Skip to main content
TM 839
SECURITY REPORT 170
satpraxis 2022
now 33 2022
3 Απριλίου 2015 20:09

Η απάντηση της ΕΙΤΗΣΕΕ για τα τέλη χρήσεως συχνοτήτων

5081bd541131933615a94348d6f38644 XL 92f51e2f

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, με έκπληξη πληροφορήθηκαν ότι με σειρά υπουργικών αποφάσεών σας, που εκδόθηκαν χθες, 2 Απρίλιου 2014, επιβλήθηκαν στις επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, αναδρομικά, τέλη χρήσεως συχνοτήτων για τα έτη 2011 έως και 2014, συνολικού ύψους 24.150.633,93 ευρώ…H Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας ανακοινώνει ότι απεστάλη προς τον Υπουργό Επικρατείας κ. Ν. Παππά, η ακόλουθη επιστολή:

Προς

Τον Υπουργό Επικρατείας, αξιότιμο κ. Νίκο Παππά,

Ενταύθα.

Αθήνα, 3 Απριλίου 2015

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, με έκπληξη πληροφορήθηκαν ότι με σειρά υπουργικών αποφάσεών σας, που εκδόθηκαν χθες, 2 Απρίλιου 2014, επιβλήθηκαν στις επιχειρήσεις μέλη της Ένωσης μας, αναδρομικά, τέλη χρήσεως συχνοτήτων για τα έτη 2011 έως και 2014, συνολικού ύψους 24.150.633,93 ευρώ.

Τα ποσά αυτά προέκυψαν μετά από υπολογισμό του ανταλλάγματος χρήσεως συχνοτήτων με ποσοστό 2% επί των ακαθαρίστων εσόδων των επιχειρήσεων αυτών, ενώ δεν έπρεπε να επιβληθούν καθόλου.

Τούτο δε διότι:

Από της ψηφίσεως του ν. 3023/2002 (ΦΕΚ Α 146/25.6.2002) «Χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων από το Κράτος. Έσοδα και δαπάνες, προβολή, δημοσιότητα και έλεγχος των οικονομικών των πολιτικών κομμάτων και των υποψήφιων βουλευτών», προβλέφθηκε με τα άρθρα 10 και 30 η «προβολή προεκλογικών μηνυμάτων των κομμάτων από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα», με υποχρέωση μετάδοσης από τα τελευταία των διαφημιστικών τους μηνυμάτων.

Εκλογικές αναμετρήσεις περιόδου 2002 – 2010. Σε εκτέλεση των προβλέψεων του ως άνω νόμου, εκδόθηκαν, ανά εκλογική αναμέτρηση (βουλευτικές εκλογές και ευρωεκλογές), εφεξής, οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις για την κατανομή αλλά και την αποτίμηση του διατιθέμενου airtime προς τα κόμματα.

Για τις ως άνω εκλογικές αναμετρήσεις (πρώτη την του 2004 έως και αυτήν του 2009) και για το διατεθέν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς airtime άνευ χρέωσης προς τα κόμματα συνολικής αξίας 28.200.000 ευρώ, προκειμένου να αναληφθεί από το Κράτος η οικονομική αποζημίωση των τηλεοπτικών σταθμών (για την δωρεάν παροχή του Κράτους προς τα κόμματα της χρηματοδότησης των δαπανών της κάλυψης της προεκλογικής περιόδου), αποφασίσθηκε η μείωση των τελών χρήσεως συχνοτήτων από 2% σε 1%, για κάθε εκλογική αναμέτρηση.

Έτσι, εκδόθηκαν για τον σκοπό αυτόν, οι ακόλουθες υπουργικές αποφάσεις με το αντίστοιχο περιεχόμενο:

2004 Εκλογές (Βουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Οικονομίας και Οικονομικών και Τύπου και ΜΜΕ) 2848/Ε/10.2.2004, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 287/10.2.2004, Αρμόδιοι Υπουργοί: Ν. Χριστοδουλάκης και Χρ. Πρωτόπαπας, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2003 – 31.12.2003 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.

2004 Εκλογές (Ευρωβουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Οικονομίας και Οικονομικών και Επικρατείας) 23964/20.12.2004, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 267/1.3.2005, Αρμόδιοι Υπουργοί: Γ. Αλογοσκούφης και Θ. Ρουσόπουλος, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2004 – 31.12.2004 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.

2007 Εκλογές (Βουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Οικονομίας και Οικονομικών και Επικρατείας) 20827/21.8.2007, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 1672/23.8.2007, Αρμόδιοι Υπουργοί: Γ. Αλογοσκούφης και Θ. Ρουσόπουλος, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2007 – 31.12.2007 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.

2009 Εκλογές (Ευρωβουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) 21067-662/24.4.2009, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 767/27.4.2009, Αρμόδιοι Υπουργοί: Π. Παυλόπουλος και Ι. Παπαθανασίου, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2009 – 31.12.2009 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 1%.

2009 Εκλογές (Βουλευτικές), Ρύθμιση: ΚΥΑ (Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) 20825/4.9.2009, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 1914/8.9.2009, Αρμόδιοι Υπουργοί: Π. Παυλόπουλος και Ι. Παπαθανασίου, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2009 – 31.12.2009 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 1% σε 0,1%.

2009 Ψηφιακή Μετάβαση, Ρύθμιση: ΚΥΑ (Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών) 20827/4.9.2009, Δημοσίευση: ΦΕΚ Β 1914/8.9.2009, Αρμόδιοι Υπουργοί: Π. Παυλόπουλος και Ι. Παπαθανασίου, Περιεχόμενο: Περίοδος 1.1.2010 – 31.12.2010 το ετήσιο αντάλλαγμα ορίζεται από 2% σε 0,1%.

Εκλογικές αναμετρήσεις περιόδου 2010 – 2015. Σε εκτέλεση των προβλέψεων του ίδιου ως άνω νόμου, εκδόθηκαν, ανά εκλογική αναμέτρηση (βουλευτικές εκλογές και ευρωεκλογές), εφεξής, οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις για την κατανομή αλλά και την αποτίμηση του διατιθέμενου airtime προς τα κόμματα.

Ως αποτέλεσμα αυτών αποφασίσθηκε:

2012 Εκλογές (Βουλευτικές α), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.170.850 ευρώ.

2012 Εκλογές (Βουλευτικές β), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.000.000 ευρώ.

2014 Εκλογές (Ευρωβουλευτικές), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.000.000 ευρώ.

2015 Εκλογές (Βουλευτικές), ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 6.000.000 ευρώ.

Ήτοι συνολικό ποσόν διαφημιστικής δαπάνης για τα κόμματα: 24.170.850 ευρώ.

Οι κοστολογημένες αυτές παροχές σε airtime (ήτοι διαφημιστικά spots), που προβλέφθηκαν για δωρεάν παροχή από το Κράτος προς τα κόμματα αλλά δεν πληρώθηκαν στο ισόποσο προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς, επ’ ουδενί δεν πρέπει να θεωρηθεί σπονδή των τηλεοπτικών σταθμών προς τις δημοκρατικές αρχές που ορίζει το σύνταγμα. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί υπακούουν στις συνταγματικές επιταγές, για σεβασμό του δημοκρατικού πολιτεύματος και της αρχής της αναλογικής ισότητας στην ενημέρωση, με άλλους τρόπους: Αφενός μεν με την εκ του νόμου υποχρέωση προβολής των κομματικών θέσεων με βάση την αναλογική ισότητα καθημερινώς στα δελτία ειδήσεων και τις ενημερωτικές εκπομπές, καθημερινά ελεγχόμενοι σε αυτό από το ΕΣΡ. Αφετέρου δε – και καθ’ υπερβολήν – με την υποχρεωτική, σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, παροχή προς τα κόμματα άνω των 250 ωρών από κάθε σταθμό, χωρίς οποιοδήποτε αντάλλαγμα, για διοργάνωση συζητήσεων και στρογγυλών τραπεζιών για την προβολή του προεκλογικού τους λόγου.

Παρά τα παραπάνω, για τα έτη 2011 και εφεξής, δεν εξεδόθησαν οι αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις για μείωση των τελών χρήσεως συχνοτήτων από 2% σε 1% σε κάθε εκλογική αναμέτρηση.

Τούτο όμως έγινε διότι, από το έτος 2011 και μετά, η χώρα ακολουθώντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αποφάσισε και υποχρέωσε τους τηλεοπτικούς σταθμούς να προβούν σε μετατροπή του συστήματος μετάδοσης από αναλογικό σε ψηφιακό και να μην κατέχουν συχνότητες. Στόχος ήταν να απελευθερωθεί το μείζον μέρος του φάσματος συχνοτήτων, ώστε να χρησιμοποιηθεί από την κινητή τηλεφωνία (ψηφιακό μέρισμα) μετά από διαγωνισμό για την παραχώρηση του. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί υποχρεώθηκαν να κάνουν παράλληλη λειτουργία αναλογικού και ψηφιακού συστήματος μετάδοσης (δύο επενδύσεις, δύο λειτουργικά κόστη), μεταβαίνοντας σταδιακά στην πλήρη ψηφιακή μετάδοση. Κάθε μετάβαση ανά σημείο της επικράτειας των τηλεοπτικών σταθμών από την αναλογική στην ψηφιακή εκπομπή, σήμαινε επιστροφή της αναλογικής συχνότητας προς το Δημόσιο, όπως πιστοποιείται από τις ανά σημείο μετάβασης δηλώσεις των σταθμών προς το ΕΣΡ και αντίστοιχες πιστοποιήσεις της ΕΕΤΤ.

Από του έτους 2012 και εφεξής, με το ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α 82/10.4.2012), άρθρο 80, παρ. 1, περ. στ., όλες οι συχνότητες εκπομπής τηλεοπτικού σήματος, αφαιρέθηκαν από τους μέχρι τότε τηλεοπτικούς σταθμούς (εφεξής: παρόχους περιεχομένου) και ανατέθηκε η χρήση τους στους παρόχους δικτύου. Με την ίδια διάταξη νόμου ρητά καταργήθηκε η εκ του νόμου προβλεπόμενη υποχρέωση των «τηλεοπτικών σταθμών» να καταβάλουν προς το δημόσιο οιουδήποτε ύψους αντάλλαγμα για τη χρήση συχνοτήτων. Η υποχρέωση αυτή, μετά τη δημοσίευση του άνω νόμου βαρύνει τους εφεξής χρησιμοποιούντες τις συχνότητες, ήτοι τους παρόχους δικτύου. Η εκ μέρους των παρόχων δικτύου (τηλεφωνίας ή τηλεόρασης) καταβολή ανταλλάγματος για την εκ μέρους τους χρήση των συχνοτήτων προβλέφθηκε νομικά και υλοποιήθηκε δια της καταβολής ανταλλάγματος όπως προβλέφθηκε σε πλειοδοτικούς διαγωνισμούς. Η δε ΕΕΤΤ, όταν καθόρισε την τιμολογιακή πολιτική των παρόχων δικτύου προς τους πελάτες τους παρόχους περιεχομένου, έχει λάβει υπόψη ότι οι πάροχοι δικτύου αποσβένουν την εκ μέρους τους καταβολή τελών χρήσεως συχνοτήτων με «μετακύλιση» του κόστους αυτού στις χρεώσεις παροχής υπηρεσιών που τιμολογούν προς τους πελάτες τους παρόχους περιεχομένου.

Κύριε Υπουργέ,

Σε συνέχεια των ανωτέρω πρέπει να λάβετε υπόψη ότι:

Κακώς εκδόθηκαν πράξεις υπολογισμού τελών χρήσης συχνοτήτων για το έτος 2012 και πέραν, δεδομένου ότι από το έτος αυτό οι τηλεοπτικοί σταθμοί μέλη μας δεν είχαν την χρήση των συχνοτήτων που είχαν παραδοθεί στους παρόχους δικτύου.

Για τις εκλογικές αναμετρήσεις των ετών 2012 (δύο φορές βουλευτικές εκλογές), 2014 (ευρωεκλογές) και 2015 (βουλευτικές εκλογές) το ελληνικό δημόσιο, που χρηματοδότησε μέσω του airtime των τηλεοπτικών επιχειρήσεων την προβολή των προεκλογικών μηνυμάτων των κομμάτων, για αυτή την δωρεάν παροχή του, οφείλει προς τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις το ισόποσο των 24.170.850 ευρώ (κατά την αναλογία που οι ως άνω υπουργικές αποφάσεις επιμέριζαν ανά τηλεοπτική επιχείρηση την αξία του airtime της). Το ποσόν αυτό πρέπει να επιστραφεί αυτούσιο και τοις μετρητοίς και από τους χρόνους που έγινε η χρήση του airtime τους. Προφανώς θα συμφωνείτε ότι η μη επιστροφή του ποσού αυτού θα σημαίνει αφενός μεν ότι ένα σύγχρονο κράτος προβαίνει σε δήμευση περιουσίας των ιδιωτικών επιχειρήσεων και αφετέρου ότι δεν σέβεται τις υποχρεώσεις του προς τους (ακούσιους) δανειστές του.

Με εκτίμηση,

O Πρόεδρος ΔΣ της ΕΙΤΗΣΕΕ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ομοαξονικά καλώδια Kathrein για αξιοπιστία, αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα
Η σύνδεση δεν είναι απλώς τεχνολογία – είναι θέμα εμπιστοσύνης. Σε έναν κόσμο όπου η ποιότητα του σήματος και η σταθερότητα της μετάδοσης είναι κρίσιμη, τα καλώδια Kathrein προσφέρουν απόλυτη αξιοπι…
PROMAX TV Explorer NG
Είναι πλέον διαθέσιμο από την IDComs το πλήρες manual σε αρχείο PDF, για τον νέο επαναστατικό αναλυτή TV Explorer NG της PROMAX. Το συγκεκριμένο manual διαθέτει πάνω από 120 σελίδες με αναλυτικές πε…
ALE UC Solution
Η υβριδική εργασία αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό. Οι εργαζόμενοι εργάζονται και επικοινωνούν από όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να κρίνεται απαραίτητη η φυσική παρουσία στον ίδιο χώρο. Με τη λύση ενοποι…
Akuvox Self-Organizing Network
Η Akuvox παρουσιάζει μια καινοτόμα προσέγγιση στον έλεγχο πρόσβασης για πολυκατοικίες και gated communities, με τη λύση Self-Organizing Network, σχεδιασμένη για να προσφέρει ευκολία, αποδοτικότητα κ…
EDISION διπλές πρίζες TV/R-SAT
Μια εξαιρετική νέα σειρά πριζών τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σήματος και αξεσουάρ είναι άμεσα διαθέσιμη από την EDISION. Οι πρίζες σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την EDISION, διαθέτουν εξαιρετ…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT ROT 310C & ROR 260C
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπά…
Ομοαξονικά καλώδια της Multimedia Perspectives / Fagor
Στη νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων της IDComs συμπεριλαμβάνεται ένα σύνολο ιδιαίτερα αξιόλογων ομοαξονικών καλωδίων για όλες τις εφαρμογές λήψης και διανομής επίγειων και δορυφορικών τηλεοπτικών σημ…
Yeastar TB Series BRI VoIP Gateway
Η σειρά TB της Yeastar περιλαμβάνει τα TB200 και TB400, δύο συμπαγείς και αξιόπιστες αυτόνομες πύλες (gateways) VoIP που μετατρέπουν τις γραμμές ISDN BRI σε VoIP, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ενσ…
Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall
Η συνδεσιμότητα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοξενίας και το Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall δίνει τη λύση που κάθε ξενοδόχος χρειάζεται. Με τεχνολογία Wi-Fi 6 AX3000 και ταχύτητες έως 2.974Mbps…
Televes 552220 ενισχυτής γραμμής 3 εξόδων
O Televes 552220 είναι ένας ενισχυτής γραμμής τηλεοπτικού σήματος κατάλληλος για διαμερίσματα, με 3 εξόδους και αυτόματη αποκοπή παρεμβολών 5G / LTE. Διαθέτει 2 κύριες εξόδους και 1 για μία τοπική T…
TP-Link Omada OC220
Η σειρά εξειδικευμένων επιχειρηματικών λύσεων της TP-Link, Omada, μόλις κυκλοφόρησε τον OC220, έναν νέο ελεγκτή υλικού με 2,6 φορές ταχύτερη εκκίνηση από τον ελεγκτή προηγούμενης γενιάς. Μικρό κουτί…
Audien W-990B & W-176
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των ηχείων W-990B μαζί με την κονσόλα χειρισμού W-176 της Audien, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σετ ήχου, ιδανικό…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, Ιανουάριος 2026
Το νέο τεύχος Ιανουαρίου 2026 του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύ…
SAT & ZAP, Ιανουάριος 2026
Για πρώτη φορά, είδα ελεύθερη μετάδοση ισραηλινών καναλιών του πακέτου ΥΕS (δύσκολου στα ΒΔ)! Στα αξιόλογα, στις 13 Ανατολικά το αγγλόφωνο CNBC Europe και το νέο ιταλικό κανάλι για την ποδηλασία. Αξ…
Εφαρμογές ευθυγράμμισης δορυφορικού κατόπτρου
Η δορυφορική λήψη παραμένει για πολλούς το αγαπημένο τους χόμπι, που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον τους να αναζητούν στον ορίζοντα νέα τηλεοπτικά κανάλια από διάφορες χώρες του πλανήτη. Η ταράτσα στ…
«Η τεχνολογία είναι πάνω απ’ όλα ανθρώπινη υπόθεση»
Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα, η τεχνολογία δεν είναι πια πολυτέλεια, είναι η δύναμη που ενώνει ανθρώπους, απλοποιεί διαδικασίες και δημιουργεί νέες εμπειρίες. Από την πρώτη στιγμή, η Par…
EDISION HDMI Modulator 3in1 mini loop
Ο ολοκαίνουργιος ψηφιακός διαμορφωτής της EDISION δοκιμάστηκε στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης για το τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για τον HDMI Modulator 3in1 mini loop, έναν ψηφιακό μονοκ…
Audien W-990B & W-176
Η Audien παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σετ ηχητικού συστήματος, που είναι ευέλικτο στην εγκατάσταση και εύκολο στον χειρισμό του. Το σετ αυτό αποτελείται από τα ηχεία W-990B και την κονσόλα W-176, τα…
Amiko Mini Combo FTA
Τον τελευταίο δέκτη που κυκλοφόρησε η Amiko δοκιμάσαμε για αυτόν τον μήνα στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον Mini Combo FTA, έναν οικονομικό δέκτη με ανάλυση Full HD, που όχι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.