Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 200
TM 736
SECU 163
satpraxis 2022
AC25
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

3 Απριλίου 2015 21:09

Η απάντηση της ΕΙΤΗΣΕΕ για τα τέλη χρήσεως συχνοτήτων

5081bd541131933615a94348d6f38644 XL b277e884

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, με έκπληξη πληροφορήθηκαν ότι με σειρά υπουργικών αποφάσεών σας, που εκδόθηκαν χθες, 2 Απρίλιου 2014, επιβλήθηκαν στις επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, αναδρομικά, τέλη χρήσεως συχνοτήτων για τα έτη 2011 έως και 2014, συνολικού ύψους 24.150.633,93 ευρώ…H Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας ανακοινώνει ότι απεστάλη προς τον Υπουργό Επικρατείας κ. Ν. Παππά, η ακόλουθη επιστολή:

Προς

Τον Υπουργό Επικρατείας, αξιότιμο κ. Νίκο Παππά,

Ενταύθα.

Αθήνα, 3 Απριλίου 2015

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, με έκπληξη πληροφορήθηκαν ότι με σειρά υπουργικών αποφάσεών σας, που εκδόθηκαν χθες, 2 Απρίλιου 2014, επιβλήθηκαν στις επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, αναδρομικά, τέλη χρήσεως συχνοτήτων για τα έτη 2011 έως και 2014, συνολικού ύψους 24.150.633,93 ευρώ.

Τα ποσά αυτά προέκυψαν μετά από υπολογισμό του ανταλλάγματος χρήσεως συχνοτήτων με ποσοστό 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων των επιχειρήσεων αυτών, ενώ δεν έπρεπε να επιβληθούν καθόλου.

Τούτο δε διότι:

Από της ψηφίσεως του ν. 3023/2002 (ΦΕΚ Α 146/25.6.2002) «Χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων από το Κράτος. Έσοδα και δαπάνες, προβολή, δημοσιότητα και έλεγχος των οικονομικών των πολιτικών κομμάτων και των υποψήφιων βουλευτών», προβλέφθηκε με τα άρθρα 10 και 30 η «προβολή προεκλογικών μηνυμάτων των κομμάτων από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα», με υποχρέωση μετάδοσης από τα τελευταία των διαφημιστικών τους μηνυμάτων.

Εκλογικές αναμετρήσεις περιόδου 2002 – 2010. Σε εκτέλεση των προβλέψεων του ως άνω νόμου, εκδόθηκαν, ανά εκλογική αναμέτρηση (βουλευτικές εκλογές και ευρωεκλογές), εφεξής, οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις για την κατανομή αλλά και την αποτίμηση του διατιθέμενου airtime προς τα κόμματα.

Για τις ως άνω εκλογικές αναμετρήσεις (πρώτη την του 2004 έως και αυτήν του 2009) και για το διατεθέν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς airtime άνευ χρέωσης προς τα κόμματα συνολικής αξίας 28.200.000 ευρώ, προκειμένου να αναληφθεί από το Κράτος η οικονομική αποζημίωση των τηλεοπτικών σταθμών (για την δωρεάν παροχή του Κράτους προς τα κόμματα της χρηματοδότησης των δαπανών της κάλυψης της προεκλογικής περιόδου), αποφασίσθηκε η μείωση των τελών χρήσεως συχνοτήτων από 2% σε 1%, για κάθε εκλογική αναμέτρηση.

Έτσι, εκδόθηκαν για τον σκοπό αυτόν, οι ακόλουθες υπουργικές αποφάσεις με το αντίστοιχο περιεχόμενο:

2004 Εκλογές (Βουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Οικονομίας και Οικονομικών και Τύπου και ΜΜΕ) 2848/Ε/10.2.2004, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 287/10.2.2004, Αρμόδιοι Υπουργοί: Ν. Χριστοδουλάκης και Χρ. Πρωτόπαπας, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2003 – 31.12.2003 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.

2004 Εκλογές (Ευρωβουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Οικονομίας και Οικονομικών και Επικρατείας) 23964/20.12.2004, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 267/1.3.2005, Αρμόδιοι Υπουργοί: Γ. Αλογοσκούφης και Θ. Ρουσόπουλος, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2004 – 31.12.2004 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.

2007 Εκλογές (Βουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Οικονομίας και Οικονομικών και Επικρατείας) 20827/21.8.2007, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 1672/23.8.2007, Αρμόδιοι Υπουργοί: Γ. Αλογοσκούφης και Θ. Ρουσόπουλος, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2007 – 31.12.2007 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.

2009 Εκλογές (Ευρωβουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) 21067-662/24.4.2009, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 767/27.4.2009, Αρμόδιοι Υπουργοί: Π. Παυλόπουλος και Ι. Παπαθανασίου, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2009 – 31.12.2009 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.

2009 Εκλογές (Βουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) 20825/4.9.2009, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 1914/8.9.2009, Αρμόδιοι Υπουργοί: Π. Παυλόπουλος και Ι. Παπαθανασίου, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2009 – 31.12.2009 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 1% σε 0,1%.

2009 Ψηφιακή Μετάβαση, Ρύθμιση: ΚΥΑ (Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) 20827/4.9.2009, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 1914/8.9.2009, Αρμόδιοι Υπουργοί: Π. Παυλόπουλος και Ι. Παπαθανασίου, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2010 – 31.12.2010 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 0,1%.

Εκλογικές αναμετρήσεις περιόδου 2010 – 2015. Σε εκτέλεση των προβλέψεων του ίδιου ως άνω νόμου, εκδόθηκαν, ανά εκλογική αναμέτρηση (βουλευτικές εκλογές και ευρωεκλογές), εφεξής, οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις για την κατανομή αλλά και την αποτίμηση του διατιθέμενου airtime προς τα κόμματα.

Ως αποτέλεσμα αυτών αποφασίσθηκε:

2012 Εκλογές (Βουλευτικές α), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.170.850 ευρώ.

2012 Εκλογές (Βουλευτικές β), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.000.000 ευρώ.

2014 Εκλογές (Ευρωβουλευτικές), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.000.000 ευρώ.

2015 Εκλογές (Βουλευτικές), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.000.000 ευρώ.

Ήτοι συνολικό ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 24.170.850 ευρώ.

Οι κοστολογημένες αυτές παροχές σε airtime (ήτοι διαφημιστικά spots), που προβλέφθηκαν για δωρεάν παροχή από το Κράτος προς τα κόμματα αλλά δεν πληρώθηκαν στο ισόποσο προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς, επ’ ουδενί δεν πρέπει να θεωρηθεί σπονδή των τηλεοπτικών σταθμών προς τις δημοκρατικές αρχές που ορίζει το σύνταγμα. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί υπακούουν στις συνταγματικές επιταγές, για σεβασμό του δημοκρατικού πολιτεύματος και της αρχής της αναλογικής ισότητας στην ενημέρωση, με άλλους τρόπους: Αφενός μεν με την εκ του νόμου υποχρέωση προβολής των κομματικών θέσεων με βάση την αναλογική ισότητα καθημερινώς στα δελτία ειδήσεων και τις ενημερωτικές εκπομπές, καθημερινά ελεγχόμενοι σε αυτό από το ΕΣΡ. Αφετέρου δε – και καθ’ υπερβολήν – με την υποχρεωτική, σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, παροχή προς τα κόμματα άνω των 250 ωρών από κάθε σταθμό, χωρίς οποιοδήποτε αντάλλαγμα, για διοργάνωση συζητήσεων και στρογγυλών τραπεζιών για την προβολή του προεκλογικού τους λόγου.

Παρά τα παραπάνω, για τα έτη 2011 και εφεξής, δεν εξεδόθησαν οι αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις για μείωση των τελών χρήσεως συχνοτήτων από 2% σε 1% σε κάθε εκλογική αναμέτρηση.

Τούτο όμως έγινε διότι, από το έτος 2011 και μετά, η χώρα ακολουθώντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αποφάσισε και υποχρέωσε τους τηλεοπτικούς σταθμούς να προβούν σε μετατροπή του συστήματος μετάδοσης από αναλογικό σε ψηφιακό και να μην κατέχουν συχνότητες. Στόχος ήταν να απελευθερωθεί το μείζον μέρος του φάσματος συχνοτήτων, ώστε να χρησιμοποιηθεί από την κινητή τηλεφωνία (ψηφιακό μέρισμα) μετά από διαγωνισμό για την παραχώρηση του. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί υποχρεώθηκαν να κάνουν παράλληλη λειτουργία αναλογικού και ψηφιακού συστήματος μετάδοσης (δύο επενδύσεις, δύο λειτουργικά κόστη), μεταβαίνοντας σταδιακά στην πλήρη ψηφιακή μετάδοση. Κάθε μετάβαση ανά σημείο της επικράτειας των τηλεοπτικών σταθμών από την αναλογική στην ψηφιακή εκπομπή, σήμαινε επιστροφή της αναλογικής συχνότητας προς το Δημόσιο, όπως πιστοποιείται από τις ανά σημείο μετάβασης δηλώσεις των σταθμών προς το ΕΣΡ και αντίστοιχες πιστοποιήσεις της ΕΕΤΤ.

Από του έτους 2012 και εφεξής, με το ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α 82/10.4.2012), άρθρο 80, παρ. 1, περ. στ., όλες οι συχνότητες εκπομπής τηλεοπτικού σήματος, αφαιρέθηκαν από τους μέχρι τότε τηλεοπτικούς σταθμούς (εφεξής: παρόχους περιεχομένου) και ανατέθηκε η χρήση τους στους παρόχους δικτύου. Με την ίδια διάταξη νόμου ρητά καταργήθηκε η εκ του νόμου προβλεπόμενη υποχρέωση των «τηλεοπτικών σταθμών» να καταβάλουν προς το δημόσιο οιουδήποτε ύψους αντάλλαγμα για τη χρήση συχνοτήτων. Η υποχρέωση αυτή, μετά τη δημοσίευση του άνω νόμου βαρύνει τους εφεξής χρησιμοποιούντες τις συχνότητες, ήτοι τους παρόχους δικτύου. Η εκ μέρους των παρόχων δικτύου (τηλεφωνίας ή τηλεόρασης) καταβολή ανταλλάγματος για την εκ μέρους τους χρήση των συχνοτήτων προβλέφθηκε νομικά και υλοποιήθηκε δια της καταβολής ανταλλάγματος όπως προβλέφθηκε σε πλειοδοτικούς διαγωνισμούς. Η δε ΕΕΤΤ, όταν καθόρισε την τιμολογιακή πολιτική των παρόχων δικτύου προς τους πελάτες τους παρόχους περιεχομένου, έχει λάβει υπόψη ότι οι πάροχοι δικτύου αποσβένουν την εκ μέρους τους καταβολή τελών χρήσεως συχνοτήτων με «μετακύλιση» του κόστους αυτού στις χρεώσεις παροχής υπηρεσιών που τιμολογούν προς τους πελάτες τους παρόχους περιεχομένου.

Κύριε Υπουργέ,

Σε συνέχεια των ανωτέρω πρέπει να λάβετε υπόψη ότι:

Κακώς εκδόθηκαν πράξεις υπολογισμού τελών χρήσης συχνοτήτων για το έτος 2012 και πέραν, δεδομένου ότι από το έτος αυτό οι τηλεοπτικοί σταθμοί μέλη μας δεν είχαν την χρήση των συχνοτήτων που είχαν παραδοθεί στους παρόχους δικτύου.

Για τις εκλογικές αναμετρήσεις των ετών 2012 (δύο φορές βουλευτικές εκλογές), 2014 (ευρωεκλογές) και 2015 (βουλευτικές εκλογές) το ελληνικό δημόσιο, που χρηματοδότησε μέσω του airtime των τηλεοπτικών επιχειρήσεων την προβολή των προεκλογικών μηνυμάτων των κομμάτων, για αυτή την δωρεάν παροχή του, οφείλει προς τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις το ισόποσο των 24.170.850 ευρώ (κατά την αναλογία που οι ως άνω υπουργικές αποφάσεις επιμέριζαν ανά τηλεοπτική επιχείρηση την αξία του airtime της). Το ποσόν αυτό πρέπει να επιστραφεί αυτούσιο και τοις μετρητοίς και από τους χρόνους που έγινε η χρήση του airtime τους. Προφανώς θα συμφωνείτε ότι η μη επιστροφή του ποσού αυτού θα σημαίνει αφενός μεν ότι ένα σύγχρονο κράτος προβαίνει σε δήμευση περιουσίας των ιδιωτικών επιχειρήσεων και αφετέρου ότι δεν σέβεται τις υποχρεώσεις του προς τους (ακούσιους) δανειστές του.

Με εκτίμηση,

O Πρόεδρος ΔΣ της ΕΙΤΗΣΕΕ

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link EAP653
Το EAP653 είναι ένα AX3000 Access Point οροφής με συμπαγή σχεδιασμό, ιδανικό για επαγγελματικά σενάρια που απαιτούν υψηλή απόδοση, όπως ξενοδοχεία, γραφεία, εμπορικά πολυκαταστήματα, αίθουσες συσκέψ…
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής γραμμής L1x112
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, μετά τους ενισχυτές κεραίας θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών γραμμής. Οι ενισχυτές γραμμής διατίθενται σε τέσσερις κατηγορίες. Ο κάθε ένας έχει…
PROMAX ATLaS NG
Έχει προστεθεί μία τέταρτη ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για το πεδιόμετρο - ναυαρχίδα PROMAX ATLaS NG. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Promax ATLaS NG - Εκπαιδ…
EDISION CAM-100
Νέος κεντρικός ενισχυτής από την EDISION, με σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά και υψηλή αισθητική! Πρόκειται για το μοντέλο CAM-100, έναν ενισχυτή επίγειων ψηφιακών καναλιών DVB-T/T2, για μεγάλες εγκ…
Audien DAMP5
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ενισχυτή Hi-Fi, Audien DAMP5. Πρόκειται για έναν ψηφιακό ενισχυτή υψηλής απόδοσης (CLASS D), με τεχνολογία DAC. Διαθέτει πανέμορφο σχεδια…
Έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUSI IKUGaF και IDComs Linear
Η αναμετάδοση των επίγειων τηλεοπτικών προγραμμάτων αποτελεί για την Ελλάδα ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα για αρκετές περιοχές, οι οποίες έχουν ονομαστεί «λευκές περιοχές» λόγω αδυναμίας λήψης κυ…
Infomir MAG555
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει νέα παραλαβή του πρόσφατου μοντέλου της Infomir, του MAG555. Πρόκειται για μια ευέλικτη συσκευή που μετατρέπει οποιαδήποτε τηλεόραση σε κόμβο ψυχαγωγίας. Με υποστήριξη…
Ruijie-Reyee e-Lighten
Στη σημερινή ταχύτατη ψηφιακή εποχή, η αξιόπιστη και αδιάκοπη σύνδεση στο διαδίκτυο είναι απαραίτητη τόσο για τα σπίτια, τα διαμερίσματα, τις πολυκατοικίες, όσο και για τις επιχειρήσεις, και, εφόσον…
IKUSI FLOW Smart Headend
εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομής τηλεοπτικών καναλιών, τόσο μέσω IP όσο και μέσω RF. Οι υπηρεσίες δ…
SatLink ST6988
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει την παραλαβή του νέου οργάνου ST-6988 της SatLink. Πρόκειται για έναν φορητό μετρητή χειρός, που είναι συμβατός με DVB-S/S2/T/T2 και MPEG-2 H.265/HEVC (10 Bit). Με το σ…
Supervoice SVC-WBT41
Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί η ανάγκη για καθαρή επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων των επιχειρήσεων, αλλά σαφώς και με τους πελάτες των έκαστων εταιρειών. Είτε πρόκειται για κέντρο τηλεπικοινω…
TP-Link Omada ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία υπ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Ιούνιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουνίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδι…
Wi-Fi & AI
Η εποχή που ζούμε περιλαμβάνει έναν εξαιρετικά συνδεδεμένο κόσμο, έναν κόσμο που εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις ασύρματες τεχνολογίες για ευκολία και κινητικότητα. Το σημερινό Wi-Fi έχει ε…
EDISION Κεντρικός Ενισχυτής CAM-300
Ένας νέος κεντρικός ενισχυτής της EDISION κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, προσαρμοσμένος στις σύγχρονες ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί από την απόδοση του φάσματος των 700MHz στην κινητή τη…
Audien DJ-1001UFB
Ένα νέο σύστημα ήχου επαγγελματικών προδιαγραφών κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το Audien DJ-1001UFB, μία κονσόλα - μίκτης DJ 5x καναλιών, με πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης…
Sat & Zap, Ιούνιος 2025
Γερμανικό το ενδιαφέρον αυτόν τον μήνα με τα νέα ελεύθερα κανάλια της Wedo, που όμως υποπτευόμαστε ότι θα κλειδώσουν σύντομα. Ενδιαφέροντα και τα αγγλικά μουσικά κανάλια της Now στις 28.2 Ανατολικά…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.