Skip to main content
10 Απριλίου 2020 15:29

Διευκρινίσεις της κυβέρνησης για την καμπάνια των 11 εκατ. ευρώ

d977592ddd28184ab82c9b14c511b872 XL f3ce263c

Πέτσας: «πίτα» σε όλους, ακόμη και στα περιφερειακά Μέσα

Η ενημέρωση των πολιτών είναι η βέλτιστη άμυνα της Πολιτείας απέναντι σε ανυπόστατα, αβάσιμα και επικίνδυνα fake news τόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ενημερώνοντας την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τη διαχείριση των κονδυλίων ενημέρωσης για τον κορωνοϊό, κατόπιν αιτήματος βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφερόμενος στην τρέχουσα φάση ενημέρωσης των πολιτών, ο κ. Πέτσας σημείωσε ότι αυτή «δεν σταματά στο τέλος Απριλίου. Αντίθετα, τώρα θα μπούμε στην πιο δύσκολη φάση της», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συνέχισε: «Η διαδικασία επιστροφής στην κανονικότητα θα είναι αργή και μακρόσυρτη. Δεν θα γίνει από την μια μέρα στην άλλη. Η έναρξη της επιστροφής εξαρτάται από όλους μας, διότι τίποτα δεν έχει κριθεί οριστικά».

Όπως εξήγησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μέσω της εκστρατείας ενημέρωσης, «θα διασφαλίσουμε ότι στη περίοδο μετάβασης στην κανονικότητα, οι Έλληνες θα ενημερώνονται έγκαιρα και έγκυρα: Έχουμε υποχρέωση να σχεδιάσουμε πρόγραμμα με στοχευμένα μηνύματα, για διαφορετικές κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες, για διαφορετικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, «καθώς η άρση των περιοριστικών μέτρων δεν θα είναι οριζόντια και ταυτόχρονη».

Σχολιάζοντας μάλιστα την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για το κόστος της εκστρατείας ενημέρωσης που, όπως o κ. Πέτσας παρατήρησε, ανέρχεται σε 11 εκατ. ευρώ, αντιστοιχεί στο 0,16% του συνόλου των μέτρων και δεν προβλέπει εκπτώσεις στις εταιρείες που θα την αναλάβουν, σημείωσε: «Πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους, ότι το πεδίο της υγείας και ασφάλειας των πολιτών δεν προσφέρεται για μικροκομματική αντιπαράθεση. Στα θέματα αυτά, οι αντιπολιτευτικές κορώνες πρέπει να μπαίνουν στην άκρη».

Eπίσης απέδωσε στη στενότητα του χρόνου προκειμένου να γίνει η ενημερωτική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι»  την επιλογή της κυβέρνησης να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση και όχι σε διαγωνισμό που θα επέβαλε την ανάρτηση στη Διαύγεια όλων των στοιχείων για την κατανομή του κονδυλίου.

Κατά τη δευτερολογία στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου κλήθηκε κατόπιν σχετικού αιτήματος του ΣΥΡΙΖΑ για παροχή εξηγήσεων και διευκρινίσεων σχετικά με το κονδύλι προς τα ΜΜΕ, είπε πως «αν κάναμε διαγωνισμό θα θέλαμε κατ’ ελάχιστον έξι μήνες». Τι νόημα θα είχε να κάναμε την καμπάνια στο τέλος της χρονιάς», διερωτήθηκε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ. Επίσης, ανέφερε ότι το υφιστάμενο πλαίσιο δεν προβλέπει τόσο γρήγορη διαδικασία για τέτοιες περιπτώσεις.

Όσον αφορά στην επιλογή της εταιρείας Initiative, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε πως «πρόκειται για μια εγνωσμένη εταιρεία, «από τις μεγάλες που μπορεί να φέρει σε πέρας το μεγάλο έργο που της αναθέσαμε».

Είπε επίσης, ότι δεν παίρνει η εταιρεία το ποσό των 11 εκατ. ευρώ αλλά 3% και διευκρίνισε ότι το υπουργείο Οικονομικών πληρώνει απευθείας όσους συμμετέχουν στην προβολή των μηνυμάτων και πάρουν χρήματα από την καμπάνια. «Στο τέλος θα έχετε πλήρη εικόνα ποιοι και πόσα πήραν από την καμπάνια», είπε.

Όσο για το πώς θα ελεγχθεί όλο αυτό είπε πως «έχουμε όλα τα Μέσα» και τόνισε ότι όλα θα γίνουν με διαφάνεια. Ο κ. Πέτσας είπε ότι ο έλεγχος θα γίνει στη ροή προγραμμάτων, αλλά και με τα αποκόμματα των εφημερίδων και τα screen shots για τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης.

Επίσης, έδωσε διαβεβαιώσεις πως στην καμπάνια θα συμπεριλήφθην και τα περιφερειακά Μέσα, λέγοντας ότι στόχος είναι να πλησιάσει το 30% και να γίνει η μέγιστη δυνατή κατανομή.

Απαντώντας στο ζήτημα της αναβολής της υποχρέωσης πληρωμής της ετήσιας δόσης των τηλεοπτικών αδειών, που επίσης έθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Πέτσας διευκρίνισε: «Το οφειλόμενο ποσό δεν χαρίζεται ούτε διαγράφεται. Η υποχρέωση πληρωμής της δόσης για το 2020 απλώς μετατίθεται χρονικά και οι τηλεοπτικοί σταθμοί θα την καταβάλουν, ενώ η φετινή δόση θα επιμεριστεί στις δόσεις των επόμενων ετών».

Όπως είπε ο κ. Πέτσας, λόγω της πανδημίας καταγράφηκε μείωση των εσόδων των τηλεοπτικών σταθμών, «οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας. Η σχετική πρόβλεψη αφορά όλα τα κανάλια εθνικής εμβέλειας, με στόχο την εξασφάλιση της βιωσιμότητας και της πολυφωνίας και τη διαφύλαξη των θέσεων εργασίας. Η διάταξη δεν προβλέπει απαλλαγή, διαγραφή ή έκπτωση πληρωμής από συνολικό τίμημα απόκτησης της άδειας. «Οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να είναι υπόχρεες για το σύνολο ποσού της άδειας, συνολικού ύψους 35 εκατ. ευρώ».

Έφερε μάλιστα το εξής παράδειγμα: Ένα κανάλι που έχει καταβάλει δύο δόσεις (2χ3,5κ) δηλαδή 7 εκατ., έχει υποχρέωση να καταβάλει τα υπόλοιπα 28 εκατ. σε 7 δόσεις αντί 8, δηλαδή, αντί να καταβάλει δόση 3,5 εκατ. θα πληρώνει από τον επόμενο χρόνο, 4 εκατ. ευρώ ανά δόση.

Για την κυβέρνηση, πρόσθεσε ο κ. Πέτσας, η διαφύλαξη της πολυφωνίας, της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας, αποτελεί αδιαπραγμάτευτο στόχο, ιδιαίτερα σήμερα που οι σταθμοί συμβάλλουν σημαντικά στην ενημέρωση για τα μέτρα και επιπλέον ψυχαγωγούν τους πολίτες επειδή “μένουμε σπίτι”.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναρωτήθηκε εάν συμφωνούμε όλοι ότι η ενημέρωση μπορεί να σώσει κυριολεκτικά ζωές; «Εύχομαι να μην υπάρχει κανείς που δεν κατανοεί αυτή την αυτονόητη αλήθεια και «παρακαλώ να διευκρινιστεί ιδίως από της αξιωματική αντιπολίτευση. Εάν κάποιοι αμφισβητούν την ανάγκη ενημέρωσης, αναρωτιέμαι ποια είναι η επιδίωξή τους.. Να μην κάνουμε εκστρατεία ενημέρωσης; Να αφήσουμε τους πολίτες στο σκοτάδι άγνοιας; Να τους αφήσουμε στην παραπληροφόρηση των “fake news”, της ανεύθυνης σπερμολογίας, των αβάσιμων φημών και των θεωριών συνωμοσίας; Δεν καταλαβαίνουν ότι όταν δεν υπάρχει ενημέρωση, θεριεύουν η ανασφάλεια, ο φόβος και ο πανικός; Τι θέλουν; Να παίξουμε κορώνα-γράμματα τη ζωή και υγεία των πολιτών; Χωρίς οργάνωση και στόχους; Είναι δυνατόν να βάζουν τις κομματικές επιδιώξεις πάνω από το συλλογικό καλό;».

Εμείς τόνισε ο κ. Πέτσας, «δεν κάνουμε επιλεκτικές ή χαριστικές ρυθμίσεις, ούτε εκμεταλλευόμαστε την παρούσα κρίση για να ελέγξουμε τους “αρμούς της εξουσίας”, όπως είπε ο κ. Τσίπρας. Μόνο μας μέλημα είναι να συμβάλουμε σε ομαλή λειτουργία κάθε υγιούς επιχείρησης, θέλουμε η έξοδος από την κρίση να γίνει με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για τους εργαζόμενους, την οικονομία και το κοινωνικό σύνολο. Ο δικός μας δρόμος είναι καθαρός και οδηγεί σε έξοδο από την πανδημία με ασφάλεια, ώστε να βγούμε όλοι μαζί από την καραντίνα, αισιόδοξοι δυνατοί και ενωμένοι», κατέληξε.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Infomir MAG555
Πρόκειται για μια ευέλικτη συσκευή που μετατρέπει οποιαδήποτε τηλεόραση σε κόμβο ψυχαγωγίας. Με υποστήριξη για 4K HDR στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ήχο Dolby Digital 8 καναλιών, προσφέρει ένα α...
TP-Link Omada EAP650-Desktop
Η TP-Link παρουσιάζει το νέο EAP650-Desktop, ένα επιτραπέζιο Access Point για συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας με ευέλικτη ανάπτυξη. Προσφέρει εξαιρετικά γρήγορες ταχύτητες Wi-Fi 6 και είναι ιδανικό...
Audien BT-525TB & BT-525TW
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των νέων ηχείων BT-525TB (μαύρου χρώματος) και BT-525TW (λευκού χρώματος) της Audien. Πρόκειται για αδιάβροχα πλαστικά ηχεία 2 δρόμων ισχύος 50W...
Ekselans ODU LTE 4G router
Στην Ελλάδα υπάρχουν πολυάριθμα μικρά ξενοδοχεία, αλλά και ενοικιαζόμενα δωμάτια για τις περιόδους των διακοπών και όχι μόνο. Μία ιδιαίτερα σημαντική υπηρεσία που πρέπει να παρέχει κάθε μικρό ξενο...
Ruijie-Reyee AI Heatmap
Για την υλοποίηση μίας εξαιρετικής δικτυακής υποδομής σε εταιρικό περιβάλλον, υπάρχουν πολλές επιλογές στην αγορά, όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι οι περισσότερες συνοδεύονται από μεγάλο κόσ...
Τηλεχειριστήρια αντικατάστασης από την STAM Electronics
Για όσους χρειάζονται να αντικαταστήσουν το παλιό τους τηλεχειριστήριο, η εταιρεία STAM Electronics έχει τη λύση! Διαθέτει τεράστια γκάμα τηλεχειριστηρίων HUAYU, τα οποία είναι συμβατά με τα περισ...
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Θωρακισμένοι ενισχυτές κεραίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, οι ...
TP-Link Omada EAP723
Το EAP723 είναι ένα επαγγελματικό, BE3600 Access Point οροφής της TP-Link, με θύρα Ethernet 2,5 Gigabit και compact σχεδιασμό, το οποίο προσφέρει αξιοσημείωτη απόδοση πολλαπλών Gigabit για μεγαλύτ...
Audien SM-5115A6
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ηχείου Audien SM-5115A6. Πρόκειται για ένα φορητό ενεργό ηχείο ισχύος 360W RMS, με woofer 15”, tweeter 44 χιλ., δύο ασύρματα μικρόφωνα ...
Ο νέος τιμοκατάλογος της Promax για το 2025
Είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος τιμοκατάλογος για τα προϊόντα της Promax, π.χ. τα κορυφαία πεδιόμετρα της σειράς Ranger Neo και HD Ranger, της ναυαρχίδας ATLaS NG και φυσικά, όλων των άλλων οργάνων ...
Grandstream GWN7820
Η σειρά GWN7820 από την Grandstream εισάγει μια νέα εποχή για τα επιχειρηματικά δίκτυα. Αποτελεί Layer 3 managed network switches, περιλαμβάνοντας μοντέλα με PoE, που επιτρέπουν σε μεσαίες και μεγ...
ANGA Master
Η εταιρεία STAM Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της σειράς ενισχυτών Master της ANGA, που μπορούν να καλύψουν διάφορες ανάγκες διανομής επίγειου τηλεοπτικού σήματος. Όλοι οι ενισχυτές έχουν ε...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Φεβρουάριος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Φεβρουαρίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με ...
Managed vs Unmanaged Switch
Οι μεταγωγείς δικτύου, που είναι γνωστοί διεθνώς ως Network ή Ethernet Switch, αποτελούν σημαντικά στοιχεία της υποδομής δικτύου επειδή συνδέουν συσκευές (στις οποίες μπορεί να περιλαμβάνονται και...