Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Θηλιά στη συνδρομητική τηλεόραση η κυβερνητική φορολόγηση
Δυσοίωνες φαίνεται να είναι οι προβλέψεις για την αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης. Μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου της Nova και του OTE TV, γίνεται αντιληπτό πως η αγορά έχει πάψει εδώ και λίγο καιρό να αναπτύσσεται και οδηγείται σταδιακά σε συρρίκνωση.
Δυσοίωνες φαίνεται να είναι οι προβλέψεις για την αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης. Μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου της Nova και του OTE TV, γίνεται αντιληπτό πως η αγορά έχει πάψει εδώ και λίγο καιρό να αναπτύσσεται και οδηγείται σταδιακά σε συρρίκνωση.
Τα πρώτα ανησυχητικά σημάδια είχαν φανεί ήδη στην αγορά από τη στιγμή που οι φήμες για την επιπρόσθετη φορολογία στη συνδρομητική τηλεόραση είχαν αρχίσει να γίνονται εντονότερες. Φαίνεται να επαληθεύεται το γεγονός, που από την αρχή υποδείκνυαν και οι δύο πλατφόρμες, πως το καπέλο 10% στην συνδρομητική TV θα ήταν ιδιαίτερα δύσπεπτο για το κοινό και εντέλει θα οδηγούσε την αγορά σε ύφεση και σε αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα, δηλαδή σε μείωση των φορολογικών εσόδων του κράτους. Είναι χαρακτηριστικό, πως ενώ στο τέλος του 2015 οι δύο πλατφόρμες αριθμούσαν συνολικά 941.142 συνδρομητές με το κλείσιμο του α εξαμήνου του 2016 ο συνολικός αριθμός μειώθηκε στους 919.172.
Έτσι, μετά από μια παρατεταμένη περίοδο που η συνδρομητική αγορά κινούνταν αυξητικά, πλέον εμφάνισε μείωση, με τον OTE TV να καταγράφει αύξηση 21,6% στο φετινό εξάμηνο (377.548 συνδρομητές στις 30/06/2015 και 458.920 φέτος, το αντίστοιχο διάστημα) και τη Nova σημαντική μείωση 9,6% (509.088 πέρσι με ιστορικό υψηλό και 460.252 συνδρομητές φέτος, στο τέλος Ιουνίου). Ο OTE TV όμως, παρά το γεγονός πως εμφανίζεται αυξητικός, εντούτοις από την αρχή του έτους οι ρυθμοί εγγραφής νέων συνδρομητών έχουν πάψει να είναι αυτοί που ήταν άλλοτε, ενώ το τελευταίο τρίμηνο του 2016 έχει «φρενάρει». Χαρακτηριστικό είναι πως από 31/03/16 έως 30/06/16 προσέθεσε μόλις 651 νέους συνδρομητές. Από την άλλη, η Nova καταγράφει μεγάλη διαρροή στη συνδρομητική της βάση (- 48.838 σε σύγκριση με το α εξάμηνο του 2015) και όπως φαίνεται το επόμενο διάστημα θα παραχωρήσει την πρώτη θέση της αγοράς συνδρομητικής στον OTE TV. Οι απώλειες της Nova θα πρέπει να δημιουργούν πιο πολύ προβληματισμό στα στελέχη του OTE TV παρά ικανοποίηση αφού οι χαμένοι συνδρομητές δεν φαίνεται να οδηγούνται στην πλατφόρμα του Αμαρουσίου αλλά διακόπτουν, οδηγώντας την αγορά σε συρρίκνωση.
Την ίδια στιγμή που τα περιθώρια ανάπτυξης στενεύουν, ο OTE TV ετοιμάζεται να προχωρήσει το επόμενο διάστημα σε πολύ δυνατές κινήσεις ενάντια στην πειρατεία του σήματός του, έναν τομέα που η Nova εδώ και καιρό έχει αντιμετωπίσει αποτελεσματικά.
Όπως είναι φυσικό, με την έναρξη της νέας σεζόν, οι δύο πλατφόρμες ξεκίνησαν ήδη τις διαφημιστικές τους επικοινωνίες. Η Nova ξεκίνησε να ενημερώνει για τη νέα της υπηρεσία «Nova on demand» και τα νέα HD κανάλια της ενώ ο OTE TV από την πλευρά του ποντάρει στο Europa League και τις ελληνικές συμμετοχές, για προσέλκυση νέων συνδρομητών. Ο OTE TV έχει ξεκινήσει ήδη να προσφέρει την υβριδική του πλατφόρμα σε τυχαία γκρουπ πελατών, ενώ στα τέλη του Σεπτέμβρη θα είναι έτοιμος να διαθέσει και τη δική του free on demand υπηρεσία. Οι νέες δυνατότητες που αυξάνουν την εμπειρία θέασης του πελάτη αλλά και οι εξελίξεις με τα αποκλεισθέντα από τις άδειες κανάλια και η πιθανή φιλοξενία τους στη συνδρομητική τηλεόραση, ίσως σταθούν ικανά να τονώσουν κάπως την αγορά.
Ο Σεπτέμβριος είναι σίγουρο πως θα είναι ένας καθοριστικός μήνας που θα δείξει προς τα πού θα πάνε τα πράγματα.
N.D