Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 185
tech2024 02 23 at 08 16 48 TM 455
SECURITY REPORT 146
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

30 Μαρτίου 2012 11:49

Είναι πολλά (αλλά όχι αληθινά) τα… Hz!

Ακόμη ένα σημείο που αξίζει προσοχής στην επιλογή ν

Γράφει: N.D
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F057272e2810262d00907e67c90d36dab XL

Όσο πιο δημοφιλές είναι ένα τεχνολογικό προϊόν, τόσο υψηλότερες οι (εν δυνάμει) πωλήσεις του. Κι όσο υψηλότερες αυτές, τόσο μεγαλύτερη η… επιθυμία των κατασκευαστριών εταρειών να προσελκύσουν το κοινό – ενίοτε με οποιοδήποτε κόστος, όπως αποδεικνύεται από τις πρακτικές προώθησης που έχουμε δει και ξαναδεί στην κατηγορία των τηλεοράσεων. Πρώτα είχαμε την εύκολα παρερμηνεύσιμη τεχνολογία υποφωτισμού LED για τις τηλεοράσεις LCD, μετά είχαμε τις ασαφείς αντιπαραβολές ανάμεσα στην ενεργητική και την παθητική εικόνα 3D και… το 2012, τι; Θα μείνουμε χωρίς πεδίο αντιπαραβολής ανάμεσα στις τηλεοράσεις, τέτοιο που να χρησιμεύσει ως εργαλείο marketing; Όχι βέβαια. Φέτος, θα έχουμε να μιλάμε για τις ταχύτητες σάρωσης!

Το θέμα δεν είναι καινούργιο, όμως κατά τα φαινόμενα οι μεγάλοι κατασκευαστές φέτος αισθάνονται πως στερούνται επιχειρημάτων όσον αφορά στις πωλήσεις νέων τηλεοράσεων. Επαναφέρουν λοιπόν τις ταχύτητες σάρωσης της εικόνας, τον πολυσυζητημένο αριθμό των Hz δηλαδή, στο προσκήνιο ως συγκριτικό τεχνολογικό πλεονέκτημα των μοντέλων τους. Το όλο ζήτημα αφορά μόνο στις τηλεοράσεις τεχνολογίας LCD/LED LCD (με τις plasma παρεμφερές θέμα δεν τέθηκε ουσιαστικά) και, όπως εύστοχα θίγει σε πρόσφατη έρευνά του το έγκυρο Web site HD Guru, τα αδιευκρίνιστα σημεία και οι “γκρίζες ζώνες” όσον αφορά στο πώς δικαιολογούνται τα… απίθανα Hz που αναγράφουν πολλά νέα μοντέλα τηλεοράσεων στις συσκευασίες τους, είναι ουκ ολίγα.

Αν και η τεχνική… θεωρία θα χρειαζόταν εξαντλητική ανάλυση για να σκιαγραφήσει κανείς με ακρίβεια πού ακριβώς βρίσκεται το “φάουλ” των κατασκευαστριών όσον αφορά στην ταχύτητα ανανέωσης της οθόνης, πολύ απλά θα παραθέσουμε τα εξής: με αριθμό Hz μετράμε και μετρούσαμε πάντοτε το πόσες φορές ανά δευτερόλεπτο ανανεώνεται η προβαλλόμενη εικόνα στην οθόνη. Αυτός ο αριθμός ήταν πάντοτε 50 ή 60 ή πολλαπλάσιά τους, τα τελευταία χρόνια και 24 ή πολλαπλάσιό του (όταν αναφερόμαστε σε αναπαραγωγή ταινιών και δη από Blu-ray συνήθως). Μηχανολογικά, ακόμη και τα πλέον σύγχρονα μοντέλα τηλεοράσεων αποδίδουν έως τα 120 Hz – αυτή είναι δηλαδή η συχνότητα με την οποία μπορούν με την παρούσα τεχνολογία να ανανεωθούν οι επίπεδες οθόνες LCD/LED LCD σήμερα, αν μιλήσουμε για “καθαρά” καρέ ανά δευτερόλεπτο.

Από κει και πέρα, ωστόσο… το χάος! Κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί δική του ορολογία για να περιγράψει τη δική του τεχνική, με την οποία πολλαπλασιάζει αυτά τα καρέ ανά δευτερόλεπτο για να προσφέρει (θεωρητικά) ομαλότερα κινούμενη εικόνα. ‘Αλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τον επεξεργαστή εικόνας της τηλεόρασης για να δημιουργήσουν πρόσθετα καρέ βάσει των υπαρχόντων. ‘Αλλοι (χρησιμοποιώντας τον υποφωτισμό της οθόνης) παρεμβάλλουν μαύρα καρέ ανάμεσα στα υπάρχοντα. ‘Αλλοι κάνουν και τα δύο ταυτόχρονα. Σε κάθε περίπτωση, τα 60 Hz ή τα 120 Hz γίνονται 240, 480 ή και 960 (!), χωρίς ο κάθε κατασκευαστής να καθιστά σαφές με την ορολογία που χρησιμοποιεί ποιά τεχνική αξιοποιείται – και χωρίς, προφανώς, να διευκρινίζει πως αυτοί οι ρυθμοί σάρωσης είναι τόσο σχετικοί, όσο και συζητήσιμοι.

Η άμεση συνέπεια των παραπάνω είναι η εξής: οι καταναλωτές, αν λάβουν στα υπόψιν όλους αυτούς τους αριθμούς των Hz στα σοβαρά και συνηθίσουν να τους ανάγουν σε μέτρο σύγκρισης, είναι πολύ πιθανό να πέσουν στην ίδια “παγίδα” με αυτή των Megapixel στις ψηφιακές φωτογραφικές παλιότερα. Το γνωστό “όσα πιο πολλά τόσο πιο καλά”, ενώ επί του πρακτέου κάτι τέτοιο σαφώς και δεν ισχύει απαραίτητα. Έμμεση συνέπεια των παραπάνω είναι η εξής: με την… ισοπέδωση των Hz, γίνεται δυσκολότερο να διακρίνει κανείς ποιές τηλεοράσεις στη μέση και ανώτερη κατηγορία τιμών – όχι ανώτατη, εκεί τα Hz είναι… “240” και πάνω πάντοτε – προβάλλουν τα πραγματικά 60 ή 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ποιές τα “κατασκευάζουν”.

Έχοντας ρίξει μια ματιά στα διαφημιστικά και τα Web sites όλων σχεδόν των κατασκευαστών για τα νέα τους μοντέλα, μπορούμε δυστυχώς να πιστοποιήσουμε πως κανένας τους δεν δείχνει διατεθειμένος να αποσαφηνίσει ούτε την επακριβή τεχνική με την οποία πολλαπλασιάζει τα μηχανολογικά Hz των τηλεοράσεών του, ούτε τη μεθοδολογία μέτρησης αυτών των αριθμών. Ο… “πόλεμος των Hz” – κατά τον “πόλεμο των Megapixel” στις ψηφιακές φωτογραφικές ή και τον “πόλεμο των MHz” στους επεξεργαστές των PC – κατά πάσα πιθανότητα θα μας απασχολήσει κι άλλες φορές στο μέλλον. Και να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη δεν έχουμε (και σίγουρα και οι κατασκευαστές δεν έχουν) μιλήσει καν για την πραγματική ανάλυση κινούμενης εικόνας (true motion resolution), το πόσο καθαρή δηλαδή την διατηρούν εν κινήσει μετά από την ψηφιακή επεξεργασία που αυτή υπόκειται. Εν όψει Euro 2012 και Ολυμπιακών Αγώνων, θα επανέλθουμε!

Athinorama digital

Όσο πιο δημοφιλές είναι ένα τεχνολογικό προϊόν, τόσο υψηλότερες οι (εν δυνάμει) πωλήσεις του. Κι όσο υψηλότερες αυτές, τόσο μεγαλύτερη η… επιθυμία των κατασκευαστριών εταρειών να προσελκύσουν το κοινό – ενίοτε με οποιοδήποτε κόστος, όπως αποδεικνύεται από τις πρακτικές προώθησης που έχουμε δει και ξαναδεί στην κατηγορία των τηλεοράσεων. Πρώτα είχαμε την εύκολα παρερμηνεύσιμη τεχνολογία υποφωτισμού LED για τις τηλεοράσεις LCD, μετά είχαμε τις ασαφείς αντιπαραβολές ανάμεσα στην ενεργητική και την παθητική εικόνα 3D και… το 2012, τι; Θα μείνουμε χωρίς πεδίο αντιπαραβολής ανάμεσα στις τηλεοράσεις, τέτοιο που να χρησιμεύσει ως εργαλείο marketing; Όχι βέβαια. Φέτος, θα έχουμε να μιλάμε για τις ταχύτητες σάρωσης!

Το θέμα δεν είναι καινούργιο, όμως κατά τα φαινόμενα οι μεγάλοι κατασκευαστές φέτος αισθάνονται πως στερούνται επιχειρημάτων όσον αφορά στις πωλήσεις νέων τηλεοράσεων. Επαναφέρουν λοιπόν τις ταχύτητες σάρωσης της εικόνας, τον πολυσυζητημένο αριθμό των Hz δηλαδή, στο προσκήνιο ως συγκριτικό τεχνολογικό πλεονέκτημα των μοντέλων τους. Το όλο ζήτημα αφορά μόνο στις τηλεοράσεις τεχνολογίας LCD/LED LCD (με τις plasma παρεμφερές θέμα δεν τέθηκε ουσιαστικά) και, όπως εύστοχα θίγει σε πρόσφατη έρευνά του το έγκυρο Web site HD Guru, τα αδιευκρίνιστα σημεία και οι “γκρίζες ζώνες” όσον αφορά στο πώς δικαιολογούνται τα… απίθανα Hz που αναγράφουν πολλά νέα μοντέλα τηλεοράσεων στις συσκευασίες τους, είναι ουκ ολίγα.

Αν και η τεχνική… θεωρία θα χρειαζόταν εξαντλητική ανάλυση για να σκιαγραφήσει κανείς με ακρίβεια πού ακριβώς βρίσκεται το “φάουλ” των κατασκευαστριών όσον αφορά στην ταχύτητα ανανέωσης της οθόνης, πολύ απλά θα παραθέσουμε τα εξής: με αριθμό Hz μετράμε και μετρούσαμε πάντοτε το πόσες φορές ανά δευτερόλεπτο ανανεώνεται η προβαλλόμενη εικόνα στην οθόνη. Αυτός ο αριθμός ήταν πάντοτε 50 ή 60 ή πολλαπλάσιά τους, τα τελευταία χρόνια και 24 ή πολλαπλάσιό του (όταν αναφερόμαστε σε αναπαραγωγή ταινιών και δη από Blu-ray συνήθως). Μηχανολογικά, ακόμη και τα πλέον σύγχρονα μοντέλα τηλεοράσεων αποδίδουν έως τα 120 Hz – αυτή είναι δηλαδή η συχνότητα με την οποία μπορούν με την παρούσα τεχνολογία να ανανεωθούν οι επίπεδες οθόνες LCD/LED LCD σήμερα, αν μιλήσουμε για “καθαρά” καρέ ανά δευτερόλεπτο.

Από κει και πέρα, ωστόσο… το χάος! Κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί δική του ορολογία για να περιγράψει τη δική του τεχνική, με την οποία πολλαπλασιάζει αυτά τα καρέ ανά δευτερόλεπτο για να προσφέρει (θεωρητικά) ομαλότερα κινούμενη εικόνα. ‘Αλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τον επεξεργαστή εικόνας της τηλεόρασης για να δημιουργήσουν πρόσθετα καρέ βάσει των υπαρχόντων. ‘Αλλοι (χρησιμοποιώντας τον υποφωτισμό της οθόνης) παρεμβάλλουν μαύρα καρέ ανάμεσα στα υπάρχοντα. ‘Αλλοι κάνουν και τα δύο ταυτόχρονα. Σε κάθε περίπτωση, τα 60 Hz ή τα 120 Hz γίνονται 240, 480 ή και 960 (!), χωρίς ο κάθε κατασκευαστής να καθιστά σαφές με την ορολογία που χρησιμοποιεί ποιά τεχνική αξιοποιείται – και χωρίς, προφανώς, να διευκρινίζει πως αυτοί οι ρυθμοί σάρωσης είναι τόσο σχετικοί, όσο και συζητήσιμοι.

Η άμεση συνέπεια των παραπάνω είναι η εξής: οι καταναλωτές, αν λάβουν στα υπόψιν όλους αυτούς τους αριθμούς των Hz στα σοβαρά και συνηθίσουν να τους ανάγουν σε μέτρο σύγκρισης, είναι πολύ πιθανό να πέσουν στην ίδια “παγίδα” με αυτή των Megapixel στις ψηφιακές φωτογραφικές παλιότερα. Το γνωστό “όσα πιο πολλά τόσο πιο καλά”, ενώ επί του πρακτέου κάτι τέτοιο σαφώς και δεν ισχύει απαραίτητα. Έμμεση συνέπεια των παραπάνω είναι η εξής: με την… ισοπέδωση των Hz, γίνεται δυσκολότερο να διακρίνει κανείς ποιές τηλεοράσεις στη μέση και ανώτερη κατηγορία τιμών – όχι ανώτατη, εκεί τα Hz είναι… “240” και πάνω πάντοτε – προβάλλουν τα πραγματικά 60 ή 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ποιές τα “κατασκευάζουν”.

Έχοντας ρίξει μια ματιά στα διαφημιστικά και τα Web sites όλων σχεδόν των κατασκευαστών για τα νέα τους μοντέλα, μπορούμε δυστυχώς να πιστοποιήσουμε πως κανένας τους δεν δείχνει διατεθειμένος να αποσαφηνίσει ούτε την επακριβή τεχνική με την οποία πολλαπλασιάζει τα μηχανολογικά Hz των τηλεοράσεών του, ούτε τη μεθοδολογία μέτρησης αυτών των αριθμών. Ο… “πόλεμος των Hz” – κατά τον “πόλεμο των Megapixel” στις ψηφιακές φωτογραφικές ή και τον “πόλεμο των MHz” στους επεξεργαστές των PC – κατά πάσα πιθανότητα θα μας απασχολήσει κι άλλες φορές στο μέλλον. Και να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη δεν έχουμε (και σίγουρα και οι κατασκευαστές δεν έχουν) μιλήσει καν για την πραγματική ανάλυση κινούμενης εικόνας (true motion resolution), το πόσο καθαρή δηλαδή την διατηρούν εν κινήσει μετά από την ψηφιακή επεξεργασία που αυτή υπόκειται. Εν όψει Euro 2012 και Ολυμπιακών Αγώνων, θα επανέλθουμε!

Athinorama digital

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • Kathrein UFOpro & UFOprolite

    Kathrein UFOpro & UFOprolite

    Τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που διαθέτει η ΛΥΡΑ ΑΕΒΕ είναι σχεδιασμένα για εφαρμογές διανομής τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σημάτων σε ξενοδοχεία, στάδια, νοσοκομεία, κρουαζιερόπλοια, ενοικιαζόμεν...
  • Emme Esse 87435

    Emme Esse 87435

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του Emme Esse 87435. Πρόκειται για ένα ψηφιακό modulator που λαμβάνει ένα HDMI σήμα από δορυφορικό / επίγειο δέκτη, DVD player, κάμερα ασφαλείας ή οποι...
  • Ekselans CPE 1200-OLP

    Ekselans CPE 1200-OLP

    Η Ekselans διαθέτει – μεταξύ άλλων – πλήρη γκάμα Access Points για κάθε είδους οικιακή ή επαγγελματική εφαρμογή. Ένα από τα αξιόλογα Access Points της Ekselans είναι το CPE 1200-OLP, το οποίο υποσ...
  • Nedis SFIND100BK

    Nedis SFIND100BK

    Συνδέστε τον μετρητή με ένα LNB και έναν δορυφορικό δέκτη και βρείτε την κατάλληλη θέση / γωνία για το κάτοπτρό σας, εύκολα και γρήγορα. Διαθέτει οθόνη αναλογικής ένδειξης με οπίσθιο φωτισμό. Επιπ...
  • Kathrein MS & MP series

    Kathrein MS & MP series

    Η εταιρεία ΛΥΡΑ ΑΕΒΕ ανακοινώνει νέα παραλαβή των σειρών ερμαρίων - ντουλαπιών MS και MP της γερμανικής Kathrein. Η σειρά MS περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας ερμάρια - ντουλάπια τοποθέτησης και σ...
  • Engel MV7400

    Engel MV7400

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του HDMI switch Engel MV7400. Πρόκειται για έναν διαχωριστή HDMI σημάτων από 4 εισόδους σε 1 έξοδο, με μέγιστη ανάλυση Full HD 1080p. Είναι συμβατό με ...
  • Ikusi Flow Smart Headend

    Ikusi Flow Smart Headend

    Το Ikusi Flow Smart Headend της ισπανικής Ikusi, λειτουργεί ήδη σε εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομ...
  • Kathrein LCD 115 A+ & LCD 130 A+

    Kathrein LCD 115 A+ & LCD 130 A+

    Η εταιρεία ΛΥΡΑ ΑΕΒΕ ανακοινώνει νέα παραλαβή των ομοαξονικών καλωδίων LCD 115 A+ και LCD 130 A+ της γερμανικής Kathrein. Πρόκειται για καλώδια πολύ υψηλής ποιότητας που είναι δοκιμασμένα και πιστ...
  • V-Tech Z2024 H265

    V-Tech Z2024 H265

    Νέος επίγειος ψηφιακός δέκτης από την AstraSat! Πρόκειται για τον V-Tech Z2024 H265, ο οποίος είναι ένας δέκτης MPEG4 με έξοδο HDMI και ανάλυση Full HD (1080p). Χάρη στο νέας γενιάς tuner του (μάρ...
  • Nedis TVSM5120GY

    Nedis TVSM5120GY

    Η επιτραπέζια full motion βάση της Nedis είναι κατάλληλη για τηλεοράσεις από 37” έως 75”, με VESA 200x200, 300x200, 300x300, 400x200, 400x300, 400x400, 600x400 και μέγιστο βάρος 40kg. Διαθέτει μια...
  • Anga PS series

    Anga PS series

    Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών Anga. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
  • Promax RANGER: Διαθέσιμη η τρίτη ομάδα εκπαιδευτικών video για τη δημοφιλή σειρά πεδιομέτρων

    Promax RANGER: Διαθέσιμη η τρίτη ομάδα εκπαιδευτικών video για τη δημοφιλή σειρά πεδιομέτρων

    Είναι πλέον διαθέσιμη η τρίτη ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για τα πεδιόμετρα Promax RANGER. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Πεδιόμετρα RANGER - Εκπαιδευτικά ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάρτιος 2024

    Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάρτιος 2024

    Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαρτίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Μαρτίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
  • Κανάλια με υβριδική τηλεόραση στην Ελλάδα

    Κανάλια με υβριδική τηλεόραση στην Ελλάδα

    Η κατανάλωση των προγραμμάτων που μεταδίδουν οι ελεύθεροι τηλεοπτικοί σταθμοί έχει γίνει σήμερα πιο εύκολη και πιο άμεση για τον τηλεθεατή, σε σχέση με το – όχι και τόσο μακρινό – παρελθόν. Ο παρα...
  • Τηλεοπτικό περιεχόμενο για όλους!

    Τηλεοπτικό περιεχόμενο για όλους!

    Με την πάροδο του χρόνου αυξάνονται όλο και περισσότερο οι χρήστες της συνδρομητικής τηλεόρασης. Αυτό συμβαίνει γιατί η πρόσβαση καθίσταται εφικτή από οποιαδήποτε συσκευή, σε οποιαδήποτε χρονική σ...
  • Sat & Zap, Μάρτιος 2024

    Sat & Zap, Μάρτιος 2024

    Αρκετά νέα κανάλια στη δημοφιλή θέση στις 13 ανατολικά και 2 τουρκοκυπριακά στις 42 και 46 ανατολικά. Μικρό το ενδιαφέρον σε ελεύθερα κανάλια. 92 News UK Astra 2G – 28.2 East 11.523H ...