταινία του Γεράσιμου Ρήγα.

Υπάρχει μια Ελλάδα που αντιστέκεται, επειδή βγαίνει από την πέτρα κι έρχεται από παλιά, η οποία όμως σιγά σιγά χάνεται παρέα με τους ανθρώπους της και τις ιστορίες τους. Η κάμερα του Γεράσιμου Ρήγα την ανακαλύπτει, την παρακολουθεί και την αποχαιρετά στην ανεμοδαρμένη αμοργιανή Χώρα και στο πρόσωπο του τελευταίου Κυκλαδίτη, ενός ανθρώπου που νομίζεις ότι γεννήθηκε και γέρασε μαζί με τη θάλασσα και το βράχο.

Πλάνα λιτά, μια αργόσυρτη καθημερινότητα, λίγα λόγια και βλέμματα που άλλοτε μας ταξιδεύουν κι άλλοτε μας γεμίζουν αναπάντητα ερωτηματικά. Χωρίς off αφήγηση ή κάποια κοινωνιολογική-λαογραφική επεξηγηματική διάθεση, ο Ρήγας αφήνεται στη σιωπηλή γοητεία του Πάρβα και της οικογένειάς του. Μια σκηνοθετική απλότητα που κουβαλά δέος και σοφία, σαν τη συμπεριφορά των ηρώων του ή την ξερή άγονη γη τους, και μια κινηματογραφική τελετουργία που αφουγκράζεται κρυμμένα, μπροστά στα μάτια μας, μυστικά αιώνων.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΜΗΛΑΣ ΠΟΥ ΔΑΚΡΥΣΕ 3 αστεράκια

ΝΕΤ 13.00

Ντοκιμαντέρ, 2003 (Έγχρ.), 87′

DIE GESCHICHTE VOM VEINENDEN CAMEL. Γερμανική ταινία των Μπιαμπασούρεν Νταβά και Λουίτζι Φαλόρνι.

Στην έρημο Γκόμπι, σε μια οικογένεια νομάδων, μια καμήλα γεννά επώδυνα ένα λευκό καμηλάκι, αλλά στη συνέχεια αρνείται να το θηλάσει, με αποτέλεσμα το νεογέννητο να κινδυνεύει να πεθάνει. Ύστερα από πολλές ατυχείς προσπάθειες, η οικογένεια ανατρέχει σε ένα παλιό ιερό τελετουργικό για να μονιάσει τη μητέρα καμήλα με το παιδί της.

Τα όρια ανάμεσα στο σινεμά της μυθοπλασίας και του ντοκιμαντέρ συγχέονται δημιουργικά, και πολύ εύστοχα οι Νταβά και Φαρλόνι χαρακτηρίζουν το εγχείρημά τους ως «αφηγηματικό ντοκιμαντέρ», έχοντας υπόψη τους περισσότερο τον «Άνθρωπο του Αράν» και το «Νανούκ του Βορρά» του Φλάερτι, παρά τα «Ιμαλάια». Η έννοια της οικογένειας, με όλα τα τελετουργικά της, κυριαρχεί στη ζωή αυτών εδώ των βοσκών, που ως γνήσιοι βουδιστές θεωρούν και τα ζώα ως ισότιμα μέλη αυτής της οικογένειας. Η σωτηρία λοιπόν του σπάνιου λευκού νεογέννητου αποκτά δραματικές διαστάσεις, ανάλογες με εκείνες που θα έπαιρνε αν ήταν δικό τους παιδί. Έστω κι αν αγνοούμε ποιες σκηνές είναι αυθεντικές και ποιες «αναδημιουργήθηκαν» για τη δραματουργική ενότητα της ταινίας, το αποτέλεσμα είναι πανέμορφο, συγκινητικό, αυθεντικό.

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ 2½ αστεράκια

STAR 14.45

Φαντασίας, 1993 (Έγχρ.), 103′

THE SECRET GARDEN. Αμερικανική ταινία της Ανιέσκα Χόλαντ, με τους Κέιτ Μέιμπερλι, Μάγκι Σμιθ, Χέιντον Πράουζ.

Μια ορφανή κοπέλα που μετακομίζει από την Ινδία στον πύργο του θείου της, ανακαλύπτει παράξενα μυστικά καθώς περιποιείται τον κήπο του.

Η Ανιέκσα Χόλαντ και η σεναριογράφος του «Ψαλιδοχέρη» και της «Οικογένειας Άνταμς» διασκευάζουν το κλασικό παιδικό βιβλίο της Φράνσις Χόντγκσον Μπερνέτ φτιάχνοντας μια ποιητική, μαγική ατμόσφαιρα μέσα στην οποία αναδεικνύονται όλα τα μηνύματα για την παιδική θέληση. Η μουσική του Ζμπίγκνιου Πράισνερ, τα κοστούμια, το σύνολο της παραγωγής και οι ερμηνείες των παιδιών συμβάλλουν επίσης στην απόλαυση αυτού του βικτοριανού παραμυθιού.

Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΕΩΝ 3 αστεράκια

STAR 16.45

Ιστορική, 1961 (Έγχρ.), 168′

KING OF KINGS. Αμερικανική ταινία του Νίκολας Ρέι, με τους Τζέφρι Χάντερ, Σιομπάνα ΜακΚένα, Ρόμπερτ Ράιαν.

Η ζωή του Χριστού, μα πάνω από όλα η ιστορία ενός λαού που αντιστέκεται στους Ρωμαίους κατακτητές.

Ίσως η πιο «μαρξιστική» ταινία που έγινε πάνω σ’ αυτό το θέμα. Ο Νίκολας Ρέι παρουσιάζει τον Ιούδα ως έναν από τους ηγέτες των Εβραίων αντιστασιακών κατά της ρωμαϊκής κατοχής, ενώ και σε πολλά άλλα σημεία απομακρύνεται από το γράμμα της Καινής Διαθήκης για να αναζητήσει την ουσία της ιστορίας. Τα κείμενα του αφηγητή Όρσον Γουέλς τα έχει γράψει ο Ρέι Μπράντμπερι.

ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ 1 αστεράκι

MEGA 21.00

Δραματική εποχής, 1998 (Έγχρ.), 134′

LES MISERABLES. Αμερικανική ταινία του Μπίλε Όγκουστ, με τους Λίαμ Νίσον, Τζέφρι Ρας, Ούμα Θέρμαν.

Στη Γαλλία του 1810, ένας πρώην κατάδικος προσπαθεί να ξεκινήσει μια δεύτερη ζωή με νέα ταυτότητα, αλλά τον καταδιώκει ένας επίμονος αστυνομικός επιθεωρητής.

Παρά την αποτυχία των προηγουμένων λογοτεχνικών διασκευών του («Το Σπίτι των Πνευμάτων», «Η Αίσθηση της Σμίλα στο Χιόνι»), ο Όγκουστ προδίδει τώρα και τον Ουγκό με μια άνευρη προσέγγιση των «Αθλίων», που απογυμνώνει το έργο από την επική διάστασή του και το ανάγει σε δράμα δωματίου τεσσάρων κεντρικών χαρακτήρων (Γιάννης Αγιάννης, Ιαβέρης, Φαντίν, Κοζέτ). Σημαντικά πρόσωπα σχεδόν εξαφανίζονται, άλλα έχουν μια ασήμαντη παρουσία, ουσιώδη μέρη του βιβλίου δεν θίγονται (ο έρωτας του Γιάννη Αγιάννη για την Κοζέτ), ενώ οι σκηνές της εξέγερσης είναι καρικατουρίστικες.

Η ΑΔΕΡΦΗ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ 1½ αστεράκι

STAR 21.00

Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 109′

MY SISTER’S KEEPER. Αμερικανική ταινία του Νικ Κασσαβέτης, με τους Κάμερον Ντίαζ, Τζέισον Πάτρικ, Άλεκ Μπάλντουιν.

Όταν μαθαίνουν ότι η δίχρονη κόρη τους πάσχει από λευχαιμία, οι Φιτζέραλντ αποφασίζουν να φέρουν στον κόσμο ένα παιδί-δότη που θα σώσει τη ζωή της. Ύστερα από πολλαπλές επεμβάσεις, η 11χρονη πλέον Άννα θα προσφύγει στη δικαιοσύνη για να ζητήσει να αποφασίσει αυτή τι θα κάνει με το σώμα της.

Μεταφορά του ομότιτλου, δακρύβρεχτου μπεστ σέλερ της Τζούντι Πίκουλτ. Ο Νικ Κασσαβέτης («Το Ημερολόγιο»), αδυνατώντας να θέσει τα όρια ενός υγιούς δημιουργικά μελοδράματος, δεν αφήνει κανένα πλάνο να ελαφρύνει από το βαρύ συναισθηματικό φόρτο μιας υπερβολικά άβολης ιστορίας. Εν ολίγοις, μια απεγνωσμένη προσπάθεια απόδοσης ενός επίπονου ρεαλισμού που θα σας λυγίσει χωρίς να σας γοητεύσει.

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΚΑΙ ΚΕΪΤ: O ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ 

ALPHA 21.45

Βιογραφική, 2011 (Έγχρ.), 90′

WILLIAM AND KATE. Αμερικανο-αγγλική τηλεταινία του Μαρκ Ρόσμαν, με τους Νίκο Έβερς-Σουίντελ, Καμίλα Λούντινγκτον, Μπεν Κρος.

Δεν χρειάζεσαι υπόθεση, αλλά υπομονή για να παρακολουθήσεις το αδιάφορο ειδύλλιο που οδήγησε στον πιο προβεβλημένο γάμο της περσινής χρονιάς.

Χωρίς προφανή λόγο, ο ALPHA θεωρεί ότι ο ανθόσπαρτος βίος του πρίγκιπα Γουίλιαμ και της Κέιτ Μίντλτον είναι ταιριαστός με τη γιορτή του Πάσχα, γι’ αυτό δείχνει την ταινία (αυτήν μάλιστα την ξαναδείχνει αύριο) και ντοκιμαντέρ για το ίδιο θέμα. Ακόμα πάντως κι αν είσαι βασιλόφρων, το βλέπω να σε παίρνει ο ύπνος αγκαλιά με το «Paris Match».

ΤΡΙΣΤΑΝΟΣ ΚΑΙ ΙΖΟΛΔΗ 1½ αστεράκι

ΝΕΤ 22.00

Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 126′

TRISTAN & ISOLDE. Αγγλο-γερμανική ταινία του Κέβιν Ρέινολντς, με τους Τζέιμς Φράνκο, Σοφία Μάιλς, Ρούφους Σιούελ.

Μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ο λόρδος Μάρκε από την Κορνουάλη, με επικεφαλής τον προστατευόμενο ιππότη του Τριστάνο, επιχειρεί να συνασπίσει τις αγγλικές φυλές προκειμένου να απαλλαγούν από την κυριαρχία των Ιρλανδών. Όμως ο Τριστάνος ερωτεύεται παράφορα την Ιζόλδη, κόρη του Ιρλανδού βασιλιά.

Η παραγωγή (των Ρίντλεϊ και Τόνι Σκοτ) ποντάρει την ευκολία της αντιπαλότητας μεταξύ καλών και κακών, και στη συναισθηματική εμπλοκή του θεατή στην έκβαση της ερωτικής ιστορίας, αλλά από παντού λείπει το πραγματικό πάθος – ιδιαίτερα ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι.

ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΚΟΓΙΑ 2 αστεράκια

ΑΝΤ1 22.50

Εποχής, 2006 (Έγχρ.), 114′

GOYA’S GHOSTS. Ισπανική ταινία του Μίλος Φόρμαν, με τους Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Χαβιέ Μπαρδέμ, Νάταλι Πόρτμαν.

Στην Ισπανία του 1792, ο διάσημος ζωγράφος προσπαθεί να προστατεύσει τη νεαρή μούσα του από έναν ιεροεξεταστή. Δεκαπέντε χρόνια μετά, οι τρεις τους θα ξανασυναντηθούν.

Φιλόδοξο έπος, η ταινία επιχειρεί, εκτός από συγκινητικό δράμα, να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως πολιτικοκοινωνική αλληγορία, ως στοχασμός πάνω στη γοητεία και την κατάχρηση της εξουσίας, αλλά και ως σχόλιο για τη θέση του καλλιτέχνη απέναντι στην Ιστορία. Ο Γκόγια του ντεφορμέ πλέον Φόρμαν είναι ένας απλός παρατηρητής, του οποίου η αποστασιοποίηση κάνει διάφανες και κάτισχνες τις παθιασμένες αντιπαραθέσεις που μαίνονται γύρω του, ενώ η Ινές, από την αποφυλάκισή της και μετά, μοιάζει όλο και περισσότερο με ηρωίδα σαπουνόπερας. Η σχέση του ζωγράφου με τη βασιλική αυλή και εξουσία, όπως και ο τρόπος με τον οποίο απεικόνισε την εποχή του, είναι σημεία που δίνονται αποσπασματικά και συγκεχυμένα, αφήνοντας τελικά έναν αριβίστα κληρικό να κουβαλήσει στις πλάτες του ό,τι πιο ενδιαφέρον κυκλοφορεί ανάμεσα σ’ αυτά τα «Φαντάσματα».

ΚΡΑΜΕΡ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΡΑΜΕΡ 3 αστεράκια

MEGA 23.40

Δραματική, 1979 (Έγχρ.), 105′

KRAMER VS. KRAMER. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Μπέντον, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Μέριλ Στριπ, Τζάστιν Χένρι.

Ακόμα θυμάμαι τον πανζουρλισμό γ’ αυτή την ταινία όταν πρωτοπροβλήθηκε… Ο Ντάστιν Χόφμαν υποδύεται έναν πατέρα που λόγω εργασιομανίας εγκαταλείπεται από τη γυναίκα του. Διαζευγμένος και ο ίδιος στην πραγματική ζωή εκείνη την εποχή, ο Χόφμαν είχε αρνηθεί να πάρει το ρόλο, αλλά τελικά πείστηκε και η ερμηνεία του δείχνει πέρα για πέρα ειλικρινής, όπως στις χιουμοριστικές σκηνές όπου προσπαθεί να αναπληρώσει τη μητρική φροντίδα. Όταν πια μαθαίνει να φροντίζει το γιο του και μάλιστα απολύεται από τη δουλειά του γιατί παραμελεί τα καθήκοντά του, η πρώην γυναίκα του ξαναεμφανίζεται και διεκδικεί την κηδεμονία.

Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, η επιλογή του σκηνοθέτη και του Χόφμαν να αφήσουν τον μικρό Τζάστιν Χένρι να αυτοσχεδιάζει (και τον Χόφμαν να αλληλεπιδρά μαζί του) δίνει μια απίστευτη αυθεντικότητα, ενώ η συγκίνηση περισσεύει σε ένα μελόδραμα που δεν είναι μελό. Μεγάλη η εμπορική επιτυχία και πέντε Όσκαρ στο σύνολο για τους δύο πρωταγωνιστές, τη σκηνοθεσία, την ταινία και το διασκευασμένο από τον ίδιο τον σκηνοθέτη σενάριο από μυθιστόρημα του Έιβερι Κόρμαν.

ΔΙΑΛΥΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ 1½ αστεράκι

STAR 01.30

Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 95′

MIDDLE OF NOWHERE. Αμερικανική ταινία του Τζον Στόκγουελ, με τους Εύα Αμούρι, Άντον Γέλτσιν, Σούζαν Σάραντον.

Το ξέρεις πόσο μας αρέσουν οι ταινίες ενηλικίωσης. Εδώ όμως έχουμε τις αντιρρήσεις μας. Η συνάντηση ενός προνομιούχου νεαρού με διάφορα ψυχολογικά προβλήματα και μιας κοπέλας (Αμούρι) που θέλει να σπουδάσει, αλλά η μητέρα της (η Σάραντον είναι η πραγματική μητέρα της Αμούρι) ξοδεύει τα λεφτά για να κάνει μοντέλο τη μικρή κόρη, θυμίζει αναρίθμητες νεανικές ταινίες ξεκινώντας από την «Κουκλίτσα με τα Ροζ».

Για λίγο μάλιστα μετατρέπεται σε «Weeds», ενώ αντιστέκεται στο εύκολο ρομαντικό happy end, αλλά και πάλι αυτές οι αναπάντεχες εξελίξεις δεν σου αφαιρούν την αίσθηση ότι όλα τα έχεις ξαναδεί κι αλλού.

 Επιλογές από την συνδρομητική

ΑΠ’ ΤΑ ΚΟΚΑΛΑ ΒΓΑΛΜΕΝΑ 2½ αστεράκια

novacinema1-HD 12.45

Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 89′

Ελληνική ταινία του Σωτήρη Γκορίτσα, με τους Αργύρη Ξάφη, Δημήτρη Ήμελλο, Άννα Κουτσαφτίκη.

Σε μεγάλο βαθμό αυτοβιογραφικό, το «Απ’ τα κόκαλα βγαλμένα», το τρίτο βιβλίο του συγγραφέα και ορθοπεδικού χειρουργού Γιώργου Δενδρινού, αποτελεί μια συρραφή από εξωφρενικά, αλλά τόσο οικεία σε όλους μας περιστατικά που χρωματίζουν την ημερήσια ρουτίνα των δημόσιων νοσοκομείων.

Μια καινούργια «Λούφα και Παραλλαγή», με το ΕΣΥ να αντικαθιστά την ΥΕΝΕΔ; Ο Γκορίτσας δεν μπορεί να μιμηθεί την αφηγηματική σπιρτάδα του Νίκου Περάκη, ούτε την απολαυστικά διακριτική χρήση του οπτικού γκαγκ στο «Ρεπό» του Βασίλη Βαφέα. Ακόμη και μέσα από τη ρηχότητα ανθρώπων και καταστάσεων, ωστόσο, ο Γκορίτσας ανασύρει ξεκαρδιστικές σατιρικές στιγμές, συνταιριάζει την καταγγελία με την τρυφερότητα και σκιαγραφεί –έστω σπασμωδικά– τον Νεοέλληνα σε όλο το ιλαρό «μεγαλείο» του.

Ο ΟΡΜΟΣ 3½ αστεράκια

novacinema2 20.20

Ντοκιμαντέρ, 2009 (Έγχρ.), 92′

THE COVE. Αμερικανική ταινία του Λουί Ψυχογιός.

Αυτό που συμβαίνει στο Ταϊτζί της Ιαπωνίας είναι ένα απόλυτα σοκαριστικό θέμα και θέαμα, το οποίο στα χέρια του ελληνικής καταγωγής Αμερικανού φωτογράφου (από τις φίρμες του «National Geographic») και σκηνοθέτη Λουί Ψυχογιού μετατρέπεται σε συναρπαστικό ντοκουμέντο-καταγγελία. Πρώτα τα απλά, άμεσα και σαφή γεγονότα: σε έναν αποκλεισμένο από κάθε πρόσβαση ιαπωνικό κολπίσκο εκατοντάδες χιλιάδες δελφίνια παγιδεύονται και σκοτώνονται με πρωτοφανή βαρβαρότητα κάθε χρόνο.

Κατόπιν, σαν αγωνιώδες θρίλερ, η προετοιμασία της αποστολής: με ηγέτη τον εκπαιδευτή δελφινιών Ρίτσαρντ Ο’Μπάρι, γνωστό από το σίριαλ του ’60 «Flipper», μια ομάδα ακτιβιστών σχεδιάζει μεθοδικά την κινηματογράφηση του εφτασφράγιστου, επικίνδυνου για τη δημόσια υγεία (το κρέας του δελφινιού περιέχει τοξικές ποσότητες υδραργύρου) μυστικού. Στο τέλος, σαν σε ταινία τρόμου, έρχεται η ανατριχιαστική αποκάλυψη. Αδύνατον να τους αντισταθείς, οι ωμές, σπαραχτικές εικόνες του «Όρμου» κάνουν το γύρο του κόσμου κι ευαισθητοποιούν την κοινή γνώμη. Παράλληλα χαρίζουν στον δημιουργό τους πλήθος φεστιβαλικών βραβείων, διακρίσεις από ενώσεις κριτικών καθώς και το Όσκαρ ντοκιμαντέρ.

ΠΩΣ ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΕΝΑΝ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗ 2½ αστεράκια

OTE TV Cinema on Demand

Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 100′

TOWER HEIST. Αμερικανική ταινία του Μπρετ Ράτνερ, με τους Μπεν Στίλερ, Έντι Μέρφι, Κέισι Άφλεκ.

Ο υπεύθυνος προσωπικού ενός νεοϋρκέζικου ουρανοξύστη αποφασίζει να εκδικηθεί τον πάμπλουτο ιδιοκτήτη του τελευταίου ορόφου και στυγνό καταχραστή συγκροτώντας μια συμμορία της συμφοράς και οργανώνοντας μια παράτολμη ληστεία.

Αυτοσχεδιάζοντας λιγότερο από τους απελπισμένους ήρωές τους, οι Τεντ Γκρίφιν («Η Συμμορία των 11») και Τζεφ Νέιθανσον («Πιάσε με αν Μπορείς») ακολουθούν βήμα βήμα τους σεναριακούς κανόνες των heist movies περιγράφοντας μερικούς αξιόπιστους χαρακτήρες, οργανώνοντας μια διασκεδαστική εκδίκηση κι εκπονώντας ένα έξυπνο σχέδιο διάρρηξης. Τόσο ο Στίλερ όσο και ο Μέρφι δεν σπρώχνουν, ευτυχώς, τους ρόλους τους προς τη φάρσα και οι δραματικές στροφές της πλοκής είναι λιγοστές και ισορροπημένες. Λογικά, λοιπόν, θα περίμενες η κορύφωση να έκρυβε μεγαλύτερη ένταση και κάτι περισσότερο απ’ ό,τι έχεις κι εσύ ο ίδιος σκεφτεί, αφού έπειτα από μια τόσο ταχυδακτυλουργικά εκτελεσμένη απάτη ένας τελευταίος άσος στο μανίκι θα ολοκλήρωνε ιδανικά το απολαυστικό colpo grosso.

athinorama.gr

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ομοαξονικά καλώδια της Multimedia Perspectives / Fagor
Στη νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων της IDComs συμπεριλαμβάνεται ένα σύνολο ιδιαίτερα αξιόλογων ομοαξονικών καλωδίων για όλες τις εφαρμογές λήψης και διανομής επίγειων και δορυφορικών τηλεοπτικών σημ…
Yeastar TB Series BRI VoIP Gateway
Η σειρά TB της Yeastar περιλαμβάνει τα TB200 και TB400, δύο συμπαγείς και αξιόπιστες αυτόνομες πύλες (gateways) VoIP που μετατρέπουν τις γραμμές ISDN BRI σε VoIP, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ενσ…
Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall
Η συνδεσιμότητα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοξενίας και το Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall δίνει τη λύση που κάθε ξενοδόχος χρειάζεται. Με τεχνολογία Wi-Fi 6 AX3000 και ταχύτητες έως 2.974Mbps…
Televes 552220 ενισχυτής γραμμής 3 εξόδων
O Televes 552220 είναι ένας ενισχυτής γραμμής τηλεοπτικού σήματος κατάλληλος για διαμερίσματα, με 3 εξόδους και αυτόματη αποκοπή παρεμβολών 5G / LTE. Διαθέτει 2 κύριες εξόδους και 1 για μία τοπική T…
TP-Link Omada OC220
Η σειρά εξειδικευμένων επιχειρηματικών λύσεων της TP-Link, Omada, μόλις κυκλοφόρησε τον OC220, έναν νέο ελεγκτή υλικού με 2,6 φορές ταχύτερη εκκίνηση από τον ελεγκτή προηγούμενης γενιάς. Μικρό κουτί…
Audien W-990B & W-176
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των ηχείων W-990B μαζί με την κονσόλα χειρισμού W-176 της Audien, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σετ ήχου, ιδανικό…
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτές κεντρικής κεραίας
Οι ενισχυτές κεντρικής κεραίας διατίθενται σε δύο διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι αυτή της οποίας οι ενισχυτές έχουν μία έξοδο και η άλλη κατηγορία είναι αυτή με τους ενισχυτές που…
EDISION HDMI MODULATOR 3in1 mini loop
Το EDISION HDMI MODULATOR 3in1 mini loop είναι ένας ολοκαίνουριος ψηφιακός διαμορφωτής, με το γνωστό mini μέγεθος του EDISION modulator, τώρα με περισσότερα χαρακτηριστικά και ακόμα περισσότερες επι…
TP-Link Omada Network 6.0
Η TP-Link ανακοινώνει ταυτόχρονες αναβαθμίσεις στο Omada Network 6.0 – σχεδιασμένο για MSP, SI και εγκαταστάτες – μαζί με το αναβαθμισμένο Omada App 5.0. Και οι δύο αναβαθμίσεις απλοποιούν τις καθημ…
Bridge Cable TDC101 / TGC302 / TMC202
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των νέων καλωδίων TDC101, TGC302 και TMC202, τα οποία είναι καλώδια μικροφώνου υψηλής ποιότητας της Bridge Cable σε κουλούρες των 100 μέτρων. Διαθ…
Kathrein MP4060 & MS4060
Η Kathrein, ηγέτιδα στην τεχνολογία τηλεπικοινωνιών, προσφέρει δύο προϊόντα που κάνουν κάθε επαγγελματική εγκατάσταση απλή, οργανωμένη και αξιόπιστη. Στιβαρή βάση MP4060 για κάθε εξοπλισμό: Η διά…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT Series
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C, με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Δεκεμβρίου 2025
Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύχους…
Λίστες αναπαραγωγής M3U
Για τους χρήστες που αρέσκονται να χρησιμοποιούν την IPTV και όχι τον παραδοσιακό τρόπο της επίγειας λήψης για να βλέπουν τηλεόραση, οι λίστες αναπαραγωγής M3U αποτελούν ένα τέλειο εργαλείο που μπορ…
EDISION CAM-100
Ένα νέο μοντέλο EDISION ενισχυτή δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε σε αυτό το τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον CAM-100, έναν ποιοτικό κεντρικό ενισχυτή που διαθέτει μία είσοδο UHF για…
Kathrein UFX 12 & UFX 14
Η γερμανική Kathrein, που αποτελεί έναν αξιόπιστο και δυναμικό συνεργάτη για όσους επιδιώκουν αποτελεσματικότητα, καινοτομία και βιώσιμες λύσεις, παρουσιάζει δύο νέα μοντέλα διαμορφωτών, τα UFX 12 κ…
ARLI βάσεις TV
Η Astrasat διαθέτει σειρά βάσεων της ARLI για διάφορα μεγέθη τηλεοράσεων, όπως βάσεις τοίχου σταθερές ή με κλίση και περιστροφή που είναι σχεδιασμένες να μειώνουν την απόσταση της τηλεόρασης από τον…
Lemco HDMOD-7
Ένα νέο HDMI modulator της Lemco που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε σε αυτό το τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για το HDMOD-7, το οποίο συνδυάζει…
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2025
Λίγα τα αξιόλογα ελεύθερα κανάλια του δορυφορικού τόξου – για να περνάει η ώρα θα προτείναμε το Strongman Champions League στις 13 Ανατολικά ή το δικαστικό Court TV στις 28.2 Ανατολικά. Για ποδοσφαι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.