Skip to main content
16 Ιουνίου 2020 11:47

Καμπάνια «Μένουμε Σπίτι»: Λίγα σε πολλούς και πολλά σε λίγους

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2Fa408faf77391bc2fbe097aa9097df334 XL

Η κυβέρνηση κινήθηκε σε διπλό άξονα: Ο πρώτος περιλαμβάνει μέσα ενημέρωσης φιλικά προς την κυβέρνηση, μεγάλα ή μικρά, της Αθήνας και της περιφέρειας, τα οποία ευνοήθηκαν με δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ο δεύτερος κινείται στην αντίληψη “δώσε ψίχουλα για να τους κλείσουμε το στόμα” – Από τις δύο ενημερωτικές καμπάνιες των 20 εκατ., που έτρεξαν την περίοδο 28.3 – 31.5.2020, η εφημερίδα “Αυγή” έχει λάβει το ποσόν των 10.500 ευρώ…

Η κυβέρνηση κινήθηκε σε διπλό άξονα: Ο πρώτος περιλαμβάνει μέσα ενημέρωσης φιλικά προς την κυβέρνηση, μεγάλα ή μικρά, της Αθήνας και της περιφέρειας, τα οποία ευνοήθηκαν με δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ο δεύτερος κινείται στην αντίληψη “δώσε ψίχουλα για να τους κλείσουμε το στόμα” – Από τις δύο ενημερωτικές καμπάνιες των 20 εκατ., που έτρεξαν την περίοδο 28.3 – 31.5.2020, η εφημερίδα “Αυγή” έχει λάβει το ποσόν των 10.500 ευρώ, το avgi.gr δεν έχει λάβει τίποτε και ο 105,5 Στο Κόκκινο μόλις 5.000 ευρώ

– Λίγα σε πολλούς και πολλά σε λίγους.

– Τα “δικά μας παιδιά” ανταμείβονται.

– Θολώνουμε τα νερά με μικροποσά στους περιφερειακούς.

– Κλείνουμε στόματα με μικροποσά σε αντιπολιτευτικά ΜΜΕ.

Αυτά είναι τα πρώτα συμπεράσματα της “Αυγής” για τον τρόπο κατανομής των ενημερωτικών κονδυλίων που μοίρασε η κυβέρνηση στα ΜΜΕ για τις καμπάνιες “Μένουμε Σπίτι” και “Μένουμε Ασφαλείς” -ζεστό δημόσιο χρήμα- ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Η έρευνα της “Α” πραγματοποιήθηκε βάσει της λίστας που κατέθεσε προχθές στη Βουλή ο υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ Στέλιος Πέτσας, η οποία περισσότερο συσκοτίζει παρά δίνει απαντήσεις σε σειρά ερωτήσεων που έχει δεχθεί η κυβέρνηση στη Βουλή, αλλά και ερωτήματα που έχουν κατατεθεί δημοσίως αφενός για το ύψος της δαπάνης που απορρόφησε κάθε μέσο, πράγμα το οποίο συνεχίζει να αποκρύπτεται, και αφετέρου για τον αποκλεισμό μεγάλων μέσων ενημέρωσης, αλλά και ομίλων, όπως το «Documento», που περιλαμβάνει κυριακάτικη εφημερίδα και τρεις ιστοσελίδες και δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ.

“Τα δικά μας παιδιά”

Για την κατανομή των κονδυλίων η κυβέρνηση κινήθηκε σε διπλό άξονα:

1. Ο ένας εντάσσεται στο γνωστό μοτίβο “τα δικά μας παιδιά”. Δηλαδή μέσα ενημέρωσης φιλικά προς την κυβέρνηση, μεγάλα ή μικρά, της Αθήνας και της περιφέρειας, τα οποία ευνοήθηκαν με δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Μικρές εφημερίδες χαμηλής κυκλοφορίας λαμβάνουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, όπως και οι συνδεδεμένοι ιστότοποι, επειδή δοξάζουν τον… Μωυσή της χώρας, ενώ ιστοσελίδες κάθε είδους, υπαρκτές, ανύπαρκτες, ασήμαντες κ.λπ., συνολικά 627, επιδοτούνται με χιλιάδες ευρώ.

4155196a f8fb 47a3 802a 423a977ed6d0?t=1591969862089

Στην κορυφή όλων οι μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί και οι μιντιακοί όμιλοι, οι οποίοι λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την… επιστροφή χρημάτων για παρεχόμενες υπηρεσίες στην περίοδο της καραντίνας, αλλά και για… προκαταβολή για μετά.

Στην κατηγορία “δικά μας παιδιά” ανήκει για παράδειγμα η παντελώς άγνωστη ιστοσελίδα pointmedia.gr, μηδαμινής επισκεψιμότητας, που εμφανίζεται να συνδέεται με τον βουλευτή Γρεβενών της Ν.Δ. Ανδρέα Πάτση και τη σύζυγό του, δημοσιογράφο Βίκυ Παπαλουκά.

2. Ο δεύτερος άξονας κινείται στην αντίληψη “δώσε ψίχουλα για να τους κλείσουμε το στόμα”. Αυτό σημαίνει ότι πολλά ΜΜΕ, μικρά και μεγαλύτερα, κυρίως της περιφέρειας, και άλλα αντιπολιτευτικά ΜΜΕ για… ξεκάρφωμα, ενισχύθηκαν από τα δημόσια ταμεία με πολύ μικρά ποσά. Έτσι ο κ. Πέτσας προχθές στη Βουλή είχε τη δυνατότητα να αναφέρει αληθώς ότι μεταξύ όσων έλαβαν κονδύλια προβολής βρίσκονται η “Αυγή”, ο “Ριζοσπάστης”, η “Εφημερίδα των Συντακτών” κ.λπ.

Σε αυτό το σημείο να δηλώσουμε επισήμως ότι από τις δύο ενημερωτικές καμπάνιες των 20 εκατ., που έτρεξαν την περίοδο 28.3 – 31.5.2020, η εφημερίδα “Αυγή” έχει λάβει το ποσόν των 10.500 ευρώ, το avgi.gr δεν έχει λάβει τίποτε και ο 105,5 Στο Κόκκινο μόλις 5.000 ευρώ.

Η “Εφημερίδα των Συντακτών”, σύμφωνα με δημοσιευμένα δικά της στοιχεία, λαμβάνει 33.000 ευρώ. Ο Όμιλος Φιλιππάκη (ημερήσιες “Δημοκρατία”, “Εστία”, estia.gr κ.λπ.), σύμφωνα με δικά του, δημοσιευμένα στοιχεία, λαμβάνει 46.000 ευρώ.

“Ψίχουλα” στην περιφέρεια

Σύμφωνα με υπολογισμούς, σε μεγάλα συγκροτήματα Τύπου, τηλεοπτικούς oμίλους και συνολικότερα στα ΜΜΕ του κέντρου διοχετεύτηκαν τουλάχιστον τα 18,5 από τα 20 εκατ. ευρώ της διαφημιστικής δαπάνης. Που σημαίνει ότι στα ραδιοτηλεοπτικά ΜΜΕ της περιφέρειας δεν έφτασαν περισσότερα από 1,5 εκατ. ευρώ, με τη συντριπτική πλειονότητα να κινείται στο “χιλιάρικο”. Πληροφορίες από την περιφέρεια αναφέρουν συγκεκριμένη πρακτική:

* Στα μεν περιφερειακά ραδιόφωνα, 190 τον αριθμό, οι αμοιβές κυμαίνονταν από 1.000 έως 5.000 ευρώ, ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις η αμοιβή αυτή μπορούσε να ξεπεράσει τα 10.000 ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ένα μικρό έστω ποσό έλαβαν οι περισσότεροι ενημερωτικοί σταθμοί και περιορισμένος αριθμός μουσικών σταθμών, μεταξύ των οποίων αναπτύχθηκε η σχετική γκρίνια, καθώς υποχρεώθηκαν να παίζουν την καμπάνια δωρεάν, όταν συνάδελφοί τους πληρώνονταν γι’ αυτό. Υπολογίζεται ότι το συνολικό κονδύλι που κατευθύνθηκε στους περιφερειακούς ραδιοφωνικούς σταθμούς δεν ξεπερνάει τα 600.000 – 800.000 ευρώ.

* Παρόμοια είναι η εικόνα στους τηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας. Πρόκειται για 57 κανάλια, τα οποία μοιράστηκαν, σύμφωνα με διάφορες πηγές, ποσά που κυμαίνονταν από 3.000 έως 25.000 ευρώ τα μεγαλύτερα κανάλια, χωρίς να αποκλείονται και λίγες εξαιρέσεις για παραπάνω χρήματα σε ορισμένους. Και σε αυτή την περίπτωση το συνολικό κονδύλι δεν υπερβαίνει τα 800.000 ευρώ.

Τι σημαίνει όλο αυτό; Ότι τα πολλά ΜΜΕ πήραν ψίχουλα και λίγα ΜΜΕ πήραν τα πολλά. Οι περιφερειακοί σταθμοί χτυπήθηκαν εξίσου, αν όχι περισσότερο από την κρίση του κορωνοϊού, δηλώνουν μάλιστα μείωση της διαφημιστικής απορρόφησης κατά 60% – 70%, και αυτή, όπως λένε, από παλαιότερα συμβόλαια μετάδοσης. Από την άλλη πλευρά, συμπληρώνουν ιδιοκτήτες ραδιοφωνικών και περιφερειακών σταθμών, δεν ελήφθη καθόλου υπόψη το κριτήριο του απασχολούμενου προσωπικού, ώστε να τονωθεί, εκτός από τις επιχειρήσεις, και η εργασία.

“Δέκα χιλιάρικα είναι ό,τι πρέπει για έναν εκδότη που βγάζουν μια τοπική εφημερίδα ο ίδιος με τη γυναίκα του, όμως δεν είναι τίποτα για έναν εκδότη που έχει 15 άτομα προσωπικό” λέει στην “ΑΥΓΗ” ιδιοκτήτης ΜΜΕ της περιφέρειας. Και προσθέτει ότι τα περιφερειακά ΜΜΕ στήριξαν την πολιτική για την Υγεία, το “Μένουμε Σπίτι”, αναμετέδωσαν λειτουργίες από τις τοπικές εκκλησίες, ενώ κρατούσαν ενημερωμένο το τοπικό ακροατήριο με τοπική και κεντρική ενημέρωση.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα “δικά μας” κεντρικά μιντιακά μέσα λαμβάνουν περί τα 400.000 ευρώ, ενώ για μεγάλο μιντιακό όμιλο με κανάλι, εφημερίδες και ιστοσελίδες λέγεται ότι το συνολικό ποσό ανέβηκε σε 2,5 εκατ. ευρώ. Από την άλλη πλευρά, μιντιακός όμιλος της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν ξεπέρασε τα 25.000 ευρώ.

Εξώδικο από το «Documento»

Μπροστά σε αυτό το απίστευτο αλισβερίσι προκαλεί πραγματικά εντύπωση η δυσμενής διακριτική μεταχείριση που υπέστη ο όμιλος «Documento» του Κώστα Βαξεβάνη (εφημερίδα, documentonews, koutipandoras.gr), ο οποίος απέστειλε εξώδικο στην εταιρεία Initiative, η οποία ανέλαβε να κάνει το πλάνο κατανομής του κονδυλίου των 20 εκατ. στα ΜΜΕ.

Όπως προαναγγέλλεται, το «Documento» προτίθεται να προσφύγει στα αστικά και ποινικά δικαστήρια: σε μία δημοκρατική Πολιτεία ουδείς επιτρέπεται να δρα ανεξέλεγκτος και να χρησιμοποιεί τη δημόσια υγεία ως πρόσχημα για την αδιαφανή διαχείριση και διανομή κρατικού χρήματος εν κρυπτώ και κατά το δοκούν.

Επειδή λοιπόν οι πράξεις και παραλείψεις των υπευθύνων της εταιρείας ως φυσικών αυτουργών και των εντολέων της, δηλαδή της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ως ηθικών αυτουργών προκαλούν τη γενική κατάκριση και την αγανάκτηση του κοινωνικού συνόλου, ενώ ταυτοχρόνως παραβιάζουν ρητές διατάξεις του ισχύοντος δικαίου, η συνέχεια θα γραφτεί από την ελληνική Δικαιοσύνη, αστική και ποινική.

Επιστολή στην ΕΣΗΕΑ, με το ερώτημα του δικαιώματος στην ελευθεροτυπία, κατέθεσε και ο εκπρόσωπος των δημοσιογράφων του ομίλου «Documento». Σύμφωνα με τον Α. Λιακόπουλο «πρόκειται για κραυγαλέο δείγμα νοοτροπίας ολοκληρωτισμού και χειραγώγησης του Τύπου, που υπερβαίνει το κομματικό πεδίο και αφορά τον δημοσιογραφικό κλάδο στο σύνολό του. Ουσιαστικά πλήττει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ελευθεροτυπίας».

Πηγή: avgi.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Ενισχυτής κεραίας U35Auto
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα περιγράψουμε σε αυτό το τεύχος τους ενισχυτές κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP683 UR AX6000
Το TP-Link Omada EAP683 UR ξεχωρίζει ως μια αξιόπιστη λύση στην κατηγορία των συσκευών δικτύου, συνδυάζοντας συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προηγμένη ασφάλεια και απρόσκοπτη διαχείριση δικτύου. Μ...
Ikusi ENC-108
Η Ikusi, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων προϊόντων, παρουσιάζει το ENC-108 με 8 εισόδους HDMI, τα σήματα των οποίων μπορούν να μετατραπούν σε 8 streams IP σε SPTS (unicast ή mult...
Redline S30 HEVC
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου δέκτη της Redline, S30 HEVC. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη Full HD που είναι εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζει συμπίεση H.265...
Ikusi IKUGaF
Η Ikusi καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τηλεοπτικής αναμετάδοσης προγραμμάτων, με τα έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUGaF που διαθέτει για τα Gap Fillers. Τα έτοιμα πακέτα IKUGaF είνα...
ANGA PS series
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών ANGA. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Ιουλίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
Διανομή σήματος HDMI στο σπίτι
Για τη θέαση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ανάλυσης μέσω ενός δέκτη, IPTV Box, αποκωδικοποιητή συνδρομητικής πλατφόρμας ή οποιασδήποτε άλλης εξωτερικής πηγής, απαιτείται μόνο η σύνδεσή τους στην...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
Fracarro D-Matrix 4S FTA
Την πιο πρόσφατη μονάδα της οικογένειας των Headend της ιταλικής Fracarro, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το D-Matrix 4S FTA, ένα Compact Headend που έρχε...
Amiko MIRA X-4200
Ένα νέο μοντέλο της σειράς OTT της Amiko δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το MIRA X-4200, ένα Set-Top Box που βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Linux και προ...
Sat & Zap, Ιούλιος 2024
Αρκετά νέα κανάλια στις 28 ανατολικά, ενώ και πάλι το Ιράν εμφανίζεται με νέα κανάλια εξωτερικού, μη εγκεκριμένα φυσικά από το θεοκρατικό καθεστώς… Al Mayadeen HD Hot Bird 13G – 13 East 11....