Skip to main content
21 Μαΐου 2020 11:59

Οι τηλεοπτικοί σταθμοί επιχειρούν «restart» παραγωγής και περιεχομένου

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=file%3Dwp content%252Fuploads%252F2022%252F04%252Fd68d0d861af367a626648d1bca234d36 XL

Στρατηγική εξόδου από την καραντίνα με επανεκκίνηση της ψυχαγωγίας στα κανάλια, ώστε να περιοριστούν οι απώλειες. Μετά τη «βουτιά» του Απριλίου κατά 40%, ο Μάϊος εκτιμάται ότι θα κινηθεί ανοδικά, ενώ σε ετήσια βάση η πτώση σε σχέση με το 2019 αναμένεται να διαμορφωθεί στο 15%, που αντιστοιχεί σε απώλεια εσόδων…

Στρατηγική εξόδου από την καραντίνα με επανεκκίνηση της ψυχαγωγίας στα κανάλια, ώστε να περιοριστούν οι απώλειες. Μετά τη «βουτιά» του Απριλίου κατά 40%, ο Μάϊος εκτιμάται ότι θα κινηθεί ανοδικά, ενώ σε ετήσια βάση η πτώση σε σχέση με το 2019 αναμένεται να διαμορφωθεί στο 15%, που αντιστοιχεί σε απώλεια εσόδων για το 2020 στην TV έως και 45 εκατ. ευρώ.

Σταδιακό rebound για περιορισμό των απωλειών από τη διαφημιστική δαπάνη επιχειρούν οι ελεύθεροι τηλεοπτικοί σταθμοί που προχωρούν σε γενναίο restart της παραγωγής και προσφοράς ψυχαγωγικού περιεχομένου με την ελπίδα της επιστροφής στην κανονικότητα. Με τη μείωση στη διαφημιστική δαπάνη κατά τον Απρίλιο να κλείνει στο μείον 38-40% (όπως προκύπτει από εκτιμήσεις στελεχών τεσσάρων σταθμών), στόχος είναι ο Μάϊος να αρχίσει να κλείνει κάποιες «πληγές», μειώνοντας τη… μείωση. Σε πρώτη φάση, οι επόμενες δύο εβδομάδες όπως λένε και στις ενημερώσεις για τη δημόσια υγεία θα είναι κρίσιμες, ενώ το επόμενο δίμηνο θα αποδείξει σε ποιο βαθμό είναι εφικτό το rebound από τη βαθιά πτώση.

«Ο Μάϊος έχει αρχίσει να χτίζει μια δυναμική, έχουμε ορατά δείγματα ότι το δεύτερο 15νθήμερο θα πέσουν περισσότερα χρήματα στην αγορά, όχι φυσικά στα περυσινά επίπεδα. Η εκτίμηση είναι ότι το Μάϊο η μείωση θα περιοριστεί σίγουρα κάτω του 30%» αναφέρει υψηλόβαθμο τηλεοπτικό στέλεχος. Ήδη, φαίνεται να επιστρέφουν στην τηλεοπτική διαφήμιση κατηγορίες πελατών που είχαν «παγώσει», όπως beauty products και brands τροφίμων, ενώ τον Ιούνιο αναμένεται επιστροφή και μεγάλων διαφημιζόμενων όπως τα αυτοκίνητα. «Έως και τα μέσα Ιουλίου θα φανούν τα πρώτα αποτελέσματα. Τώρα κάποιοι διαφημιζόμενοι θα πειραματιστούν και θα κρίνουν στη συνέχεια αν αξίζει αυτή η δαπάνη βάσει της κατανάλωσης».

ΤΟ 2022 ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 2019
Αυτό που προκαλεί μεγάλη ανησυχία είναι η… μεγάλη εικόνα που δείχνει ότι αν θεωρήσουμε «κανονικότητα» το 2019, η επιστροφή σε αυτήν θα πάρει έως και δύο χρόνια. Ακόμα και αν μειωθούν σταδιακά οι απώλειες, το πρόσημο θα παραμείνει αρνητικό ενώ το εύρος της «καταστροφής» θα αποκαλυφθεί στο τέλος του χρόνου. «Αν ως δια μαγείας επιστρέφαμε πάλι στο μηδέν (σ.σ καμία μείωση), θα λέγαμε κλείσαμε δύο τραύματα και προχωράμε, αλλά δυστυχώς δεν είναι αυτή η ανάλυση που κάνουμε. Θα υπάρξει πολύ μεγάλη επίπτωση καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020» αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος τηλεοπτικού σταθμού και συμπληρώνει: «Σε ετήσια βάση θα δούμε την πτώση να διαμορφώνεται στο 15%, επιεικώς δηλαδή μιλάμε για μείον 45 εκατ. ευρώ για την αγορά της ελεύθερης τηλεόρασης». Όσο για την επιστροφή στα ποσοστά του 2019 και με μια μικρή αύξηση, εφόσον η υγειονομική κρίση τιθασευτεί, με μια πρώτη εκτίμηση αυτό θα επιτευχθεί το… 2022.

ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ RATINGS ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Στις εκτιμήσεις για σταδιακή επαναφορά διαφημιζομένων, στηρίζεται και η επαναφορά πρωτότυπου ψυχαγωγικού προγράμματος καθώς από την πλειοψηφία των σταθμών κρίνεται ότι στην παρούσα φάση πρέπει να δώσουν νέο πρόγραμμα και ratings στην αγορά, που δείχνει σημάδια επανόδου.

Επανεκκίνηση πραγματοποιούν ο ΑΝΤ1 και ο Alpha επαναφέροντας σταδιακά σχεδόν το σύνολο των ψυχαγωγικών προγραμμάτων που παρείχαν πριν πατηθεί το pause στα μέσα Μαρτίου λόγω υγειονομικής κρίσης. Από την τάση αυτή απέχει για την ώρα ο ΣΚΑΙ όπου κρίθηκε ανώφελο να γίνει επένδυση σε πρόγραμμα, ενώ ακάθεκτο έως τα μέσα Ιουνίου συνεχίζει το Star που με τεράστιο στοκ επεισοδίων Master Chef, πήρε σημαντικό προβάδισμα από τον ανταγωνισμό δίνοντας το «παρών» με πρωτότυπο πρόγραμμα χωρίς διακοπή κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Η «ΜΑΧΗ» ΤΟΥ CPR
Στο πεδίο των διαφημιστικών εσόδων, τέλος, θα δοθεί μια παράλληλα «μάχη» και για την άνοδο του CPR, που υποχώρησε κατά 35% το επίμαχο δίμηνο της καραντίνας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις θα κλείσει το έτος μειωμένο κατά 15%, οδηγώντας σε deflation. Τα κανάλια θα επιχειρήσουν σταδιακά να ανεβάσουν το κόστος του διαφημιστικού χρόνου, τα media shops και οι διαφημιζόμενοι που ευνοούνται από τη φθηνή διαφήμιση θα κινηθούν αντίστροφα προσπαθώντας να αναχαιτίσουν την αύξηση του CPR, καθώς και η τηλεθέαση θα αρχίσει να μειώνεται με την όλο εντεινόμενη έξοδο από το σπίτι. Αν το cost per rating διατη ρηθεί σε χαμηλά επίπεδα, οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι δύσκολα θα αυξήσουν τη διαφημιστική τους δαπάνη, ενώ η «φθηνή» τηλεόραση θα προσελκύσει περισσότερους μεσαίους και μικρούς διαφημιζόμενους.

Πηγή: marketingweek.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • Kathrein UFOpro

    Kathrein UFOpro

    Το UFOpro είναι η τελευταία πλατφόρμα Headend της γερμανικής Kathrein, για επόμενης γενιάς εφαρμογές τηλεόρασης σε χώρους φιλοξενίας. Το διαμορφώσιμο αρθρωτό συμπαγές πλαίσιό του διαθέτει μια σειρ...
  • TP-LINK TL-SG3428XF

    TP-LINK TL-SG3428XF

    Δημιουργήστε και επεκτείνετε το αστραπιαία γρήγορο δίκτυό σας με το TP-Link TL-SG3428XF, ένα πλήρως διαχειριζόμενο Switch επαγγελματικού επιπέδου. Εξοπλίζεται με 4x 10Gbps SFP+ θύρες για συνδεσιμό...
  • Καμπάνια 4μήνου της IDComs για το υπόλοιπο του 2023

    Καμπάνια 4μήνου της IDComs για το υπόλοιπο του 2023

    Η IDComs, πιστή στην υποστήριξη των συναδέλφων τεχνικών, έχει ξεκινήσει από την 1/9/2023 μία άκρως ενδιαφέρουσα καμπάνια που θα ολοκληρωθεί στις 31/12/2023, η οποία αφορά στα επαγγελματικά πακέτα ...
  • Nedis WSNWA1210BK

    Nedis WSNWA1210BK

    Δημιουργήστε μια γρήγορη και σταθερή σύνδεση Wi-Fi στο PC σας ή αναβαθμίστε το σήμα Wi-Fi του φορητού υπολογιστή σας, με τον Wireless AC1200 USB αντάπτορα της Nedis. Υποστηρίζει συχνότητα τόσο 5GH...
  • Amiko Mini Combo 3

    Amiko Mini Combo 3

    Ο Amiko Mini Combo 3 είναι ένας οικονομικός δέκτης με ανάλυση Full HD και υποστήριξη H.265/HEVC, ο οποίος είναι εξοπλισμένος με διπλό tuner για να καλύπτει όλες τις βασικές ανάγκες θέασης του μέσο...
  • FRITZ!Box – Έξυπνα ρολά στο Smart Home

    FRITZ!Box – Έξυπνα ρολά στο Smart Home

    Το FRITZ!Box λειτουργεί ως διανομέας Smart Home για τη διαχείριση πολλών συσκευών στο σπίτι σας. Χρησιμοποιήστε τις δυνατότητες για έξυπνα χειριστήρια ρολών σε συνδυασμό με το FRITZ!Box για ακόμα ...
  • Webinar της IDComs για Ηλεκτρομαγνητική Διάδοση – Gap Fillers – Λήψη 4G/5G σε δύσκολες περιοχές

    Webinar της IDComs για Ηλεκτρομαγνητική Διάδοση – Gap Fillers – Λήψη 4G/5G σε δύσκολες περιοχές

    Η IDComs – στα πλαίσια της ενημέρωσης των συναδέλφων τεχνικών του κλάδου μας – ανακοινώνει την επικείμενη διοργάνωση Webinar με θέμα «Ηλεκτρομαγνητική Διάδοση – Gap Fillers – Λήψη 4G/5G σε δύσκολε...
  • Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση

    Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση

    Στο προηγούμενο τεύχος έγινε αναφορά στους δύο βασικούς θορύβους. Τον ενδογενή θόρυβο των ενισχυτών και τον εξωγενή θόρυβο του περιβάλλοντος χώρου της εγκατάστασης. Ο ενδογενής θόρυβος παράγεται α...
  • Mesh Wi-Fi setup

    Mesh Wi-Fi setup

    Ρυθμίστε το Mesh Wi-Fi γρήγορα και απλά. Πατήστε δύο κουμπιά και το Wi-Fi Mesh στο FRITZ!Box σας είναι έτοιμο για χρήση. Με το Mesh, το Wi-Fi σας φτάνει σε όλες τις γωνίες και επωφελείστε από την ...
  • Ikusi NBS 801/804/895 Ch48

    Ikusi NBS 801/804/895 Ch48

    Η Ikusi έχει μεριμνήσει εξαρχής για τη συμβατότητα με το 2ο ψηφιακό μέρισμα (C48) και τους κεντρικούς ενισχυτές NBS, για τους οποίους η εταιρεία έχει δημιουργήσει μοντέλα στη μπάντα λειτουργίας 47...
  • Engel 5G

    Engel 5G

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή νέας σειράς ενισχυτών. Πρόκειται για ενισχυτές ιστού και γραμμής της ισπανικής Engel Axil με φίλτρο 5G, οι οποίοι διαθέτουν πολύ καλή ποιότητα κατασκευ...
  • NOD Transporter Blue

    NOD Transporter Blue

    Η NOD Transporter είναι θήκη κατασκευασμένη από PU & EVA και διαθέτει ανθεκτικό εξωτερικό περίβλημα για να προστατέψει πλήρως τον εξωτερικό σκληρό σας δίσκο κατά τη μεταφορά. Με minimal design...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος 181

    Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος 181

    Το νέο τεύχος Οκτωβρίου 2023 του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Αθλητικός ...
  • Αθλητικός τηλεοπτικός χάρτης 2023-24

    Αθλητικός τηλεοπτικός χάρτης 2023-24

    Ο Αύγουστος που μας πέρασε έκρυβε τελικά έντονες ποδοσφαιρικές συγκινήσεις, οι οποίες αποτέλεσαν το καλύτερο ορεκτικό για το τηλεοπτικό κοινό εν όψει της νέας αθλητικής σεζόν που μόλις ξεκίνησε. Τ...
  • Athens Electronix 2024

    Athens Electronix 2024

    Έχοντας στο ιστορικό μας δύο πλήρως επιτυχημένες εκθέσεις μετά την COVID εποχή, την Creta Electronix 2022 και τη Salonica Electronix 2023, ετοιμαζόμαστε με ταχείς ρυθμούς για τη διοργάνωση της επό...
  • Amiko Mini Combo 3

    Amiko Mini Combo 3

    Η Amiko διευρύνει τη δημοφιλή σειρά δεκτών της Mini Combo, φέρνοντας στην κυκλοφορία ένα νέο μοντέλο με την τελευταία έκδοση 3. Ο Amiko Mini Combo 3 είναι ένας οικονομικός δέκτης με ανάλυση Full H...
  • AXRED T90 NG

    AXRED T90 NG

    Η εταιρεία AxSat κυκλοφόρησε έναν νέο δέκτη MPEG-4 στην ελληνική αγορά, ο οποίος έρχεται να καλύψει όλες τις ανάγκες του χρήστη για επίγεια ψηφιακή λήψη. Εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζ...