Οι τηλεοράσεις 4Κ στο 10% των αμερικανικών νοικοκυριών το 2018
Οι περιοχές της Ασίας και του Ειρηνικού, και ειδικά η Κίνα, αναμένεται να οδηγήσουν τη κούρσα των τηλεοράσεων 4Κ (Ultra-HD), σύμφωνα με τις έρευνες “First Screen Video Devices” της ABI Research και “Cloud Video and Video Hardware” της Research Services. Όμως η βορειοαμερικανική αγορά αναμένεται να είναι η πρώτη που θα ξεπεράσει τα όρια του 5% και 10% των νοικοκυριών που έχουν τηλεόραση. Παρά τη περιορισμένη διάθεση περιεχομένου 4Κ, η πτώση των τιμών των τηλεοράσεων 4Κ θα διευκολύνει την επέκταση της βάσης των εγκατεστημένων συσκευών, μέσω του φυσιολογικού κύκλου ανανέωσης.
Σύμφωνα με τον αναλυτή Michael Inouye παρά τη περιορισμένη βάση εγκατεστημένων συσκευών υπάρχουν ήδη ορισμένες δοκιμές 4Κ από τηλεοπτικούς φορείς, συνδρομητικές πλατφόρμες και εταιρείες διαχείρισης δορυφόρων. «Αν και πολλοί λένε ότι το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου της FIFA του 2014 στη Βραζιλία και οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες στο Σότσι της Ρωσίας θα είναι σημαντικοί για την επίδειξη της ανάλυσης 4Κ, τα γεγονότα αυτά θα έχουν ελάχιστη επιρροή στην υιοθέτηση της 4Κ – απλά είναι πολύ νωρίς».
Ο πιο σημαντικός παράγοντας για την υιοθέτηση των τηλεοράσεων 4Κ παραμένει η τιμή, αλλά οι υπηρεσίες OTT (Over The Top), όπως η υπηρεσία Video Unlimited 4K της Sony, και χαρακτηριστικά όπως το upscaling του βίντεο, θα βοηθήσουν όσους υιοθετήσουν νωρίς το νέο φορμά να γεφυρώσουν το χάσμα της έλλειψης περιεχομένου και να καλλιεργήσουν στους καταναλωτές την πεποίθηση ότι η ανάλυση 4Κ είναι ένα τηλεοπτικό χαρακτηριστικό. Οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει από την αγορά των mobile συσκευών να εκτιμούν περισσότερο τις οθόνες με μεγαλύτερη ανάλυση, με οθόνες όπως οι Retina Display της Apple να προωθούν αυτή την εμπειρία. Αυτή η ατμόσφαιρα μπορεί να μεταφερθεί και στις τηλεοράσεις 4Κ. Επιπρόσθετα, καθώς νέα προϊόντα που υποστηρίζουν την ανάλυση 4Κ μπαίνουν στην αγορά, όπως οι επερχόμενες κονσόλες νέας γενιάς της Microsoft και της Sony ή επιλεγμένες συσκευές mobile που βασίζονται στον επεξεργαστή Snapdragon 800 της Qualcomm, η ενημέρωση των καταναλωτών θα επεκτείνεται.
Ο Sam Rosen, Practice Director της ABI, πρόσθεσε: «Σε αντίθεση με το 3D, που απαιτούσε άβολα γυαλιά, η ανάλυση 4Κ έχει τη δυνατότητα να γίνει ένα βιομηχανικό πρότυπο. Όμως δεν είναι αγώνας ταχύτητας, και θα χρειαστεί χρόνος για να υπάρξει η απαραίτητη υποδομή, η εγκατεστημένη βάση συσκευών και το περιεχόμενο, πριν η 4Κ γίνει αναπόσπαστο τμήμα της κατανάλωσης βίντεο από ένα τυπικό νοικοκυριό. Αναμένουμε ότι αυτό θα αρχίσει να συμβαίνει από το 2018 σε ορισμένες περιοχές. Εντωμεταξύ, αν και πολλοί καταναλωτές θα έχουν τηλεοράσεις 4Κ χωρίς περιεχόμενο 4Κ ή παιχνιδοκονσόλες 4Κ χωρίς τηλεόραση 4Κ, θα ισχυρίζονται ότι απολαμβάνουν μία εξαιρετική εμπειρία 4Κ, ακόμα και αν δεν μπορούν να προσδιοριστούν ποσοτικά τα τεχνικά πλεονεκτήματα».
Πηγή: advanced-television.com
Οι περιοχές της Ασίας και του Ειρηνικού, και ειδικά η Κίνα, αναμένεται να οδηγήσουν τη κούρσα των τηλεοράσεων 4Κ (Ultra-HD), σύμφωνα με τις έρευνες “First Screen Video Devices” της ABI Research και “Cloud Video and Video Hardware” της Research Services. Όμως η βορειοαμερικανική αγορά αναμένεται να είναι η πρώτη που θα ξεπεράσει τα όρια του 5% και 10% των νοικοκυριών που έχουν τηλεόραση. Παρά τη περιορισμένη διάθεση περιεχομένου 4Κ, η πτώση των τιμών των τηλεοράσεων 4Κ θα διευκολύνει την επέκταση της βάσης των εγκατεστημένων συσκευών, μέσω του φυσιολογικού κύκλου ανανέωσης.
Σύμφωνα με τον αναλυτή Michael Inouye παρά τη περιορισμένη βάση εγκατεστημένων συσκευών υπάρχουν ήδη ορισμένες δοκιμές 4Κ από τηλεοπτικούς φορείς, συνδρομητικές πλατφόρμες και εταιρείες διαχείρισης δορυφόρων. «Αν και πολλοί λένε ότι το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου της FIFA του 2014 στη Βραζιλία και οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες στο Σότσι της Ρωσίας θα είναι σημαντικοί για την επίδειξη της ανάλυσης 4Κ, τα γεγονότα αυτά θα έχουν ελάχιστη επιρροή στην υιοθέτηση της 4Κ – απλά είναι πολύ νωρίς».
Ο πιο σημαντικός παράγοντας για την υιοθέτηση των τηλεοράσεων 4Κ παραμένει η τιμή, αλλά οι υπηρεσίες OTT (Over The Top), όπως η υπηρεσία Video Unlimited 4K της Sony, και χαρακτηριστικά όπως το upscaling του βίντεο, θα βοηθήσουν όσους υιοθετήσουν νωρίς το νέο φορμά να γεφυρώσουν το χάσμα της έλλειψης περιεχομένου και να καλλιεργήσουν στους καταναλωτές την πεποίθηση ότι η ανάλυση 4Κ είναι ένα τηλεοπτικό χαρακτηριστικό. Οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει από την αγορά των mobile συσκευών να εκτιμούν περισσότερο τις οθόνες με μεγαλύτερη ανάλυση, με οθόνες όπως οι Retina Display της Apple να προωθούν αυτή την εμπειρία. Αυτή η ατμόσφαιρα μπορεί να μεταφερθεί και στις τηλεοράσεις 4Κ. Επιπρόσθετα, καθώς νέα προϊόντα που υποστηρίζουν την ανάλυση 4Κ μπαίνουν στην αγορά, όπως οι επερχόμενες κονσόλες νέας γενιάς της Microsoft και της Sony ή επιλεγμένες συσκευές mobile που βασίζονται στον επεξεργαστή Snapdragon 800 της Qualcomm, η ενημέρωση των καταναλωτών θα επεκτείνεται.
Ο Sam Rosen, Practice Director της ABI, πρόσθεσε: «Σε αντίθεση με το 3D, που απαιτούσε άβολα γυαλιά, η ανάλυση 4Κ έχει τη δυνατότητα να γίνει ένα βιομηχανικό πρότυπο. Όμως δεν είναι αγώνας ταχύτητας, και θα χρειαστεί χρόνος για να υπάρξει η απαραίτητη υποδομή, η εγκατεστημένη βάση συσκευών και το περιεχόμενο, πριν η 4Κ γίνει αναπόσπαστο τμήμα της κατανάλωσης βίντεο από ένα τυπικό νοικοκυριό. Αναμένουμε ότι αυτό θα αρχίσει να συμβαίνει από το 2018 σε ορισμένες περιοχές. Εντωμεταξύ, αν και πολλοί καταναλωτές θα έχουν τηλεοράσεις 4Κ χωρίς περιεχόμενο 4Κ ή παιχνιδοκονσόλες 4Κ χωρίς τηλεόραση 4Κ, θα ισχυρίζονται ότι απολαμβάνουν μία εξαιρετική εμπειρία 4Κ, ακόμα και αν δεν μπορούν να προσδιοριστούν ποσοτικά τα τεχνικά πλεονεκτήματα».
Πηγή: advanced-television.com




