Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Εχει μέλλον το pay per view ή όχι;
#MediaLab από τον Νίκο Μποζιονέλο
Το ισπανικό παράδειγμα…
Οι περίπου 150.000 φίλαθλοι του ΠΑΟΚ, που επέλεξαν να πληρώσουν τα πέντε ευρώ για να παρακολουθήσουν τα παιχνίδι της ομάδας τους με τον Παναιτωλικό, τη Σλόβαν Μπρατισλάβας και τον Πανιώνιο μέσω PAOK TV, είναι ένας εντυπωσιακός αριθμός στην πρώτη εφαρμογή του pay per view στην Ελλάδα. Το ppv είναι κάτι νέο για τη χώρα μας αλλά στην υπόλοιπη Ευρώπη, και στον κόσμο αν θέλετε, είναι μια συνήθης πρακτική. Ενα από τα κορυφαία παραδείγματα είναι αυτό της Ισπανίας, όπου η συνδρομητική τηλεόραση (μέσω του Canal+) εμφανίστηκε πριν από… 30 χρόνια.
Για 25 συνεχόμενα χρόνια (1990-15), το Canal+ μετέδιδε ζωντανά και αποκλειστικά, για συνδρομητές, το σημαντικότερο παιχνίδι κάθε αγωνιστικής στην Primera Division, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των clásicos, αν και τα ντέρμπι μεταξύ Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης μεταδίδονταν παράλληλα και από το κρατικό κανάλι.
Τα βήματα στην Ισπανία, τηλεοπτικώς, ήταν συγκεκριμένα: το 1958 μεταδόθηκε για πρώτη φορά live αγώνας, το ντέρμπι ανάμεσα στην Ατλέτικο και τη Ρεάλ, το 1990 είχε το πρώτο συνδρομητικό κανάλι και το 1994 εμφανίστηκε το πρώτο pay per view στη γηραιά ήπειρο: οι Ισπανοί ποδοσφαιρόφιλοι μπορούσαν να επιλέξουν ένα συγκεκριμένο παιχνίδι από την Primera ή την Segunda Division, πληρώνοντας ένα συγκεκριμένο ποσό και να το δουν σε απευθείας μετάδοση στην οθόνη τους. Η διαχείριση αυτών των παιχνιδιών γινόταν τόσο από την κρατική τηλεόραση, όσο και από το Canal+, που αγόραζαν τα συγκεκριμένα δικαιώματα από τη Liga και στη συνέχεια τα πρόσφεραν κωδικοποιημένα στους ενδιαφερόμενους.
Ωστόσο το ppv δεν είχε μεγάλη επιτυχία στην Ισπανία, για δυο λόγους. Πρώτον, επειδή οι ζωντανές μεταδόσεις (4-5 παιχνίδια σε κάθε αγωνιστική) κάλυπταν τα σημαντικότερα ματς άρα και τις σημαντικότερες ομάδες και, δεύτερον, επειδή το κοινό στο οποίο απευθυνόταν η λογική του μεμονωμένου παιχνιδιού – που στην συντριπτική πλειονότητα αφορούσε ματς μεταξύ συλλόγων του δεύτερου και του τρίτου επιπέδου, π.χ. Εξτρεμαδούρα με Οσασούνα, προτιμούσε να πάει στο γήπεδο και να δει από την κερκίδα την ομάδα του.
Σήμερα, το pay per view έχει καταργηθεί στη χώρα της Ιβηρικής όπου κυριαρχεί η συνδρομητική: υπάρχουν επτά διαφορετικές πλατφόρμες / πάροχοι, από τις οποίες μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει ισπανικό και / ή διεθνές ποδόσφαιρο: Movistar, Οrange, Jazztel, Mitele Plus, Gol καθώς και η DAZN και η Footers που προσφέρουν αγώνες σε live video streaming.