Skip to main content
TM 839
SECREPORT 169
satpraxis 2022
now 33 2022
7 Απριλίου 2017 12:01

Λευτέρης Κρέτσος

Το DVB-T2 προς το παρόν είναι εκτός ατζέντας!

Γράφει: Ματίνα Παπαχριστούδη
image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F6d3dcd99d5ced27b3bfa3cedbc881690 XL

Την πολιτική τακτική της κυβέρνησης έναντι της πολύπαθους ψηφιακής τηλεόρασης καταθέτει στο περιοδικό ο γενικός γραμματέας ενημέρωσης και επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος. Ο κ. Κρέτσος μας δίνει ειδήσεις, σημαντικές για το χώρο. Οι σημαντικότερες: Η κυβέρνηση είναι ανοικτή στο θέμα της συνεργασίας της ΕΡΤ με τη Digea, κάτι το οποίο είχαμε αποκαλύψει εδώ και μήνες στο digitaltvinfo.gr.

Την πολιτική τακτική της κυβέρνησης έναντι της πολύπαθους ψηφιακής τηλεόρασης καταθέτει στο περιοδικό ο γενικός γραμματέας ενημέρωσης και επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος. Ο κ. Κρέτσος μας δίνει ειδήσεις, σημαντικές για το χώρο. Οι σημαντικότερες: Η κυβέρνηση είναι ανοικτή στο θέμα της συνεργασίας της ΕΡΤ με τη Digea, κάτι το οποίο είχαμε αποκαλύψει εδώ και μήνες στο digitaltvinfo.gr. Η κυβέρνηση δεν συζητά ακόμη την εισαγωγή του DVB-T2 για τακτικούς λόγους. Ο νυν ψηφιακός χάρτης οδεύει προς «βελτίωση» με την ένταξη και νέων κέντρων εκπομπής. Ο γενικός γραμματέας λέει και πολλά ακόμη που είναι βέβαιο πως θα προκαλέσουν αντιδράσεις.

 

Θα ήθελα να αρχίσουμε τη συμμετοχή της Ελλάδας στη SEDDIF στις αρχές Μαρτίου. Καταφέραμε κάτι; Θα πιάσουμε το στόχο κατοχύρωσης πολλών συχνοτήτων; Θα λάβουμε μέρος και στη συνεδρίαση τον Μάιο στη Ρήγα; Και μια ακόμη ερώτηση. Σε επίπεδο Ε.Ε. από όσο έχουμε υπόψη μας, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την Ιταλία, ενώ για την Ελλάδα ζήτημα είναι οι εκατέρωθεν παρεμβολές με Τουρκία, Βουλγαρία και Σκόπια. Τι στόχο έχει η Ελλάδα;

Η Ελλάδα συμμετέχει στο SEDDIF με στόχο την εξασφάλιση του μέγιστου δυνατού αριθμού ραδιοδιαύλων. Λαμβάνουμε φυσικά υπόψη τις θεμελιώδεις αρχές ισοκατανομής του φάσματος και οικοδόμησης σχέσεων καλής γειτονίας με τις όμορες χώρες, καθώς και τις αποφάσεις της διάσκεψης της Γενεύης του 2006. Δίνουμε εξαιρετική σημασία στο SEDDIF, εξ’ ου και η απόφασή μας να το φιλοξενήσουμε στις αρχές Μαρτίου. Η συνάντηση ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη, όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν σε αυτό. Τώρα προετοιμάζουμε την παρουσία μας στην επόμενη διάσκεψη στο Μαυροβούνιο, τον Ιούνιο του 2017. Οι μηχανές της ελληνικής αντιπροσωπείας δουλεύουν στο φουλ.

Αναφορικά με την Ιταλία, εργαζόμαστε και σε αυτήν την κατεύθυνση – η ελληνική αποστολή θα βρεθεί στη Ρώμη στις 21 και 22 Μαρτίου για το διεθνή συντονισμό συχνοτήτων. Ευελπιστούμε ότι και σε αυτήν την περίπτωση θα βρεθεί κοινός τόπος για να προχωρήσουμε στις αναγκαίες συμφωνίες.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το συνολικό μας στόχο, πρέπει να σας πω ότι οι διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη. Θα ήταν άκαιρο λοιπόν να κάνω συγκεκριμένη αναφορά σε αριθμό συχνοτήτων που διεκδικούμε. Το μέτρο της επιτυχίας μας θα είναι η εξασφάλιση όχι μόνο των αναγκαίων ραδιοδιαύλων για την απρόσκοπτη εκπομπή του τηλεοπτικού σήματος, αλλά όσων θα επιτρέψουν στη χώρα μας να ασκήσει μια ορθή και συνεκτική τηλεπικοινωνιακή πολιτική. Δυστυχώς ξεκινήσαμε την προσπάθεια αυτή από δυσμενή θέση – η αδράνεια των προηγούμενων κυβερνήσεων, από το 2006 και έπειτα, ήταν προκλητική. Καλύπτουμε όμως γρήγορα το χαμένο έδαφος, η ελληνική διαπραγματευτική ομάδα αποτελείται από άρτια καταρτισμένους επιστήμονες, και έχει συγκεκριμένη, καθαρή στρατηγική. Είμαστε αισιόδοξοι για το τελικό αποτέλεσμα.

Την προηγούμενη περίοδο της διάθεσης Ψηφιακού Μερίσματος η Ελλάδα εξάντλησε όλα τα χρονικά περιθώρια και ξεπέρασε τελικά το όριο του 2012 κατά δυο χρόνια. Το Μέρισμα δόθηκε το 2014, πριν καν λήξει η Ψηφιακή Μετάβαση η οποία είναι προϋπόθεση για τη χορήγηση του φάσματος στις τηλεπικοινωνίες. Για το Ψηφιακό Μέρισμα 2 τι στόχο έχετε; Θα δοθεί έως τον Ιούνιο του 2020; Αυτό προϋποθέτει πολλά πράγματα να γίνουν μέχρι τότε, όπως νέος ψηφιακός χάρτης, μετακίνηση ψηφιακής TV στο φάσμα των UHF, κ.λ.π.

Ναι, αν όλα πάνε βάσει προγραμματισμού, το 2ο Ψηφιακό Μέρισμα θα έχει δοθεί έως τον Ιούνιο του 2020. Έχει συγκροτηθεί ήδη η ομάδα εργασίας που επιμελείται την εκπόνηση νέου χάρτη συχνοτήτων – ο οποίος, φυσικά, θα λαμβάνει υπόψη του την ανάγκη απονομής του 2ου Ψηφιακού Μερίσματος. Όμως μην περιμένετε ριζικές αλλαγές άμεσα, θα πρέπει να περιμένουμε την κατάληξη των διαπραγματεύσεων με τις όμορες χώρες, ώστε ο νέος χάρτης να χτιστεί πάνω σε γερά θεμέλια. Η δημοπράτηση του 2ου Ψηφιακού Μερίσματος θα γίνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε χρόνο που θα αποφέρει το μέγιστο δυνατό τίμημα για το Ελληνικό Δημόσιο, που θα εξυπηρετεί δηλαδή με το βέλτιστο τρόπο το δημόσιο συμφέρον.

– Με τις συχνότητες που χρησιμοποιεί ο στρατός τι θα γίνει; Θα συνεχίσει να κατέχει φάσμα στο χώρο της ελεύθερης τηλεόρασης;

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, ο Νίκος Παππάς, έχει ξεκαθαρίσει πως οι ανάγκες της Εθνικής Άμυνας της χώρας είναι πρώτη προτεραιότητα για την κυβέρνηση και για το Υπουργείο μας. Εργαζόμαστε όλοι σε αυτή την κατεύθυνση. Για προφανείς λόγους, δεν θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο.

Ο ιδιώτης πάροχος δικτύου των ιδιωτικών ελεύθερων καναλιών, η Digea, κατέχει την εκμετάλλευση του συνόλου του φάσματος ως το 2029, ενώ η μηνυτήρια αναφορά του Χρήστου Σπίρτζη για τις ευθύνες της ΕΕΤΤ στο διαγωνισμό χορήγησης τηλεοπτικών συχνοτήτων έχει τεθεί στο αρχείο. Πως θα βλέπατε μια πιθανή συνεργασία της Digea με την ΕΡΤ; Είτε ως κοινοπραξία εταιρειών παρόχου δικτύου, είτε ως διαφορετικές εταιρείες που συνεργάζονται για την ανάπτυξη κοινών δικτύων ψηφιακής τηλεόρασης στην Ελλάδα.

Ο κ. Σπίρτζης ορθά ανέδειξε το θέμα της εκχώρησης του φάσματος στη Digea, με τον τρόπο που έγινε, δηλαδή με ένα διαγωνισμό – παρωδία, που κατέληξε στο αστείο τίμημα των 18 εκατομμυρίων ευρώ για 15 χρόνια. Οι πολιτικές ευθύνες σαφώς βαρύνουν την κυβέρνηση Σαμαρά, που μεθόδευσε την εκχώρηση του φάσματος στους ίδιους τους καναλάρχες, κλείνοντας ταυτόχρονα την ΕΡΤ ώστε να κατέβουν στο διαγωνισμό χωρίς ανταγωνιστή.

Προσωπικά, βλέπω θετικά μια ενδεχόμενη συνεργασία μεταξύ του Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού φορέα και ιδιωτών για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου ψηφιακής ευρυεκπομπής. Εκτιμώ πως υπάρχουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Οι όποιες κινήσεις, όμως, θα πρέπει να γίνουν με προσοχή, ώστε να μην αντιβαίνουν στο ενωσιακό δίκαιο.

Μόλις πρόσφατα το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε τη σύμβαση της ΕΡΤ με την εταιρεία της Erickson για την προμήθεια 320 ψηφιακών πομπών. Πρακτικά η ΕΡΤ παραμένει δέσμια της Digea και θα αναγκαστεί και το επόμενο διάστημα να νοικιάζει ακριβά τον 4ο πολυπλέκτη της ιδιωτικής εταιρείας για να διανέμει τα ψηφιακά σήματα των προγραμμάτων της του 1ου μπουκέτου καναλιών. Είναι η 5η (!) φορά που καταπίπτει ο διεθνής διαγωνισμός. Θα ήθελα τη γνώμη σας και αν προτίθεστε να συζητήσετε με τη διοίκηση της ΕΡΤ άλλους τρόπους για την ανάπτυξη ιδιόκτητου δικτύου ψηφιακής εκπομπής.

Η Διοίκηση της ΕΡΤ έχει την αποκλειστική ευθύνη των αποφάσεων για αυτό το θέμα. Το Υπουργείο δεν παρεμβαίνει στο έργο της – νομίζω έχει γίνει σαφές αυτό στα δύο χρόνια που, ως Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, έχουμε την εποπτεία της ΕΡΤ. Οι άνθρωποι της ΕΡΤ που χειρίζονται το θέμα είναι γνώστες του. Η ολοκλήρωση του δικτύου της ΕΡΤ θα οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακας, σε οικονομικά οφέλη, και θα της επιτρέψει να εκπληρώσει την υποχρέωση καθολικής παροχής των υπηρεσιών της, είναι λοιπόν λογικό ο διαγωνισμός για τους πομπούς να επαναπροκηρυχθεί το συντομότερο δυνατόν.

-Πότε θα ολοκληρωθεί ο διεθνής συντονισμός συχνοτήτων; Και μέχρι τότε δεν πρόκειται να εκδοθεί ο νέος ψηφιακός χάρτης;

Εκτιμούμε πως ο διεθνής συντονισμός θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη του τρέχοντος έτους, τέλη του 2017. Όπως είπα και προηγουμένως, θα ήταν λάθος να εκδώσουμε νέο χάρτη συχνοτήτων χωρίς να έχουμε τα αποτελέσματα του SEDDIF και των άλλων σχετικών διασκέψεων. Αν δεν ξέρεις ποιες συχνότητες έχεις κατοχυρώσει, τι χάρτη συχνοτήτων θα φτιάξεις; Δεν θέλουμε να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος, των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Αυτό που μπορούμε όμως να κάνουμε άμεσα, και θα το κάνουμε, είναι αναπροσαρμογές στον υπάρχοντα χάρτη, παραδείγματος χάριν τροποποιήσεις στην κατευθυντικότητα των υπαρχουσών κεραιών, κατά τρόπο τέτοιο ώστε να βελτιωθεί η πληθυσμιακή κάλυψη. Η ομάδα εργασίας για το νέο χάρτη έχει λάβει εντολή να τρέξει τις αναγκαίες προσομοιώσεις, για να έχουμε και άμεσα αποτελέσματα.

Ο νέος χάρτης συχνοτήτων θα έχει περισσότερα σημεία εκπομπής; Και θα προβλέπει και εκπομπή σε DVB-Τ2;

Ο αριθμός των σημείων εκπομπής συναρτάται με τις συστημικές παραμέτρους του δικτύου που θα επιλεγούν. Επηρεάζει επίσης την ΑΟΤ, το τίμημα δηλαδή που καταβάλλουν εθνικής εμβέλειας και περιφερειακά κανάλια. Οι όποιες κινήσεις θα πρέπει να γίνουν με προσοχή, διότι αν ανέβει το κόστος, ιδίως για τα περιφερειακά, σε δυσθεώρητα ύψη, τότε πολλοί σταθμοί δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν. Γι’ αυτό το λόγο, παράλληλα με την τεχνική ομάδα εργασίας, που εκπονεί το νέο χάρτη συχνοτήτων, συγκροτήσαμε και μια τεχνικο-οικονομική ομάδα, που μελετά τις επιπτώσεις του κάθε σεναρίου στην ΑΟΤ. Στόχος είναι μέγιστη κάλυψη, με την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση ή και ελάφρυνση ακόμα, ιδίως στα περιφερειακά κανάλια.

Η ΕΙΤΗΣΕΕ έχει θέσει ήδη επίσημα το θέμα μετάβασης στην τεχνολογία DVB -2 και το νέο σύστημα κωδικοποίησης. Και ο αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ Ν. Παπαουλάκης έχει παρουσιάσει ένα σενάριο αριθμού καναλιών που φθάνει τα 48 (!) σε αυτή την περίπτωση. Τα έχετε εξετάσει αυτά τα σενάρια; Και ποιό όργανο θα είναι υπεύθυνο για τη μετάβαση αυτή; Η ΕΕΤΤ; Ή προβλέπεται νέα νομοθετική ρύθμιση για αυτό;

Επί της παρούσης, το σενάριο μετάβασης στο DVB-T2 είναι εκτός ατζέντας. Το 2014 όλη η Ελλάδα στριμωχνόταν στα καταστήματα ηλεκτρονικών για να αγοράσει αποκωδικοποιητές, υπήρξαν και πολλά φαινόμενα αισχροκέρδειας. Θα έρθουμε τώρα να πούμε εμείς στους πολίτες «πετάξτε τους αποκωδικοποιητές και αγοράστε καινούριους, γιατί η Ένωση Ιδιοκτητών θέλει περισσότερα κανάλια»; Αν η ΕΙΤΗΣΕΕ επιθυμεί να πάμε σε DVB-T2, τότε να επωμιστεί και τα 50-70 ευρώ για κάθε δέκτη που θα κοστίσει η μετάβαση.

Να προσθέσω επίσης, ότι κάπου πρέπει να τελειώνει αυτή η ιστορία με τους ανευθυνο-υπεύθυνους που πετάγονται κάθε τόσο και λένε «χωράνε 10 κανάλια, 20, 50». Αναφέρομαι και σε κατά τα λοιπά έγκριτους ακαδημαϊκούς, που τους βάζουν όμως οι εταιρείες να κάνουν ασκήσεις επί χάρτου, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τα πραγματικά δεδομένα και το ευρύτερο πλαίσιο. Η χάραξη τηλεπικοινωνιακής πολιτικής, όμως, δεν είναι άσκηση επί χάρτου, έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα, κοινωνικά και οικονομικά. Κανείς μέχρι σήμερα δεν διέψευσε τις εκτιμήσεις που έχουμε κάνει: αν εξετάσουμε τα πραγματικά δεδομένα, τις μετρήσεις της ΕΕΤΤ, τη σύμβαση του Δημοσίου με την Digea, αλλά και την ανάγκη διασφάλισης του να φτάνει το τηλεοπτικό σήμα σε κάθε σπίτι, είτε έχει παλιά τηλεόραση, είτε νέα, σήμερα χωράνε 6 κανάλια εθνικής εμβέλειας με ταυτόχρονη μετάδοση σε υψηλή και τυπική ευκρίνεια. Και το διαθέσιμο φάσμα θα απομειωθεί περαιτέρω μετά την απονομή του 2ου Ψηφιακού Μερίσματος. Θα βρούμε τις λύσεις, όμως το κόστος τους δεν μπορούμε το μετακυλήσουμε στους καταναλωτές. Ούτε να επιτρέψουμε να κλείσουν τα μισά περιφερειακά κανάλια, για να παιχτούν παιχνίδια στις πλάτες των πολιτών.

Μέχρι το 2020 που ελπίζουμε πως θα έχει γίνει η ψηφιακή μετάβαση Νο 2, με νέο χάρτη συχνοτήτων τι θα γίνει με τις «λευκές περιοχές»; Υπάρχει λύση για τους εκατοντάδες των κατοίκων; Λέγεται πως σε πολλές περιφέρειες φθάνει και το 30% με 35% των περιοχών που δεν έχουν πρόσβαση στο ψηφιακό σήμα.

Ο νέος χάρτης συχνοτήτων θα αντιμετωπίζει και αυτό το πρόβλημα. Εξετάζουμε διάφορα σενάρια και συνδυασμούς για να μεγιστοποιήσουμε την πληθυσμιακή κάλυψη. Έχουν απόλυτο δίκιο όσοι διαμαρτύρονται, είναι απαράδεκτο να υποχρεώνονται οι κάτοικοι απομονωμένων περιοχών – και όχι μόνο – να επιβαρύνονται με το κόστος μιας συνδρομητικής υπηρεσίας, γιατί δε φτάνει το τηλεοπτικό σήμα ελεύθερης λήψης. Είναι εξοργιστική η στάση των προηγούμενων κυβερνήσεων, στην ουσία ο χάρτης συχνοτήτων του 2014 επέτρεψε στη Digea να αφήσει μεγάλες «λευκές περιοχές», με τη βούλα του νόμου.

Γνωρίζετε πολύ καλά τις διαμαρτυρίες των περιφερειακών καναλιών για τα υψηλά ενοίκια της Digea. Με ποιό τρόπο θα «εξαναγκαστεί» μια ιδιωτική εταιρεία να χαμηλώσει τα ενοίκια της για να προστατευθούν οι περιφερειακοί σταθμοί;

Στην ουσία το «ενοίκιο» που καταβάλλει ο κάθε περιφερειακός σταθμός προκύπτει μέσω ενός μαθηματικού μοντέλου, της ΑΟΤ. Θα έχουμε μείωση του ενοικίου, αν επιτύχουμε μείωση του κόστους υλοποίησης και λειτουργίας του δικτύου. Επίσης, η ΕΕΤΤ θα πρέπει να είναι πάρα πολύ αυστηρή και προσεκτική έναντι ενδεχόμενων παραβιάσεων της σύμβασης της Digea με το Δημόσιο – αλλά και να εξετάζει εξονυχιστικά τα σχετικά οικονομικά στοιχεία, προκειμένου να εγγυάται την ακρίβειά τους.

Και μια τελευταία ερώτηση για το ΕΣΡ. Έχουν ήδη περάσει μήνες από την τοποθέτηση των νέων μελών και την επάνοδο της αρχής ως φορέας που υποχρεούται να κάνει την αδειοδότηση. Κι όμως ορισμένα από τα μέλη του υποστηρίζουν πως ακόμη οφείλουν να εξετάσουν όλες τις παραμέτρους για τη διαδικασία των τηλεοπτικών αδειών. Σκοπεύετε να παρέμβετε ως κυβέρνηση με κάποια πρωτοβουλία για την επιτάχυνση αυτής της διαδικασίας, με δεδομένο ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα, παράνομοι σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ;

Από την πρώτη στιγμή έχουμε δηλώσει ότι θα πράξουμε ό,τι είναι αναγκαίο προκειμένου να υποστηριχθεί το ΕΣΡ στο έργο της διενέργειας του διαγωνισμού. Και υλοποιούμε αυτή μας τη δέσμευση. Πρόσφατα το Υπουργείο εξασφάλισε για το ΕΣΡ τον «Πανόπτη», ένα σύστημα καταγραφής τηλεοπτικών εκπομπών, για να επικουρήσει το έργο του. Ταυτόχρονα, έχουμε αποστείλει εγκαίρως όλα τα τεχνικά δεδομένα που μας ζητήθηκαν, ενώ είμαστε πάντα στη διάθεση του ΕΣΡ για να παράσχουμε όποια βοήθεια και τεχνογνωσία μας ζητηθεί, προκειμένου ο διαγωνισμός να λάβει χώρα έγκαιρα και με επιτυχία.

Είναι πάνδημη απαίτηση και συνταγματική επιταγή η άμεση προκήρυξη του διαγωνισμού. Προφανώς κατανοούμε ότι τα νεοδιορισθέντα μέλη του ΕΣΡ χρειάζονταν κάποιο χρόνο για να μελετήσουν το υλικό και να καταλήξουν σε αποφάσεις, όμως η ανοχή της κοινωνίας και της δικαιοσύνης έχει και τα όριά της. Αυτή τη στιγμή, οι τηλεοπτικοί σταθμοί λειτουργούν παρανόμως. Ο Υπουργός δεν πρόκειται να επικυρώσει, με μεταμεσονύχτιες αποφάσεις σαν τους προκατόχους του, την παράνομη λειτουργία τους, αυτό είναι σαφές. Θεσμικό πλαίσιο υπάρχει, είναι ο ν. 4339/2015. Η τεχνογνωσία υπάρχει. Η στήριξη της πολιτείας στο ΕΣΡ είναι δεδομένη.

Είναι πεποίθησή μας ότι το ΕΣΡ θα προχωρήσει άμεσα στη διενέργεια του διαγωνισμού, δημοπρατώντας έναν ασφαλή από τεχνικής άποψης αριθμό αδειών, και διασφαλίζοντας ότι το τίμημα που θα καταβληθεί θα είναι αντίστοιχο αυτού που ανέδειξε η ίδια η αγορά, στον ακυρωθέντα διαγωνισμό του Σεπτεμβρίου 2016.

{gallery}19333{/gallery}

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ομοαξονικά καλώδια Kathrein για αξιοπιστία, αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα
Η σύνδεση δεν είναι απλώς τεχνολογία – είναι θέμα εμπιστοσύνης. Σε έναν κόσμο όπου η ποιότητα του σήματος και η σταθερότητα της μετάδοσης είναι κρίσιμη, τα καλώδια Kathrein προσφέρουν απόλυτη αξιοπι…
PROMAX TV Explorer NG
Είναι πλέον διαθέσιμο από την IDComs το πλήρες manual σε αρχείο PDF, για τον νέο επαναστατικό αναλυτή TV Explorer NG της PROMAX. Το συγκεκριμένο manual διαθέτει πάνω από 120 σελίδες με αναλυτικές πε…
ALE UC Solution
Η υβριδική εργασία αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό. Οι εργαζόμενοι εργάζονται και επικοινωνούν από όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να κρίνεται απαραίτητη η φυσική παρουσία στον ίδιο χώρο. Με τη λύση ενοποι…
Akuvox Self-Organizing Network
Η Akuvox παρουσιάζει μια καινοτόμα προσέγγιση στον έλεγχο πρόσβασης για πολυκατοικίες και gated communities, με τη λύση Self-Organizing Network, σχεδιασμένη για να προσφέρει ευκολία, αποδοτικότητα κ…
EDISION διπλές πρίζες TV/R-SAT
Μια εξαιρετική νέα σειρά πριζών τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σήματος και αξεσουάρ είναι άμεσα διαθέσιμη από την EDISION. Οι πρίζες σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την EDISION, διαθέτουν εξαιρετ…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT ROT 310C & ROR 260C
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπά…
Ομοαξονικά καλώδια της Multimedia Perspectives / Fagor
Στη νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων της IDComs συμπεριλαμβάνεται ένα σύνολο ιδιαίτερα αξιόλογων ομοαξονικών καλωδίων για όλες τις εφαρμογές λήψης και διανομής επίγειων και δορυφορικών τηλεοπτικών σημ…
Yeastar TB Series BRI VoIP Gateway
Η σειρά TB της Yeastar περιλαμβάνει τα TB200 και TB400, δύο συμπαγείς και αξιόπιστες αυτόνομες πύλες (gateways) VoIP που μετατρέπουν τις γραμμές ISDN BRI σε VoIP, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ενσ…
Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall
Η συνδεσιμότητα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοξενίας και το Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall δίνει τη λύση που κάθε ξενοδόχος χρειάζεται. Με τεχνολογία Wi-Fi 6 AX3000 και ταχύτητες έως 2.974Mbps…
Televes 552220 ενισχυτής γραμμής 3 εξόδων
O Televes 552220 είναι ένας ενισχυτής γραμμής τηλεοπτικού σήματος κατάλληλος για διαμερίσματα, με 3 εξόδους και αυτόματη αποκοπή παρεμβολών 5G / LTE. Διαθέτει 2 κύριες εξόδους και 1 για μία τοπική T…
TP-Link Omada OC220
Η σειρά εξειδικευμένων επιχειρηματικών λύσεων της TP-Link, Omada, μόλις κυκλοφόρησε τον OC220, έναν νέο ελεγκτή υλικού με 2,6 φορές ταχύτερη εκκίνηση από τον ελεγκτή προηγούμενης γενιάς. Μικρό κουτί…
Audien W-990B & W-176
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των ηχείων W-990B μαζί με την κονσόλα χειρισμού W-176 της Audien, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σετ ήχου, ιδανικό…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Δεκεμβρίου 2025
Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύχους…
Λίστες αναπαραγωγής M3U
Για τους χρήστες που αρέσκονται να χρησιμοποιούν την IPTV και όχι τον παραδοσιακό τρόπο της επίγειας λήψης για να βλέπουν τηλεόραση, οι λίστες αναπαραγωγής M3U αποτελούν ένα τέλειο εργαλείο που μπορ…
EDISION CAM-100
Ένα νέο μοντέλο EDISION ενισχυτή δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε σε αυτό το τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον CAM-100, έναν ποιοτικό κεντρικό ενισχυτή που διαθέτει μία είσοδο UHF για…
Kathrein UFX 12 & UFX 14
Η γερμανική Kathrein, που αποτελεί έναν αξιόπιστο και δυναμικό συνεργάτη για όσους επιδιώκουν αποτελεσματικότητα, καινοτομία και βιώσιμες λύσεις, παρουσιάζει δύο νέα μοντέλα διαμορφωτών, τα UFX 12 κ…
ARLI βάσεις TV
Η Astrasat διαθέτει σειρά βάσεων της ARLI για διάφορα μεγέθη τηλεοράσεων, όπως βάσεις τοίχου σταθερές ή με κλίση και περιστροφή που είναι σχεδιασμένες να μειώνουν την απόσταση της τηλεόρασης από τον…
Lemco HDMOD-7
Ένα νέο HDMI modulator της Lemco που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε σε αυτό το τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για το HDMOD-7, το οποίο συνδυάζει…
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2025
Λίγα τα αξιόλογα ελεύθερα κανάλια του δορυφορικού τόξου – για να περνάει η ώρα θα προτείναμε το Strongman Champions League στις 13 Ανατολικά ή το δικαστικό Court TV στις 28.2 Ανατολικά. Για ποδοσφαι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.