Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας

Τρίτη, 22 Ιανουαρίου
- ΡΙΟ 3½ αστεράκια 19.15 novacinema4
- Η ΖΩΗ ΜΕΤΑ 2½ αστεράκια 19.45 novacinema2
- MILK 3 αστεράκια 22.00 OTE Cinema2/OTE TV
- CANDY 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ

ALPHA 21.00
Κομεντί, 1996 (‘Εγχρ.), 91’
WISHFUL THINKING. Αμερικανική ταινία του Άνταμ Παρκ, με τους Ντρου Μπάριμορ, Τζένιφερ Μπιλς, Τζον Στιούαρτ.
Τα καθημερινά προβλήματα ενός νεαρού ζευγαριού που σκέφτεται να παντρευτεί, αλλά έρχεται αντιμέτωπο με τις ανασφάλειές του.
Αδιάφορη κομεντί, που έχει ενδιαφέρον μόνο στο ότι μιμείται την αφηγηματική δομή που έκανε μόδα ο Ταραντίνο στο «Pulp Fiction».

STAR 22.00
Πολεμική, 2002 (Έγχρ.), 138′
WE WERE SOLDIERS. Αμερικανική ταινία του Ράνταλ Γουάλας, με τους Μελ Γκίμπσον, Μάντλιν Στόου, Γκρεγκ Κινίαρ.
Βασισμένη στα απομνημονεύματα του στρατηγού Χαλ Μουρ και του πολεμικού ρεπόρτερ Τζόζεφ Γκάλογουεϊ, καθώς και στις μαρτυρίες επιζησάντων από μια μάχη όπου για πρώτη φορά ο αμερικανικός στρατός αναμετρήθηκε και ηττήθηκε από τους Βιετκόγκ, η ταινία του Ράνταλ Γουάλας προσπαθεί να καταγράψει ρεαλιστικά το χρονικό των 100 ωρών που διήρκεσαν οι συμπλοκές.
Μόνο που το κάνει μέσα από την οπτική ενός αθεράπευτα μιλιταριστή και όχι ενός ανθρώπου που θέτει έστω και μια φορά το ερώτημα «Τι θέλαμε στο Βιετνάμ;». Στα θετικά πάντως είναι ότι εξισώνει Αμερικανούς και Βιετκόγκ, δείχνοντας και τις δυο πλευρές να μάχονται για τα ίδια πατριωτικά ιδανικά.

ΕΤ1 22.00
Σινεφίλ, 1997 (Έγχρ.) 119′
Ελληνική ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου, με τους Στράτο Τζώρτζογλου, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Άκη Σακελλαρίου.
Ένας τραπεζικός υπάλληλος οδηγείται σταδιακά στην τρέλα όταν όλες οι γυναίκες που μπαίνουν στη ζωή του γίνονται πόρνες πολυτελείας στην υπηρεσία του ίδιου προαγωγού.
Από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου, ο σκηνοθέτης προσπαθεί να στήσει μια όχι και τόσο πειστική καφκική ατμόσφαιρα. Ανεπαρκής η ερμηνεία του Στράτου Τζώρτζογλου, σε αντίθεση με εκείνη του Άκη Σακελλαρίου.

MEGA 23.30
Θρίλερ, 2006 (Έγχρ.), 97′
THE COVENANT. Αμερικανική ταινία του Ρένι Χάρλιν, με τους Στίβεν Στρέιτ, Σεμπάστιαν Σταν, Λόρα Ράμσεϊ.
Τέσσερις μαθητές, απόγονοι μάγων, με υπερφυσικές δυνάμεις και κάκιστη διαγωγή στο σχολείο, τα βάζουν με έναν νιόφερτο μαθητή.
Τα βάζουν επίσης με τον Χάρι Πότερ, προσπαθώντας να είναι πιο cool και πιο trendy. Τελικά μοιάζουν σαν οποιονδήποτε πρωταγωνιστή νεανικής σαπουνόπερας, που το μόνο υπερφυσικό πάνω τους είναι η χαζομάρα τους.

ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 116′
Αμερικανική ταινία του Νιλ Άρμφιλντ, με τους Χιθ Λέτζερ, Άμπι Κόρνις, Τζόφρι Ρας. Η Κάντι ερωτεύεται με πάθος τον Νταν.
Η Κάντι ερωτεύεται με πάθος τον Νταν. Είναι και οι δύο πανέμορφοι, σέξι και γεμάτοι νιάτα. Ο Νταν όμως αγαπά εξίσου παθιασμένα και την ηρωίνη συμπαρασύροντας στον καταστροφικό κόσμο της και την Κάντι. Σύμμαχός τους ένας εστέτ μακροχρόνιος χρήστης, αντίπαλοί τους οι συντηρητικοί γονείς της Κάντι.
Ό,τι υπόσχεται η ταινία με τη φευγάτη εναρκτήρια σεκάνς -το ζευγάρι πλέει σε πελάγη ευτυχίας σε μια σπιντάτη αλλά ρομαντικά κινηματογραφημένη περιδίνηση σε ένα πάρκο ψυχαγωγίας- στην πορεία το γκρεμίζει. Η συμβατική κι επίπεδη σκηνοθεσία έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με τις ομολογουμένως εντυπωσιακές ερμηνείες των δύο τζάνκι: απρόσμενα εκρηκτική η νεαρή Άμπι Κόρνις, αγγελικά υποχθόνιος ο Χιθ Λέτζερ. Η τραγικότητα της εξάρτησης είναι υπερβολικά υπογραμμισμένη (μέσα σε έναν κατά τα άλλα όμορφο κόσμο), ενώ δεν λείπουν και σκηνές σοκ.

STAR 03.00
Φαντασίας, 2008 (Έγχρ.), 136′
Αμερικανική ταινία των Άντι και Λάρι Γουατσόφσκι, με τους Έμιλ Χιρς, Κριστίνα Ρίτσι, Μάθιου Φοξ.
Ο Speed Racer θέλει να κερδίσει στο Γκραν Πρι, αλλά οι προσπάθειές του υπονομεύονται όταν απορρίπτει μια δελεαστική πρόταση του μυστηριώδους διευθυντή μιας βιομηχανίας.
Τα αδέρφια Γουατσόφσκι μεταφέρουν ένα διάσημο (και αγαπημένο τους) ιαπωνικό manga, στήνοντας έναν εκτυφλωτικά χρωματιστό κόσμο που κινείται στο όριο του animation και του videogame. Το στόρι είναι βασανιστικά απλοϊκό, με τους αναγνωρίσιμους «κακούς» από τη μια να βάζουν τρικλοποδιές στον Speed Racer και τη λατρευτή του οικογένεια από την άλλη (μέλος της οποίας είναι και ένας χιμπαντζής), να βρίσκεται μονίμως στο πλευρό του για να τον εμψυχώνει και να του λέει πόσο πιστεύει σ’ αυτόν. Υπάρχει και η πολυτάλαντη, αλλά διακοσμητική φιλενάδα του, η οποία επίσης δήθεν βοηθάει σε κρίσιμες στιγμές. Πιο απλό δεν γίνεται. Κατά τ’ άλλα, όλη η βαρύτητα πέφτει στο art direction και τα απίστευτα ψηφιακά ειδικά εφέ: θεαματικά σχεδιασμένα, πολυμορφικά αυτοκίνητα, εξοπλισμένα με… απειλητικά εξαρτήματα, πίστες σε εξωτικές πόλεις και άνυδρες έρημοι (όλα φτιαγμένα από ψηφιακές φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας με την τεχνική quick time virtual reality), υποχθόνιοι οδηγοί-μισθοφόροι κ.ο.κ. Πολύ κακό για το τίποτα όμως, διότι αυτό που συμβαίνει από πίσω είναι κενό και ανούσιο.

novacinema4 19.15
Κινούμενα σχέδια, 2011 (Έγχρ.), 96′
RIO. Αμερικανική ταινία του Κάρλος Σαλντάνια.
Μπορεί οι ταινίες της Pixar να στέκονται ως η απρόσιτη κορυφή του σύγχρονου animation, να όμως που κι αυτές της Fox –πιο σωστά, αυτές του Κάρλος Σαλντάνια («Η Εποχή των Παγετώνων»)– διεκδικούν ίσο μερίδιο στην κωμική αποτελεσματικότητα. Τρανή απόδειξη το τελευταίο ταξίδι ενός αξιολάτρευτου πτηνού από την ψύχρα της Μινεσότα στο καυτό κλίμα της πατρίδας της σάμπα. Ο Μπλου, ένας σπάνιος γαλάζιος παπαγάλος κι ένας φτερωτός… Γούντι Άλεν, φοβισμένος, ανασφαλής και αδέξιος, ταξιδεύει μέχρι το Ρίο Ντε Ζανέιρο για να γνωρίσει την Τζούελ, την τελευταία θηλυκή του είδους του. Εκείνη θα αποδειχτεί τσαούσα και ανεξάρτητη, εκείνος δεν ξέρει ούτε να πετάει, αλλά οι δυο τους θα γίνουν το ιδανικό αταίριαστο δίδυμο όταν απαχθούν και αλυσοδεθούν από μια συμμορία της συμφοράς.
Ο Ντον Ρίμερ του «Μην Πυροβολείτε τη Γιαγιά» (κι όμως!) έχει ένα σωρό αστείες ιδέες, δημιουργεί μια πινακοθήκη αξέχαστων χαρακτήρων κι εκμεταλλεύεται στο έπακρον το τουριστικό και μουσικοχορευτικό φολκλόρ, με τον Σαλντάνια να πετυχαίνει το τέλειο, ξεκαρδιστικό αφηγηματικό τέμπο.

novacinema2 19.45
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 129′
HEREAFTER. Αμερικανική ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, με τους Ματ Ντέιμον, Σεσίλ ντε Φρανς, Φράνκι ΜακΛάρεν.
Παραδόξως, το διά χειρός Πίτερ Μόργκαν («Η Βασίλισσα», «Frost/Nixon: Η Αναμέτρηση») υπαρξιακό δράμα διασταυρούμενων ιστοριών μιμείται μεν το σκοτεινό ύφος του Γκιγιέρμο Αριάγα, αλλά όχι τη δραματουργική ακρίβεια ούτε το ψυχολογικό βάθος του. Με το cool, χαμηλόφωνο σκηνοθετικό του στιλ, ο Ίστγουντ προσπαθεί παρόλα αυτά να σκάψει βαθύτερα από τη στολισμένη με γραφική μελαγχολία επιφάνεια. Μια θεαματική αρχική σκηνή διαδέχεται ένας αφηγηματικά ήρεμος εσωτερικός ρυθμός, καθώς οι τρεις ήρωες έρχονται βήμα βήμα, μέσω του θανάτου, αντιμέτωποι με την πραγματικότητα.
Η γνώση, σαν ευλογία αλλά και σαν κατάρα, αφήνει τα σημάδια της στο βαθιά εκφραστικό βλέμμα του Ματ Ντέιμον, κάποιες στιγμές λάμπει στην επίμονη προσπάθεια του Μάρκους να βρει συναισθηματική καθοδήγηση, είναι όμως εντελώς χαμένη υπόθεση στην αφελή μεταμόρφωση της Μαρί από τηλεπαρουσιάστρια-σταρ σε μεταφυσική ρεπόρτερ-λογοτέχνιδα. Ενώ τρεις διαφορετικής ταχύτητας ιστορίες και δύο κινηματογραφικά ασύμβατες ματιές στο επέκεινα συναντιούνται λοιπόν, η ζωή μετά συνεχίζει να παραμένει ένα άλυτο μυστήριο.

OTE Cinema2/OTE TV 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 128′
Αμερικανική ταινία του Γκας Βαν Σαντ, με τους Σον Πεν, Τζέιμς Φράνκο, Τζος Μπρόλιν.
Εντελώς… στρέιτ, αν και βιογραφεί έναν γκέι ακτιβιστή, η ταινία του Γκας Βαν Σαντ έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό. Ο Νεοϋρκέζος δικηγόρος Χάρβεϊ Μιλκ, ο οποίος μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο το 1972, έγινε διάσημος ως «δήμαρχος της οδού Κάστρο», έδωσε φωνή και πάθος στην ομοφυλόφιλη κοινότητα της πόλης, εξελέγη δημοτικός σύμβουλος και δολοφονήθηκε, μαζί με τον δήμαρχο Τζορτζ Μοσκόνε, εν ψυχρώ, αναδείχτηκε σε ένα all American σύμβολο ασυμβίβαστου μαχητή για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Σε μια δημοκρατία όμως όπου αυτά δεν είναι ακόμα αυτονόητα, ο Βαν Σαντ θέλησε να κρατήσει ζωντανή την κληρονομιά και τις ιδέες του.
Χιούμορ, συναίσθημα, ιστορικά γεγονότα και πολιτική τόλμη αλλάζουν διαρκώς θέση, συνδέονται και συνδιαλέγονται με κινηματογραφική μαεστρία. Ο Βαν Σαντ, όσο κι αν ανεβάζει την ένταση, κρατάει χαμηλούς τους εσωτερικούς τόνους και κλέβει μερικές πολύτιμες, ποιητικές στιγμές, όλες φυσικά από το ερμηνευτικό φαινόμενο που ονομάζεται Σον Πεν. Δύο Όσκαρ, για τον πρωταγωνιστή και το πρωτότυπο σενάριο.
athinorama.gr
Τρίτη, 22 Ιανουαρίου
- ΡΙΟ 3½ αστεράκια 19.15 novacinema4
- Η ΖΩΗ ΜΕΤΑ 2½ αστεράκια 19.45 novacinema2
- MILK 3 αστεράκια 22.00 OTE Cinema2/OTE TV
- CANDY 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ

ALPHA 21.00
Κομεντί, 1996 (‘Εγχρ.), 91’
WISHFUL THINKING. Αμερικανική ταινία του Άνταμ Παρκ, με τους Ντρου Μπάριμορ, Τζένιφερ Μπιλς, Τζον Στιούαρτ.
Τα καθημερινά προβλήματα ενός νεαρού ζευγαριού που σκέφτεται να παντρευτεί, αλλά έρχεται αντιμέτωπο με τις ανασφάλειές του.
Αδιάφορη κομεντί, που έχει ενδιαφέρον μόνο στο ότι μιμείται την αφηγηματική δομή που έκανε μόδα ο Ταραντίνο στο «Pulp Fiction».

STAR 22.00
Πολεμική, 2002 (Έγχρ.), 138′
WE WERE SOLDIERS. Αμερικανική ταινία του Ράνταλ Γουάλας, με τους Μελ Γκίμπσον, Μάντλιν Στόου, Γκρεγκ Κινίαρ.
Βασισμένη στα απομνημονεύματα του στρατηγού Χαλ Μουρ και του πολεμικού ρεπόρτερ Τζόζεφ Γκάλογουεϊ, καθώς και στις μαρτυρίες επιζησάντων από μια μάχη όπου για πρώτη φορά ο αμερικανικός στρατός αναμετρήθηκε και ηττήθηκε από τους Βιετκόγκ, η ταινία του Ράνταλ Γουάλας προσπαθεί να καταγράψει ρεαλιστικά το χρονικό των 100 ωρών που διήρκεσαν οι συμπλοκές.
Μόνο που το κάνει μέσα από την οπτική ενός αθεράπευτα μιλιταριστή και όχι ενός ανθρώπου που θέτει έστω και μια φορά το ερώτημα «Τι θέλαμε στο Βιετνάμ;». Στα θετικά πάντως είναι ότι εξισώνει Αμερικανούς και Βιετκόγκ, δείχνοντας και τις δυο πλευρές να μάχονται για τα ίδια πατριωτικά ιδανικά.

ΕΤ1 22.00
Σινεφίλ, 1997 (Έγχρ.) 119′
Ελληνική ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου, με τους Στράτο Τζώρτζογλου, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Άκη Σακελλαρίου.
Ένας τραπεζικός υπάλληλος οδηγείται σταδιακά στην τρέλα όταν όλες οι γυναίκες που μπαίνουν στη ζωή του γίνονται πόρνες πολυτελείας στην υπηρεσία του ίδιου προαγωγού.
Από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου, ο σκηνοθέτης προσπαθεί να στήσει μια όχι και τόσο πειστική καφκική ατμόσφαιρα. Ανεπαρκής η ερμηνεία του Στράτου Τζώρτζογλου, σε αντίθεση με εκείνη του Άκη Σακελλαρίου.

MEGA 23.30
Θρίλερ, 2006 (Έγχρ.), 97′
THE COVENANT. Αμερικανική ταινία του Ρένι Χάρλιν, με τους Στίβεν Στρέιτ, Σεμπάστιαν Σταν, Λόρα Ράμσεϊ.
Τέσσερις μαθητές, απόγονοι μάγων, με υπερφυσικές δυνάμεις και κάκιστη διαγωγή στο σχολείο, τα βάζουν με έναν νιόφερτο μαθητή.
Τα βάζουν επίσης με τον Χάρι Πότερ, προσπαθώντας να είναι πιο cool και πιο trendy. Τελικά μοιάζουν σαν οποιονδήποτε πρωταγωνιστή νεανικής σαπουνόπερας, που το μόνο υπερφυσικό πάνω τους είναι η χαζομάρα τους.

ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 116′
Αμερικανική ταινία του Νιλ Άρμφιλντ, με τους Χιθ Λέτζερ, Άμπι Κόρνις, Τζόφρι Ρας. Η Κάντι ερωτεύεται με πάθος τον Νταν.
Η Κάντι ερωτεύεται με πάθος τον Νταν. Είναι και οι δύο πανέμορφοι, σέξι και γεμάτοι νιάτα. Ο Νταν όμως αγαπά εξίσου παθιασμένα και την ηρωίνη συμπαρασύροντας στον καταστροφικό κόσμο της και την Κάντι. Σύμμαχός τους ένας εστέτ μακροχρόνιος χρήστης, αντίπαλοί τους οι συντηρητικοί γονείς της Κάντι.
Ό,τι υπόσχεται η ταινία με τη φευγάτη εναρκτήρια σεκάνς -το ζευγάρι πλέει σε πελάγη ευτυχίας σε μια σπιντάτη αλλά ρομαντικά κινηματογραφημένη περιδίνηση σε ένα πάρκο ψυχαγωγίας- στην πορεία το γκρεμίζει. Η συμβατική κι επίπεδη σκηνοθεσία έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με τις ομολογουμένως εντυπωσιακές ερμηνείες των δύο τζάνκι: απρόσμενα εκρηκτική η νεαρή Άμπι Κόρνις, αγγελικά υποχθόνιος ο Χιθ Λέτζερ. Η τραγικότητα της εξάρτησης είναι υπερβολικά υπογραμμισμένη (μέσα σε έναν κατά τα άλλα όμορφο κόσμο), ενώ δεν λείπουν και σκηνές σοκ.

STAR 03.00
Φαντασίας, 2008 (Έγχρ.), 136′
Αμερικανική ταινία των Άντι και Λάρι Γουατσόφσκι, με τους Έμιλ Χιρς, Κριστίνα Ρίτσι, Μάθιου Φοξ.
Ο Speed Racer θέλει να κερδίσει στο Γκραν Πρι, αλλά οι προσπάθειές του υπονομεύονται όταν απορρίπτει μια δελεαστική πρόταση του μυστηριώδους διευθυντή μιας βιομηχανίας.
Τα αδέρφια Γουατσόφσκι μεταφέρουν ένα διάσημο (και αγαπημένο τους) ιαπωνικό manga, στήνοντας έναν εκτυφλωτικά χρωματιστό κόσμο που κινείται στο όριο του animation και του videogame. Το στόρι είναι βασανιστικά απλοϊκό, με τους αναγνωρίσιμους «κακούς» από τη μια να βάζουν τρικλοποδιές στον Speed Racer και τη λατρευτή του οικογένεια από την άλλη (μέλος της οποίας είναι και ένας χιμπαντζής), να βρίσκεται μονίμως στο πλευρό του για να τον εμψυχώνει και να του λέει πόσο πιστεύει σ’ αυτόν. Υπάρχει και η πολυτάλαντη, αλλά διακοσμητική φιλενάδα του, η οποία επίσης δήθεν βοηθάει σε κρίσιμες στιγμές. Πιο απλό δεν γίνεται. Κατά τ’ άλλα, όλη η βαρύτητα πέφτει στο art direction και τα απίστευτα ψηφιακά ειδικά εφέ: θεαματικά σχεδιασμένα, πολυμορφικά αυτοκίνητα, εξοπλισμένα με… απειλητικά εξαρτήματα, πίστες σε εξωτικές πόλεις και άνυδρες έρημοι (όλα φτιαγμένα από ψηφιακές φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας με την τεχνική quick time virtual reality), υποχθόνιοι οδηγοί-μισθοφόροι κ.ο.κ. Πολύ κακό για το τίποτα όμως, διότι αυτό που συμβαίνει από πίσω είναι κενό και ανούσιο.

novacinema4 19.15
Κινούμενα σχέδια, 2011 (Έγχρ.), 96′
RIO. Αμερικανική ταινία του Κάρλος Σαλντάνια.
Μπορεί οι ταινίες της Pixar να στέκονται ως η απρόσιτη κορυφή του σύγχρονου animation, να όμως που κι αυτές της Fox –πιο σωστά, αυτές του Κάρλος Σαλντάνια («Η Εποχή των Παγετώνων»)– διεκδικούν ίσο μερίδιο στην κωμική αποτελεσματικότητα. Τρανή απόδειξη το τελευταίο ταξίδι ενός αξιολάτρευτου πτηνού από την ψύχρα της Μινεσότα στο καυτό κλίμα της πατρίδας της σάμπα. Ο Μπλου, ένας σπάνιος γαλάζιος παπαγάλος κι ένας φτερωτός… Γούντι Άλεν, φοβισμένος, ανασφαλής και αδέξιος, ταξιδεύει μέχρι το Ρίο Ντε Ζανέιρο για να γνωρίσει την Τζούελ, την τελευταία θηλυκή του είδους του. Εκείνη θα αποδειχτεί τσαούσα και ανεξάρτητη, εκείνος δεν ξέρει ούτε να πετάει, αλλά οι δυο τους θα γίνουν το ιδανικό αταίριαστο δίδυμο όταν απαχθούν και αλυσοδεθούν από μια συμμορία της συμφοράς.
Ο Ντον Ρίμερ του «Μην Πυροβολείτε τη Γιαγιά» (κι όμως!) έχει ένα σωρό αστείες ιδέες, δημιουργεί μια πινακοθήκη αξέχαστων χαρακτήρων κι εκμεταλλεύεται στο έπακρον το τουριστικό και μουσικοχορευτικό φολκλόρ, με τον Σαλντάνια να πετυχαίνει το τέλειο, ξεκαρδιστικό αφηγηματικό τέμπο.

novacinema2 19.45
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 129′
HEREAFTER. Αμερικανική ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, με τους Ματ Ντέιμον, Σεσίλ ντε Φρανς, Φράνκι ΜακΛάρεν.
Παραδόξως, το διά χειρός Πίτερ Μόργκαν («Η Βασίλισσα», «Frost/Nixon: Η Αναμέτρηση») υπαρξιακό δράμα διασταυρούμενων ιστοριών μιμείται μεν το σκοτεινό ύφος του Γκιγιέρμο Αριάγα, αλλά όχι τη δραματουργική ακρίβεια ούτε το ψυχολογικό βάθος του. Με το cool, χαμηλόφωνο σκηνοθετικό του στιλ, ο Ίστγουντ προσπαθεί παρόλα αυτά να σκάψει βαθύτερα από τη στολισμένη με γραφική μελαγχολία επιφάνεια. Μια θεαματική αρχική σκηνή διαδέχεται ένας αφηγηματικά ήρεμος εσωτερικός ρυθμός, καθώς οι τρεις ήρωες έρχονται βήμα βήμα, μέσω του θανάτου, αντιμέτωποι με την πραγματικότητα.
Η γνώση, σαν ευλογία αλλά και σαν κατάρα, αφήνει τα σημάδια της στο βαθιά εκφραστικό βλέμμα του Ματ Ντέιμον, κάποιες στιγμές λάμπει στην επίμονη προσπάθεια του Μάρκους να βρει συναισθηματική καθοδήγηση, είναι όμως εντελώς χαμένη υπόθεση στην αφελή μεταμόρφωση της Μαρί από τηλεπαρουσιάστρια-σταρ σε μεταφυσική ρεπόρτερ-λογοτέχνιδα. Ενώ τρεις διαφορετικής ταχύτητας ιστορίες και δύο κινηματογραφικά ασύμβατες ματιές στο επέκεινα συναντιούνται λοιπόν, η ζωή μετά συνεχίζει να παραμένει ένα άλυτο μυστήριο.

OTE Cinema2/OTE TV 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 128′
Αμερικανική ταινία του Γκας Βαν Σαντ, με τους Σον Πεν, Τζέιμς Φράνκο, Τζος Μπρόλιν.
Εντελώς… στρέιτ, αν και βιογραφεί έναν γκέι ακτιβιστή, η ταινία του Γκας Βαν Σαντ έχει ξεκάθαρο προσανατολισμό. Ο Νεοϋρκέζος δικηγόρος Χάρβεϊ Μιλκ, ο οποίος μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο το 1972, έγινε διάσημος ως «δήμαρχος της οδού Κάστρο», έδωσε φωνή και πάθος στην ομοφυλόφιλη κοινότητα της πόλης, εξελέγη δημοτικός σύμβουλος και δολοφονήθηκε, μαζί με τον δήμαρχο Τζορτζ Μοσκόνε, εν ψυχρώ, αναδείχτηκε σε ένα all American σύμβολο ασυμβίβαστου μαχητή για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Σε μια δημοκρατία όμως όπου αυτά δεν είναι ακόμα αυτονόητα, ο Βαν Σαντ θέλησε να κρατήσει ζωντανή την κληρονομιά και τις ιδέες του.
Χιούμορ, συναίσθημα, ιστορικά γεγονότα και πολιτική τόλμη αλλάζουν διαρκώς θέση, συνδέονται και συνδιαλέγονται με κινηματογραφική μαεστρία. Ο Βαν Σαντ, όσο κι αν ανεβάζει την ένταση, κρατάει χαμηλούς τους εσωτερικούς τόνους και κλέβει μερικές πολύτιμες, ποιητικές στιγμές, όλες φυσικά από το ερμηνευτικό φαινόμενο που ονομάζεται Σον Πεν. Δύο Όσκαρ, για τον πρωταγωνιστή και το πρωτότυπο σενάριο.
athinorama.gr