Skip to main content
TM 839
SECURITY REPORT 168
satpraxis 2022
now 33 2022
16 Ιουνίου 2020 10:47

Καμπάνια «Μένουμε Σπίτι»: Λίγα σε πολλούς και πολλά σε λίγους

a408faf77391bc2fbe097aa9097df334 XL ba1fb079

Η κυβέρνηση κινήθηκε σε διπλό άξονα: Ο πρώτος περιλαμβάνει μέσα ενημέρωσης φιλικά προς την κυβέρνηση, μεγάλα ή μικρά, της Αθήνας και της περιφέρειας, τα οποία ευνοήθηκαν με δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ο δεύτερος κινείται στην αντίληψη “δώσε ψίχουλα για να τους κλείσουμε το στόμα” – Από τις δύο ενημερωτικές καμπάνιες των 20 εκατ., που έτρεξαν την περίοδο 28.3 – 31.5.2020, η εφημερίδα “Αυγή” έχει λάβει το ποσόν των 10.500 ευρώ…

Η κυβέρνηση κινήθηκε σε διπλό άξονα: Ο πρώτος περιλαμβάνει μέσα ενημέρωσης φιλικά προς την κυβέρνηση, μεγάλα ή μικρά, της Αθήνας και της περιφέρειας, τα οποία ευνοήθηκαν με δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Ο δεύτερος κινείται στην αντίληψη “δώσε ψίχουλα για να τους κλείσουμε το στόμα” – Από τις δύο ενημερωτικές καμπάνιες των 20 εκατ., που έτρεξαν την περίοδο 28.3 – 31.5.2020, η εφημερίδα “Αυγή” έχει λάβει το ποσόν των 10.500 ευρώ, το avgi.gr δεν έχει λάβει τίποτε και ο 105,5 Στο Κόκκινο μόλις 5.000 ευρώ

– Λίγα σε πολλούς και πολλά σε λίγους.

– Τα “δικά μας παιδιά” ανταμείβονται.

– Θολώνουμε τα νερά με μικροποσά στους περιφερειακούς.

– Κλείνουμε στόματα με μικροποσά σε αντιπολιτευτικά ΜΜΕ.

Αυτά είναι τα πρώτα συμπεράσματα της “Αυγής” για τον τρόπο κατανομής των ενημερωτικών κονδυλίων που μοίρασε η κυβέρνηση στα ΜΜΕ για τις καμπάνιες “Μένουμε Σπίτι” και “Μένουμε Ασφαλείς” -ζεστό δημόσιο χρήμα- ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Η έρευνα της “Α” πραγματοποιήθηκε βάσει της λίστας που κατέθεσε προχθές στη Βουλή ο υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ Στέλιος Πέτσας, η οποία περισσότερο συσκοτίζει παρά δίνει απαντήσεις σε σειρά ερωτήσεων που έχει δεχθεί η κυβέρνηση στη Βουλή, αλλά και ερωτήματα που έχουν κατατεθεί δημοσίως αφενός για το ύψος της δαπάνης που απορρόφησε κάθε μέσο, πράγμα το οποίο συνεχίζει να αποκρύπτεται, και αφετέρου για τον αποκλεισμό μεγάλων μέσων ενημέρωσης, αλλά και ομίλων, όπως το «Documento», που περιλαμβάνει κυριακάτικη εφημερίδα και τρεις ιστοσελίδες και δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ.

“Τα δικά μας παιδιά”

Για την κατανομή των κονδυλίων η κυβέρνηση κινήθηκε σε διπλό άξονα:

1. Ο ένας εντάσσεται στο γνωστό μοτίβο “τα δικά μας παιδιά”. Δηλαδή μέσα ενημέρωσης φιλικά προς την κυβέρνηση, μεγάλα ή μικρά, της Αθήνας και της περιφέρειας, τα οποία ευνοήθηκαν με δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Μικρές εφημερίδες χαμηλής κυκλοφορίας λαμβάνουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, όπως και οι συνδεδεμένοι ιστότοποι, επειδή δοξάζουν τον… Μωυσή της χώρας, ενώ ιστοσελίδες κάθε είδους, υπαρκτές, ανύπαρκτες, ασήμαντες κ.λπ., συνολικά 627, επιδοτούνται με χιλιάδες ευρώ.

4155196a f8fb 47a3 802a 423a977ed6d0?t=1591969862089

Στην κορυφή όλων οι μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί και οι μιντιακοί όμιλοι, οι οποίοι λαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την… επιστροφή χρημάτων για παρεχόμενες υπηρεσίες στην περίοδο της καραντίνας, αλλά και για… προκαταβολή για μετά.

Στην κατηγορία “δικά μας παιδιά” ανήκει για παράδειγμα η παντελώς άγνωστη ιστοσελίδα pointmedia.gr, μηδαμινής επισκεψιμότητας, που εμφανίζεται να συνδέεται με τον βουλευτή Γρεβενών της Ν.Δ. Ανδρέα Πάτση και τη σύζυγό του, δημοσιογράφο Βίκυ Παπαλουκά.

2. Ο δεύτερος άξονας κινείται στην αντίληψη “δώσε ψίχουλα για να τους κλείσουμε το στόμα”. Αυτό σημαίνει ότι πολλά ΜΜΕ, μικρά και μεγαλύτερα, κυρίως της περιφέρειας, και άλλα αντιπολιτευτικά ΜΜΕ για… ξεκάρφωμα, ενισχύθηκαν από τα δημόσια ταμεία με πολύ μικρά ποσά. Έτσι ο κ. Πέτσας προχθές στη Βουλή είχε τη δυνατότητα να αναφέρει αληθώς ότι μεταξύ όσων έλαβαν κονδύλια προβολής βρίσκονται η “Αυγή”, ο “Ριζοσπάστης”, η “Εφημερίδα των Συντακτών” κ.λπ.

Σε αυτό το σημείο να δηλώσουμε επισήμως ότι από τις δύο ενημερωτικές καμπάνιες των 20 εκατ., που έτρεξαν την περίοδο 28.3 – 31.5.2020, η εφημερίδα “Αυγή” έχει λάβει το ποσόν των 10.500 ευρώ, το avgi.gr δεν έχει λάβει τίποτε και ο 105,5 Στο Κόκκινο μόλις 5.000 ευρώ.

Η “Εφημερίδα των Συντακτών”, σύμφωνα με δημοσιευμένα δικά της στοιχεία, λαμβάνει 33.000 ευρώ. Ο Όμιλος Φιλιππάκη (ημερήσιες “Δημοκρατία”, “Εστία”, estia.gr κ.λπ.), σύμφωνα με δικά του, δημοσιευμένα στοιχεία, λαμβάνει 46.000 ευρώ.

“Ψίχουλα” στην περιφέρεια

Σύμφωνα με υπολογισμούς, σε μεγάλα συγκροτήματα Τύπου, τηλεοπτικούς oμίλους και συνολικότερα στα ΜΜΕ του κέντρου διοχετεύτηκαν τουλάχιστον τα 18,5 από τα 20 εκατ. ευρώ της διαφημιστικής δαπάνης. Που σημαίνει ότι στα ραδιοτηλεοπτικά ΜΜΕ της περιφέρειας δεν έφτασαν περισσότερα από 1,5 εκατ. ευρώ, με τη συντριπτική πλειονότητα να κινείται στο “χιλιάρικο”. Πληροφορίες από την περιφέρεια αναφέρουν συγκεκριμένη πρακτική:

* Στα μεν περιφερειακά ραδιόφωνα, 190 τον αριθμό, οι αμοιβές κυμαίνονταν από 1.000 έως 5.000 ευρώ, ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις η αμοιβή αυτή μπορούσε να ξεπεράσει τα 10.000 ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ένα μικρό έστω ποσό έλαβαν οι περισσότεροι ενημερωτικοί σταθμοί και περιορισμένος αριθμός μουσικών σταθμών, μεταξύ των οποίων αναπτύχθηκε η σχετική γκρίνια, καθώς υποχρεώθηκαν να παίζουν την καμπάνια δωρεάν, όταν συνάδελφοί τους πληρώνονταν γι’ αυτό. Υπολογίζεται ότι το συνολικό κονδύλι που κατευθύνθηκε στους περιφερειακούς ραδιοφωνικούς σταθμούς δεν ξεπερνάει τα 600.000 – 800.000 ευρώ.

* Παρόμοια είναι η εικόνα στους τηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας. Πρόκειται για 57 κανάλια, τα οποία μοιράστηκαν, σύμφωνα με διάφορες πηγές, ποσά που κυμαίνονταν από 3.000 έως 25.000 ευρώ τα μεγαλύτερα κανάλια, χωρίς να αποκλείονται και λίγες εξαιρέσεις για παραπάνω χρήματα σε ορισμένους. Και σε αυτή την περίπτωση το συνολικό κονδύλι δεν υπερβαίνει τα 800.000 ευρώ.

Τι σημαίνει όλο αυτό; Ότι τα πολλά ΜΜΕ πήραν ψίχουλα και λίγα ΜΜΕ πήραν τα πολλά. Οι περιφερειακοί σταθμοί χτυπήθηκαν εξίσου, αν όχι περισσότερο από την κρίση του κορωνοϊού, δηλώνουν μάλιστα μείωση της διαφημιστικής απορρόφησης κατά 60% – 70%, και αυτή, όπως λένε, από παλαιότερα συμβόλαια μετάδοσης. Από την άλλη πλευρά, συμπληρώνουν ιδιοκτήτες ραδιοφωνικών και περιφερειακών σταθμών, δεν ελήφθη καθόλου υπόψη το κριτήριο του απασχολούμενου προσωπικού, ώστε να τονωθεί, εκτός από τις επιχειρήσεις, και η εργασία.

“Δέκα χιλιάρικα είναι ό,τι πρέπει για έναν εκδότη που βγάζουν μια τοπική εφημερίδα ο ίδιος με τη γυναίκα του, όμως δεν είναι τίποτα για έναν εκδότη που έχει 15 άτομα προσωπικό” λέει στην “ΑΥΓΗ” ιδιοκτήτης ΜΜΕ της περιφέρειας. Και προσθέτει ότι τα περιφερειακά ΜΜΕ στήριξαν την πολιτική για την Υγεία, το “Μένουμε Σπίτι”, αναμετέδωσαν λειτουργίες από τις τοπικές εκκλησίες, ενώ κρατούσαν ενημερωμένο το τοπικό ακροατήριο με τοπική και κεντρική ενημέρωση.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα “δικά μας” κεντρικά μιντιακά μέσα λαμβάνουν περί τα 400.000 ευρώ, ενώ για μεγάλο μιντιακό όμιλο με κανάλι, εφημερίδες και ιστοσελίδες λέγεται ότι το συνολικό ποσό ανέβηκε σε 2,5 εκατ. ευρώ. Από την άλλη πλευρά, μιντιακός όμιλος της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν ξεπέρασε τα 25.000 ευρώ.

Εξώδικο από το «Documento»

Μπροστά σε αυτό το απίστευτο αλισβερίσι προκαλεί πραγματικά εντύπωση η δυσμενής διακριτική μεταχείριση που υπέστη ο όμιλος «Documento» του Κώστα Βαξεβάνη (εφημερίδα, documentonews, koutipandoras.gr), ο οποίος απέστειλε εξώδικο στην εταιρεία Initiative, η οποία ανέλαβε να κάνει το πλάνο κατανομής του κονδυλίου των 20 εκατ. στα ΜΜΕ.

Όπως προαναγγέλλεται, το «Documento» προτίθεται να προσφύγει στα αστικά και ποινικά δικαστήρια: σε μία δημοκρατική Πολιτεία ουδείς επιτρέπεται να δρα ανεξέλεγκτος και να χρησιμοποιεί τη δημόσια υγεία ως πρόσχημα για την αδιαφανή διαχείριση και διανομή κρατικού χρήματος εν κρυπτώ και κατά το δοκούν.

Επειδή λοιπόν οι πράξεις και παραλείψεις των υπευθύνων της εταιρείας ως φυσικών αυτουργών και των εντολέων της, δηλαδή της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ως ηθικών αυτουργών προκαλούν τη γενική κατάκριση και την αγανάκτηση του κοινωνικού συνόλου, ενώ ταυτοχρόνως παραβιάζουν ρητές διατάξεις του ισχύοντος δικαίου, η συνέχεια θα γραφτεί από την ελληνική Δικαιοσύνη, αστική και ποινική.

Επιστολή στην ΕΣΗΕΑ, με το ερώτημα του δικαιώματος στην ελευθεροτυπία, κατέθεσε και ο εκπρόσωπος των δημοσιογράφων του ομίλου «Documento». Σύμφωνα με τον Α. Λιακόπουλο «πρόκειται για κραυγαλέο δείγμα νοοτροπίας ολοκληρωτισμού και χειραγώγησης του Τύπου, που υπερβαίνει το κομματικό πεδίο και αφορά τον δημοσιογραφικό κλάδο στο σύνολό του. Ουσιαστικά πλήττει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ελευθεροτυπίας».

Πηγή: avgi.gr

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Fobem Vision S
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου Fobem Vision S. Πρόκειται για έναν υβριδικό δέκτη, που προσφέρει ένα ολοκληρωμένο κέντρο οικιακής ψυχαγωγίας με το ισχυρό υλικό και τις ευέλικτε…
Kakusiga KSC-1163/Silver
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή μιας νέας, πολύ πρακτικής βάσης tablet. Πρόκειται για την Kakusiga KSC-1163/Silver, που είναι μία πλήρως ρυθμιζόμενη βάση με πτυσσόμενους βραχίονε…
Πιστοποίηση από LG και Google για τη λύση Cast Connect της Multimedia Perspectives / Fagor
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της να αναπτύσσει καινοτόμες λύσεις πολυμέσων για την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού στον τομέα της φιλοξενίας, η Multimedia Perspectives / Fagor έχει δημιουργήσει…
Yeastar TA Series
Οι αναλογικές πύλες VoIP Yeastar TA είναι προϊόντα αιχμής που συνδέουν παλαιότερα τηλέφωνα, συσκευές φαξ και συστήματα PBX με δίκτυα IP τηλεφωνίας και συστήματα PBX, τα οποία βασίζονται σε IP. Με πλ…
Έξυπνο σπίτι στην καθημερινότητα με Akubela και Akuvox
Η εποχή του έξυπνου σπιτιού δεν είναι πια ένα μακρινό όραμα. Είναι εδώ και αλλάζει ριζικά τον τρόπο που ζούμε. Δεν μιλάμε μόνο για απομακρυσμένο έλεγχο συσκευών, αλλά για ένα οικοσύστημα που προσαρμ…
ANTTRON TMZ160HD
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ψηφιακού modulator ANTTRON TMZ160HD. Πρόκειται για ένα ποιοτικό modulator με μία είσοδο HDMI, που είναι ικανή να λαμβάνει όλες τις αναλύ…
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτές κεντρικής κεραίας
Οι ενισχυτές κεντρικής κεραίας διατίθενται σε δύο διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι αυτή της οποίας οι ενισχυτές έχουν μία έξοδο και η άλλη κατηγορία είναι αυτή με τους ενισχυτές που…
Amiko TSC-1270
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Amiko TSC-1270. Πρόκειται για ένα ψηφιακό όργανο χειρός που υποστηρίζει όλα τα πρότυπα εκπομπής, καθώς μπορεί να δώσει μετρήσεις για DVB-S, DVB-S2, D…
Επιπλέον options για τον νέο PROMAX TV Explorer NG
Εκτός από τις βασικές λειτουργίες, ο αναλυτής PROMAX TV Explorer NG μπορεί να εμπλουτιστεί με κάποιες προαιρετικές προχωρημένες δυνατότητες – τα λεγόμενα options – με επιπλέον κόστος, το οποίο συμπε…
Televes 562422 MiniKom
O ενισχυτής κεντρικών εγκαταστάσεων με αποκοπή 5G παρεμβολών, Televes 562422 MiniKom, διαθέτει 4 εισόδους σήματος (2x UHF, VHF, FM) με ανεξάρτητα μεταξύ τους κυκλώματα ενίσχυσης, τα οποία αποτρέπουν…
TP-Link EAP603-Outdoor
Το EAP603-Outdoor είναι ένα Omada Access Point AX1800 Wi-Fi 6 της TP-Link, σχεδιασμένο για εξωτερική χρήση. Παρέχει απρόσκοπτη και αξιόπιστη ασύρματη κάλυψη με ταχύτητες έως και 1,8Gbps. Με αδιάβροχ…
Multimedia Perspectives / FAGOR AML Series
Οι επαγγελματικοί ενισχυτές ιστού AML διαθέτουν προστασία LTE (ζώνη 700MHz, δεύτερο ψηφιακό μέρισμα) για αποφυγή όλων των παρεμβολών που προέρχονται από κινητά τηλέφωνα, ασύρματες μεταδόσεις, επίγει…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Νοέμβριος 2025
Το νέο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύχους…
Πλατφόρμες HbbTV των τηλεοπτικών σταθμών
Οι τηλεοπτικοί σταθμοί που υποστηρίζουν το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του HbbTV έχουν μεταμορφώσει την τηλεόραση, συνδυάζοντας την παραδοσιακή μετάδοση με την τεχνολογία ευρυζωνικής σύνδεσης, για να δ…
EDISION LIA-200 & LIA-301
Δύο νέα μοντέλα ενισχυτών EDISION δοκιμάσαμε για να σας παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για τον LIA-200 και τον LIA-301, οι οποίοι είναι ενισχυτές γραμμής επίγειων ψηφιακών καναλι…
SAT & ZAP, Νοέμβριος 2025
Νέος δορυφόρος στις 8 Δυτικά με καλύτερη λήψη στα Βόρεια. Πολλά νέα ρωσικά κανάλια στις 13 και 42 Ανατολικά. Στις 19.2 Ανατολικά, ο 1P έχει αναλάβει πολλές συχνότητες παλαιότερων δορυφόρων με πολύ κ…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.