Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Τετάρτη, 13 Ιουνίου
- CINEMA VERITE 2½ αστεράκια 20.25 novacinema2
- ΕΝΑΣ ΤΕΛΕΙΟΣ ΦΟΝΟΣ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- HUGO 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Θρίλερ, 1998 (Έγχρ.), 103′
A PERFECT MURDER. Αμερικανική ταινία του Άντριου Ντέιβις, με τους Μάικλ Ντάγκλας, Γκουινέθ Πάλτροου, Βίγκο Μόρτενσεν.
Ένας βιομήχανος βάζει τον εραστή της νεαρής γυναίκας του να τη σκοτώσει, με αντάλλαγμα ένα μεγάλο χρηματικό ποσό.
Ριμέικ του «Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως» του Χίτσκοκ, που προς τιμήν του απομακρύνεται αρκετά από το πρωτότυπο έργο, ώστε να γίνει ένα αστυνομικό θρίλερ της εποχής του. Στη νέα εκδοχή ο χώρος δράσης μεταφέρεται στη Νέα Υόρκη, οι ρυθμοί είναι πιο γρήγοροι, ο ρόλος του εραστή πρωταγωνιστικός αλλά και διφορούμενος.
ΝΕΤ 00.30
Σινεφίλ, 2009 (Έγχρ.), 93′
Ελληνική ταινία του Βασίλη Μαζωμένου, με τους Νίκο Αρβανίτη, Κωνσταντίνο Σαρειδάκη, Γιάννη Τσορτέκη.
Από τους ελάχιστους εκπρόσωπους του πειραματικού σινεμά στη χώρα μας («Ο Θρίαμβος του Χρόνου», «Το Χρήμα»), ο Βασίλης Μαζωμένος δοκιμάζει τα άγνωστα γι’ αυτόν νερά της μυθοπλασίας, χωρίς όμως να κόψει τον ομφάλιο λώρο με τις προηγούμενες αισθητικές ή ιδεολογικές του αναζητήσεις. Κι αυτό είναι ένα από τα πρώτα, θεμελιακά προβλήματα της πολιτικής αλληγορίας του. Τρία θεατρικού τύπου μονόπρακτα, εμπνευσμένα κατά σειρά από τους Κάφκα (το πιο αδέξιο), Ζενέ και Μπέκετ, συμπλέκονται καθώς ένας έμπορος όπλων «επιστρέφει» στο παρελθόν του, στενά συνδεδεμένο με την πρόσφατη ιστορική μοίρα της Κύπρου.
Ο βαρύγδουπος συμβολισμός καταπίνει κάθε λειτουργική αναφορά, οι ήρωες δεν αποκτούν ούτε στιγμή ρεαλιστική (μέσα στη δική τους σύμβαση πάντα) υπόσταση, οι ιδέες κυκλοφορούν ανεξέλεγκτες, χωρίς η μία να επικοινωνεί με την άλλη.
ΕΤ1 01.15
Δραματική, 1998 (Έγχρ.), 103′
LULU ON THE BRIDGE. Αμερικανική ταινία του Πολ Όστερ, με τους Χάρβεϊ Καϊτέλ, Μίρα Σορβίνο, Γουίλεμ Νταφόε.
Ένας μουσικός της τζαζ ανακαλύπτει μια μυστηριώδη πέτρα που γίνεται αιτία να ερωτευτεί τρελά μια νέα ηθοποιό, αλλά και να γνωρίσει τη «συνείδηση» με τη μορφή ενός αινιγματικού δόκτορα, ο οποίος τον ανακρίνει.
Η πρώτη «σόλο» σκηνοθεσία του συγγραφέα Πολ Όστερ (είχε συνυπογράψει με τον Γουέιν Γουανγκ τις ταινίες «Καπνός» και «Λίγος Καπνός Ακόμα») βασίζεται σε δικό του πρωτότυπο σενάριο, που γράφτηκε όμως αρχικά για τον Βιμ Βέντερς. Παραδόξως, ωστόσο, αν θέλαμε να βρούμε κάποιες αναλογίες με άλλους σκηνοθέτες, το μυαλό μας πηγαίνει περισσότερο προς τον Κισλόφσκι και τον Μπέργκμαν, παρά προς τον δημιουργό του «Παρίσι, Τέξας». Ο Όστερ προσπαθεί να κάνει ένα «σινεμά της ψυχής», που να κινείται ανάμεσα σε μύθο και πραγματικότητα, λυρισμό και ρεαλισμό, συναίσθημα και αλληγορία. Η ταινία έχει υπέροχες στιγμές (το φινάλε), αλλά αφήνει την αίσθηση ενός ανολοκλήρωτου έργου, που κάνει το λάθος να ανοιχτεί σε πολλά επίπεδα αναφοράς. Το μόνο πραγματικά επιτυχημένο στοιχείο είναι η τζαζ ατμόσφαιρα και η φοβερή μουσική, που μας μεταδίδει κάτι από τη μαγεία την οποία όφειλαν να έχουν οι εικόνες.
MEGA 01.45
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 85′
SIMON SEZ. Αμερικανο-βελγο-γερμανική ταινία του Κέβιν Έλντερς, με τους Ντένις Ρόντμαν, Νατάλια Τσιλιούτι, Ντέιν Κουκ.
Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ ζητά τη βοήθεια του παλιού του φίλου και συνργάτη Σάιμον για μια υπόθεση απαγωγής.
Άλλαξε περισσότερα χρώματα μαλλιών από όσα έχει χρησιμοποιήσει ο Σπύρος Σούλης σε ανακαίνιση σπιτιού, φόρεσε νυφικό για να διαφημίσει την αυτοβιογραφία του, τα έφτιαξε με τη Μαντόνα, και κάποια στιγμή το μόνο απωθημένο δημοσιότητας που του έμεινε ήταν να γίνει ηθοποιός. Αυτή είναι η δεύτερη προσπάθειά του, αν και όχι η χειρότερη για όσους έχουν δει το πιο πρόσφατο, κάκιστο «The Minis».
novacinema2 20.25
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 86′
Αμερικανική τηλεταινία των Σάρι Σπρίνγκερ Μπέρμαν και Ρόμπερτ Πουλτσίνι, με τους Τιμ Ρόμπινς, Νταϊάν Λέιν, Τζέιμς Γκαντολφίνι.
Το 1973 η σειρά του δημόσιου PBS «An American Family» έμπαινε στο σπίτι μιας αρκετά δυσλειτουργικής οικογένειας για να καταγράψει την καθημερινότητά της και αυτή εδώ η τηλεταινία του HBO είναι μια υπενθύμιση για το πότε γεννήθηκε το είδος του ριάλιτι που μας καταταλαιπωρεί.
Οι δημιουργοί του «American Splendor», με τη συνεισφορά κυρίως του καστ, παραδίδουν ένα χρήσιμο δραματοποιημένο ντοκουμέντο για την εισβολή της κάμερας στην προσωπική ζωή και την κατάργηση της ιδιωτικότητας.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 126′
Aμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Έιζα Μπάτερφιλντ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Σάσα Μπάρον Κοέν.
Στο Παρίσι του ’30 ο ορφανός Χιούγκο, ο οποίος ζει στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, προσπαθεί να λύσει το μυστήριο που συνοδεύει ένα ρομπότ το οποίο του άφησε ο πατέρας του. Μια δυναμική νεαρή κι ένας πιονέρος του σινεμά θα του προσφέρουν την πολύτιμη βοήθειά τους.
Νοσταλγικός και ταυτόχρονα μοντέρνος, ο Μάρτιν Σκορσέζε συνδυάζει τις πλουσιότερες σινεφίλ αναφορές με το θεαματικότερο 3D από την εποχή του «Avatar» (να το έχετε υπόψη όταν θα μπορείτε να δείτε την ταινία σε 3D). Λίγο πιο παιδικός απ’ όσο θα θέλαμε, αλλά πάντα ευρηματικός και για πρώτη φορό τόσο συγκινητικός, επιστρέφει στη χαμένη κινηματογραφική μαγεία και με ένα διαχρονικό παραμύθι κερδίζει 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ – για να φύγει τελικά με πέντε, καλλιτεχνικά και τεχνικά.
athinorama.gr
Τετάρτη, 13 Ιουνίου
- CINEMA VERITE 2½ αστεράκια 20.25 novacinema2
- ΕΝΑΣ ΤΕΛΕΙΟΣ ΦΟΝΟΣ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- HUGO 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Θρίλερ, 1998 (Έγχρ.), 103′
A PERFECT MURDER. Αμερικανική ταινία του Άντριου Ντέιβις, με τους Μάικλ Ντάγκλας, Γκουινέθ Πάλτροου, Βίγκο Μόρτενσεν.
Ένας βιομήχανος βάζει τον εραστή της νεαρής γυναίκας του να τη σκοτώσει, με αντάλλαγμα ένα μεγάλο χρηματικό ποσό.
Ριμέικ του «Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως» του Χίτσκοκ, που προς τιμήν του απομακρύνεται αρκετά από το πρωτότυπο έργο, ώστε να γίνει ένα αστυνομικό θρίλερ της εποχής του. Στη νέα εκδοχή ο χώρος δράσης μεταφέρεται στη Νέα Υόρκη, οι ρυθμοί είναι πιο γρήγοροι, ο ρόλος του εραστή πρωταγωνιστικός αλλά και διφορούμενος.
ΝΕΤ 00.30
Σινεφίλ, 2009 (Έγχρ.), 93′
Ελληνική ταινία του Βασίλη Μαζωμένου, με τους Νίκο Αρβανίτη, Κωνσταντίνο Σαρειδάκη, Γιάννη Τσορτέκη.
Από τους ελάχιστους εκπρόσωπους του πειραματικού σινεμά στη χώρα μας («Ο Θρίαμβος του Χρόνου», «Το Χρήμα»), ο Βασίλης Μαζωμένος δοκιμάζει τα άγνωστα γι’ αυτόν νερά της μυθοπλασίας, χωρίς όμως να κόψει τον ομφάλιο λώρο με τις προηγούμενες αισθητικές ή ιδεολογικές του αναζητήσεις. Κι αυτό είναι ένα από τα πρώτα, θεμελιακά προβλήματα της πολιτικής αλληγορίας του. Τρία θεατρικού τύπου μονόπρακτα, εμπνευσμένα κατά σειρά από τους Κάφκα (το πιο αδέξιο), Ζενέ και Μπέκετ, συμπλέκονται καθώς ένας έμπορος όπλων «επιστρέφει» στο παρελθόν του, στενά συνδεδεμένο με την πρόσφατη ιστορική μοίρα της Κύπρου.
Ο βαρύγδουπος συμβολισμός καταπίνει κάθε λειτουργική αναφορά, οι ήρωες δεν αποκτούν ούτε στιγμή ρεαλιστική (μέσα στη δική τους σύμβαση πάντα) υπόσταση, οι ιδέες κυκλοφορούν ανεξέλεγκτες, χωρίς η μία να επικοινωνεί με την άλλη.
ΕΤ1 01.15
Δραματική, 1998 (Έγχρ.), 103′
LULU ON THE BRIDGE. Αμερικανική ταινία του Πολ Όστερ, με τους Χάρβεϊ Καϊτέλ, Μίρα Σορβίνο, Γουίλεμ Νταφόε.
Ένας μουσικός της τζαζ ανακαλύπτει μια μυστηριώδη πέτρα που γίνεται αιτία να ερωτευτεί τρελά μια νέα ηθοποιό, αλλά και να γνωρίσει τη «συνείδηση» με τη μορφή ενός αινιγματικού δόκτορα, ο οποίος τον ανακρίνει.
Η πρώτη «σόλο» σκηνοθεσία του συγγραφέα Πολ Όστερ (είχε συνυπογράψει με τον Γουέιν Γουανγκ τις ταινίες «Καπνός» και «Λίγος Καπνός Ακόμα») βασίζεται σε δικό του πρωτότυπο σενάριο, που γράφτηκε όμως αρχικά για τον Βιμ Βέντερς. Παραδόξως, ωστόσο, αν θέλαμε να βρούμε κάποιες αναλογίες με άλλους σκηνοθέτες, το μυαλό μας πηγαίνει περισσότερο προς τον Κισλόφσκι και τον Μπέργκμαν, παρά προς τον δημιουργό του «Παρίσι, Τέξας». Ο Όστερ προσπαθεί να κάνει ένα «σινεμά της ψυχής», που να κινείται ανάμεσα σε μύθο και πραγματικότητα, λυρισμό και ρεαλισμό, συναίσθημα και αλληγορία. Η ταινία έχει υπέροχες στιγμές (το φινάλε), αλλά αφήνει την αίσθηση ενός ανολοκλήρωτου έργου, που κάνει το λάθος να ανοιχτεί σε πολλά επίπεδα αναφοράς. Το μόνο πραγματικά επιτυχημένο στοιχείο είναι η τζαζ ατμόσφαιρα και η φοβερή μουσική, που μας μεταδίδει κάτι από τη μαγεία την οποία όφειλαν να έχουν οι εικόνες.
MEGA 01.45
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 85′
SIMON SEZ. Αμερικανο-βελγο-γερμανική ταινία του Κέβιν Έλντερς, με τους Ντένις Ρόντμαν, Νατάλια Τσιλιούτι, Ντέιν Κουκ.
Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ ζητά τη βοήθεια του παλιού του φίλου και συνργάτη Σάιμον για μια υπόθεση απαγωγής.
Άλλαξε περισσότερα χρώματα μαλλιών από όσα έχει χρησιμοποιήσει ο Σπύρος Σούλης σε ανακαίνιση σπιτιού, φόρεσε νυφικό για να διαφημίσει την αυτοβιογραφία του, τα έφτιαξε με τη Μαντόνα, και κάποια στιγμή το μόνο απωθημένο δημοσιότητας που του έμεινε ήταν να γίνει ηθοποιός. Αυτή είναι η δεύτερη προσπάθειά του, αν και όχι η χειρότερη για όσους έχουν δει το πιο πρόσφατο, κάκιστο «The Minis».
novacinema2 20.25
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 86′
Αμερικανική τηλεταινία των Σάρι Σπρίνγκερ Μπέρμαν και Ρόμπερτ Πουλτσίνι, με τους Τιμ Ρόμπινς, Νταϊάν Λέιν, Τζέιμς Γκαντολφίνι.
Το 1973 η σειρά του δημόσιου PBS «An American Family» έμπαινε στο σπίτι μιας αρκετά δυσλειτουργικής οικογένειας για να καταγράψει την καθημερινότητά της και αυτή εδώ η τηλεταινία του HBO είναι μια υπενθύμιση για το πότε γεννήθηκε το είδος του ριάλιτι που μας καταταλαιπωρεί.
Οι δημιουργοί του «American Splendor», με τη συνεισφορά κυρίως του καστ, παραδίδουν ένα χρήσιμο δραματοποιημένο ντοκουμέντο για την εισβολή της κάμερας στην προσωπική ζωή και την κατάργηση της ιδιωτικότητας.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 126′
Aμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Έιζα Μπάτερφιλντ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Σάσα Μπάρον Κοέν.
Στο Παρίσι του ’30 ο ορφανός Χιούγκο, ο οποίος ζει στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, προσπαθεί να λύσει το μυστήριο που συνοδεύει ένα ρομπότ το οποίο του άφησε ο πατέρας του. Μια δυναμική νεαρή κι ένας πιονέρος του σινεμά θα του προσφέρουν την πολύτιμη βοήθειά τους.
Νοσταλγικός και ταυτόχρονα μοντέρνος, ο Μάρτιν Σκορσέζε συνδυάζει τις πλουσιότερες σινεφίλ αναφορές με το θεαματικότερο 3D από την εποχή του «Avatar» (να το έχετε υπόψη όταν θα μπορείτε να δείτε την ταινία σε 3D). Λίγο πιο παιδικός απ’ όσο θα θέλαμε, αλλά πάντα ευρηματικός και για πρώτη φορό τόσο συγκινητικός, επιστρέφει στη χαμένη κινηματογραφική μαγεία και με ένα διαχρονικό παραμύθι κερδίζει 11 υποψηφιότητες για Όσκαρ – για να φύγει τελικά με πέντε, καλλιτεχνικά και τεχνικά.
athinorama.gr