Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Απελευθέρωση διαφημίσεων και επιβολή τέλους για πλατφόρμες
Ένα αίτημα των ιδιωτικών καναλιών στην Ευρώπη από τη δεκαετία του ’90 γίνεται αποδεκτό με τη νέα Τηλεοπτική Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θα ενσωματωθεί στο δίκαιο των κρατών-μελών μετά την έγκριση της και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι χρόνιες διαπραγματεύσεις πάντως έχουν ήδη ολοκληρωθεί και οι βασικές αρχές και αλλαγές της Νέας Οδηγίας είναι…
Ένα αίτημα των ιδιωτικών καναλιών στην Ευρώπη από τη δεκαετία του ’90 γίνεται αποδεκτό με τη νέα Τηλεοπτική Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θα ενσωματωθεί στο δίκαιο των κρατών-μελών μετά την έγκριση της και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι χρόνιες διαπραγματεύσεις πάντως έχουν ήδη ολοκληρωθεί και οι βασικές αρχές και αλλαγές της Νέας Οδηγίας είναι ήδη γνωστές.
Η σημαντικότερη εξ’ αυτών είναι η κατάργηση της υποχρέωσης μετάδοσης 12 λεπτών διαφήμισης ανά ώρα. Οι ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί θα μπορούν πλέον να κατανέμουν όπως θέλουν τα 20 λεπτά διαφήμιση ανά ώρα. Στο πλαίσιο της στήριξης της οπτικοακουστικής παραγωγής, θεσπίζεται η υποχρέωση του ποσοστού 30% ευρωπαϊκού προγράμματος για τις πλατφόρμες τύπου Netflix, ενώ αναμένεται να επιβληθεί και οικονομικό τέλος σε αυτές.
Στη Νέα Οδηγία υπάρχει σειρά νέων διατάξεων για τις ρυθμιστικές αρχές ραδιοτηλεόρασης και τηλεπικοινωνιών, για τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δηλώνει πως πρέπει να έχουν πλήρη ανεξαρτησία από τις κυβερνήσεις και άλλους φορείς δημόσιους ή ιδιωτικούς. Επίσης επεκτείνονται οι κανόνες προστασίας των ανηλίκων από επιβλαβές περιεχόμενο τόσο στην τηλεόραση όσο και στις υπηρεσίες βίντεο κατά παραγγελία, όπως και οι ευρωπαϊκοί κανόνες για την ανταλλαγή βίντεο.