Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου
- ΔΕΣΜΟΙ ΑΓΑΠΗΣ 3 αστεράκια 22.00 ET1
- ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΙ 5 αστεράκια 00.20 novacinema2
- FARGO 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ET1 22.00
Σινεφίλ, 2006 (Έγχρ.), 113′
GAJOKEUI TANSAENG. Νοτιοκορεατική ταινία του Κιμ Τάε-Γιονγκ, με τους Μπονγκ Τάε-Γκιου, Έομ Τάε-Γουνγκ, Κιμ Ίε-Οκ.
Η ιδιοκτήτρια ενός σνακ μπαρ δέχεται, ύστερα από χρόνια, την επίσκεψη του απερίσκεπτου μικρού αδελφού της. Μια νεαρή κοπέλα, η οποία έχει προβλήματα με τη μητέρα της, προσπαθεί να βρει δουλειά στο εξωτερικό. Ένα νεαρό ζευγάρι συζητάει χαρούμενο στο τρένο.
Η παράλληλη αφήγηση της αρχής δίνει γρήγορα τη θέση της σε δύο ιστορίες που εξελίσσονται η μία μετά την άλλη, σ’ αυτό το ανάλαφρο δράμα που πλέκει προβληματικές οικογένειες, μετέωρα συναισθήματα και μερικά αποφασιστικά διλήμματα ζωής. Δεν το επιχειρεί με στόμφο ή βαρύγδουπο τρόπο, διατηρεί μάλιστα ένα χαμηλότονο χιουμοριστικό άγγιγμα που πλουτίζει με χάρη τους χαρακτήρες και με διεισδυτικότητα τα κοινωνικά σχόλια. Η τρίτη ιστορία έρχεται στο τέλος για να ενώσει με απρόοπτο τρόπο τα νήματα και να ολοκληρώσει ένα κορεάτικο οικογενειακό πορτρέτο, συγκρατημένα φιλόδοξο, παιχνιδιάρικο όσο και συναισθηματικό. Χρυσός Αλέξανδρος και βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
STAR 22.00
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 100′
INVASION. Αμερικανική ταινία του Όλιβερ Χιρσμπίγκελ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ντάνιελ Κρεγκ, Τζέρεμι Νόρθαμ.
Το 1956, ένα χρόνο μετά τη δημοσίευση του μυθιστορήματος του Τζακ Φίνεϊ για έναν εξωγήινο ιό που εξαπλώνεται με αστραπιαία ταχύτητα, η κινηματογραφική του μεταφορά από τον Ντον Σίγκελ υπό τον τίτλο «Invasion of the Body Snatchers» έγραφε ήδη ιστορία. Το 1978 ο Φιλίπ Κάουφμαν σκηνοθέτησε ένα σκοτεινότερο, αλλά εξίσου υποβλητικό ριμέικ (το σκάνδαλο Γουοτεργκέιτ ως αλληγορικό φόντο), ενώ το 1993 ο Έιμπελ Φεράρα έδωσε τη δική του, κλειστοφοβική κι έντονα αντιμιλιταριστική εκδοχή.
Αναζητώντας μια πιο μοντέρνα διάσταση στην πάντοτε επίκαιρη ιδέα του Φίνεϊ –όλοι γύρω σου μετατρέπονται σε κάτι μη ανθρώπινο, αλλά αποδεκτό από τους ίδιους–, ο παραγωγός Τζόελ Σίλβερ προσέλαβε το σκηνοθέτη τού «Οι Ζωές των Άλλων» και… χτύπαγε το κεφάλι του στον τοίχο. Το τελικό αποτέλεσμα κρίθηκε άκρως αντιθεαματικό και αντιεμπορικό, οι αδελφοί Γουατσόφσκι («Matrix») και ο Τζέιμς ΜακΤιγκ («V for Vendetta») επιστρατεύτηκαν για επιδιορθώσεις της τελευταίας στιγμής και ως τελικό αποτέλεσμα προέκυψε ένας κινηματογραφικός Φρανκενστάιν. Είναι χαρακτηριστική η απίστευτη προχειρότητα του απλοϊκού φινάλε, το οποίο συμπαρασύρει και τη (μέσα από τις τηλεοπτικές ειδήσεις) ενδιαφέρουσα υποψία πολιτικής αναφοράς.
STAR 02.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 97′
DIRECT ACTION. Αμερικανο-καναδική ταινία του Σίντνεϊ Φιούρι, με τους Ντολφ Λούντγκρεν, Πόλι Σάνον, Ντόναλντ Μπούρντα.
Ο Φρανκ Γκάνον, βετεράνος αστυνομικός σε ειδική ομάδα που ασχολείται με την πάταξη του εγκλήματος με ανορθόδοξα μέσα, δέχεται να καταθέσει ότι στο τμήμα του υπάρχει διαφθορά, ξεσηκώνοντας έτσι την οργή των συναδέλφων του.
Στα 50, ο Ντολφ Λούντγκρεν εξακολουθεί να υπηρετεί το είδος της b movie, μπλέκοντας με απαράμιλλη ενεργητικότητα και σφρίγος σε καταδιώξεις και πιστολίδια. Δεν υπάρχει, όμως, τίποτα που να μην έχουμε ξαναδεί.
novacinema2 00.20
Θρίλερ, 1968 (Έγχρ.), 136′
Αμερικανική ταινία του Ρομάν Πολάνσκι, με του Μία Φάροου, Τζον Κασαβέτη, Ρουθ Γκόρντον.
Η σύζυγος ενός ηθοποιού υποψιάζεται ότι ο άντρας της και οι γείτονες από το διπλανό διαμέρισμα έχουν μυηθεί στο σατανισμό.
Με υποδειγματική αφηγηματική οικονομία, ο Πολάνσκι υποβάλλει εξαρχής ένα αδιόρατο αίσθημα απειλής, εστιάζοντας σε κρίσιμες, σχεδόν απαρατήρητες, αλλά υποσυνείδητα καθοριστικές λεπτομέρειες. Υιοθετεί την υποκειμενική οπτική τής εν συγχύσει Ρόζμαρι, παραλλάσσει διακριτικά τα χρώματα του ντεκόρ, δημιουργεί μια κλειστοφοβική αίσθηση «εγκλωβίζοντας» τους ήρωες σε ένα συχνά τεμαχισμένο από κάθετους άξονες κάδρο και κρατά μόνιμα τον τρόμο αόρατο, εκτός του οπτικού μας πεδίου. Πρόκειται για ένα σκηνοθετικό άθλο που εκσυγχρονίζει την κομψή παράδοση του Ζακ Τουρνέρ («Περπάτησα με ένα Ζόμπι») και του φανταστικού σινεμά της αμφιβολίας, παίζοντας διαρκώς με το αν όλα όσα βλέπουμε είναι πραγματικά ή αποκύημα της φαντασίας μιας ψυχικά διαταραγμένης ηρωίδας. Με ένα φινάλε που παγώνει το αίμα, η ταινία εγκαινιάζει ένα καινούργιο κεφάλαιο για τον αμερικανικό κινηματογράφο, παραμένοντας μέχρι και σήμερα αξεπέραστο ορόσημό του.
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 98′
Αμερικανική ταινία του Τζόελ Κοέν, με τους Στιβ Μπουσέμι, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Γουίλιαμ Μέισι.
Ο Τζέρι Λάντεγκαρντ, πωλητής αυτοκινήτων με πολλά χρέη, προσλαμβάνει δυο κακοποιούς της πλάκας, για να απάγουν την ίδια τη γυναίκα του και να μοιραστεί μαζί τους τη λεία από τα λύτρα που θα δώσει ο πλούσιος πεθερός του. Η εκπλήρωση ωστόσο του σχεδίου συνοδεύεται από απίστευτες κακοτυχίες, που οφείλονται στην ηλιθιότητα και αδεξιότητα των δύο κακοποιών. Σύντομα στα ίχνη τους θα βρεθεί η αρχηγός του τοπικού αστυνομικού σώματος, η οποία βρίσκεται στον έβδομο μήνα της εγκυμοσύνης.
Χωρίς να λείπει το χαρακτηριστικό μαύρο χιούμορ των Κοέν, που συχνά αγγίζει το μακάβριο, ούτε επίσης η αγάπη τους για σοκαριστικές σκηνές βίας και ωμού ρεαλισμού, αυτό που κυριαρχεί είναι μια αίσθηση ανθρωπιάς, που απορρέει από την καταλυτική παρουσία της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, η οποία δε θα επιτρέψει ούτε μια στιγμή τον ξενόφερτο κόσμο βίας των δυο εγκληματιών να επηρεάσει στο ελάχιστο τον δικό της τρόπο ζωής. Για εκείνη, λοιπόν, περισσότερη σημασία έχει ένα πρωϊνό γεύμα με τον άνδρα της ή μια συζήτηση με έναν παλιό συμμαθητή της, παρά η εξιχνίαση της υπόθεσης. Την οποία, ωστόσο, θα φέρει σε πέρας ως γνήσιο λαγωνικό του Σέρλοκ Χολμς. Στο μεταξύ οι Κοέν θα μας έχουν δώσει μια πανέμορφη σκιαγράφηση χαρακτήρων της επαρχιακής Αμερικής, μέσα από μια αφήγηση χαμηλών τόνων όπου ο ρεαλισμός συνυπάρχει με το γκροτέσκ και το αστυνομικό σασπένς με την πιο βαθιά ειρωνεία.
athinorama.gr
Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου
- ΔΕΣΜΟΙ ΑΓΑΠΗΣ 3 αστεράκια 22.00 ET1
- ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΙ 5 αστεράκια 00.20 novacinema2
- FARGO 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ET1 22.00
Σινεφίλ, 2006 (Έγχρ.), 113′
GAJOKEUI TANSAENG. Νοτιοκορεατική ταινία του Κιμ Τάε-Γιονγκ, με τους Μπονγκ Τάε-Γκιου, Έομ Τάε-Γουνγκ, Κιμ Ίε-Οκ.
Η ιδιοκτήτρια ενός σνακ μπαρ δέχεται, ύστερα από χρόνια, την επίσκεψη του απερίσκεπτου μικρού αδελφού της. Μια νεαρή κοπέλα, η οποία έχει προβλήματα με τη μητέρα της, προσπαθεί να βρει δουλειά στο εξωτερικό. Ένα νεαρό ζευγάρι συζητάει χαρούμενο στο τρένο.
Η παράλληλη αφήγηση της αρχής δίνει γρήγορα τη θέση της σε δύο ιστορίες που εξελίσσονται η μία μετά την άλλη, σ’ αυτό το ανάλαφρο δράμα που πλέκει προβληματικές οικογένειες, μετέωρα συναισθήματα και μερικά αποφασιστικά διλήμματα ζωής. Δεν το επιχειρεί με στόμφο ή βαρύγδουπο τρόπο, διατηρεί μάλιστα ένα χαμηλότονο χιουμοριστικό άγγιγμα που πλουτίζει με χάρη τους χαρακτήρες και με διεισδυτικότητα τα κοινωνικά σχόλια. Η τρίτη ιστορία έρχεται στο τέλος για να ενώσει με απρόοπτο τρόπο τα νήματα και να ολοκληρώσει ένα κορεάτικο οικογενειακό πορτρέτο, συγκρατημένα φιλόδοξο, παιχνιδιάρικο όσο και συναισθηματικό. Χρυσός Αλέξανδρος και βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
STAR 22.00
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 100′
INVASION. Αμερικανική ταινία του Όλιβερ Χιρσμπίγκελ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ντάνιελ Κρεγκ, Τζέρεμι Νόρθαμ.
Το 1956, ένα χρόνο μετά τη δημοσίευση του μυθιστορήματος του Τζακ Φίνεϊ για έναν εξωγήινο ιό που εξαπλώνεται με αστραπιαία ταχύτητα, η κινηματογραφική του μεταφορά από τον Ντον Σίγκελ υπό τον τίτλο «Invasion of the Body Snatchers» έγραφε ήδη ιστορία. Το 1978 ο Φιλίπ Κάουφμαν σκηνοθέτησε ένα σκοτεινότερο, αλλά εξίσου υποβλητικό ριμέικ (το σκάνδαλο Γουοτεργκέιτ ως αλληγορικό φόντο), ενώ το 1993 ο Έιμπελ Φεράρα έδωσε τη δική του, κλειστοφοβική κι έντονα αντιμιλιταριστική εκδοχή.
Αναζητώντας μια πιο μοντέρνα διάσταση στην πάντοτε επίκαιρη ιδέα του Φίνεϊ –όλοι γύρω σου μετατρέπονται σε κάτι μη ανθρώπινο, αλλά αποδεκτό από τους ίδιους–, ο παραγωγός Τζόελ Σίλβερ προσέλαβε το σκηνοθέτη τού «Οι Ζωές των Άλλων» και… χτύπαγε το κεφάλι του στον τοίχο. Το τελικό αποτέλεσμα κρίθηκε άκρως αντιθεαματικό και αντιεμπορικό, οι αδελφοί Γουατσόφσκι («Matrix») και ο Τζέιμς ΜακΤιγκ («V for Vendetta») επιστρατεύτηκαν για επιδιορθώσεις της τελευταίας στιγμής και ως τελικό αποτέλεσμα προέκυψε ένας κινηματογραφικός Φρανκενστάιν. Είναι χαρακτηριστική η απίστευτη προχειρότητα του απλοϊκού φινάλε, το οποίο συμπαρασύρει και τη (μέσα από τις τηλεοπτικές ειδήσεις) ενδιαφέρουσα υποψία πολιτικής αναφοράς.
STAR 02.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 97′
DIRECT ACTION. Αμερικανο-καναδική ταινία του Σίντνεϊ Φιούρι, με τους Ντολφ Λούντγκρεν, Πόλι Σάνον, Ντόναλντ Μπούρντα.
Ο Φρανκ Γκάνον, βετεράνος αστυνομικός σε ειδική ομάδα που ασχολείται με την πάταξη του εγκλήματος με ανορθόδοξα μέσα, δέχεται να καταθέσει ότι στο τμήμα του υπάρχει διαφθορά, ξεσηκώνοντας έτσι την οργή των συναδέλφων του.
Στα 50, ο Ντολφ Λούντγκρεν εξακολουθεί να υπηρετεί το είδος της b movie, μπλέκοντας με απαράμιλλη ενεργητικότητα και σφρίγος σε καταδιώξεις και πιστολίδια. Δεν υπάρχει, όμως, τίποτα που να μην έχουμε ξαναδεί.
novacinema2 00.20
Θρίλερ, 1968 (Έγχρ.), 136′
Αμερικανική ταινία του Ρομάν Πολάνσκι, με του Μία Φάροου, Τζον Κασαβέτη, Ρουθ Γκόρντον.
Η σύζυγος ενός ηθοποιού υποψιάζεται ότι ο άντρας της και οι γείτονες από το διπλανό διαμέρισμα έχουν μυηθεί στο σατανισμό.
Με υποδειγματική αφηγηματική οικονομία, ο Πολάνσκι υποβάλλει εξαρχής ένα αδιόρατο αίσθημα απειλής, εστιάζοντας σε κρίσιμες, σχεδόν απαρατήρητες, αλλά υποσυνείδητα καθοριστικές λεπτομέρειες. Υιοθετεί την υποκειμενική οπτική τής εν συγχύσει Ρόζμαρι, παραλλάσσει διακριτικά τα χρώματα του ντεκόρ, δημιουργεί μια κλειστοφοβική αίσθηση «εγκλωβίζοντας» τους ήρωες σε ένα συχνά τεμαχισμένο από κάθετους άξονες κάδρο και κρατά μόνιμα τον τρόμο αόρατο, εκτός του οπτικού μας πεδίου. Πρόκειται για ένα σκηνοθετικό άθλο που εκσυγχρονίζει την κομψή παράδοση του Ζακ Τουρνέρ («Περπάτησα με ένα Ζόμπι») και του φανταστικού σινεμά της αμφιβολίας, παίζοντας διαρκώς με το αν όλα όσα βλέπουμε είναι πραγματικά ή αποκύημα της φαντασίας μιας ψυχικά διαταραγμένης ηρωίδας. Με ένα φινάλε που παγώνει το αίμα, η ταινία εγκαινιάζει ένα καινούργιο κεφάλαιο για τον αμερικανικό κινηματογράφο, παραμένοντας μέχρι και σήμερα αξεπέραστο ορόσημό του.
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 98′
Αμερικανική ταινία του Τζόελ Κοέν, με τους Στιβ Μπουσέμι, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Γουίλιαμ Μέισι.
Ο Τζέρι Λάντεγκαρντ, πωλητής αυτοκινήτων με πολλά χρέη, προσλαμβάνει δυο κακοποιούς της πλάκας, για να απάγουν την ίδια τη γυναίκα του και να μοιραστεί μαζί τους τη λεία από τα λύτρα που θα δώσει ο πλούσιος πεθερός του. Η εκπλήρωση ωστόσο του σχεδίου συνοδεύεται από απίστευτες κακοτυχίες, που οφείλονται στην ηλιθιότητα και αδεξιότητα των δύο κακοποιών. Σύντομα στα ίχνη τους θα βρεθεί η αρχηγός του τοπικού αστυνομικού σώματος, η οποία βρίσκεται στον έβδομο μήνα της εγκυμοσύνης.
Χωρίς να λείπει το χαρακτηριστικό μαύρο χιούμορ των Κοέν, που συχνά αγγίζει το μακάβριο, ούτε επίσης η αγάπη τους για σοκαριστικές σκηνές βίας και ωμού ρεαλισμού, αυτό που κυριαρχεί είναι μια αίσθηση ανθρωπιάς, που απορρέει από την καταλυτική παρουσία της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, η οποία δε θα επιτρέψει ούτε μια στιγμή τον ξενόφερτο κόσμο βίας των δυο εγκληματιών να επηρεάσει στο ελάχιστο τον δικό της τρόπο ζωής. Για εκείνη, λοιπόν, περισσότερη σημασία έχει ένα πρωϊνό γεύμα με τον άνδρα της ή μια συζήτηση με έναν παλιό συμμαθητή της, παρά η εξιχνίαση της υπόθεσης. Την οποία, ωστόσο, θα φέρει σε πέρας ως γνήσιο λαγωνικό του Σέρλοκ Χολμς. Στο μεταξύ οι Κοέν θα μας έχουν δώσει μια πανέμορφη σκιαγράφηση χαρακτήρων της επαρχιακής Αμερικής, μέσα από μια αφήγηση χαμηλών τόνων όπου ο ρεαλισμός συνυπάρχει με το γκροτέσκ και το αστυνομικό σασπένς με την πιο βαθιά ειρωνεία.
athinorama.gr