Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ανατροπές στη συνδρομητική τηλεόραση
Η επιβολή φόρου είχε αρνητικές επιδράσεις στο μοναδικό κομμάτι της τηλεπικοι-νωνιακής αγοράς που μέχρι τότε κινούνταν έντονα ανοδικά, οδηγώντας στη μείωση των συνδρομητών
Η στασιμότητα στην ανάπτυξη της ΟΤΕ TV που καταγράφηκε ειδικά κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016 και η σημαντική μείωση των συνδρομητών της Nova είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθεί συνολικά 2% σε σχέση με πέρυσι η αγορά της δορυφορικής συνδρομητικής τηλεόρασης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η στασιμότητα στην ανάπτυξη της ΟΤΕ TV που καταγράφηκε ειδικά κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016 και η σημαντική μείωση των συνδρομητών της Nova είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθεί συνολικά 2% σε σχέση με πέρυσι η αγορά της δορυφορικής συνδρομητικής τηλεόρασης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Πάντως, στα τέλη Αυγούστου η συνδρομητική πλατφόρμα του ΟΤΕ πέρασε για πρώτη φορά στην πρώτη θέση, αυξάνοντας τους συνδρομητές της σε 462.000.
Αυτό συνέβη, παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των συνδρομητών της ΟΤΕ TV εντός του τρέχοντος έτους ήταν κατά πολύ μικρότερος από το ξεκίνημα της δραστηριοποίησης του Οργανισμού (2011) στη συγκεκριμένη αγορά και μέχρι τα τέλη του 2015 (το 2015 οι συνδρομητές της ΟΤΕ TV αυξήθηκαν σε σχέση με το 2014 26,3%).
Ωστόσο, η συνολική αγορά σημείωσε πτώση εξαιτίας κυρίως της καθοδικής πορείας του αριθμού των συνδρομητών της Nova. Οι δύο πλατφόρμες μαζί είχαν στα τέλη του περασμένου Ιουνίου 919.172 συνδρομητές (σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τις δύο εταιρείες), αλλά στις 31-12-2015 οι συνδρομητές και των δύο εταιρειών ήταν 941.142. Η προ μηνών εκτίμηση στελεχών της αγοράς για πάγωμα της αυξητικής τάσης που καταγραφόταν επί σειρά μηνών στη συνδρομητική βάση των δύο εταιρειών επιβεβαιώθηκε και από τους αριθμούς. Το πακέτο των μέτρων που συνόδευε το τρίτο Μνημόνιο, μεταξύ των οποίων και η «εφεύρεση» της επιβολής φόρου στη συνδρομητική τηλεόραση και στο Ιντερνετ, επέδρασε στο μοναδικό κομμάτι της τηλεπικοινωνιακής αγοράς που μέχρι τότε κινούνταν έντονα ανοδικά.
Υπενθυμίζεται πως στους λογαριασμούς συνδρομητικής τηλεόρασης που εκδόθηκαν από την 1η Ιουνίου 2016 και μετά, περιλαμβάνεται το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης 10%, το οποίο επιβλήθηκε με τις διατάξεις του Ν. 4389/2016. Το τέλος επιβάλλεται επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού κάθε σύνδεσης, συμπεριλαμβανομένου του πάγιου τέλους που εισπράττεται υπέρ της επιχείρησης συνδρομητικής τηλεόρασης. Ακολουθώντας την παγκόσμια πρωτοτυπία στην κινητή τηλεφωνία, έτσι και στη συνδρομητική τηλεόραση η κυβέρνηση αποφάσισε επί του προσαυξημένου με το τέλος 10% συνολικού λογαριασμού να επιβάλλεται στη συνέχεια ο ΦΠΑ με συντελεστή 24%, κοινώς φόρος επί του φόρου που επέδρασε στην αγορά.
Πάντως, η ΟΤΕ TV το πρώτο εξάμηνο του 2016 κατέγραψε άνοδο, η οποία σε ετήσια βάση ανήλθε σε 21,6% (377.548 συνδρομητές το πρώτο εξάμηνο του 2015 και 458.920 φέτος το ίδιο διάστημα), ενώ αντίστοιχα η Nova κατέγραψε μείωση της συνδρομητικής της βάσης 9,6% (509.088 συνδρομητές πέρυσι στα τέλη του πρώτου εξαμήνου, 460.252 συνδρομητές φέτος στα τέλη Ιουνίου).
Η διοίκηση του ΟΤΕ απέδωσε τη στασιμότητα στην ανάπτυξη των συνδρομητών της ΟΤΕ TV κατά το δεύτερο τρίμηνο φέτος στον επιπλέον φόρο 10% που επιβλήθηκε. Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες, στο στρατόπεδο τουλάχιστον του ΟΤΕ αλλάζει, καθώς το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ενθαρρυντική κινητικότητα σε επίπεδο προσέλευσης νέων συνδρομητών.
Οι τηλεοπτικές άδειες. Πιθανότατα, η συνδρομητική τηλεόραση θα επηρεαστεί και από τις εξελίξεις στην αγορά των πανελλαδικών τηλεοπτικών καναλιών που εκπέμπουν ελεύθερα, τα οποία μετά τον διαγωνισμό για τις άδειες θα περιοριστούν σε τέσσερα.
Αυτό όμως που κυρίως καθορίζει την πορεία της είναι οι προσφορές, καθώς η υπηρεσία αυτή παρέχεται από τον ΟΤΕ και τη Forthnet σε συνδυασμό με την τηλεφωνία και τη σύνδεση στο Διαδίκτυο. Επίσης, την εξέλιξή της επηρεάζει το γενικότερο οικονομικό κλίμα, ενώ εκτιμάται πως η επίπτωση από την επιβολή της επιπλέον φορολογίας θα μειωθεί το επόμενο διάστημα, ειδικά αν το ελεύθερο τηλεοπτικό περιεχόμενο (έστω και προσωρινά) μειωθεί τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, εξαιτίας των ανακατατάξεων.
Τη δική τους πορεία στη συνδρομητική τηλεόραση μέσω του Διαδικτύου (IPTV) ακολουθούν και οι άλλες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες (Vodafone, Wind και Cyta), οι οποίες ωστόσο δεν έχουν ανακοινώσει ακόμα πόσοι από τους συνδρομητές τους λαμβάνουν και τηλεοπτικό περιεχόμενο.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΝΤΕΛΕΖΟΥ
HeliosKiosk – ΝΕΑ 06-09-2016 (σελ. 38)