Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 194
631
SECURITY REPORT 152
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

30 Μαρτίου 2012 10:49

Είναι πολλά (αλλά όχι αληθινά) τα… Hz!

Ακόμη ένα σημείο που αξίζει προσοχής στην επιλογή ν

Γράφει: N.D
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F057272e2810262d00907e67c90d36dab XL

Όσο πιο δημοφιλές είναι ένα τεχνολογικό προϊόν, τόσο υψηλότερες οι (εν δυνάμει) πωλήσεις του. Κι όσο υψηλότερες αυτές, τόσο μεγαλύτερη η… επιθυμία των κατασκευαστριών εταρειών να προσελκύσουν το κοινό – ενίοτε με οποιοδήποτε κόστος, όπως αποδεικνύεται από τις πρακτικές προώθησης που έχουμε δει και ξαναδεί στην κατηγορία των τηλεοράσεων. Πρώτα είχαμε την εύκολα παρερμηνεύσιμη τεχνολογία υποφωτισμού LED για τις τηλεοράσεις LCD, μετά είχαμε τις ασαφείς αντιπαραβολές ανάμεσα στην ενεργητική και την παθητική εικόνα 3D και… το 2012, τι; Θα μείνουμε χωρίς πεδίο αντιπαραβολής ανάμεσα στις τηλεοράσεις, τέτοιο που να χρησιμεύσει ως εργαλείο marketing; Όχι βέβαια. Φέτος, θα έχουμε να μιλάμε για τις ταχύτητες σάρωσης!

Το θέμα δεν είναι καινούργιο, όμως κατά τα φαινόμενα οι μεγάλοι κατασκευαστές φέτος αισθάνονται πως στερούνται επιχειρημάτων όσον αφορά στις πωλήσεις νέων τηλεοράσεων. Επαναφέρουν λοιπόν τις ταχύτητες σάρωσης της εικόνας, τον πολυσυζητημένο αριθμό των Hz δηλαδή, στο προσκήνιο ως συγκριτικό τεχνολογικό πλεονέκτημα των μοντέλων τους. Το όλο ζήτημα αφορά μόνο στις τηλεοράσεις τεχνολογίας LCD/LED LCD (με τις plasma παρεμφερές θέμα δεν τέθηκε ουσιαστικά) και, όπως εύστοχα θίγει σε πρόσφατη έρευνά του το έγκυρο Web site HD Guru, τα αδιευκρίνιστα σημεία και οι “γκρίζες ζώνες” όσον αφορά στο πώς δικαιολογούνται τα… απίθανα Hz που αναγράφουν πολλά νέα μοντέλα τηλεοράσεων στις συσκευασίες τους, είναι ουκ ολίγα.

Αν και η τεχνική… θεωρία θα χρειαζόταν εξαντλητική ανάλυση για να σκιαγραφήσει κανείς με ακρίβεια πού ακριβώς βρίσκεται το “φάουλ” των κατασκευαστριών όσον αφορά στην ταχύτητα ανανέωσης της οθόνης, πολύ απλά θα παραθέσουμε τα εξής: με αριθμό Hz μετράμε και μετρούσαμε πάντοτε το πόσες φορές ανά δευτερόλεπτο ανανεώνεται η προβαλλόμενη εικόνα στην οθόνη. Αυτός ο αριθμός ήταν πάντοτε 50 ή 60 ή πολλαπλάσιά τους, τα τελευταία χρόνια και 24 ή πολλαπλάσιό του (όταν αναφερόμαστε σε αναπαραγωγή ταινιών και δη από Blu-ray συνήθως). Μηχανολογικά, ακόμη και τα πλέον σύγχρονα μοντέλα τηλεοράσεων αποδίδουν έως τα 120 Hz – αυτή είναι δηλαδή η συχνότητα με την οποία μπορούν με την παρούσα τεχνολογία να ανανεωθούν οι επίπεδες οθόνες LCD/LED LCD σήμερα, αν μιλήσουμε για “καθαρά” καρέ ανά δευτερόλεπτο.

Από κει και πέρα, ωστόσο… το χάος! Κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί δική του ορολογία για να περιγράψει τη δική του τεχνική, με την οποία πολλαπλασιάζει αυτά τα καρέ ανά δευτερόλεπτο για να προσφέρει (θεωρητικά) ομαλότερα κινούμενη εικόνα. ‘Αλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τον επεξεργαστή εικόνας της τηλεόρασης για να δημιουργήσουν πρόσθετα καρέ βάσει των υπαρχόντων. ‘Αλλοι (χρησιμοποιώντας τον υποφωτισμό της οθόνης) παρεμβάλλουν μαύρα καρέ ανάμεσα στα υπάρχοντα. ‘Αλλοι κάνουν και τα δύο ταυτόχρονα. Σε κάθε περίπτωση, τα 60 Hz ή τα 120 Hz γίνονται 240, 480 ή και 960 (!), χωρίς ο κάθε κατασκευαστής να καθιστά σαφές με την ορολογία που χρησιμοποιεί ποιά τεχνική αξιοποιείται – και χωρίς, προφανώς, να διευκρινίζει πως αυτοί οι ρυθμοί σάρωσης είναι τόσο σχετικοί, όσο και συζητήσιμοι.

Η άμεση συνέπεια των παραπάνω είναι η εξής: οι καταναλωτές, αν λάβουν στα υπόψιν όλους αυτούς τους αριθμούς των Hz στα σοβαρά και συνηθίσουν να τους ανάγουν σε μέτρο σύγκρισης, είναι πολύ πιθανό να πέσουν στην ίδια “παγίδα” με αυτή των Megapixel στις ψηφιακές φωτογραφικές παλιότερα. Το γνωστό “όσα πιο πολλά τόσο πιο καλά”, ενώ επί του πρακτέου κάτι τέτοιο σαφώς και δεν ισχύει απαραίτητα. Έμμεση συνέπεια των παραπάνω είναι η εξής: με την… ισοπέδωση των Hz, γίνεται δυσκολότερο να διακρίνει κανείς ποιές τηλεοράσεις στη μέση και ανώτερη κατηγορία τιμών – όχι ανώτατη, εκεί τα Hz είναι… “240” και πάνω πάντοτε – προβάλλουν τα πραγματικά 60 ή 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ποιές τα “κατασκευάζουν”.

Έχοντας ρίξει μια ματιά στα διαφημιστικά και τα Web sites όλων σχεδόν των κατασκευαστών για τα νέα τους μοντέλα, μπορούμε δυστυχώς να πιστοποιήσουμε πως κανένας τους δεν δείχνει διατεθειμένος να αποσαφηνίσει ούτε την επακριβή τεχνική με την οποία πολλαπλασιάζει τα μηχανολογικά Hz των τηλεοράσεών του, ούτε τη μεθοδολογία μέτρησης αυτών των αριθμών. Ο… “πόλεμος των Hz” – κατά τον “πόλεμο των Megapixel” στις ψηφιακές φωτογραφικές ή και τον “πόλεμο των MHz” στους επεξεργαστές των PC – κατά πάσα πιθανότητα θα μας απασχολήσει κι άλλες φορές στο μέλλον. Και να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη δεν έχουμε (και σίγουρα και οι κατασκευαστές δεν έχουν) μιλήσει καν για την πραγματική ανάλυση κινούμενης εικόνας (true motion resolution), το πόσο καθαρή δηλαδή την διατηρούν εν κινήσει μετά από την ψηφιακή επεξεργασία που αυτή υπόκειται. Εν όψει Euro 2012 και Ολυμπιακών Αγώνων, θα επανέλθουμε!

Athinorama digital

Όσο πιο δημοφιλές είναι ένα τεχνολογικό προϊόν, τόσο υψηλότερες οι (εν δυνάμει) πωλήσεις του. Κι όσο υψηλότερες αυτές, τόσο μεγαλύτερη η… επιθυμία των κατασκευαστριών εταρειών να προσελκύσουν το κοινό – ενίοτε με οποιοδήποτε κόστος, όπως αποδεικνύεται από τις πρακτικές προώθησης που έχουμε δει και ξαναδεί στην κατηγορία των τηλεοράσεων. Πρώτα είχαμε την εύκολα παρερμηνεύσιμη τεχνολογία υποφωτισμού LED για τις τηλεοράσεις LCD, μετά είχαμε τις ασαφείς αντιπαραβολές ανάμεσα στην ενεργητική και την παθητική εικόνα 3D και… το 2012, τι; Θα μείνουμε χωρίς πεδίο αντιπαραβολής ανάμεσα στις τηλεοράσεις, τέτοιο που να χρησιμεύσει ως εργαλείο marketing; Όχι βέβαια. Φέτος, θα έχουμε να μιλάμε για τις ταχύτητες σάρωσης!

Το θέμα δεν είναι καινούργιο, όμως κατά τα φαινόμενα οι μεγάλοι κατασκευαστές φέτος αισθάνονται πως στερούνται επιχειρημάτων όσον αφορά στις πωλήσεις νέων τηλεοράσεων. Επαναφέρουν λοιπόν τις ταχύτητες σάρωσης της εικόνας, τον πολυσυζητημένο αριθμό των Hz δηλαδή, στο προσκήνιο ως συγκριτικό τεχνολογικό πλεονέκτημα των μοντέλων τους. Το όλο ζήτημα αφορά μόνο στις τηλεοράσεις τεχνολογίας LCD/LED LCD (με τις plasma παρεμφερές θέμα δεν τέθηκε ουσιαστικά) και, όπως εύστοχα θίγει σε πρόσφατη έρευνά του το έγκυρο Web site HD Guru, τα αδιευκρίνιστα σημεία και οι “γκρίζες ζώνες” όσον αφορά στο πώς δικαιολογούνται τα… απίθανα Hz που αναγράφουν πολλά νέα μοντέλα τηλεοράσεων στις συσκευασίες τους, είναι ουκ ολίγα.

Αν και η τεχνική… θεωρία θα χρειαζόταν εξαντλητική ανάλυση για να σκιαγραφήσει κανείς με ακρίβεια πού ακριβώς βρίσκεται το “φάουλ” των κατασκευαστριών όσον αφορά στην ταχύτητα ανανέωσης της οθόνης, πολύ απλά θα παραθέσουμε τα εξής: με αριθμό Hz μετράμε και μετρούσαμε πάντοτε το πόσες φορές ανά δευτερόλεπτο ανανεώνεται η προβαλλόμενη εικόνα στην οθόνη. Αυτός ο αριθμός ήταν πάντοτε 50 ή 60 ή πολλαπλάσιά τους, τα τελευταία χρόνια και 24 ή πολλαπλάσιό του (όταν αναφερόμαστε σε αναπαραγωγή ταινιών και δη από Blu-ray συνήθως). Μηχανολογικά, ακόμη και τα πλέον σύγχρονα μοντέλα τηλεοράσεων αποδίδουν έως τα 120 Hz – αυτή είναι δηλαδή η συχνότητα με την οποία μπορούν με την παρούσα τεχνολογία να ανανεωθούν οι επίπεδες οθόνες LCD/LED LCD σήμερα, αν μιλήσουμε για “καθαρά” καρέ ανά δευτερόλεπτο.

Από κει και πέρα, ωστόσο… το χάος! Κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί δική του ορολογία για να περιγράψει τη δική του τεχνική, με την οποία πολλαπλασιάζει αυτά τα καρέ ανά δευτερόλεπτο για να προσφέρει (θεωρητικά) ομαλότερα κινούμενη εικόνα. ‘Αλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τον επεξεργαστή εικόνας της τηλεόρασης για να δημιουργήσουν πρόσθετα καρέ βάσει των υπαρχόντων. ‘Αλλοι (χρησιμοποιώντας τον υποφωτισμό της οθόνης) παρεμβάλλουν μαύρα καρέ ανάμεσα στα υπάρχοντα. ‘Αλλοι κάνουν και τα δύο ταυτόχρονα. Σε κάθε περίπτωση, τα 60 Hz ή τα 120 Hz γίνονται 240, 480 ή και 960 (!), χωρίς ο κάθε κατασκευαστής να καθιστά σαφές με την ορολογία που χρησιμοποιεί ποιά τεχνική αξιοποιείται – και χωρίς, προφανώς, να διευκρινίζει πως αυτοί οι ρυθμοί σάρωσης είναι τόσο σχετικοί, όσο και συζητήσιμοι.

Η άμεση συνέπεια των παραπάνω είναι η εξής: οι καταναλωτές, αν λάβουν στα υπόψιν όλους αυτούς τους αριθμούς των Hz στα σοβαρά και συνηθίσουν να τους ανάγουν σε μέτρο σύγκρισης, είναι πολύ πιθανό να πέσουν στην ίδια “παγίδα” με αυτή των Megapixel στις ψηφιακές φωτογραφικές παλιότερα. Το γνωστό “όσα πιο πολλά τόσο πιο καλά”, ενώ επί του πρακτέου κάτι τέτοιο σαφώς και δεν ισχύει απαραίτητα. Έμμεση συνέπεια των παραπάνω είναι η εξής: με την… ισοπέδωση των Hz, γίνεται δυσκολότερο να διακρίνει κανείς ποιές τηλεοράσεις στη μέση και ανώτερη κατηγορία τιμών – όχι ανώτατη, εκεί τα Hz είναι… “240” και πάνω πάντοτε – προβάλλουν τα πραγματικά 60 ή 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ποιές τα “κατασκευάζουν”.

Έχοντας ρίξει μια ματιά στα διαφημιστικά και τα Web sites όλων σχεδόν των κατασκευαστών για τα νέα τους μοντέλα, μπορούμε δυστυχώς να πιστοποιήσουμε πως κανένας τους δεν δείχνει διατεθειμένος να αποσαφηνίσει ούτε την επακριβή τεχνική με την οποία πολλαπλασιάζει τα μηχανολογικά Hz των τηλεοράσεών του, ούτε τη μεθοδολογία μέτρησης αυτών των αριθμών. Ο… “πόλεμος των Hz” – κατά τον “πόλεμο των Megapixel” στις ψηφιακές φωτογραφικές ή και τον “πόλεμο των MHz” στους επεξεργαστές των PC – κατά πάσα πιθανότητα θα μας απασχολήσει κι άλλες φορές στο μέλλον. Και να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη δεν έχουμε (και σίγουρα και οι κατασκευαστές δεν έχουν) μιλήσει καν για την πραγματική ανάλυση κινούμενης εικόνας (true motion resolution), το πόσο καθαρή δηλαδή την διατηρούν εν κινήσει μετά από την ψηφιακή επεξεργασία που αυτή υπόκειται. Εν όψει Euro 2012 και Ολυμπιακών Αγώνων, θα επανέλθουμε!

Athinorama digital

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Γιατί τα πεδιόμετρα Promax Ranger αποτελούν «ελβετικό σουγιά» των μετρήσεων
Ποιος δεν θυμάται τον ατρόμητο Angus MacGyver, ο οποίος, με μεγάλη πείρα και δεξιότητες, κουβαλούσε πάντα μαζί του τον ελβετικό σουγιά του στρατού για να σώσει την κατάσταση σε αμέτρητα σενάρια. Μ...
Grandstream GSC3574/3575
Η Grandstream συνεχίζει να ενδυναμώνει τη σειρά των συστημάτων ελέγχου εγκαταστάσεων και θυροτηλεοράσεών της, με την κυκλοφορία των νέων μοντέλων GSC3574 σε λευκό χρώμα και GSC3575 σε μαύρο. Η Par...
Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές
«Αξιοποίηση της λήψης 4G/5G data σε δύσκολες περιοχές». Το webinar επικεντρώθηκε στην περιγραφή της τεχνολογίας με την οποία μπορούμε να έχουμε internet σε απομακρυσμένα σημεία, όπου δεν έχουμε αξ...
Amiko NXH-CO1 & NXH-C02
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή των combiners NXH-CO1 και NXH-CO2 της Amiko. Πρόκειται για μίκτες διανομής δορυφορικού και επίγειου ψηφιακού σήματος, οι οποίοι λειτουργούν σε εύρος ζώ...
Οι επίσημοι εισαγωγείς – διανομείς της Ikusi σε Ελλάδα και Κύπρο
Η IDComs - Ikusi Hellas εκφράζοντας την πολιτική της Ikusi για την Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια, έχει εδώ και δεκαετίες δημιουργήσει στην κάθε περιοχή τις κατάλληλες δομές που της επιτρέπουν ...
Teletek UP01-SA & GUP04-SA
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή πριζών διανομής σήματος της Teletek. Πρόκειται για την UP01-SA (τερματική) και την GUP04-SA (διελεύσεως), οι οποίες είναι εξοπλισμένες με 3 εξόδους TV-...
Redline S150 HD
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Redline S150 HD. Πρόκειται για έναν οικονομικό δορυφορικό δέκτη με ανάλυση Full HD και λειτουργία τυφλής αναζήτησης υπηρεσιών. Χάρη στην υποστήριξη...
TP-Link EAP772
Το EAP772 είναι ένα επαγγελματικό Access Point Wi-Fi 7 τριών ζωνών της TP-Link, με εξαιρετικά λεπτή σχεδίαση που εξασφαλίζει κορυφαία σύνδεση με συνολική απόδοση έως και 9,3Gbps. Η συνολική απόδοσ...
GJ-1600
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή της GJ-1600, μιας τροχήλατης βάσης δαπέδου που είναι ιδανική για τηλεοράσεις με μέγεθος οθόνης από 32 έως 65 ίντσες. Είναι σχεδιασμένη για ευκολ...
Μετρήσεις δικτύων κινητής τηλεφωνίας 4G και 5G με τον Atlas NG της Promax
Ο Atlas NG της Promax είναι ο καθολικός αναλυτής εκπομπής που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα στάδια της αλυσίδας μετάδοσης, από το στούντιο έως τα τελικά σημεία. Η νέα επιλογή μέτρησης δικτύων...
Supervoice SVC-WBT41
Το Supervoice SVC-WBT41 είναι ένα επαγγελματικό, ασύρματο μονοφωνικό ακουστικό κεφαλής Bluetooth V5.2, με προηγμένη τεχνολογία Ai dual-mic noise cancelling και πολυτελές design, με εξαιρετικά ελαφ...
Redline RL-SP8624G
Το RL-SP8624G είναι ένα Ethernet PoE Switch της Redline, που χρησιμοποιείται για την επέκταση ενός ενσύρματου δικτύου. Εκεί που οι θύρες του router δεν επαρκούν για τις ενσύρματες συνδέσεις όλων τ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Δεκεμβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το...
Creta Electronix 2024
Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024, έλαβε χώρα στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης ένα ιδιαιτέρως επιτυχημένο κλαδικό διήμερο: Η έκθεση Creta Electronix 2024, η δεύτερη κλαδική έκθεση συστημάτ...
Grandstream DP755
Η επικοινωνία, τόσο μεταξύ υπαλλήλων όσο και με πελάτες, είναι κρίσιμη για όλες τις επιχειρήσεις. Η ανάγκη για προϊόντα που μπορούν να καλύψουν αυτές τις απαιτήσεις είναι ζωτικής σημασίας. Για να...
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2024
Αρκετά νέα κανάλια αυτόν τον μήνα, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα αγγλόφωνα, όπως το αμερικανικό One America News κ.λπ. Επίσης, τουλάχιστον στα Δυτικά της χώρας, αλλά πιθανότατα και στα Νό...