Skip to main content
15 Φεβρουαρίου 2021 12:23

Νέος παίκτης έρχεται προσεχώς στην ελληνική αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F3ba4384f940f820a227a2a80b959a8be XL

Ένας νέος παίκτης αναμένεται να προστεθεί το προσεχές διάστημα στην ελληνική συνδρομητική τηλεόραση, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό σε μια αγορά που κάποιοι ισχυρίζονται πως φτάνει στα όριά της. Ο λόγος για το Disney+, την συνδρομητική πλατφόρμα συνεχούς ροής της Disney, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες…

Ένας νέος παίκτης αναμένεται να προστεθεί το προσεχές διάστημα στην ελληνική συνδρομητική τηλεόραση, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό σε μια αγορά που κάποιοι ισχυρίζονται πως φτάνει στα όριά της. Ο λόγος για το Disney+, την συνδρομητική πλατφόρμα συνεχούς ροής της Disney, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr θα γίνει διαθέσιμη στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους

Να θυμίσουμε ότι οι συνδρομητές του Disney+ εκτοξεύτηκαν εν μέσω πανδημίας και τα κέρδη της Disney, τα οποία παρουσιάστηκαν μέσα στην εβδομάδα, χαρακτηρίστηκαν «αναπάντεχα» από τους αναλυτές, φτάνοντας τα 17 εκατ. δολάρια κατά το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης. Οι συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία παγκοσμίως μάλιστα ώθησαν την εταιρεία να επιτύχει τον στόχο της πενταετίας για 90 εκατ. συνδρομητές σε τρία μόλις έτη – να θυμίσουμε ότι η πλατφόρμα έκανε το ντεμπούτο της τον Νοέμβριο του 2019. Κατόπιν αυτού, αναθεώρησε επί τα βελτίω τις προβλέψεις της, θέτοντας τον πήχη σε 230 έως 260 εκατ. συνδρομητές έως το 2024. Αρχής γενομένης της πανδημίας η πλατφόρμα αριθμούσε 33,5 εκατ. συνδρομητές οι οποίοι μέσα σε ένα τρίμηνο έφτασαν τα 73,7 εκατ. και συνέχισαν με λίγο μικρότερη ταχύτητα την ανοδική τους πορεία. Πέρα από την πανδημία βέβαια, η πλατφόρμα είχε μεγάλη δυναμική από όταν πρωτοκυκλοφόρησε – να θυμίσουμε ότι την πρώτη ημέρα λειτουργίας της εγγράφηκαν σε αυτή 10 εκατ. συνδρομητές αριθμός που στο τέλος του α’ τριμήνου έφτασε τα 26,5 εκατ. 

Το δημοφιλές για τον κινηματογραφικό χώρο brand name της είναι σίγουρα ο ένας λόγος της ανοδικής της πορείας. Ο άλλος βέβαια είναι οι συνεχείς παραγωγές στις οποίες προχωρά εμπλουτίζοντας το ήδη ευρύ περιεχόμενό της. Σημειωτέον ότι τον Δεκέμβριο, η Disney ανακοίνωσε σχέδια για περίπου 100 κινηματογραφικά και τηλεοπτικά προγράμματα, από τα οποία περίπου το 80% πρόκειται να προβληθεί απευθείας στην πλατφόρμα Disney+. Στα σχέδια περιλαμβάνει σχεδόν δώδεκα σειρές της Marvel και περισσότερα από 10 πρότζεκτ των Star Wars.

Ο μεγάλος ανταγωνιστής της το Netflix, το οποίο δραστηριοποιείται εδώ και καιρό στην ελληνική αγορά με αρκετά καλές επιδόσεις, είχε στην συνδρομητική του βάση 203,7 εκατ. συνδρομητές στο τέλος του 2020, εγγράφοντας 8,5 εκατ. νέες συνδρομές μέσα σε δύο μήνες ( Οκτώβριο με Νοέμβριο). Όπως αναφέρθηκε τότε, το μεγαλύτερο μέρος των νέων πελατών- 83%- εδράζεται στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά. Ωστόσο το 41% της συνδρομητικής του βάσης (παλιών και νέων συνδρομητών ) προέρχονται από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Για το επόμενο τρίμηνο που λήγει τον Μάρτιο το Netflix προβλέπει ότι θα έχει 6 εκατ. επιπλέον συνδρομητές παγκοσμίως.

Να θυμίσουμε ότι οι συνδρομητές του Netflix στην περίπτωση της χώρας μας αριθμούν σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες – η πλατφόρμα δεν δημοσιοποιεί στοιχεία ανά χώρα – περί τις 400 χιλιάδες, την ώρα που η αγορά της συνδρομητικής μετρά κάτι παραπάνω από 1,07 εκατ. συνδρομητές ( αριθμός συνδρομητών στο τέλος του 2019 σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Η πρώτη έκρηξη στη χρήση της υπηρεσίας, σύμφωνα με πηγές της αγοράς έγινε κατά το λανσάρισμά της Wind Vision, της συνδρομητικής πλατφόρμας της Wind η οποία είχε ενσωματώσει στο μενού και στο λογαριασμό την υπηρεσία του Netflix. H δεύτερη ωστόσο ραγδαία αύξηση των συνδρομητών καταγράφηκε με το ξέσπασμα της πανδημίας. 

Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι ο αριθμός αυτός (400 χιλιάδες)  αυξάνει αρκετά αν αντιστοιχηθεί σε νοικοκυριά που παρακολουθούν την υπηρεσία. Όπως εξηγούν πηγές  της αγοράς που μίλησαν στο insider.gr και ζήτησαν να μην κατονομαστούν η πλειονότητα των Ελλήνων συνδρομητών επιλέγουν την ακριβή συνδρομή των 13,99 ευρώ η οποία δίνει παράλληλη πρόσβαση σε 4 οθόνες και την μοιράζονται με συγγενείς και φίλους, συνθήκη που διπλασιάζει τον αριθμό των νοικοκυριών που παρακολουθεί το περιεχόμενο της διεθνούς συνδρομητικής πλατφόρμας. 

Το γεγονός αυτό μάλιστα, σε συνδυασμό με τον αριθμό των συνδρομών τηλεόρασης των παρόχων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ο οποίος βάσει των τελευταίων εκτιμήσεων έχει φτάσει τα 1,1 εκατ., στενεύει τα περιθώρια για περαιτέρω διείσδυση των συνδρομητικών υπηρεσιών εν γένει. Κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των εγχώριων παικτών, μέσω προσφορών που θα έχουν στόχο τις μεταγραφές συνδρομητών κι όχι την απόκτηση νέων. Αυτό βέβαια μόνο στην περίπτωση που τα νοικοκυριά δεν στραφούν σε πολλαπλές συνδέσεις, κάτι που αποτελεί διεθνή τάση και παρατηρείται και στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα.

Η εικόνα της αγοράς

Να θυμίσουμε ότι πέρα από το Netflix και το Disney+ που αναμένεται, οι Έλληνες τηλεθεατές έχουν μέχρι σήμερα πρόσβαση στις αντίστοιχες συνδρομητικές υπηρεσίες των Apple και Amazon (Apple TV+ και Amazon Prime). Στην πρώτη περίπτωση αυτή της Apple TV+ ο αριθμός των συνδρομητών παραμένει άγνωστος, μιας και η εταιρεία δεν παρέχει τέτοιες λεπτομέρειες. Ακόμα κι αν ήταν ανακοινώσιμος βέβαια, θα ήταν εν μέρει  «πλασματικός» αφού πολλοί εκ των συνδρομητών μπορεί να απολαμβάνουν την υπηρεσία στο πλαίσιο της προσφοράς του ενός έτους δωρεάν θέασης με την αγορά νέου iPhone, iMac κ.ά. Όσο για την υπηρεσία Amazon Prime ή έλλειψη ελληνικών υπότιτλων, καθιστά την πλατφόρμα λιγότερο δημοφιλή σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

Σε επίπεδο εγχώριων παικτών τώρα, τα 1,1 εκατ. συνδρομητών διαμοιράζονται σε Cosmote TV, Nova, Vodafone TV και Wind Vision. Η Cosmote TV έχει αναρριχηθεί μέσα στα χρόνια της δραστηριοποίησής της στην πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών συνδρομητικών πλατφορμών, διαθέτοντας μία βάση συνδρομητών που αγγίζει τους 575.000 – ενδεικτικό είναι ότι μόλις σε ένα χρόνο λειτουργίας της streaming πλατφόρμας η βάση της έχει ξεπεράσει του 230.000 χρήστες.  Ακολουθεί η Nova, η συνδρομητική τηλεόραση της Forthnet, οι χρήστες της οποίας φτάνουν με βάση τα στοιχεία εξαμήνου 2020, τους 456.453 (πελάτες/συνδρομητές στη δορυφορική ψηφιακή πλατφόρμα της Nova σε Ελλάδα και Κύπρο). Στην περίπτωση της Vodafone οι εγγεγραμμένοι συνδρομητές φτάνουν τις 150.000 περίπου, ενώ η Wind Vision διαθέτει περί τους 72.000 συνδρομητές σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση, αριθμός που εν μέσω πανδημίας μπορεί να έχει φτάσει και τις 80.000 σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

Πηγή: insider.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές
Με ιδιαίτερη επιτυχία, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 13 Ιουλίου 2024 το webinar της IDComs, με θέμα την «Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές». Το webinar επικεντρώθηκε στην περιγρα...
Teletek UP01-SA & GUP04-SA
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή πριζών διανομής σήματος της Teletek. Πρόκειται για την UP01-SA (τερματική) και την GUP04-SA (διελεύσεως), οι οποίες είναι εξοπλισμένες με 3 εξόδους TV,...
CAST Connect
Η IDComs παρουσιάζει το CAST Connect, μία προηγμένη επαγγελματική λύση για streaming, όπως στο σπίτι, απευθείας στην οθόνη του δωματίου του ξενοδοχείου! Το επαγγελματικό σύστημα CAST Connect έχει ...
TP-Link SG2005P-PD
Η TP-Link παρουσιάζει το SG2005P-PD, ένα έξυπνο switch με 1 θύρα εισόδου PoE++ και 4 θύρες εξόδου PoE+, για απλοποιημένη ανάπτυξη δικτύου σε εξωτερικούς χώρους. Με τυπικό PoE Passthrough, που επεκ...
Audien ATA414BT
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή ενός νέου ενισχυτή Hi-Fi της Audien, του μοντέλου ATA414BT. Πρόκειται για έναν ολοκληρωμένο στερεοφωνικό ενισχυτή 4 καναλιών, με δυνατότητα σύνδ...
Τεχνολογία Cast για ξενοδοχεία από την IDComs
Η διαδικασία casting μέσα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου είναι μια τεχνολογία που βρίσκει ευρύτατη εφαρμογή σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και αφορά στη δυνατότητα των επισκεπτών ενός καταλύματος, να ...
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Θωρακισμένοι ενισχυτές κεραίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Ενισχυτές με ακροδέκτες χωρίς θωράκιση, οι ...
TP-Link Omada Cloud Essentials
Η TP-Link, ένας παγκόσμιος πρωτοπόρος στις λύσεις smart home και δικτύωσης, ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Omada Cloud Essentials, μιας απλοποιημένης δωρεάν cloud διαχείρισης που έχει σχεδιαστεί γι...
DigiView DV-128
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της νέας κεραίας DigiView DV-128. Πρόκειται για μια εξωτερική διπλή κεραία λήψης UHF, η οποία έχει ενσωματωμένο φίλτρο LTE 5G για προστασία απέν...
Amiko NXH-CO1 & NXH-C02
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή των combiners NXH-CO1 και NXH-CO2 της Amiko. Πρόκειται για μίκτες διανομής δορυφορικού και επίγειου ψηφιακού σήματος, οι οποίοι λειτουργούν σε εύρος ζώ...
Mestek DM97A+
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου Mestek DM97A+, ενός True RMS ψηφιακού πολυμέτρου υψηλής ακρίβειας με αυτόματες κλίμακες, που είναι ιδανικό για επαγγελματική και ερασιτ...
Fracarro AFI123T / AFI313T / MBj2rUUT2 / MBJ3r3UUT2 / MBJ3rFM+3UU 700
Νέα παραλαβή κεντρικών ενισχυτών από την AstraSat, που περιλαμβάνει τα εξής μοντέλα: AFI123T: Με 1 είσοδο, ενίσχυση 30dB, στάθμη εξόδου 113dBμV. AFI313T: Με 3 εισόδους, ενίσχυση 30dB, στάθμη εξόδο...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το...
Creta Electronix 2024
Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024, έλαβε χώρα στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης ένα ιδιαιτέρως επιτυχημένο κλαδικό διήμερο: Η έκθεση Creta Electronix 2024, η δεύτερη κλαδική έκθεση συστημάτ...
Grandstream DP755
Η επικοινωνία, τόσο μεταξύ υπαλλήλων όσο και με πελάτες, είναι κρίσιμη για όλες τις επιχειρήσεις. Η ανάγκη για προϊόντα που μπορούν να καλύψουν αυτές τις απαιτήσεις είναι ζωτικής σημασίας. Για να...
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2024
Αρκετά νέα κανάλια αυτόν τον μήνα, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα αγγλόφωνα, όπως το αμερικανικό One America News κ.λπ. Επίσης, τουλάχιστον στα Δυτικά της χώρας, αλλά πιθανότατα και στα Νό...