Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 194
625
SECURITY REPORT 152
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

22 Νοεμβρίου 2024 10:07
23 Απριλίου 2018 21:53

Προσωπικά δεδομένα στα ξενοδοχεία και στους ξενώνες

Ξενοδόχοι – προετοιμαστείτε για τον GDPR

Γράφει: Του Grzegorz Łuczak, Master of Computer Science, Export Sales Director TECHNISAT. – Μετάφραση: Μάρθα Φραγκάκη
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F0fb7d619f21d83b9dfbfbd3457747e77 XL

Ο GDPR εφαρμόζεται σε όλες τις ιδιωτικές και δημόσιες οργανώσεις που επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα και πρακτικά σε όλες τις ενέργειες που αφορούν την επεξεργασία δεδομένων. Θεωρητικά, αυτός ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός περιλαμβάνει όρους που αφορούν την αποθήκευση και τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων. Οι νέοι κανόνες διασφαλίζουν την ασφάλεια των καταναλωτών…

Ο GDPR εφαρμόζεται σε όλες τις ιδιωτικές και δημόσιες οργανώσεις που επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα και πρακτικά σε όλες τις ενέργειες που αφορούν την επεξεργασία δεδομένων. Θεωρητικά, αυτός ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός περιλαμβάνει όρους που αφορούν την αποθήκευση και τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων. Οι νέοι κανόνες διασφαλίζουν την ασφάλεια των καταναλωτών, που συνήθως ασυνείδητα, μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα σε πολλές υπηρεσίες. Με όπλο την περίπλοκη νομοθετική γλωσσά (ψιλά γράμματα στους όρους), οι οργανώσεις αποκτούν από τους καταναλωτές συναίνεση για την επεξεργασία δεδομένων, κάτι που με τον νέο κανονισμό θα σταματήσει να γίνεται. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν καταναλωτές που ήδη γνωρίζουν πως η διανομή δεδομένων αποτελεί πηγή εσόδων για εταιρείες και είναι ιδιαιτέρως καχύποπτοι καθώς θέλουν  να προφυλάσσουν την ιδιωτικότητά τους και έτσι αναμένουν ικανοποιητική ασφάλεια. Ο νέος κανονισμός, λοιπόν, καλύπτει πλήρως τις προσδοκίες τους.

Τι είναι, λοιπόν, η επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων; Ως επεξεργασία προσωπικών δεδομένων θεωρείται οποιαδήποτε ενέργεια παρουσίασης των προσωπικών δεδομένων με αυτοματοποιημένο ή μη τρόπο. Η συλλογή, καταγραφή, ταξινόμηση, αποθήκευση, προσαρμογή ή τροποποίηση, θεωρείται επεξεργασία δεδομένων. Η επεξεργασία, επίσης, σχετίζεται με τη λήψη, την περιήγηση, τη χρήση και την αποκάλυψη  δεδομένων μέσω αποστολής, διανομής ή οποιουδήποτε άλλου τρόπου. Επιπρόσθετα, επεξεργασία θεωρείται και η αντιστοίχηση, η μείωση ή η διαγραφή των προσωπικών δεδομένων. Με άλλα λόγια, οποιαδήποτε ενέργεια αφορά προσωπικά δεδομένα θεωρείται επεξεργασία αυτών. Για παράδειγμα, μία απλή καταγραφή των στοιχείων ενός πελάτη στη βάση δεδομένων ενός ξενοδοχείου νοείται ως επεξεργασία. Το ίδιο ισχύει και για τη συλλογή δεδομένων που γίνεται από έναν ιστότοπο για την κράτηση δωματίων ή για την διανομή δεδομένων που γίνεται σε εξωτερικές εταιρείες, π.χ. εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων, οι οποίες συνεργάζονται με ένα ξενοδοχείο. Οπότε, το να λαμβάνεις προσωπικά δεδομένα από άλλες πηγές, επίσης θεωρείται επεξεργασία.

Για τους διευθυντές ξενοδοχείων, ο GDPR σημαίνει πως πρέπει να αλλάξουν άρδην τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται τα προσωπικά δεδομένα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο GDPR εισάγει πρόστιμα για ανάρμοστη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, τα οποία φτάνουν έως και τα 20 εκατ.

Ο GDPR αποτελεί επανάσταση για τις ανάγκες των διαχειριστών των προσωπικών δεδομένων. Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που φέρνει ο GDPR είναι η αξιολόγηση που πρέπει να γίνεται από τους διαχειριστές για την πιθανή καταπάτηση των δικαιωμάτων και της ελευθερίας των ανθρώπων, των οποίων επεξεργάζονται τα δεδομένα τους. Από αυτή την άποψη, τα ξενοδοχεία πρέπει να λογαριάζουν τη φύση, το αντικείμενο, το περιεχόμενο και τους σκοπούς της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων. Γίνεται, λοιπόν, κατανοητό πως μια αξιολόγηση του κινδύνου από τα ξενοδοχεία είναι απαραίτητη, προκειμένου να εφαρμοστούν οι κατάλληλες τεχνικές τακτικές που θα διασφαλίζουν την ασφάλεια  της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων. Δυστυχώς, οι τωρινές πολιτικές ασφάλειας δεν θα χρησιμοποιούνται πια, καθώς είχαν αναπτυχθεί και εφαρμοστεί βάσει άλλων απαιτήσεων.

Μέχρι σήμερα, τα ξενοδοχεία συλλέγουν και επεξεργάζονται πολλά προσωπικά δεδομένα πελατών, αποκτώντας τα εύκολα από τη διαδικασία της κράτησης των δωματίων ή του check-in. Ο GDPR  εισάγει νέους κανόνες. Ένας από αυτούς είναι η ελαχιστοποίηση της συλλογής δεδομένων. Αυτό σημαίνει πως η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων πρέπει να είναι επαρκής, συναφής με το σκοπό και περιορισμένη. Στην ουσία, τα ξενοδοχεία πρέπει να επεξεργάζονται δεδομένα πελατών που είναι απαραίτητα για να τους παρέχουν τις υπηρεσίες τους. Για παράδειγμα, προκειμένου να τους παρέχουν σωστές υπηρεσίες δεν χρειάζεται να έχουν αντίγραφο της ταυτότητας των πελατών ή οποιοδήποτε άλλο αντίγραφο που να πιστοποιεί το ποιοι είναι.

Συνεπώς, η απάντηση στην ερώτηση ”Ποια στοιχεία πρέπει ένα ξενοδοχείο να έχει;” είναι ξεκάθαρη: Μόνο τα απαραίτητα, όπως όνομα, τόπος διαμονής και αριθμός ταυτότητας, προκειμένου να μπορούν να τους παράσχουν τις υπηρεσίες τους. Σε περίπτωση που τα ξενοδοχεία παρέχουν έξτρα υπηρεσίες, όπως θεραπείες αναζωογόνησης ή ιατρικές υπηρεσίες, πιθανότατα να χρειαστεί να επεξεργάζονται δεδομένα που αφορούν την υγεία του πελάτη. Αλλά και πάλι αυτά θα πρέπει να είναι τα άκρως απαραίτητα για τις εν λόγω υπηρεσίες. Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η επεξεργασία δεδομένων υγείας ή άλλων ευαίσθητων δεδομένων θα απαιτεί τη διατήρηση μία καταγραφής των δραστηριοτήτων επεξεργασίας, κάτι το οποίο είναι αρκετά περίπλοκο, καθώς θα πρέπει να καλύπτει τομείς, όπως ο σκοπός επεξεργασίας, η κοινή χρήση δεδομένων και η διατήρηση αυτών.

Δεν έχουν καταλάβει όλοι οι ξενοδόχοι ποιες είναι οι υποχρεώσεις τους απέναντι στον νόμο  στον  τομέα αυτό. Μέχρι αυτή τη στιγμή, πολλοί από αυτούς έχουν την ψευδαίσθηση πως τα πάντα βρίσκονται υπό τον έλεγχό τους, επειδή έχουν προσωπικό που εμπιστεύονται, έχουν κανόνες και δεν είχαν ποτέ προβλήματα στον τομέα αυτό.  Επιπρόσθετα, ο προμηθευτής λογισμικών για ξενοδοχεία, προκειμένου να έχει την ηρεμία του, πιθανότατα να ισχυριστεί πως το σύστημά του είναι πλήρως συμμορφωμένο με τους νομοθετικούς κανονισμούς. Παρόλα αυτά, είναι απαραίτητο να γνωστοποιήσει στους ξενοδόχους τους νέους κανόνες που θα έχουν να αντιμετωπίσουν. Από τις 25-05-2018, θα πρέπει να έχουν στην κατοχή τους τα κατάλληλα έγγραφα και να έχουν εισάγει τις πρέπουσες διαδικασίες, ώστε να μην καταπατήσουν τον συγκεκριμένο νόμο, καθώς αν γίνει αυτό θα έχουν σοβαρές κυρώσεις. Επιπλέον, ο GDPR ανοίγει διάπλατα τις πόρτες σε ενέργειες που σχετίζονται με την προάσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, όπως νομική αγωγή ενάντια στις επονομαζόμενες αθέμιτες ρήτρες. Τέτοιου είδους ιδρύματα και σύλλογοι είναι ήδη αρκετά ενεργοί σε κάποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η διαφάνεια, η οποία οδηγεί από την σιωπηρή συγκατάθεση στη ρητή συναίνεση, θα προκαλέσει αναταράξεις στην τυπική εμπειρία χρήσης των σχεδίων. Το θέμα αφορά, πρώτιστα, το αρχικό κομμάτι της επαλήθευσης της διαδικασίας, όπως το check – in του πελάτη στο ξενοδοχείο, και έπειτα την πλήρη κατανόηση της διαχείρισης των δεδομένων των πελατών. Έτσι, για τους επισκέπτες ξενοδοχείων, οι αλλαγές που προκύπτουν από τον GDPR θα είναι εμφανείς στις διαδικτυακές φόρμες. Οι κανονισμοί υποχρεώνουν τους επιχειρηματίες να παρέχουν αξιόπιστες πληροφορίες για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, καθώς και για το πεδίο εφαρμογής και για το χρονοδιάγραμμα, πράγμα που επίσης είναι καινούριο. Το Δικαίωμα της Διαγραφής αναφέρει πως ο διαχειριστής πρέπει να διαγράψει τα στοιχεία, χωρίς κάποια αδικαιολόγητη καθυστέρηση, όταν ένα πρόσωπο, που προστατεύεται από τον GDPR, ζητά να διαγραφούν τα προσωπικά του δεδομένα ή να αποσυρθεί η συναίνεσή του, εφόσον τα στοιχεία δεν είναι απαραίτητα πλέον για τον αρχικό σκοπό. Υπάρχει μία παραπάνω ευαισθησία στα άτομα που είναι κάτω των 16 ετών. Για να γίνει επεξεργασία δεδομένων ανηλίκου, θα πρέπει να έχει δοθεί άδεια από τους γονείς του ή από τον υπεύθυνο για αυτόν ενήλικα. Ακόμα, οι ξενοδόχοι θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι βάσεις δεδομένων που δημιουργούνται από τα ξενοδοχεία δεν αφορούν μόνο τους επισκέπτες, αλλά και τους εργαζόμενούς τους.

Χάρη στους νέους κανονισμούς, ό,τι διασφαλιζόταν μέχρι σήμερα μόνο στο χαρτί, θα δομηθεί έτσι ώστε παρέχει πλήρη ασφάλεια για τις πληροφορίες που συλλέγονται. Μία τέτοια προσέγγιση θα φέρει ασφάλεια σε ολόκληρη την εταιρεία – σίγουρα θα μειώσει τον κίνδυνο διαρροής δεδομένων, όπως οικονομικά δεδομένα, και θα αυξήσει την ευαισθητοποίηση του προσωπικού σχετικά με τη προστασία των δεδομένων.

Είναι φανερό πως η ανάπτυξη της καλύτερης δυνατής εμπειρίας χρήσης χρειάζεται αρκετή δουλειά, προκειμένου να συμβαδίζει με τον GDPR. Από τη αρχή, οι ξενοδόχοι πρέπει να υποστηρίξουν την ευρωπαϊκή οδηγία και να εκμεταλλευτούν τις κατευθυντήριες γραμμές, προκειμένου να ενδυναμώσουν την εικόνα του αξιόπιστου συνεργάτη. Οι νέοι κανονισμοί αλλάζουν την προσέγγιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, αλλά μακροπρόθεσμα η πετυχημένη εφαρμογή τους μπορεί να μεταφραστεί σε μια μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των επισκεπτών και των ξενοδόχων.  

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Γιατί τα πεδιόμετρα Promax Ranger αποτελούν «ελβετικό σουγιά» των μετρήσεων
Ποιος δεν θυμάται τον ατρόμητο Angus MacGyver, ο οποίος, με μεγάλη πείρα και δεξιότητες, κουβαλούσε πάντα μαζί του τον ελβετικό σουγιά του στρατού για να σώσει την κατάσταση σε αμέτρητα σενάρια. Μ...
Grandstream GSC3574/3575
Η Grandstream συνεχίζει να ενδυναμώνει τη σειρά των συστημάτων ελέγχου εγκαταστάσεων και θυροτηλεοράσεών της, με την κυκλοφορία των νέων μοντέλων GSC3574 σε λευκό χρώμα και GSC3575 σε μαύρο. Η Par...
Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές
«Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές». Το webinar επικεντρώθηκε στην περιγραφή της τεχνολογίας με την οποία μπορούμε να έχουμε internet σε απομακρυσμένα σημεία, όπου δεν έχουμε αξ...
Amiko NXH-CO1 & NXH-C02
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή των combiners NXH-CO1 και NXH-CO2 της Amiko. Πρόκειται για μίκτες διανομής δορυφορικού και επίγειου ψηφιακού σήματος, οι οποίοι λειτουργούν σε εύρος ζώ...
Οι επίσημοι εισαγωγείς – διανομείς της Ikusi σε Ελλάδα και Κύπρο
Η IDComs - Ikusi Hellas εκφράζοντας την πολιτική της Ikusi για την Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια, έχει εδώ και δεκαετίες δημιουργήσει στην κάθε περιοχή τις κατάλληλες δομές που της επιτρέπουν ...
Teletek UP01-SA & GUP04-SA
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή πριζών διανομής σήματος της Teletek. Πρόκειται για την UP01-SA (τερματική) και την GUP04-SA (διελεύσεως), οι οποίες είναι εξοπλισμένες με 3 εξόδους TV-...
Redline S150 HD
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Redline S150 HD. Πρόκειται για έναν οικονομικό δορυφορικό δέκτη με ανάλυση Full HD και λειτουργία τυφλής αναζήτησης υπηρεσιών. Χάρη στην υποστήριξη...
TP-Link EAP772
Το EAP772 είναι ένα επαγγελματικό Access Point Wi-Fi 7 τριών ζωνών της TP-Link, με εξαιρετικά λεπτή σχεδίαση που εξασφαλίζει κορυφαία σύνδεση με συνολική απόδοση έως και 9,3Gbps. Η συνολική απόδοσ...
GJ-1600
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της GJ-1600, μιας τροχήλατης βάσης δαπέδου που είναι ιδανική για τηλεοράσεις με μέγεθος οθόνης από 32 έως 65 ίντσες. Είναι σχεδιασμένη για ευκολ...
Μετρήσεις δικτύων κινητής τηλεφωνίας 4G και 5G με τον Atlas NG της Promax
Ο Atlas NG της Promax είναι ο καθολικός αναλυτής εκπομπής που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα στάδια της αλυσίδας μετάδοσης, από το στούντιο έως τα τελικά σημεία. Η νέα επιλογή μέτρησης δικτύων...
Supervoice SVC-WBT41
Το Supervoice SVC-WBT41 είναι ένα επαγγελματικό, ασύρματο μονοφωνικό ακουστικό κεφαλής Bluetooth V5.2, με προηγμένη τεχνολογία Ai dual-mic noise cancelling και πολυτελές design, με εξαιρετικά ελαφ...
Redline RL-SP8624G
Το RL-SP8624G είναι ένα Ethernet PoE Switch της Redline, που χρησιμοποιείται για την επέκταση ενός ενσύρματου δικτύου. Εκεί που οι θύρες του router δεν επαρκούν για τις ενσύρματες συνδέσεις όλων τ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το...
Creta Electronix 2024
Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024, έλαβε χώρα στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης ένα ιδιαιτέρως επιτυχημένο κλαδικό διήμερο: Η έκθεση Creta Electronix 2024, η δεύτερη κλαδική έκθεση συστημάτ...
Grandstream DP755
Η επικοινωνία, τόσο μεταξύ υπαλλήλων όσο και με πελάτες, είναι κρίσιμη για όλες τις επιχειρήσεις. Η ανάγκη για προϊόντα που μπορούν να καλύψουν αυτές τις απαιτήσεις είναι ζωτικής σημασίας. Για να...
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2024
Αρκετά νέα κανάλια αυτόν τον μήνα, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα αγγλόφωνα, όπως το αμερικανικό One America News κ.λπ. Επίσης, τουλάχιστον στα Δυτικά της χώρας, αλλά πιθανότατα και στα Νό...