Skip to main content
10 Ιανουαρίου 2014 17:18

7 “καυτά” σημεία στην ψηφιακή δημοπρασία των συχνοτήτων

Αναδημοσίευση από typologies.gr

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F454e656c04f5433e3cbe2699f9b98aaf XL

Στις 30 Ιανουαρίου 2014 η ΕΕΤΤ εμφανίζεται διατεθειμένη, υπό τη νέα της σύνθεση, να προβεί στο διαγωνισμό για τον Πάροχο Δικτύου. Πρόκειται για μια διαδικασία άκρως προβληματική που επιχειρεί να δεσμεύσει την τηλεοπτική αγορά της χώρας σε ένα νέο μονοπώλιο, επί 15 έτη, με το σκανδαλώδες, ελάχιστο, αντάλλαγμα των 18,3 εκατ. ευρώ. Η τιμή αυτή εκκίνησης είναι προκλητικά μικρή, και συνάμα επιτρέπει στον πάροχο που θα κερδίσει τη διαδικασία (και τρόπος υπάρχει…) να γεμίσει τα ταμεία του με τεράστια ποσά από τα “ψηφιακά διόδια” που θα επιβάλει. Το “Π” με συνέπεια, ώστε να είναι γνωστή η κατάσταση σε όλα τα κόμματα και τους παράγοντες της αγοράς, παρουσιάζει  7 καυτά σημεία του  επικείμενου διαγωνισμού, ο οποίος θα αλλάξει μια για πάντα τον έλεγχο της τηλεόρασης. Το πλέον αποκαλυπτικό σημείο είναι πως το δημόσιο, έτσι ώστε έχει συνταχθεί η προκήρυξη, μπορεί να μην εισπράξει καν το τίμημα…

Ø  Στο Κεφ.2 παρ. 9 σελ. 7  του διαγωνισμού ορίζεται ως εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης 100.000 ευρώ για τους παρόχους εθνικής εμβέλειας δηλαδή έναντι της τιμής εκκίνησης των 16.390.000 ευρώ (0,6% επί του τιμήματος) και 30.000 ευρώ για τους παρόχους περιφερειακής κάλυψης έναντι τιμών εκκίνησης από 20.000 ευρώ έως 699.000 ευρώ (ποσοστό 66% έως 2,8% επί του τιμήματος). Οι τιμές εκκίνησης φαίνονται στη σελ 26 παρ 7.12 «τιμή εκκίνησης»Ομοίως η εγγυητική επιστολή συμμετοχής κεφ.2 παρ.10 σελ.8 ορίζεται 250000 ευρώ (ποσοστό 1,5%) για παρόχους  εθνικής κάλυψης και 55000 ευρώ (ποσοστό από 275% έως 7,8%) για παρόχους  περιφερειακής κάλυψης.

Ø  Στο Κεφ.6 παρ. 6.2 γ ΙΙ η προκήρυξη καλεί τους συμμετέχοντες να νομιμοποιούν τα κέντρα εκπομπής μέσω του ΣΗΛΥΑ και να προσδιορίσουν την έναρξη εργασιών στο κέντρο εκπομπής. Το χρονοδιάγραμμα των εκπομπών από τα κέντρα εκπομπής θα πρέπει να είναι σύμφωνο με το ΦΕΚ 2064/23-8-2013 σύμφωνα με το οποίο προσδιορίζεται ότι από τον χρόνο (Το) που είναι η ημερομηνίας χορήγηση των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων  θα   υπάρχουν διαστήματα Το + 30 ημέρες, Το + 60 ημέρας ,Το + 90 ήμερες, Το +150 ημέρες, Το+180 ημέρες, Το+210 ημέρες, Το+270 ημέρες, Το+330 ημέρες και Το+390 ημέρες για να υλοποιηθούν οι εγκαταστάσεις και στις 34 περιοχές απονομής της χώρας (allotments).

Ø  Είναι γνωστό ότι ο ελάχιστος χρόνος αδειοδότηση των κέντρων μέσω ΣΗΛΥΑ ξεπερνάει το ένα έτος. Άρα εκ των πραγμάτων η προεπιλογή των υποψηφίων οδηγεί σε παρανομία και άρα θα είναι άκυρη αφού σύμφωνα με την παράγραφο 6.2.2 (γ) ΙΙ θα πρέπει να υποβληθεί χρονοδιάγραμμα έναρξης εργασιών στο κέντρο εκπομπής, το οποίο  αφενός μεν θα πρέπει να είναι σύμφωνο  με το ΦΕΚ2064/23-08-2013, αφετέρου οι εργασίες θα είναι παράνομες αφού δεν θα έχουν δοθεί οι σχετικές άδειες. Ο παραπάνω ισχυρισμός είναι αρκετός για την ακυρότητα της διαδικασίας δημοπρασίας.

Ø  Σύμφωνα με την παρ. 7.3.6 σελ. 23 στην περίπτωση που δεν υπάρξει υπερθεματιστής θα γίνει νέα διαδικασία προκήρυξης όχι ενός αλλά τεσσάρων δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων εθνικής κάλυψης. Κατά την διαβούλευση που είχε προηγηθεί η θέση της ΕΕΤΤ ήταν ότι για λόγους οικονομίας κλίμακας προκηρύσσουμε ένα δικαίωμα χρήσης και για τις 4 εθνικές πολυπλεξίες. Η προαναφερόμενη θέση στην παρ. 7.3.6 καταρρίπτει το επιχείρημα της οικονομίας κλίμακας αφού μετά την άγονη τέλεση του διαγωνισμού η ΕΕΤΤ προχωράει στην επαναπροκήρυξη με τον τεμαχισμό των 4 πολυπλεξιών. Παράλληλα η παράγραφος αυτή δίδει τη δυνατότητα στους υποψήφιους παρόχους εθνικής εμβέλειας να μην κατεβάσουν πρόταση ώστε κατά την επανάληψη του διαγωνισμού να υποχρεώσουν την ΕΕΤΤ να μειώσει την τιμή εκκίνησης.

Ø  Σύμφωνα με την παρ. 8.2 σελ. 28 δίδονται τρεις εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής των παρόχων δικτύων  ο τρίτος εκ των οποίων δεν διασφαλίζει ότι το δημόσιο θα εισπράξει το τίμημα σε βάθος 15ετίας, αφού μετά τα πρώτα τρία χρόνια δεν υπάρχει εγγυητική η οποία να καλύπτει την λειτουργία του παρόχου ούτε για διάστημα ενός έτους. Αυτό σημαίνει ότι ο πάροχος μπορεί να εκβιάσει την ΕΕΤΤ για επαναδιαπραγμάτευση της τιμής δεδομένου ότι η επαναπροκήρυξη, η οποία είναι το μόνο όπλο άμυνας της ΕΕΤΤ απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα πάνω από ένα έτος.

Ø  Στην προκήρυξη σύμφωνα με το αρ.9 παράρτημα Ε σελ. 11 και 12 προσδιορίζεται για τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας απλής ευκρίνειας (standard definition) μέσος ρυθμός μετάδοσης 3Mbps ενώ για τους τηλεοπτικούς σταθμούς περιφερειακής εμβέλειας    μέσος ρυθμός μετάδοσης 1,5Mbps, δημιουργώντας έτσι το αδιαχώρητο στο φάσμα για τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας για να εμποδίσει νέους επενδυτές και να ευνοήσει τους υπάρχοντες, δημιουργώντας μονοπωλιακή κατάσταση που αντιβαίνει και την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η τεχνική παράμετρος της ποιότητας μετάδοσης σε standard definition δεν μπορεί να αυξομειώνεται ανάλογα αν αφορά περιφερειακό ή εθνικό σταθμό. Η παραπάνω ασάφεια σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν καθορίζεται αν ο πάροχος περιεχομένου μπορεί να επιλέξει το μέγεθος του ρυθμού μετάδοσης (Mbps) δίνει την ευχέρεια στον πάροχο δικτύου να επιβάλλει τους όρους του στους παρόχους περιεχομένου αυθαίρετα.

Ø  Το ανώτατο όριο χρέωσης ανά περιεχόμενο ανά Mbps ανά έτος (ΑΟΤ) όπως ορίζεται στο προαναφερόμενο  αρ.9  περιέχει την παράμετρο C η οποία ορίζεται ως η συνολική χωρητικότητα που προκύπτει ως άθροισμα των μέσων ρυθμών μετάδοσης σε Mbps, που κάνουν χρήση τα μεταδιδόμενα προγράμματα στο σύνολο των πολυπλεκτών. Αν οι πάροχοι περιεχομένου δεν έχουν την ευχέρεια να επιλέξουν τον μέσο ρυθμό μετάδοση του προγράμματος τους σε Mbps Τότε ο πάροχος του δικτύου μπορεί να χρεώνει τους παρόχους περιεχομένου  χωρίς να παίρνει κανένα επιχειρηματικό ρίσκο.

Πηγή: www.typologies.gr

Στις 30 Ιανουαρίου 2014 η ΕΕΤΤ εμφανίζεται διατεθειμένη, υπό τη νέα της σύνθεση, να προβεί στο διαγωνισμό για τον Πάροχο Δικτύου. Πρόκειται για μια διαδικασία άκρως προβληματική που επιχειρεί να δεσμεύσει την τηλεοπτική αγορά της χώρας σε ένα νέο μονοπώλιο, επί 15 έτη, με το σκανδαλώδες, ελάχιστο, αντάλλαγμα των 18,3 εκατ. ευρώ. Η τιμή αυτή εκκίνησης είναι προκλητικά μικρή, και συνάμα επιτρέπει στον πάροχο που θα κερδίσει τη διαδικασία (και τρόπος υπάρχει…) να γεμίσει τα ταμεία του με τεράστια ποσά από τα “ψηφιακά διόδια” που θα επιβάλει. Το “Π” με συνέπεια, ώστε να είναι γνωστή η κατάσταση σε όλα τα κόμματα και τους παράγοντες της αγοράς, παρουσιάζει  7 καυτά σημεία του  επικείμενου διαγωνισμού, ο οποίος θα αλλάξει μια για πάντα τον έλεγχο της τηλεόρασης. Το πλέον αποκαλυπτικό σημείο είναι πως το δημόσιο, έτσι ώστε έχει συνταχθεί η προκήρυξη, μπορεί να μην εισπράξει καν το τίμημα…

Ø  Στο Κεφ.2 παρ. 9 σελ. 7  του διαγωνισμού ορίζεται ως εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης 100.000 ευρώ για τους παρόχους εθνικής εμβέλειας δηλαδή έναντι της τιμής εκκίνησης των 16.390.000 ευρώ (0,6% επί του τιμήματος) και 30.000 ευρώ για τους παρόχους περιφερειακής κάλυψης έναντι τιμών εκκίνησης από 20.000 ευρώ έως 699.000 ευρώ (ποσοστό 66% έως 2,8% επί του τιμήματος). Οι τιμές εκκίνησης φαίνονται στη σελ 26 παρ 7.12 «τιμή εκκίνησης»Ομοίως η εγγυητική επιστολή συμμετοχής κεφ.2 παρ.10 σελ.8 ορίζεται 250000 ευρώ (ποσοστό 1,5%) για παρόχους  εθνικής κάλυψης και 55000 ευρώ (ποσοστό από 275% έως 7,8%) για παρόχους  περιφερειακής κάλυψης.

Ø  Στο Κεφ.6 παρ. 6.2 γ ΙΙ η προκήρυξη καλεί τους συμμετέχοντες να νομιμοποιούν τα κέντρα εκπομπής μέσω του ΣΗΛΥΑ και να προσδιορίσουν την έναρξη εργασιών στο κέντρο εκπομπής. Το χρονοδιάγραμμα των εκπομπών από τα κέντρα εκπομπής θα πρέπει να είναι σύμφωνο με το ΦΕΚ 2064/23-8-2013 σύμφωνα με το οποίο προσδιορίζεται ότι από τον χρόνο (Το) που είναι η ημερομηνίας χορήγηση των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων  θα   υπάρχουν διαστήματα Το + 30 ημέρες, Το + 60 ημέρας ,Το + 90 ήμερες, Το +150 ημέρες, Το+180 ημέρες, Το+210 ημέρες, Το+270 ημέρες, Το+330 ημέρες και Το+390 ημέρες για να υλοποιηθούν οι εγκαταστάσεις και στις 34 περιοχές απονομής της χώρας (allotments).

Ø  Είναι γνωστό ότι ο ελάχιστος χρόνος αδειοδότηση των κέντρων μέσω ΣΗΛΥΑ ξεπερνάει το ένα έτος. Άρα εκ των πραγμάτων η προεπιλογή των υποψηφίων οδηγεί σε παρανομία και άρα θα είναι άκυρη αφού σύμφωνα με την παράγραφο 6.2.2 (γ) ΙΙ θα πρέπει να υποβληθεί χρονοδιάγραμμα έναρξης εργασιών στο κέντρο εκπομπής, το οποίο  αφενός μεν θα πρέπει να είναι σύμφωνο  με το ΦΕΚ2064/23-08-2013, αφετέρου οι εργασίες θα είναι παράνομες αφού δεν θα έχουν δοθεί οι σχετικές άδειες. Ο παραπάνω ισχυρισμός είναι αρκετός για την ακυρότητα της διαδικασίας δημοπρασίας.

Ø  Σύμφωνα με την παρ. 7.3.6 σελ. 23 στην περίπτωση που δεν υπάρξει υπερθεματιστής θα γίνει νέα διαδικασία προκήρυξης όχι ενός αλλά τεσσάρων δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων εθνικής κάλυψης. Κατά την διαβούλευση που είχε προηγηθεί η θέση της ΕΕΤΤ ήταν ότι για λόγους οικονομίας κλίμακας προκηρύσσουμε ένα δικαίωμα χρήσης και για τις 4 εθνικές πολυπλεξίες. Η προαναφερόμενη θέση στην παρ. 7.3.6 καταρρίπτει το επιχείρημα της οικονομίας κλίμακας αφού μετά την άγονη τέλεση του διαγωνισμού η ΕΕΤΤ προχωράει στην επαναπροκήρυξη με τον τεμαχισμό των 4 πολυπλεξιών. Παράλληλα η παράγραφος αυτή δίδει τη δυνατότητα στους υποψήφιους παρόχους εθνικής εμβέλειας να μην κατεβάσουν πρόταση ώστε κατά την επανάληψη του διαγωνισμού να υποχρεώσουν την ΕΕΤΤ να μειώσει την τιμή εκκίνησης.

Ø  Σύμφωνα με την παρ. 8.2 σελ. 28 δίδονται τρεις εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής των παρόχων δικτύων  ο τρίτος εκ των οποίων δεν διασφαλίζει ότι το δημόσιο θα εισπράξει το τίμημα σε βάθος 15ετίας, αφού μετά τα πρώτα τρία χρόνια δεν υπάρχει εγγυητική η οποία να καλύπτει την λειτουργία του παρόχου ούτε για διάστημα ενός έτους. Αυτό σημαίνει ότι ο πάροχος μπορεί να εκβιάσει την ΕΕΤΤ για επαναδιαπραγμάτευση της τιμής δεδομένου ότι η επαναπροκήρυξη, η οποία είναι το μόνο όπλο άμυνας της ΕΕΤΤ απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα πάνω από ένα έτος.

Ø  Στην προκήρυξη σύμφωνα με το αρ.9 παράρτημα Ε σελ. 11 και 12 προσδιορίζεται για τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας απλής ευκρίνειας (standard definition) μέσος ρυθμός μετάδοσης 3Mbps ενώ για τους τηλεοπτικούς σταθμούς περιφερειακής εμβέλειας    μέσος ρυθμός μετάδοσης 1,5Mbps, δημιουργώντας έτσι το αδιαχώρητο στο φάσμα για τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας για να εμποδίσει νέους επενδυτές και να ευνοήσει τους υπάρχοντες, δημιουργώντας μονοπωλιακή κατάσταση που αντιβαίνει και την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η τεχνική παράμετρος της ποιότητας μετάδοσης σε standard definition δεν μπορεί να αυξομειώνεται ανάλογα αν αφορά περιφερειακό ή εθνικό σταθμό. Η παραπάνω ασάφεια σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν καθορίζεται αν ο πάροχος περιεχομένου μπορεί να επιλέξει το μέγεθος του ρυθμού μετάδοσης (Mbps) δίνει την ευχέρεια στον πάροχο δικτύου να επιβάλλει τους όρους του στους παρόχους περιεχομένου αυθαίρετα.

Ø  Το ανώτατο όριο χρέωσης ανά περιεχόμενο ανά Mbps ανά έτος (ΑΟΤ) όπως ορίζεται στο προαναφερόμενο  αρ.9  περιέχει την παράμετρο C η οποία ορίζεται ως η συνολική χωρητικότητα που προκύπτει ως άθροισμα των μέσων ρυθμών μετάδοσης σε Mbps, που κάνουν χρήση τα μεταδιδόμενα προγράμματα στο σύνολο των πολυπλεκτών. Αν οι πάροχοι περιεχομένου δεν έχουν την ευχέρεια να επιλέξουν τον μέσο ρυθμό μετάδοση του προγράμματος τους σε Mbps Τότε ο πάροχος του δικτύου μπορεί να χρεώνει τους παρόχους περιεχομένου  χωρίς να παίρνει κανένα επιχειρηματικό ρίσκο.

Πηγή: www.typologies.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Infomir MAG555
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει νέα παραλαβή του πρόσφατου μοντέλου της Infomir, του MAG555. Πρόκειται για μια ευέλικτη συσκευή που μετατρέπει οποιαδήποτε τηλεόραση σε κόμβο ψυχαγωγίας. Με υποστήριξη…
Ruijie-Reyee e-Lighten
Στη σημερινή ταχύτατη ψηφιακή εποχή, η αξιόπιστη και αδιάκοπη σύνδεση στο διαδίκτυο είναι απαραίτητη τόσο για τα σπίτια, τα διαμερίσματα, τις πολυκατοικίες, όσο και για τις επιχειρήσεις, και, εφόσον…
IKUSI FLOW Smart Headend
εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομής τηλεοπτικών καναλιών, τόσο μέσω IP όσο και μέσω RF. Οι υπηρεσίες δ…
SatLink ST6988
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει την παραλαβή του νέου οργάνου ST-6988 της SatLink. Πρόκειται για έναν φορητό μετρητή χειρός, που είναι συμβατός με DVB-S/S2/T/T2 και MPEG-2 H.265/HEVC (10 Bit). Με το σ…
Supervoice SVC-WBT41
Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί η ανάγκη για καθαρή επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων των επιχειρήσεων, αλλά σαφώς και με τους πελάτες των έκαστων εταιρειών. Είτε πρόκειται για κέντρο τηλεπικοινω…
TP-Link Omada ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία υπ…
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής γραμμής L269
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, μετά τους ενισχυτές κεραίας θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών γραμμής. Οι ενισχυτές γραμμής διατίθενται σε τέσσερις κατηγορίες. Ο καθένας έχει τα…
IKUSI by FAGOR IPolo SIT 402/422
Η σειρά IPolo SIT της IKUSI by FAGOR περιλαμβάνει 2 μοντέλα SAT to IP Streamers για rack 19”, προκειμένου να επιτυγχάνεται διανομή δορυφορικών καναλιών σε δίκτυο Ethernet. Πρόκειται για τα μοντέλα S…
TP-Link Omada EAP772-Outdoor
Το νέο σημείο πρόσβασης EAP772-Outdoor από τη σειρά Omada της TP-Link παρέχει μια λύση δικτύου Wi-Fi που είναι ευέλικτη, στιβαρή, εύκολη στην ανάπτυξη και διαχειρίσιμη. Είναι σχεδιασμένο για εγκατάσ…
IKUSI by FAGOR IPolo TIT 402/422
Η σειρά IPolo TIT της IKUSI by FAGOR περιλαμβάνει 2 μοντέλα TER to IP Streamers για rack 19”, προκειμένου να επιτυγχάνεται διανομή επίγειων ψηφιακών καναλιών σε δίκτυο Ethernet. Πρόκειται για τα μον…
Prolink PLT-288B
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της νέας σειράς καλωδίων PLT-288B της Prolink. Πρόκειται για νέας γενιάς ενεργά οπτικά καλώδια HDMI σε HDMI με βύσματα 24 επίχρυσων επαφών, τα οπο…
IKUSI by FAGOR STT 8000
Η IKUSI by FAGOR έχει παρουσιάσει 4 ιδιαίτερα ενδιαφέροντα μοντέλα Transmodulators της σειράς STT 8000, για αλλαγή διαμόρφωσης από DVB-S/S2 QPSK/8PSK σε DVB-T COFDM στην μπάντα 47-862 MHz. Τα μοντέλ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαΐου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Μαΐου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «…
Salonica Electronix 2025
Σάββατο 15 και Κυριακή 16 Μαρίου 2025, στο Porto Palace Hotel Thessaloniki διεξήχθη το μεγαλύτερο event της αγοράς συστημάτων ασφαλείας, τηλεόρασης, δικτύων και τεχνολογίας ξενοδοχείων για το 2025…
Sat & Zap, Μάιος 2025
Ο ισχυρός Astra 1P στις 19.2 ανατολικά έχει ήδη αντικαταστήσει πλήρως τον παλιό 1ΚR και μερικώς τον 1Μ. Αρκετά εύκολη και η λήψη των ρωσικών καναλιών στις 80 ανατολικά. 3 Sat HD Astra 1P – 19…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.