Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Κυριακή, 2 Σεπτεμβρίου
- Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ 3½ αστεράκια 00.10 ΒΟΥΛΗ
- BATMAN BEGINS 3 αστεράκια 21.00 STAR
- ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ: ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ 2½ αστεράκια 22.00 novacinema1-HD
- ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ 3 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 13.45
Κωμωδία, 2001 (Έγχρ.), 97′
SEE SPOT RUN. Αμερικανική ταινία του Τζον Γουάιτσελ, με τους Ντέιβιντ Αρκέτ, Μάικλ Κλαρκ Ντάνκαν, Λέσλι Μπιμπ.
Ένας σκύλος καταδιώκεται από μαφιόζους επειδή είναι μάρτυρας ενός εγκλήματος και βρίσκει καταφύγιο στο βαν ενός ταχυδρόμου.
Όταν εμφανίζεται έξυπνος σκύλος σε ταινία, να ’σαι σίγουρος ότι θα είναι ανόητο το σενάριο. Και είναι απίστευτα ανόητο.
MEGA 14.50
Κομεντί, 2004 (Έγχρ.), 94′
RAISING WAYLON. Αμερικανο-νεοζηλανδική τηλεταινία του Σαμ Πίλσμπουρι, με τους Πόπι Μοντγκόμερι, Τόμας Γκίμπσον, Τζέρεμι Μπέργκμαν.
Ένας άντρας και μια γυναίκα με ιστορικό ενός αποτυχημένου ραντεβού αναγκάζονται να αναλάβουν την κηδεμονία του βαφτισιμιού τους όταν οι γονείς του σκοτώνονται.
Ποια άλλη πρόφαση θα σκαρφιστούν οι σεναριογράφοι κομεντί για να ενώσουν ζευγάρια εις γάμου κοινωνίαν;
ΒΟΥΛΗ 00.10
Δραματική, 1952 (Α/Μ), 110′
LA VERITE SUR BEBE DONGE. Γαλλική ταινία του Αρνί Ντεκουάν, με τους Ντανιέλ Νταριέ, Ζαν Γκαμπέν, Ζακ Καστελό.
Ένας βιομήχανος νοσηλεύεται δηλητηριασμένος από τη σύζυγό του και κάνει μια αναδρομή στα δέκα χρόνια του γάμου του.
Στην καλύτερη ίσως ταινία του (με την Νταριέ στον αγαπημένο της ρόλο, σύμφωνα με την ίδια), ο Ντεκουάν, μεταφέροντας ένα μυθιστόρημα του Ζορζ Σιμενόν, προκαλεί ασφυξία με τον κυνισμό και την απαισιοδοξία του.
STAR 21.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 141′
Αμερικανική ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, με τους Κρίστιαν Μπέιλ, Μάικλ Κέιν, Λίαμ Νίσον.
Ο μύθος του Ανθρώπου-Νυχτερίδα μηδενίζεται και ξεκινά ξανά σεναριακά με την επιστροφή του Μπρους Γουέιν στην Γκόθαμ Σίτι ύστερα από τη δολοφονία των γονιών του και σκηνοθετικά με την ανάληψη καθηκόντων από τον Κρίστοφερ Νόλαν («Inception»).
Παρόλο που μας τα χάλασε στην πρόσφατη «Επιστροφή», το πρώτο μέρος του reboot του Νόλαν όχι μόνο δεν στερείται δράση, σασπένς και θέαμα, αλλά αποφεύγει άψογα τον κίνδυνο απομυθοποίησης του υπερήρωα μέσα από την οπτικοποίηση της δημιουργίας του, συμπαρασύροντας ακόμη κι ένα πιο ώριμο κοινό στο ταξίδι της δράσης του. Αν για τον Τιμ Μπάρτον η εμφάνιση του Ανθρώπου-Νυχτερίδα ήταν θέμα λεπτών στην έναρξη της ταινίας του 1989, αυτό που έχει σημασία για τον Κρίστοφερ Νόλαν είναι να αποτιμήσει πρώτα όλο το ψυχολογικό υπόβαθρο της ενοχής του ήρωά του για το θάνατο των γονιών του. Έτσι, στο πρώτο μέρος έχουμε την εκπαίδευση του ενήλικα πια Μπρους Γουέιν στις πολεμικές τέχνες και στον τρόπο να δαμάζει τους φόβους και το θυμό του, πώς να γίνεται αόρατος και πώς να χρησιμοποιεί τη θεατρικότητα ως μέσο εξαπάτησης. Με την επιστροφή του στην Γκόθαμ Σίτι αρχίζει να αποκαλύπτεται στον ίδιο (και στο θεατή) η ζοφερή σύμπραξη ενός διεστραμμένου ψυχιάτρου (Σίλιαν Μέρφι) κι ενός αλαζόνα κομπιναδόρου (Τομ Γουίλκινσον) με το διευθύνοντα σύμβουλο (Ρούντγκερ Χάουερ) της φιλανθρωπικής εταιρείας του πατέρα του Γουέιν. Όσο η σφιχτοδεμένη αφήγηση ξεδιπλώνει τις παραμέτρους της επικείμενης καταστροφής της πόλης, ταυτόχρονα ο Μπρους, με υποστηρικτές τον πιστό του μπάτλερ (Μάικλ Κέιν), τον υπεύθυνο του τμήματος Εφαρμοσμένων Επιστημών της εταιρείας (Μόργκαν Φρίμαν) και πιστό συνεργάτη του πατέρα του αλλά και το μοναδικό έντιμο αστυνομικό της πόλης (Γκάρι Όλντμαν), αρχίζει να δρα πίσω από τη μάσκα που όλοι ξέρουμε. Το εξαιρετικό καστ με την εκπληκτική χημεία μεταξύ τους (η βρετανικότητα του Κέιν και η ψυχραιμία του Φρίμαν χαρίζουν τις καλύτερες στιγμές), η πολυεπίπεδη διάσταση του κεντρικού ήρωα (ενοχικός θνητός, πλούσιος τεντιμπόι, ακριβοδίκαιος υπερήρωας) και οι καλοζυγισμένες σκηνές δράσης συμβάλλουν στην ώριμη blockbuster απόλαυση.
ΑΝΤ1 21.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 95′
WITHOUT A PADDLE. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Μπριλ, με τους Σεθ Γκριν, Μάθιου Λίλαρντ, Νταξ Σέπαρντ.
Τρεις παιδικοί φίλοι ξανασυναντιούνται με αφορμή το θάνατο του τέταρτου φίλου τους και ξεκινούν ένα ταξίδι στην άγρια φύση για να ανακαλύψουν ένα θησαυρό.
Πουθενά δεν αναφέρεται ότι είναι ριμέικ του «Τι Έκανες, Μπαμπά, στην Άγρια Δύση», αλλά θα συγχωρούσαμε την αντιγραφή αν δεν ήταν τόσο κλισέ οι γκαφατζίδικες περιπέτειες αυτών των βουτυρόπαιδων της πόλης.
MEGA 21.00
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 150′
BAD BOYS II. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μπέι, με τους Γουίλ Σμιθ, Μάρτιν Λόρενς, Γκάμπριελ Γιούνιον.
Δύο αστυνομικοί αναλαμβάνουν να εξολοθρεύσουν μια σπείρα διακίνησης ναρκωτικών, ενώ μέσα στο χαμό ο ένας αστυνομικός ερωτεύεται την αδερφή του άλλου.
Εξαντλητικό σίκουελ από τον όπως πάντα φασαριόζο Μάικλ Μπέι, όπου το δίδυμο Σμιθ-Λόρενς καταφέρνει να πλασάρει τους ρόλους με άψογο επαγγελματισμό, συγχρονισμό στους διαλόγους και κοφτερό χιούμορ. Ουσιαστικά όμως η συνδρομή τους λειτουργεί ως σφήνα ανάμεσα σε καταδιώξεις και εκρήξεις.
ΕΤ3 23.00
Αστυνομική, 1944 (Α/Μ), 95′
MURDER, MY SWEET. Αμερικανική ταινία του Έντουαρντ Ντμίτρικ, με τους Ντικ Πάουελ, Κλερ Τρέβορ, Αν Σίρλεϊ.
Τα πάνδεινα περνάει ο Ντικ Πάουελ υποδυόμενος τον επιθεωρητή Ντέιβιντ Μάρλοου στην κινηματογραφική μεταφορά του «Αντίο, γλυκιά μου», του βιβλίου που ξεχώριζε από το έργο του ο Ρέιμοντ Τσάντλερ. Ο Μάρλοου αναλαμβάνει, λοιπόν, δύο υποθέσεις όπου τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται, αλλά εκείνος καταφέρνει να βρει την άκρη αφού πρώτα ναρκώνεται, ξυλοκοπείται άγρια κ.λπ.
Οι αρετές που δίνει στο ρόλο του ο προερχόμενος από το μιούζικαλ Ντικ Πάουελ, η γλαφυρή σκιαγράφηση από τους υπόλοιπους ηθοποιούς της πινακοθήκης των περιφεριακών χαρακτήρων και η ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Έντουαρντ Ντμίτρικ κάνουν αυτό το φιλμ νουάρ την καλύτερη ίσως μεταφορά τσαντλερικού βιβλίου στον κινηματογράφο.
ALPHA 23.45
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 90′
Αμερικανική ταινία του Μπρεντ Χαφ, με τους Μπράιαν Ντένεχι, Τζούλιαν Σαντς, Ρεμπέκα Πίτζον.
Και μετά το αυθεντικό νουάρ της ΕΤ3, ένα νεο-νουάρ με φόντο το Παλμ Σπρινγκς που περιστρέφεται γύρω από μια ιστορία απιστίας κάτω από την οποία εκτυλίσσεται μια άλλη ιστορία απάτης.
Προβλέψιμες οι ανατροπές, κούκλα το Παλμ Σπρινγκς.
STAR 23.45
Φαντασίας, 2006 (Έγχρ.), 110′
Αμερικανική ταινία του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, με τους Πολ Τζιαμάτι, Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Μπομπ Μπάλαμπαν.
Επιστάτης σε συγκρότημα διαμερισμάτων πείθεται ότι η μυστηριώδης γυναίκα που κολυμπά στην πισίνα είναι μια νύμφη από έναν άλλο κόσμο, και για να την προστατέψει από ένα τέρας ζητάει τη βοήθεια κάποιων ενοίκων.
Ο Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, ο εμπνευσμένος σκηνοθέτης της «Έκτης αίσθησης» και του «Άφθαρτου», αλλά και του σχεδόν απογοητευτικού «Οιωνός», θέλησε να κάνει ένα παραμύθι, με νεράιδες, μυθικά τέρατα και χρησμούς, τοποθετημένο σε ένα σύγχρονο, αστικό περιβάλλον, όπως ένα συγκρότημα διαμερισμάτων στη Φιλαδέλφεια που κατοικείται (συμβολικά) από διάφορες φυλές της Γης. Δεν είναι όμως και τόσο εύκολο να δημιουργήσεις ατμόσφαιρα εξωπραγματικού σ’ έναν καθημερινό περιβάλλοντα χώρο, γιατί μπορεί εύκολα να πέσεις στην παγίδα της αφέλειας, κάτι που ούτε ο Σιάμαλαν αποφεύγει. Πιστεύει τόσο απόλυτα στη δύναμη της ιστορίας του, που νομίζει ότι ο καθένας θα μοιραστεί τον ενθουσιασμό του. Τα καταφέρνει μόνο στις σκηνές σασπένς και επικείμενου τρόμου, λείπει όμως από την ταινία η μαγεία που θα την καθιστούσε ένα αληθινό παραμύθι. Αλλά και η σχέση ανάμεσα στον Κλίβελαντ και τη νύμφη δεν έχει εκείνο το μυστήριο ή έστω τη μίνιμουμ ερωτική μαγεία, που υπήρχε για παράδειγμα στην «Πεντάμορφη και το Τέρας» του Κοκτό. Σαν να μαντεύει μάλιστα τις καταιγιστικά αρνητικές κριτικές, εκδικείται μέσα στην ταινία έναν υπερόπτη κριτικό κινηματογράφου.
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 143′
THE LOST CITY. Αμερικανική ταινία του Άντι Γκαρσία, με τον ίδιο και τους Ινές Σαστρ, Μπιλ Μάρεϊ, Ντάστιν Χόφμαν.
Στην Αβάνα του 1958, ο ιδιοκτήτης ενός διάσημου νυχτερινού κλαμπ βλέπει τους οικογενειακούς δεσμούς να διαλύονται, καθώς τα δύο αδέρφια του συμμετέχουν στην επανάσταση, η επικράτηση της οποίας σημαίνει το τέλος της δικής του καλλιτεχνικής και επαγγελματικής ελευθερίας.
Ο Άντι Γκαρσία, γόνος Κουβανών εξόριστων και ηγετική μορφή στο Χόλιγουντ της αντι-καστρικής προπαγάνδας, βγάζει ουσιαστικά τη χολή του ενάντια στον Κάστρο. Ως σκηνοθέτης πάντως έχει πολλά να μάθει: θέλοντας να δώσει μια κουβανέζικη εκδοχή του «Cotton Club» συχνά ξεπέφτει στο μουσικοχορευτικό φολκλόρ, το μελό ιντερμέτζο παρατραβά χωρίς να συγκινεί ανάλογα, η διάρκεια είναι αδικαιολόγητα μεγάλη και οι μόνες ξεχωριστές στιγμές είναι οι πικρόχολες ατάκες του Μπιλ Μάρεϊ.
MEGA 01.15
Τρόμου, 2002 ( Έγχρ.), 90′
TEENAGE CAVEMAN. Αμερικανική τηλεταινία του Λάρι Κλαρκ, με τους Άντριου Κίγκαν, Τάρα Σάμπκοφ, Ρίτσαρντ Χίλμαν.
Σε ένα μετα-αποκαλυπτικό μέλλον, μια ομάδα εφήβων μυούνται στο σεξ και τα ναρκωτικά από ένα ζευγάρι που ζει σε σπηλιές.
Τι να θέλει να πει ο προβοκάτορας Λάρι Κλαρκ ξαναγυρνώντας μια ταινία του Ρότζερ Κόρμαν; Μπα, τίποτα. Μάλλον να ικανοποιήσει τη δική του και τη δική μας ηδονοβλεπτική διάθεση ξεγυμνώνοντας τους νεαρούς πρωταγωνιστές του.
STAR 02.00
Φαντασίας, 2009 (Έγχρ.), 103′
Αμερικανική ταινία του Κρις Φίσερ, με τους Μπραϊάνα Έβιγκαν, Ντέιβι Τσέιζ, Τζάκσον Ράθμποουν.
Το «Donnie Darko» βρίσκεται στην κορυφή της λίστας κάθε εναλλακτικού σινεφίλ που σέβεται τον εαυτό του, αλλά αυτό το σίκουελ όπου η αδερφή του Ντόνι κάνει ένα παράξενο road trip στην καλιφορνέζικη έρημο με την κολλητή της, δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια αντιγραφή του στιλ της πρωτότυπης ταινίας.
Κι όχι μόνο γιατί δεν έχει εμπλακεί κανείς από τους αρχικούς συντελεστές πλην της πρωταγωνίστριας Ντέιβι Τσέιζ, αλλά γιατί όλα τα παράδοξα στοιχεία που έδεναν μεταξύ τους στην πρωτότυπη ταινία, εδώ μοιάζουν σαν μια απόπειρα να γυριστεί κάτι σαν Ντέιβιντ Λιντς ή «Αυτόχειρες Παρθένοι». Ή, απλώς, να βγουν λεφτά επενδύοντας στην cult φήμη του πρωτότυπου.
STAR 04.00
Περιπέτεια, 2000 ( Έγχρ.), 92′
Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Φρίντμαν, με τους Τζακ Σκάλια, Τζάνετ Γκαν, Σκοτ Τέρα.
Μια σεισμολόγος ανακαλύπτει ότι η εστία μιας σειράς σεισμικών δονήσεων βρίσκεται σε μια περιοχή όπου πραγματοποιούνται δοκιμές πυρηνικών όπλων.
Αγαπημένο θέμα των ταινιών β΄ διαλογής οι σεισμοί, αλλά δεν μας ταρακουνάνε με τίποτα.
novacinema1-HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 100′
Ελληνική ταινία του Νίκου Περάκη, με τους Ορφέα Αυγουστίδη, Γιώργο Σεϊταρίδη, Στέλιο Ξανθουδάκη.
Λίγα χρόνια μετά το επεισόδιο στη βραχονησίδα Πίττα, οι πρωταγωνιστές της ξανασυναντιούνται για να βοηθήσουν τον Σταυρακομαθιακάκη να βρει τη 12χρονη Νούρι, η οποία κρατείται και πρόκειται να απελαθεί.
Αυτή η «Λούφα…» δεν έχει καμία στρατιωτική σχέση με τις υπόλοιπες. Δανείζεται απλώς τους ήρωες των «Σειρήνων στο Αιγαίο», τους ξαμολά στη σημερινή Αθήνα και μια καινούργια πολιτικοκοινωνική σάτιρα του σοβαρότερα αστείου Έλληνα σκηνοθέτη ξεκινά. Αν και η πολυπρόσωπη πλοκή δεν βοηθά την εσωτερική ισορροπία της ταινίας, η οποία σεναριακά τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτήν που χρειάζεται η κάμερα για να εστιάσει σε πρόσωπα και πράγματα, μια πόλη και μια ολόκληρη χώρα εν αταξία περιγράφονται γλαφυρά και με αβάσταχτη ελαφρότητα. Πολλά τα δηλητηριώδη βέλη της, που δεν βρίσκουν πάντα στόχο, με τις απλές, ανθρώπινες στιγμές ανάμεσα στους ήρωες να αποδεικνύονται λειτουργικότερες από εκείνες των κοινωνικών μηνυμάτων (ο Τζιμπιτζίδης και το υπουργικό συμβούλιο). Τελικά το πολύχρωμο πάτσγουορκ αποσπασματικών σκηνών, πολυάριθμων πρωταγωνιστών, διασκεδαστικών ξεσπασμάτων και σοβαρής σάτιρας καταφέρνει να λειτουργήσει, κυρίως χάρη στην παρουσία του Αυγουστίδη/Σταυρακομαθιακάκη, ο οποίος, σαν κινούμενος μαγνήτης, συγκολλά όλο το ετερόκλητο υλικό και μας χαρίζει μια απολαυστική –όσο χρειάζεται αστεία και όσο επιτρέπεται συγκινητική– κινηματογραφική ερμηνεία.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr
Κυριακή, 2 Σεπτεμβρίου
- Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ 3½ αστεράκια 00.10 ΒΟΥΛΗ
- BATMAN BEGINS 3 αστεράκια 21.00 STAR
- ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ: ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ 2½ αστεράκια 22.00 novacinema1-HD
- ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ 3 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 13.45
Κωμωδία, 2001 (Έγχρ.), 97′
SEE SPOT RUN. Αμερικανική ταινία του Τζον Γουάιτσελ, με τους Ντέιβιντ Αρκέτ, Μάικλ Κλαρκ Ντάνκαν, Λέσλι Μπιμπ.
Ένας σκύλος καταδιώκεται από μαφιόζους επειδή είναι μάρτυρας ενός εγκλήματος και βρίσκει καταφύγιο στο βαν ενός ταχυδρόμου.
Όταν εμφανίζεται έξυπνος σκύλος σε ταινία, να ’σαι σίγουρος ότι θα είναι ανόητο το σενάριο. Και είναι απίστευτα ανόητο.
MEGA 14.50
Κομεντί, 2004 (Έγχρ.), 94′
RAISING WAYLON. Αμερικανο-νεοζηλανδική τηλεταινία του Σαμ Πίλσμπουρι, με τους Πόπι Μοντγκόμερι, Τόμας Γκίμπσον, Τζέρεμι Μπέργκμαν.
Ένας άντρας και μια γυναίκα με ιστορικό ενός αποτυχημένου ραντεβού αναγκάζονται να αναλάβουν την κηδεμονία του βαφτισιμιού τους όταν οι γονείς του σκοτώνονται.
Ποια άλλη πρόφαση θα σκαρφιστούν οι σεναριογράφοι κομεντί για να ενώσουν ζευγάρια εις γάμου κοινωνίαν;
ΒΟΥΛΗ 00.10
Δραματική, 1952 (Α/Μ), 110′
LA VERITE SUR BEBE DONGE. Γαλλική ταινία του Αρνί Ντεκουάν, με τους Ντανιέλ Νταριέ, Ζαν Γκαμπέν, Ζακ Καστελό.
Ένας βιομήχανος νοσηλεύεται δηλητηριασμένος από τη σύζυγό του και κάνει μια αναδρομή στα δέκα χρόνια του γάμου του.
Στην καλύτερη ίσως ταινία του (με την Νταριέ στον αγαπημένο της ρόλο, σύμφωνα με την ίδια), ο Ντεκουάν, μεταφέροντας ένα μυθιστόρημα του Ζορζ Σιμενόν, προκαλεί ασφυξία με τον κυνισμό και την απαισιοδοξία του.
STAR 21.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 141′
Αμερικανική ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, με τους Κρίστιαν Μπέιλ, Μάικλ Κέιν, Λίαμ Νίσον.
Ο μύθος του Ανθρώπου-Νυχτερίδα μηδενίζεται και ξεκινά ξανά σεναριακά με την επιστροφή του Μπρους Γουέιν στην Γκόθαμ Σίτι ύστερα από τη δολοφονία των γονιών του και σκηνοθετικά με την ανάληψη καθηκόντων από τον Κρίστοφερ Νόλαν («Inception»).
Παρόλο που μας τα χάλασε στην πρόσφατη «Επιστροφή», το πρώτο μέρος του reboot του Νόλαν όχι μόνο δεν στερείται δράση, σασπένς και θέαμα, αλλά αποφεύγει άψογα τον κίνδυνο απομυθοποίησης του υπερήρωα μέσα από την οπτικοποίηση της δημιουργίας του, συμπαρασύροντας ακόμη κι ένα πιο ώριμο κοινό στο ταξίδι της δράσης του. Αν για τον Τιμ Μπάρτον η εμφάνιση του Ανθρώπου-Νυχτερίδα ήταν θέμα λεπτών στην έναρξη της ταινίας του 1989, αυτό που έχει σημασία για τον Κρίστοφερ Νόλαν είναι να αποτιμήσει πρώτα όλο το ψυχολογικό υπόβαθρο της ενοχής του ήρωά του για το θάνατο των γονιών του. Έτσι, στο πρώτο μέρος έχουμε την εκπαίδευση του ενήλικα πια Μπρους Γουέιν στις πολεμικές τέχνες και στον τρόπο να δαμάζει τους φόβους και το θυμό του, πώς να γίνεται αόρατος και πώς να χρησιμοποιεί τη θεατρικότητα ως μέσο εξαπάτησης. Με την επιστροφή του στην Γκόθαμ Σίτι αρχίζει να αποκαλύπτεται στον ίδιο (και στο θεατή) η ζοφερή σύμπραξη ενός διεστραμμένου ψυχιάτρου (Σίλιαν Μέρφι) κι ενός αλαζόνα κομπιναδόρου (Τομ Γουίλκινσον) με το διευθύνοντα σύμβουλο (Ρούντγκερ Χάουερ) της φιλανθρωπικής εταιρείας του πατέρα του Γουέιν. Όσο η σφιχτοδεμένη αφήγηση ξεδιπλώνει τις παραμέτρους της επικείμενης καταστροφής της πόλης, ταυτόχρονα ο Μπρους, με υποστηρικτές τον πιστό του μπάτλερ (Μάικλ Κέιν), τον υπεύθυνο του τμήματος Εφαρμοσμένων Επιστημών της εταιρείας (Μόργκαν Φρίμαν) και πιστό συνεργάτη του πατέρα του αλλά και το μοναδικό έντιμο αστυνομικό της πόλης (Γκάρι Όλντμαν), αρχίζει να δρα πίσω από τη μάσκα που όλοι ξέρουμε. Το εξαιρετικό καστ με την εκπληκτική χημεία μεταξύ τους (η βρετανικότητα του Κέιν και η ψυχραιμία του Φρίμαν χαρίζουν τις καλύτερες στιγμές), η πολυεπίπεδη διάσταση του κεντρικού ήρωα (ενοχικός θνητός, πλούσιος τεντιμπόι, ακριβοδίκαιος υπερήρωας) και οι καλοζυγισμένες σκηνές δράσης συμβάλλουν στην ώριμη blockbuster απόλαυση.
ΑΝΤ1 21.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 95′
WITHOUT A PADDLE. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Μπριλ, με τους Σεθ Γκριν, Μάθιου Λίλαρντ, Νταξ Σέπαρντ.
Τρεις παιδικοί φίλοι ξανασυναντιούνται με αφορμή το θάνατο του τέταρτου φίλου τους και ξεκινούν ένα ταξίδι στην άγρια φύση για να ανακαλύψουν ένα θησαυρό.
Πουθενά δεν αναφέρεται ότι είναι ριμέικ του «Τι Έκανες, Μπαμπά, στην Άγρια Δύση», αλλά θα συγχωρούσαμε την αντιγραφή αν δεν ήταν τόσο κλισέ οι γκαφατζίδικες περιπέτειες αυτών των βουτυρόπαιδων της πόλης.
MEGA 21.00
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 150′
BAD BOYS II. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μπέι, με τους Γουίλ Σμιθ, Μάρτιν Λόρενς, Γκάμπριελ Γιούνιον.
Δύο αστυνομικοί αναλαμβάνουν να εξολοθρεύσουν μια σπείρα διακίνησης ναρκωτικών, ενώ μέσα στο χαμό ο ένας αστυνομικός ερωτεύεται την αδερφή του άλλου.
Εξαντλητικό σίκουελ από τον όπως πάντα φασαριόζο Μάικλ Μπέι, όπου το δίδυμο Σμιθ-Λόρενς καταφέρνει να πλασάρει τους ρόλους με άψογο επαγγελματισμό, συγχρονισμό στους διαλόγους και κοφτερό χιούμορ. Ουσιαστικά όμως η συνδρομή τους λειτουργεί ως σφήνα ανάμεσα σε καταδιώξεις και εκρήξεις.
ΕΤ3 23.00
Αστυνομική, 1944 (Α/Μ), 95′
MURDER, MY SWEET. Αμερικανική ταινία του Έντουαρντ Ντμίτρικ, με τους Ντικ Πάουελ, Κλερ Τρέβορ, Αν Σίρλεϊ.
Τα πάνδεινα περνάει ο Ντικ Πάουελ υποδυόμενος τον επιθεωρητή Ντέιβιντ Μάρλοου στην κινηματογραφική μεταφορά του «Αντίο, γλυκιά μου», του βιβλίου που ξεχώριζε από το έργο του ο Ρέιμοντ Τσάντλερ. Ο Μάρλοου αναλαμβάνει, λοιπόν, δύο υποθέσεις όπου τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται, αλλά εκείνος καταφέρνει να βρει την άκρη αφού πρώτα ναρκώνεται, ξυλοκοπείται άγρια κ.λπ.
Οι αρετές που δίνει στο ρόλο του ο προερχόμενος από το μιούζικαλ Ντικ Πάουελ, η γλαφυρή σκιαγράφηση από τους υπόλοιπους ηθοποιούς της πινακοθήκης των περιφεριακών χαρακτήρων και η ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Έντουαρντ Ντμίτρικ κάνουν αυτό το φιλμ νουάρ την καλύτερη ίσως μεταφορά τσαντλερικού βιβλίου στον κινηματογράφο.
ALPHA 23.45
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 90′
Αμερικανική ταινία του Μπρεντ Χαφ, με τους Μπράιαν Ντένεχι, Τζούλιαν Σαντς, Ρεμπέκα Πίτζον.
Και μετά το αυθεντικό νουάρ της ΕΤ3, ένα νεο-νουάρ με φόντο το Παλμ Σπρινγκς που περιστρέφεται γύρω από μια ιστορία απιστίας κάτω από την οποία εκτυλίσσεται μια άλλη ιστορία απάτης.
Προβλέψιμες οι ανατροπές, κούκλα το Παλμ Σπρινγκς.
STAR 23.45
Φαντασίας, 2006 (Έγχρ.), 110′
Αμερικανική ταινία του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, με τους Πολ Τζιαμάτι, Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Μπομπ Μπάλαμπαν.
Επιστάτης σε συγκρότημα διαμερισμάτων πείθεται ότι η μυστηριώδης γυναίκα που κολυμπά στην πισίνα είναι μια νύμφη από έναν άλλο κόσμο, και για να την προστατέψει από ένα τέρας ζητάει τη βοήθεια κάποιων ενοίκων.
Ο Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, ο εμπνευσμένος σκηνοθέτης της «Έκτης αίσθησης» και του «Άφθαρτου», αλλά και του σχεδόν απογοητευτικού «Οιωνός», θέλησε να κάνει ένα παραμύθι, με νεράιδες, μυθικά τέρατα και χρησμούς, τοποθετημένο σε ένα σύγχρονο, αστικό περιβάλλον, όπως ένα συγκρότημα διαμερισμάτων στη Φιλαδέλφεια που κατοικείται (συμβολικά) από διάφορες φυλές της Γης. Δεν είναι όμως και τόσο εύκολο να δημιουργήσεις ατμόσφαιρα εξωπραγματικού σ’ έναν καθημερινό περιβάλλοντα χώρο, γιατί μπορεί εύκολα να πέσεις στην παγίδα της αφέλειας, κάτι που ούτε ο Σιάμαλαν αποφεύγει. Πιστεύει τόσο απόλυτα στη δύναμη της ιστορίας του, που νομίζει ότι ο καθένας θα μοιραστεί τον ενθουσιασμό του. Τα καταφέρνει μόνο στις σκηνές σασπένς και επικείμενου τρόμου, λείπει όμως από την ταινία η μαγεία που θα την καθιστούσε ένα αληθινό παραμύθι. Αλλά και η σχέση ανάμεσα στον Κλίβελαντ και τη νύμφη δεν έχει εκείνο το μυστήριο ή έστω τη μίνιμουμ ερωτική μαγεία, που υπήρχε για παράδειγμα στην «Πεντάμορφη και το Τέρας» του Κοκτό. Σαν να μαντεύει μάλιστα τις καταιγιστικά αρνητικές κριτικές, εκδικείται μέσα στην ταινία έναν υπερόπτη κριτικό κινηματογράφου.
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 143′
THE LOST CITY. Αμερικανική ταινία του Άντι Γκαρσία, με τον ίδιο και τους Ινές Σαστρ, Μπιλ Μάρεϊ, Ντάστιν Χόφμαν.
Στην Αβάνα του 1958, ο ιδιοκτήτης ενός διάσημου νυχτερινού κλαμπ βλέπει τους οικογενειακούς δεσμούς να διαλύονται, καθώς τα δύο αδέρφια του συμμετέχουν στην επανάσταση, η επικράτηση της οποίας σημαίνει το τέλος της δικής του καλλιτεχνικής και επαγγελματικής ελευθερίας.
Ο Άντι Γκαρσία, γόνος Κουβανών εξόριστων και ηγετική μορφή στο Χόλιγουντ της αντι-καστρικής προπαγάνδας, βγάζει ουσιαστικά τη χολή του ενάντια στον Κάστρο. Ως σκηνοθέτης πάντως έχει πολλά να μάθει: θέλοντας να δώσει μια κουβανέζικη εκδοχή του «Cotton Club» συχνά ξεπέφτει στο μουσικοχορευτικό φολκλόρ, το μελό ιντερμέτζο παρατραβά χωρίς να συγκινεί ανάλογα, η διάρκεια είναι αδικαιολόγητα μεγάλη και οι μόνες ξεχωριστές στιγμές είναι οι πικρόχολες ατάκες του Μπιλ Μάρεϊ.
MEGA 01.15
Τρόμου, 2002 ( Έγχρ.), 90′
TEENAGE CAVEMAN. Αμερικανική τηλεταινία του Λάρι Κλαρκ, με τους Άντριου Κίγκαν, Τάρα Σάμπκοφ, Ρίτσαρντ Χίλμαν.
Σε ένα μετα-αποκαλυπτικό μέλλον, μια ομάδα εφήβων μυούνται στο σεξ και τα ναρκωτικά από ένα ζευγάρι που ζει σε σπηλιές.
Τι να θέλει να πει ο προβοκάτορας Λάρι Κλαρκ ξαναγυρνώντας μια ταινία του Ρότζερ Κόρμαν; Μπα, τίποτα. Μάλλον να ικανοποιήσει τη δική του και τη δική μας ηδονοβλεπτική διάθεση ξεγυμνώνοντας τους νεαρούς πρωταγωνιστές του.
STAR 02.00
Φαντασίας, 2009 (Έγχρ.), 103′
Αμερικανική ταινία του Κρις Φίσερ, με τους Μπραϊάνα Έβιγκαν, Ντέιβι Τσέιζ, Τζάκσον Ράθμποουν.
Το «Donnie Darko» βρίσκεται στην κορυφή της λίστας κάθε εναλλακτικού σινεφίλ που σέβεται τον εαυτό του, αλλά αυτό το σίκουελ όπου η αδερφή του Ντόνι κάνει ένα παράξενο road trip στην καλιφορνέζικη έρημο με την κολλητή της, δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια αντιγραφή του στιλ της πρωτότυπης ταινίας.
Κι όχι μόνο γιατί δεν έχει εμπλακεί κανείς από τους αρχικούς συντελεστές πλην της πρωταγωνίστριας Ντέιβι Τσέιζ, αλλά γιατί όλα τα παράδοξα στοιχεία που έδεναν μεταξύ τους στην πρωτότυπη ταινία, εδώ μοιάζουν σαν μια απόπειρα να γυριστεί κάτι σαν Ντέιβιντ Λιντς ή «Αυτόχειρες Παρθένοι». Ή, απλώς, να βγουν λεφτά επενδύοντας στην cult φήμη του πρωτότυπου.
STAR 04.00
Περιπέτεια, 2000 ( Έγχρ.), 92′
Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Φρίντμαν, με τους Τζακ Σκάλια, Τζάνετ Γκαν, Σκοτ Τέρα.
Μια σεισμολόγος ανακαλύπτει ότι η εστία μιας σειράς σεισμικών δονήσεων βρίσκεται σε μια περιοχή όπου πραγματοποιούνται δοκιμές πυρηνικών όπλων.
Αγαπημένο θέμα των ταινιών β΄ διαλογής οι σεισμοί, αλλά δεν μας ταρακουνάνε με τίποτα.
novacinema1-HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 100′
Ελληνική ταινία του Νίκου Περάκη, με τους Ορφέα Αυγουστίδη, Γιώργο Σεϊταρίδη, Στέλιο Ξανθουδάκη.
Λίγα χρόνια μετά το επεισόδιο στη βραχονησίδα Πίττα, οι πρωταγωνιστές της ξανασυναντιούνται για να βοηθήσουν τον Σταυρακομαθιακάκη να βρει τη 12χρονη Νούρι, η οποία κρατείται και πρόκειται να απελαθεί.
Αυτή η «Λούφα…» δεν έχει καμία στρατιωτική σχέση με τις υπόλοιπες. Δανείζεται απλώς τους ήρωες των «Σειρήνων στο Αιγαίο», τους ξαμολά στη σημερινή Αθήνα και μια καινούργια πολιτικοκοινωνική σάτιρα του σοβαρότερα αστείου Έλληνα σκηνοθέτη ξεκινά. Αν και η πολυπρόσωπη πλοκή δεν βοηθά την εσωτερική ισορροπία της ταινίας, η οποία σεναριακά τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτήν που χρειάζεται η κάμερα για να εστιάσει σε πρόσωπα και πράγματα, μια πόλη και μια ολόκληρη χώρα εν αταξία περιγράφονται γλαφυρά και με αβάσταχτη ελαφρότητα. Πολλά τα δηλητηριώδη βέλη της, που δεν βρίσκουν πάντα στόχο, με τις απλές, ανθρώπινες στιγμές ανάμεσα στους ήρωες να αποδεικνύονται λειτουργικότερες από εκείνες των κοινωνικών μηνυμάτων (ο Τζιμπιτζίδης και το υπουργικό συμβούλιο). Τελικά το πολύχρωμο πάτσγουορκ αποσπασματικών σκηνών, πολυάριθμων πρωταγωνιστών, διασκεδαστικών ξεσπασμάτων και σοβαρής σάτιρας καταφέρνει να λειτουργήσει, κυρίως χάρη στην παρουσία του Αυγουστίδη/Σταυρακομαθιακάκη, ο οποίος, σαν κινούμενος μαγνήτης, συγκολλά όλο το ετερόκλητο υλικό και μας χαρίζει μια απολαυστική –όσο χρειάζεται αστεία και όσο επιτρέπεται συγκινητική– κινηματογραφική ερμηνεία.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr