Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 194
TM 640
SECURITY REPORT 152
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

30 Σεπτεμβρίου 2019 10:22

Η μάχη της οθόνης σε περιεχόμενο και μετάδοση μόλις άρχισε

Γράφει: Ματίνα Παπαχριστούδη
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F6ec5a4278620489eb021ad7a491ceffc XL

Μόλις πρόσφατα το Netflix ανακοίνωσε τη λειτουργία «έδρας» στο Λονδίνο με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του ευρωπαϊκού περιεχομένου του. Η Sky με τη στήριξη της Comcast δημιούργησε τη Sky Studios για την παραγωγή και διανομή περιεχομένου για τους τηλεοπτικούς σταθμούς της Sky, το NBC και τους σταθμούς της Universal Pictures.

Μόλις πρόσφατα το Netflix ανακοίνωσε τη λειτουργία «έδρας» στο Λονδίνο με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του ευρωπαϊκού περιεχομένου του. Η Sky με τη στήριξη της Comcast δημιούργησε τη Sky Studios για την παραγωγή και διανομή περιεχομένου για τους τηλεοπτικούς σταθμούς της Sky, το NBC και τους σταθμούς της Universal Pictures. Και η σχετικά νέα ευρωπαϊκή συμμαχία ιδιωτικών καναλιών της ΕΜΑ (European Media Alliance) στην οποία ανήκει και ο ΑΝΤ1 στη χώρα μας, αποφάσισε τη δημιουργία πλατφόρμας παραγωγής και διανομής on line video. Αν σε αυτά προστεθεί η είσοδος της Disney στο video streaming και η έναρξη της Apple TV+, δημιουργείται ένα εντελώς καινούργιο περιβάλλον θέασης παγκοσμίως. Στη χώρα μας φθάνει προς το παρόν μόνο ο απόηχος των σημαντικών αυτών εξελίξεων, με τους τηλεοπτικούς σταθμούς να βρίσκονται ακόμη σε αμηχανία.

Και ενώ διεθνώς ο ανταγωνισμός για την απόκτηση πρωτότυπου περιεχομένου δείχνει πως θα φθάσει στα ύψη, όλες οι έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως οι τηλεοπτικοί οργανισμοί παραδοσιακής εκπομπής έχουν τη δυνατότητα να μετάσχουν σε αυτή τη «χρυσή εποχή» παραγωγής του περιεχομένου.  Κι αυτό γιατί, όπως πάλι καταδεικνύουν μελέτες σε διεθνές επίπεδο, η παραδοσιακή μετάδοση έχει αποδεχθεί ιδιαίτερα ανθεκτική και την περίοδο της «εξοατομικευμένης χρήσης μέσων». Η παραδοσιακή οθόνη φαίνεται πως γίνεται η κύρια οθόνη και για το streaming και αυτή «ανήκει» στους παραδοσιακούς τηλεοπτικούς broadcasters, την τηλεοπτική βιομηχανία, η οποία φαίνεται πως δέχεται τη μεγαλύτερη πρόσκληση στην ιστορία της. Να κατοχυρώσει τη δυναμική της εξελίσσοντας ή μάλλον διεισδύοντας με νέα μοντέλα στην τάση του video streaming.

Πριν μερικούς μήνες στην τελευταία σύνοδο της ITU  στη Γενεύη διατυπώθηκε μια σειρά ενεργειών που οφείλει να κάνει η βιομηχανία της τηλεόρασης για να παραμείνει ισχυρή στο νέο τοπίο της τηλεόρασης. Βασική κατεύθυνση στις συζητήσεις που έγιναν είναι πως οι ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί θα πρέπει να ασκήσουν πιέσεις στις κυβερνήσεις των χωρών τους για ίσους όρους ανταγωνισμού με τις αναδυόμενες πλατφόρμες του video streaming, και να συνεργαστούν με τους κατασκευαστές τηλεοπτικών συσκευών, ώστε να βρουν «χώρο» για τα δικά τους προγράμματα.

Κορυφαία στελέχη διεθνών τηλεοπτικών φορέων όπως η EBU αλλά και ο οργανισμός DVB εξέφρασαν ανησυχίες για τον διεθνή σκληρό ανταγωνισμό, επισημαίνοντας πως είναι ανάγκη να επιτευχθεί στην Ευρώπη μια πραγματικά ενιαία αγορά και να εξαλειφθούν ο κατακερματισμός στα μοντέλα μετάδοσης και η έλλειψη διαλειτουργικότητας ανάμεσα στην εκπομπή και τις ευρυζωνικές συνδέσεις. Και εδώ βρίσκεται η δεύτερη μεγάλη μάχη της τηλεοπτικής βιομηχανίας.

Με δεδομένο ότι οι υπηρεσίες OTT αναπτύσσονται συνήθως μέσω εφαρμογών, οι τελικοί χρήστες καλούνται να εγκαταστήσουν πολλές και διαφορετικές από αυτές, ενώ οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς είναι αναγκασμένοι να διατηρούν τις εφαρμογές τους σε πολλές και διαφορετικές πλατφόρμες, ώστε να παρέχουν τις νέες υπηρεσίες τους. Υπηρεσίες σε IPTV, σε DVB-T, σε Hybrid TV. Όπως διαπιστώθηκε οι κατασκευαστές τηλεοπτικών συσκευών δεν ενδιαφέρονται να ενημερώσουν το λογισμικό των συσκευών τους και έτσι οι παραδοσιακοί ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί μένουν εκτός της νέας αγοράς. Ένα πρόσφατο παράδειγμα από τη χώρα μας προέρχεται από την ΕΡΤ που ανέπτυξε τη Hybrid TV, υπηρεσία που είναι προσβάσιμη από ελάχιστους, καθώς οι συσκευές δεν υποστήριζαν τα πρωτόκολλα αυτά. Απαιτήθηκαν πολλές συναντήσεις και συζητήσεις προκειμένου οι κορυφαίες μάρκες τηλεοπτικών συσκευών να αρχίσουν σταδιακά να εντάσσουν το «κόκκινο κουμπί» της υβριδικής της ΕΡΤ στο μενού τους.

Το διαδίκτυο και η IP λειτουργία και διανομή περιεχομένου φαίνεται να είναι το μέλλον της τηλεοπτικής αγοράς και σε αυτό το πεδίο οι ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί δεν έχουν ακόμη προσαρμοστεί. Πόσο μάλλον στη χώρα μας, όπου ο σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των τηλεοπτικών δικτύων δίνεται για την τηλεθέαση ενός ριάλιτυ παιχνιδιού και όχι για το μέλλον συνολικά του τηλεοπτικού περιεχομένου και της διανομής του.

Ματίνα Παπαχριστούδη

Editorial, ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, τεύχος Οκτωβρίου

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Θωρακισμένοι ενισχυτές κεραίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, οι ...
TP-Link Omada Cloud Essentials
Η TP-Link, ένας παγκόσμιος πρωτοπόρος στις λύσεις smart home και δικτύωσης, ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Omada Cloud Essentials, μιας απλοποιημένης δωρεάν cloud διαχείρισης που έχει σχεδιαστεί γι...
DigiView DV-128
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της νέας κεραίας DigiView DV-128. Πρόκειται για μια εξωτερική διπλή κεραία λήψης UHF, η οποία έχει ενσωματωμένο φίλτρο LTE 5G για προστασία απέν...
Amiko NXH-CO1 & NXH-C02
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή των combiners NXH-CO1 και NXH-CO2 της Amiko. Πρόκειται για μίκτες διανομής δορυφορικού και επίγειου ψηφιακού σήματος, οι οποίοι λειτουργούν σε εύρος ζώ...
Mestek DM97A+
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου Mestek DM97A+, ενός True RMS ψηφιακού πολυμέτρου υψηλής ακρίβειας με αυτόματες κλίμακες, που είναι ιδανικό για επαγγελματική και ερασιτ...
Fracarro AFI123T / AFI313T / MBj2rUUT2 / MBJ3r3UUT2 / MBJ3rFM+3UU 700
Νέα παραλαβή κεντρικών ενισχυτών από την AstraSat, που περιλαμβάνει τα εξής μοντέλα: AFI123T: Με 1 είσοδο, ενίσχυση 30dB, στάθμη εξόδου 113dBμV. AFI313T: Με 3 εισόδους, ενίσχυση 30dB, στάθμη εξόδο...
Γιατί τα πεδιόμετρα Promax Ranger αποτελούν «ελβετικό σουγιά» των μετρήσεων
Ποιος δεν θυμάται τον ατρόμητο Angus MacGyver, ο οποίος, με μεγάλη πείρα και δεξιότητες, κουβαλούσε πάντα μαζί του τον ελβετικό σουγιά του στρατού για να σώσει την κατάσταση σε αμέτρητα σενάρια. Μ...
Grandstream GSC3574/3575
Η Grandstream συνεχίζει να ενδυναμώνει τη σειρά των συστημάτων ελέγχου εγκαταστάσεων και θυροτηλεοράσεών της, με την κυκλοφορία των νέων μοντέλων GSC3574 σε λευκό χρώμα και GSC3575 σε μαύρο. Η Par...
Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές
«Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές». Το webinar επικεντρώθηκε στην περιγραφή της τεχνολογίας με την οποία μπορούμε να έχουμε internet σε απομακρυσμένα σημεία, όπου δεν έχουμε αξ...
Amiko NXH-CO1 & NXH-C02
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή των combiners NXH-CO1 και NXH-CO2 της Amiko. Πρόκειται για μίκτες διανομής δορυφορικού και επίγειου ψηφιακού σήματος, οι οποίοι λειτουργούν σε εύρος ζώ...
Οι επίσημοι εισαγωγείς – διανομείς της Ikusi σε Ελλάδα και Κύπρο
Η IDComs - Ikusi Hellas εκφράζοντας την πολιτική της Ikusi για την Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια, έχει εδώ και δεκαετίες δημιουργήσει στην κάθε περιοχή τις κατάλληλες δομές που της επιτρέπουν ...
Teletek UP01-SA & GUP04-SA
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή πριζών διανομής σήματος της Teletek. Πρόκειται για την UP01-SA (τερματική) και την GUP04-SA (διελεύσεως), οι οποίες είναι εξοπλισμένες με 3 εξόδους TV-...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το...
Creta Electronix 2024
Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024, έλαβε χώρα στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης ένα ιδιαιτέρως επιτυχημένο κλαδικό διήμερο: Η έκθεση Creta Electronix 2024, η δεύτερη κλαδική έκθεση συστημάτ...
Grandstream DP755
Η επικοινωνία, τόσο μεταξύ υπαλλήλων όσο και με πελάτες, είναι κρίσιμη για όλες τις επιχειρήσεις. Η ανάγκη για προϊόντα που μπορούν να καλύψουν αυτές τις απαιτήσεις είναι ζωτικής σημασίας. Για να...
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2024
Αρκετά νέα κανάλια αυτόν τον μήνα, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα αγγλόφωνα, όπως το αμερικανικό One America News κ.λπ. Επίσης, τουλάχιστον στα Δυτικά της χώρας, αλλά πιθανότατα και στα Νό...