Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όλες οι ταινίες της ημέρας – Βαθμολογία και κριτική
Παρασκευή, 27 Απριλίου
- THE REBOUND 2 αστεράκια 22.55 novacinema4
- CRAZY, STUPID, LOVE. 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ALPHA 21.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 105′
Αμερικανική ταινία του Πιτόφ, με τους Χάλι Μπέρι, Μπέντζαμιν Μπρατ, Σάρον Στόουν.
Καταπιεσμένη υπάλληλος σε εταιρεία καλλυντικών που ανακαλύπτει ένα επικίνδυνο μυστικό, γλιτώνει από δολοφονική απόπειρα με την επέμβαση μιας ιερής γάτας και μεταμορφώνεται σε Catwoman.
Η τοποθέτηση της ιδιόμορφης κόμικ ηρωίδας όχι στο βασίλειο της Γκόθαμ Σίτι, αλλά σε μια μοντέρνα μεγαλούπολη, δεν ήταν η καλύτερη ιδέα για την πρώτη της, αυτόνομη, κινηματογραφική περιπέτεια. Ελπίζαμε ότι θα μας αποζημίωναν οι σκηνές δράσεις: είναι όμως βαρετές και επαναλαμβανόμενες, με ελάχιστα πειστικούς «κακούς» χαρακτήρες και με μια άνευρη και απρόσωπη σκηνοθεσία από τον Γάλλο Πιτόφ («Vidocq»).
STAR 22.00
Φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 113′
HIS DARK MATERIALS: THE GOLDEN COMPASS. Αμερικανική ταινία του Κρις Γουέιτζ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ντάνιελ Κρεγκ, Ντακότα Μπλου Ρίτσαρντς.
Σ’ ένα παράλληλο σύμπαν, η 12χρονη Λίρα Μπελάκουα ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι στο Βορρά για να βρει τον χαμένο φίλο της Ρότζερ. Μαζί της μεταφέρει μυστικά το τελευταίο αληθειόμετρο, το οποίο αναζητά το πανίσχυρο κυβερνητικό σώμα του Διευθυντηρίου.
Φαντασμαγορική, αλλά αμήχανη και μπερδεμένη μεταφορά του πρώτου μέρους της «Τριλογίας του Κόσμου» του Φίλιπ Πούλμαν. Αστραφτερή η παρουσία της Νικόλ Κίντμαν, χάνεται ανάμεσα σε μια σπάταλη από λεπτομέρειες, στη φλύαρη πλοκή και σε μια ακαδημαϊκή, εντελώς διεκπεραιωτική σκηνοθεσία.
STAR 01.30
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 97′
THE EYE. Αμερικανική ταινία των Νταβίντ Μορό και Ξαβιέ Παλίντ, με τους Τζέσικα Άλμπα, Αλεσάντρο Νιβόλα, Πάρκερ Πόουζι.
Το «Μάτι», μεγάλη επιτυχία του σύγχρονου ασιατικού σινεμά, ήταν απλά θέμα χρόνου να γνωρίσει κι αυτό την αμερικανική διασκευή του. Θα μπορούσε, μάλιστα, να υποθέσει κάποιος ότι η ατμοσφαιρική ταινία τρόμου των αδερφών Πανγκ ευτύχησε, καθώς τη διεκπεραίωση του ριμέικ ανέλαβε το γαλλικό δίδυμο που είχε υπογράψει το δεόντως τρομακτικό «Εκείνοι». Κι όμως, καμία σχέση. Αν και το σενάριο μένει αρκετά πιστό στην αρχική πλοκή –μια γυναίκα που υποβάλλεται σε μεταμόσχευση κερατοειδούς αρχίζει να βλέπει φαντάσματα– οι Μορό και Παλίντ έχουν στο νου τους περισσότερο το «δεύτερο επίπεδο»-σχόλιο πάνω στο βλέμμα παρά την αποτελεσματική αφήγηση μιας ιστορίας.
Σε αντίθεση με τη στιλιστική υπογραφή των Πανγκ, εδώ κάθε πέντε λεπτά εμφανίζεται κι ένα φάντασμα, ενώ κάθε δέκα κάτι επιτίθεται ουρλιάζοντας στην κάμερα. Έτσι, τα μεταφυσικά στερεότυπα των ασιατικών ταινιών φαντάζουν γυμνά και αφελή, η σέξι Τζέσικα Άλμπα κοιτάζει έκπληκτη ζωντανούς και πεθαμένους και τα πάντα «μυρίζουν» ξαναζεσταμένη σούπα της προχθεσινής μέρας.
STAR 03.15
Περιπέτεια, 1982 (Έγχρ.), 97′
Αμερικανική ταινία του Σιλβέστερ Σταλόνε, με τον ίδιο και τους Καρλ Γουέδερς, Μίστερ Τι.
Ο Ρόκι χάνει τον τίτλο του πρωταθλητή, αλλά ο παλιός του αντίπαλος Απόλο Κριντ, τον εκπαιδεύει για να τον ξανακερδίσει.
Η ταινία που θεωρείται από τους φανατικούς ως η τελευταία καλή του franchise, είναι ένα εντελώς σχηματικό (και τόσο ’80s!) αθλητικό success story με τα σκαμπανεβάσματά του.
ΑΝΤ1 03.20
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 118′
STUCK ON YOU. Αμερικανική ταινία των Πίτερ & Μπόμπι Φαρέλι, με τους Ματ Ντέιμον, Γκρεγκ Κινίαρ, Σερ.
Ο Γουόλτ, επίδοξος ηθοποιός, έρχεται στο Χόλιγουντ για να κάνει την τύχη του. Μαζί του κουβαλά και τον αδελφό του Μπομπ, από τον οποίο δεν μπορεί να «ξεκολλήσει», μια και είναι σιαμαίοι. Ο Μπομπ από την πλευρά του βγαίνει ραντεβού με μια κοπέλα, προσπαθώντας να κρύψει το γεγονός ότι είναι «κολλημένος» με τον αδελφό του.
Μπορεί η κατάσταση των δύο αδελφών να προκαλεί το γέλιο, σε καμιά όμως περίπτωση δεν γελοιοποιείται, τουναντίον μάλιστα προσεγγίζεται με ανθρώπινο, σχεδόν συγκινητικό τρόπο. Κι εδώ βρίσκονται τα όρια αυτής της κωμωδίας, που σατιρικά είναι μάλλον ήπια, πάντα φυσικά για τα δεδομένα των αδελφών Φαρέλι. Εκεί, που ωστόσο λειτουργεί είναι στις σατιρικές αιχμές της για το Χόλιγουντ. Το αληθινό «φρικιό» στην ταινία δεν είναι οι δυο σιαμαίοι ήρωες, αλλά η Σερ (που παίζει τον εαυτό της): χωρίς καμιά ρυτίδα, (διάσημη μεν, αλλά ταυτόχρονα στα «αζήτητα» του Χόλιγουντ) μοιάζει με εξωγήινο, κλέβοντας εύκολα την παράσταση, μόνο και μόνο με την παρουσία της. Εμφανίζεται επίσης η Μέριλ Στριπ σε μια μιούζικαλ εκδοχή του «Μπόνι και Κλάιντ», όπως και ο συμπαθής Γκρίφιν Νταν του «Μετά τα Μεσάνυχτα».
novacinema4 22.55
Κομεντί, 2009 (Έγχρ.), 95′
Αμερικανική ταινία του Μπαρτ Φρέντλιχ, με τους Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς, Τζάστιν Μπάρθα, Κέλι Γκουλντ.
Μια χαμηλών τόνων ρομαντική κομεντί και την Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς ως διαζευγμένη μητέρα δύο παιδιών που μετακομίζει στη Νέα Υόρκη. Εκεί αναγκάζεται να βρει για πρώτη φορά δουλειά κι ερωτεύεται τον 24χρονο υπάλληλο μιας καφετέριας ο οποίος της κάνει babysitting.
Η βραβευμένη με Όσκαρ πρωταγωνίστρια αποτελεί την ατραξιόν του καλοζυγισμένου αυτού φιλμ, του οποίου το έξυπνα γραμμένο σενάριο αποδεικνύεται κρυφό ατού. Χιουμοριστικές πινελιές χρωματίζουν ένα δραματουργικά γνώριμο τοπίο, στο οποίο οι χαρακτήρες μπορούν να ελιχθούν και ο Φρέντλιχ διασκεδάζει με τις σατιρικές σπόντες του στη νεοϋορκέζικη καθημερινότητα. Χωρίς υπερβολές κι εκπλήξεις, το love story εξελίσσεται προσεκτικά μέχρι την αναπόφευκτη δραματική σύγκρουση του φινάλε, όπου καταφέρνει να διασώσει τα προσχήματα με μια λίγο μελό, λίγο αστεία, λίγο τρυφερή, πάντως όχι σαχλή –ως είθισται– λύση.
OTE TV Cinema on Demand
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία των Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα, με τους Στιβ Καρέλ, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζούλιαν Μουρ.
Ένας πενηντάρης, τον οποίο χωρίζει ξαφνικά η γυναίκα του, αγωνίζεται αφενός για να την ξανακερδίσει και αφετέρου για να προσαρμοστεί στην εργένικη ζωή ακολουθώντας τις οδηγίες ενός περπατημένου και γοητευτικού νεαρού.
Ο Στιβ Καρέλ, ιδανικός ως ο αστείος «κύριος Οποιοσδήποτε», ερμηνεύει το ρόλο του πατώντας πάντα στη σωστή νότα μιας σεναριακής παρτιτούρας (από τον Νταν Φόγκελμαν των «Αυτοκίνητα» και «Μαλλιά Κουβάρια») που διαθέτει και κωμικό ρυθμό, και δραματική μελωδία. Όλες οι ερωτικές επιθυμίες που «τρέχουν» στην ταινία, για παράδειγμα, στήνονται πάνω σε ένα διασκεδαστικό όσο και αδιόρατα μελαγχολικό μοτίβο, καθώς παραμένουν μυστικές ή απραγματοποίητες. Ταυτόχρονα ένα ανάλογο παιχνίδι γίνεται και με τις κάθε λογής συνταγές στις οποίες ασφυκτιούν όλες οι μοντέρνες και μη, ρομαντικές ή όχι κομεντί. Όπως στο απολαυστικά κατάμαυρο «Ο Αϊ-Βασίλης Είναι Λέρα» το οποίο έγραψαν και το γλυκόπικρο «I Love You Phillip Morris» το οποίο σκηνοθέτησαν, οι Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα φλερτάρουν κι εδώ διαρκώς με τις προβλέψιμες σταθερές του είδους, μια αγκαλιάζοντας, μια ανατρέποντας και μια σατιρίζοντάς τις. Δεν είναι πάντα το ίδιο αποτελεσματικοί (το φινάλε μοιάζει τραβηγμένο και φανερά αμήχανο), αλλά τουλάχιστον δεν εφησυχάζουν.
Athinorama.gr
Παρασκευή, 27 Απριλίου
- THE REBOUND 2 αστεράκια 22.55 novacinema4
- CRAZY, STUPID, LOVE. 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ALPHA 21.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 105′
Αμερικανική ταινία του Πιτόφ, με τους Χάλι Μπέρι, Μπέντζαμιν Μπρατ, Σάρον Στόουν.
Καταπιεσμένη υπάλληλος σε εταιρεία καλλυντικών που ανακαλύπτει ένα επικίνδυνο μυστικό, γλιτώνει από δολοφονική απόπειρα με την επέμβαση μιας ιερής γάτας και μεταμορφώνεται σε Catwoman.
Η τοποθέτηση της ιδιόμορφης κόμικ ηρωίδας όχι στο βασίλειο της Γκόθαμ Σίτι, αλλά σε μια μοντέρνα μεγαλούπολη, δεν ήταν η καλύτερη ιδέα για την πρώτη της, αυτόνομη, κινηματογραφική περιπέτεια. Ελπίζαμε ότι θα μας αποζημίωναν οι σκηνές δράσεις: είναι όμως βαρετές και επαναλαμβανόμενες, με ελάχιστα πειστικούς «κακούς» χαρακτήρες και με μια άνευρη και απρόσωπη σκηνοθεσία από τον Γάλλο Πιτόφ («Vidocq»).
STAR 22.00
Φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 113′
HIS DARK MATERIALS: THE GOLDEN COMPASS. Αμερικανική ταινία του Κρις Γουέιτζ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ντάνιελ Κρεγκ, Ντακότα Μπλου Ρίτσαρντς.
Σ’ ένα παράλληλο σύμπαν, η 12χρονη Λίρα Μπελάκουα ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι στο Βορρά για να βρει τον χαμένο φίλο της Ρότζερ. Μαζί της μεταφέρει μυστικά το τελευταίο αληθειόμετρο, το οποίο αναζητά το πανίσχυρο κυβερνητικό σώμα του Διευθυντηρίου.
Φαντασμαγορική, αλλά αμήχανη και μπερδεμένη μεταφορά του πρώτου μέρους της «Τριλογίας του Κόσμου» του Φίλιπ Πούλμαν. Αστραφτερή η παρουσία της Νικόλ Κίντμαν, χάνεται ανάμεσα σε μια σπάταλη από λεπτομέρειες, στη φλύαρη πλοκή και σε μια ακαδημαϊκή, εντελώς διεκπεραιωτική σκηνοθεσία.
STAR 01.30
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 97′
THE EYE. Αμερικανική ταινία των Νταβίντ Μορό και Ξαβιέ Παλίντ, με τους Τζέσικα Άλμπα, Αλεσάντρο Νιβόλα, Πάρκερ Πόουζι.
Το «Μάτι», μεγάλη επιτυχία του σύγχρονου ασιατικού σινεμά, ήταν απλά θέμα χρόνου να γνωρίσει κι αυτό την αμερικανική διασκευή του. Θα μπορούσε, μάλιστα, να υποθέσει κάποιος ότι η ατμοσφαιρική ταινία τρόμου των αδερφών Πανγκ ευτύχησε, καθώς τη διεκπεραίωση του ριμέικ ανέλαβε το γαλλικό δίδυμο που είχε υπογράψει το δεόντως τρομακτικό «Εκείνοι». Κι όμως, καμία σχέση. Αν και το σενάριο μένει αρκετά πιστό στην αρχική πλοκή –μια γυναίκα που υποβάλλεται σε μεταμόσχευση κερατοειδούς αρχίζει να βλέπει φαντάσματα– οι Μορό και Παλίντ έχουν στο νου τους περισσότερο το «δεύτερο επίπεδο»-σχόλιο πάνω στο βλέμμα παρά την αποτελεσματική αφήγηση μιας ιστορίας.
Σε αντίθεση με τη στιλιστική υπογραφή των Πανγκ, εδώ κάθε πέντε λεπτά εμφανίζεται κι ένα φάντασμα, ενώ κάθε δέκα κάτι επιτίθεται ουρλιάζοντας στην κάμερα. Έτσι, τα μεταφυσικά στερεότυπα των ασιατικών ταινιών φαντάζουν γυμνά και αφελή, η σέξι Τζέσικα Άλμπα κοιτάζει έκπληκτη ζωντανούς και πεθαμένους και τα πάντα «μυρίζουν» ξαναζεσταμένη σούπα της προχθεσινής μέρας.
STAR 03.15
Περιπέτεια, 1982 (Έγχρ.), 97′
Αμερικανική ταινία του Σιλβέστερ Σταλόνε, με τον ίδιο και τους Καρλ Γουέδερς, Μίστερ Τι.
Ο Ρόκι χάνει τον τίτλο του πρωταθλητή, αλλά ο παλιός του αντίπαλος Απόλο Κριντ, τον εκπαιδεύει για να τον ξανακερδίσει.
Η ταινία που θεωρείται από τους φανατικούς ως η τελευταία καλή του franchise, είναι ένα εντελώς σχηματικό (και τόσο ’80s!) αθλητικό success story με τα σκαμπανεβάσματά του.
ΑΝΤ1 03.20
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 118′
STUCK ON YOU. Αμερικανική ταινία των Πίτερ & Μπόμπι Φαρέλι, με τους Ματ Ντέιμον, Γκρεγκ Κινίαρ, Σερ.
Ο Γουόλτ, επίδοξος ηθοποιός, έρχεται στο Χόλιγουντ για να κάνει την τύχη του. Μαζί του κουβαλά και τον αδελφό του Μπομπ, από τον οποίο δεν μπορεί να «ξεκολλήσει», μια και είναι σιαμαίοι. Ο Μπομπ από την πλευρά του βγαίνει ραντεβού με μια κοπέλα, προσπαθώντας να κρύψει το γεγονός ότι είναι «κολλημένος» με τον αδελφό του.
Μπορεί η κατάσταση των δύο αδελφών να προκαλεί το γέλιο, σε καμιά όμως περίπτωση δεν γελοιοποιείται, τουναντίον μάλιστα προσεγγίζεται με ανθρώπινο, σχεδόν συγκινητικό τρόπο. Κι εδώ βρίσκονται τα όρια αυτής της κωμωδίας, που σατιρικά είναι μάλλον ήπια, πάντα φυσικά για τα δεδομένα των αδελφών Φαρέλι. Εκεί, που ωστόσο λειτουργεί είναι στις σατιρικές αιχμές της για το Χόλιγουντ. Το αληθινό «φρικιό» στην ταινία δεν είναι οι δυο σιαμαίοι ήρωες, αλλά η Σερ (που παίζει τον εαυτό της): χωρίς καμιά ρυτίδα, (διάσημη μεν, αλλά ταυτόχρονα στα «αζήτητα» του Χόλιγουντ) μοιάζει με εξωγήινο, κλέβοντας εύκολα την παράσταση, μόνο και μόνο με την παρουσία της. Εμφανίζεται επίσης η Μέριλ Στριπ σε μια μιούζικαλ εκδοχή του «Μπόνι και Κλάιντ», όπως και ο συμπαθής Γκρίφιν Νταν του «Μετά τα Μεσάνυχτα».
novacinema4 22.55
Κομεντί, 2009 (Έγχρ.), 95′
Αμερικανική ταινία του Μπαρτ Φρέντλιχ, με τους Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς, Τζάστιν Μπάρθα, Κέλι Γκουλντ.
Μια χαμηλών τόνων ρομαντική κομεντί και την Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς ως διαζευγμένη μητέρα δύο παιδιών που μετακομίζει στη Νέα Υόρκη. Εκεί αναγκάζεται να βρει για πρώτη φορά δουλειά κι ερωτεύεται τον 24χρονο υπάλληλο μιας καφετέριας ο οποίος της κάνει babysitting.
Η βραβευμένη με Όσκαρ πρωταγωνίστρια αποτελεί την ατραξιόν του καλοζυγισμένου αυτού φιλμ, του οποίου το έξυπνα γραμμένο σενάριο αποδεικνύεται κρυφό ατού. Χιουμοριστικές πινελιές χρωματίζουν ένα δραματουργικά γνώριμο τοπίο, στο οποίο οι χαρακτήρες μπορούν να ελιχθούν και ο Φρέντλιχ διασκεδάζει με τις σατιρικές σπόντες του στη νεοϋορκέζικη καθημερινότητα. Χωρίς υπερβολές κι εκπλήξεις, το love story εξελίσσεται προσεκτικά μέχρι την αναπόφευκτη δραματική σύγκρουση του φινάλε, όπου καταφέρνει να διασώσει τα προσχήματα με μια λίγο μελό, λίγο αστεία, λίγο τρυφερή, πάντως όχι σαχλή –ως είθισται– λύση.
OTE TV Cinema on Demand
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία των Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα, με τους Στιβ Καρέλ, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζούλιαν Μουρ.
Ένας πενηντάρης, τον οποίο χωρίζει ξαφνικά η γυναίκα του, αγωνίζεται αφενός για να την ξανακερδίσει και αφετέρου για να προσαρμοστεί στην εργένικη ζωή ακολουθώντας τις οδηγίες ενός περπατημένου και γοητευτικού νεαρού.
Ο Στιβ Καρέλ, ιδανικός ως ο αστείος «κύριος Οποιοσδήποτε», ερμηνεύει το ρόλο του πατώντας πάντα στη σωστή νότα μιας σεναριακής παρτιτούρας (από τον Νταν Φόγκελμαν των «Αυτοκίνητα» και «Μαλλιά Κουβάρια») που διαθέτει και κωμικό ρυθμό, και δραματική μελωδία. Όλες οι ερωτικές επιθυμίες που «τρέχουν» στην ταινία, για παράδειγμα, στήνονται πάνω σε ένα διασκεδαστικό όσο και αδιόρατα μελαγχολικό μοτίβο, καθώς παραμένουν μυστικές ή απραγματοποίητες. Ταυτόχρονα ένα ανάλογο παιχνίδι γίνεται και με τις κάθε λογής συνταγές στις οποίες ασφυκτιούν όλες οι μοντέρνες και μη, ρομαντικές ή όχι κομεντί. Όπως στο απολαυστικά κατάμαυρο «Ο Αϊ-Βασίλης Είναι Λέρα» το οποίο έγραψαν και το γλυκόπικρο «I Love You Phillip Morris» το οποίο σκηνοθέτησαν, οι Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα φλερτάρουν κι εδώ διαρκώς με τις προβλέψιμες σταθερές του είδους, μια αγκαλιάζοντας, μια ανατρέποντας και μια σατιρίζοντάς τις. Δεν είναι πάντα το ίδιο αποτελεσματικοί (το φινάλε μοιάζει τραβηγμένο και φανερά αμήχανο), αλλά τουλάχιστον δεν εφησυχάζουν.
Athinorama.gr