Skip to main content
8 Δεκεμβρίου 2011 20:53

Αδιέξοδη η συζήτηση για τα πνευματικά δικαιώματα

abba9a73c5790b5acb6c65219f7047cc XL c0a552e2

Οι συζητήσεις μεταξύ δικαιούχων και κατασκευαστών ηλεκτρονικών αγαθών πρόκειται να ξεκινήσουν εκ νέου στις αρχές του 2012, σε μια προσπάθεια να βρεθεί μια λύση στο ευαίσθητο ζήτημα των εισφορών για αποζημιώσεις ως προς τη χρήση πνευματικών δικαιωμάτων σε καλλιτέχνες για τα αντίγραφα των έργων τους.  Οι υφιστάμενοι κανόνες της ΕΕ σχετικά με την πνευματική ιδιοκτησία χρονολογούνται από το 2001 και προβλέπουν μια «δίκαιη αποζημίωση» για τους δικαιούχους, αντισταθμίζοντας τις πιθανές οικονομικές απώλειες που είναι πιθανόν να έχουν οι δημιουργοί, ως αποτέλεσμα της αντιγραφής των έργων τους- είτε αυτά είναι βιβλία, είτε ταινίες ή μουσική. Αυτή η ασαφής διάταξη επέτρεψε σε χώρες της ΕΕ να θεσπίσουν διάφορους νομούς πνευματικών δικαιωμάτων ή εισφορών για την αποζημίωση των δικαιούχων. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές ηλεκτρονικών προϊόντων που χρησιμοποιούνται για επανάληψη αυτών των έργων ποικίλουν σε μεγάλο βαθμό, λόγω των διαφορετικών εισφορών και  των μεθόδων υπολογισμού τους.

 «Το γεγονός ότι οι δημιουργοί και οι υπόλοιποι δικαιούχοι πρέπει να λάβουν δίκαιη αποζημίωση για την χρήση των έργων τους δεν αποτελεί ζήτημα. Το θέμα είναι ότι όλα τα συστήματα που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή της εν λόγω της αποζημίωσης θα πρέπει να οργανωθούν κατά τον πιο αποτελεσματικό δυνατό τρόπο», υπογράμμισε ο Επίτροπος της ΕΕ, χρήζοντας τον Πορτογάλο πολιτικό και πρώην Επίτροπο της ΕΕ, António Vitorino, ως διαμεσολαβητή για το θέμα.


Ένας καλοφησμισμένος διαμεσολαβητής
Ο Vitorino ήταν επίτροπος της ΕΕ αρμόδιος για ζητήματα Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων κατά τη θητεία του Prodi μεταξύ 1999 και 2004.  Προηγουμένως, είχε διατελέσει αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός αμύνης στην Πορτογαλία. Πρόκειται για έναν σοσιαλιστή πολιτικό με στενούς δεσμούς με τον ιδιωτικό τομέα. Μεταξύ του κυβερνητικού του ρόλου στην Πορτογαλία, ο οποίος έληξε το 1997, και του διορισμού στην ΕΕ ως Επίτροπος το 1999, υπήρξε  αντιπρόεδρος της Portugal Telecom Internacional και πρόεδρος του πορτογαλικού παραρτήματος της Banco Santander. Το υψηλού επιπέδου προφίλ του και η νομική του εμπειρία (έχει επίσης διατελέσει δικαστής του πορτογαλικού Συνταγματικού Δικαστηριακού) φαίνεται να εκτιμάται από τους διεκδικητές στην μάχη για τις εισφορές για τα αντίγραφα,  οι οποίοι έχουν την τάση να αποφεύγουν να κάνουν δηλώσεις εκ των προτέρων. Μετά από επικοινωνία με την EurActiv, ο Vitorino αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο.

Φορολόγηση στα έργα, όχι στις συσκευές
Ο Vitorino θεωρείται αντικειμενικός και γνωστικός άνθρωπος. Αλλά θα μπορούσε να μπει στον πειρασμό να ακολουθήσει τις «δυνατότερες φωνές» κατά την διαπραγμάτευση, οι οποίες προέρχονται από κατασκευαστές των συσκευών παραγωγής μουσικής και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν  για την αντιγραφή καλλιτεχνικών έργων. Αναγνωρίζοντας ότι οι δικαιούχοι πρέπει να αποζημιωθούν για πιθανές αντιγραφές των έργων τους, οι κατασκευαστές προτείνουν να μετατοπίσουν τη φορολογική επιβάρυνση από τη συσκευή στο αντιγραφόμενο υλικό. Μία σημαντική έκθεση που εκδόθηκε στη Μεγάλη Βρετανία από τον Ian Hargreaves, υπό την αιγίδα του Βρετανού Πρωθυπουργού David Cameron, έκανε σαφές το σημείο αυτό. «Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει μια ακμάζουσα αγορά για τις προσωπικές συσκευές πολυμέσων που βασίζονται στην ιδιωτική αντιγραφή. Δε βλέπουμε κανένα οικονομικό επιχείρημα για την προσθήκη επιπλέον επιβαρύνσεων στις συσκευές αυτές, ώστε να επιτραπούν λογικές ιδιωτικές πράξεις που αποτελούν μέρος της φυσιολογικής χρήσης των συσκευών», αναφέρει η έκθεση που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάρτιο.

«Πράγματι, χωρίς την αντιγραφή, η κανονική χρήση αυτών των συσκευών θα περιοριζόταν στην αναπαραγωγή μουσικής ή στις ταινίες που αγοράζονται διαδικτυακά. Δεν γνωρίζουμε με ισχυρές αποδείξεις εάν έχει προκληθεί βλάβη σε δικαιούχους μέσω αυτού του είδους την αναπαραγωγή για ιδιωτική χρήση κατά τη συνήθη πορεία που χρησιμοποιούν ψηφιακό εξοπλισμό για να αναπαράγουν τα έργα», λέει η έκθεση. Οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών προϊόντων αμέσως επικαλέστηκαν την έκθεση. «Συνιστούμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει υπόψη την πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη Hargreaves, η οποία παρουσιάζει εναλλακτικά συστήματα για την αποζημίωση των δικαιούχων», είπε ο Irena Bednarich, πρόεδρος της Eurimag,  που αντιπροσωπεύει τη βιομηχανία εκτύπωσης και απεικόνισης.

Η αντίθεση των δικαιούχων
Υποστηρίζουν ότι, κατά μέσο όρο, για κάθε ένα ευρώ που ξοδεύουν οι καταναλωτές σε ηλεκτρονικά προϊόντα στην Ευρώπη, 51.2 λεπτά του ευρώ πάνε σε εισφορές. Συνεπώς προτείνουν ένα νέο σύστημα το οποίο θα χρεώνει άμεσα προϊόντα που προκύπτουν από αντιγραφή, όπως βιβλία ή ταινίες. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές συσκευών, αυτό θα μειώσει τις εισφορές στα ηλεκτρονικά προϊόντα έως και 19 λεπτά για κάθε ευρώ που συλλέγεται. Αλλά δεν θα έχουν τεράστια επίδραση στα πνευματικά δικαιώματα των αγαθών. Μια απλή 1.11%- 1.19% αύξηση στην τιμή του βιβλίου, που αντιστοιχεί σε 13-15 λεπτά του ευρώ ανά βιβλίο, θα αρκούσε…..» υποστηρίζει ο Bednarich.

Οι δικαιούχοι αντιτίθενται αισθητά στο επιχείρημα αυτό και υπογραμμίζουν ότι η πώληση των προϊόντων τους έχει ήδη μειωθεί εξαιτίας της πειρατείας. Η αύξηση των τιμών στα βιβλία ή τη μουσική, υποστηρίζουν, θα μείωνε περαιτέρω την όρεξη των καταναλωτών για νόμιμη πρόσβαση σε έργα πνευματικής ιδιοκτησίας. Σε αυτό το πλαίσιο, και παρά την έγκριση διαμεσολαβητή, ο Επίτροπος της εσωτερικής αγοράς, Michel Barnier, ίσως μπει στον πειρασμό να προτείνει νέα νομοθεσία που να καλύπτει μονό τα συναινετικά ζητήματα, αφήνοντας τα καυτά θέματα για τον διάδοχό του. Αυτό είναι το συμπέρασμα που πολλοί φοβούνται- για να μην μείνει ένα μέρος δυσαρεστημένο, θα μείνουν όλοι δυσαρεστημένοι με τη σημερινή κατάσταση.

Πηγή: euractiv.gr

 

Οι συζητήσεις μεταξύ δικαιούχων και κατασκευαστών ηλεκτρονικών αγαθών πρόκειται να ξεκινήσουν εκ νέου στις αρχές του 2012, σε μια προσπάθεια να βρεθεί μια λύση στο ευαίσθητο ζήτημα των εισφορών για αποζημιώσεις ως προς τη χρήση πνευματικών δικαιωμάτων σε καλλιτέχνες για τα αντίγραφα των έργων τους.  Οι υφιστάμενοι κανόνες της ΕΕ σχετικά με την πνευματική ιδιοκτησία χρονολογούνται από το 2001 και προβλέπουν μια «δίκαιη αποζημίωση» για τους δικαιούχους, αντισταθμίζοντας τις πιθανές οικονομικές απώλειες που είναι πιθανόν να έχουν οι δημιουργοί, ως αποτέλεσμα της αντιγραφής των έργων τους- είτε αυτά είναι βιβλία, είτε ταινίες ή μουσική. Αυτή η ασαφής διάταξη επέτρεψε σε χώρες της ΕΕ να θεσπίσουν διάφορους νομούς πνευματικών δικαιωμάτων ή εισφορών για την αποζημίωση των δικαιούχων. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές ηλεκτρονικών προϊόντων που χρησιμοποιούνται για επανάληψη αυτών των έργων ποικίλουν σε μεγάλο βαθμό, λόγω των διαφορετικών εισφορών και  των μεθόδων υπολογισμού τους.

 «Το γεγονός ότι οι δημιουργοί και οι υπόλοιποι δικαιούχοι πρέπει να λάβουν δίκαιη αποζημίωση για την χρήση των έργων τους δεν αποτελεί ζήτημα. Το θέμα είναι ότι όλα τα συστήματα που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή της εν λόγω της αποζημίωσης θα πρέπει να οργανωθούν κατά τον πιο αποτελεσματικό δυνατό τρόπο», υπογράμμισε ο Επίτροπος της ΕΕ, χρήζοντας τον Πορτογάλο πολιτικό και πρώην Επίτροπο της ΕΕ, António Vitorino, ως διαμεσολαβητή για το θέμα.


Ένας καλοφησμισμένος διαμεσολαβητής
Ο Vitorino ήταν επίτροπος της ΕΕ αρμόδιος για ζητήματα Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων κατά τη θητεία του Prodi μεταξύ 1999 και 2004.  Προηγουμένως, είχε διατελέσει αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός αμύνης στην Πορτογαλία. Πρόκειται για έναν σοσιαλιστή πολιτικό με στενούς δεσμούς με τον ιδιωτικό τομέα. Μεταξύ του κυβερνητικού του ρόλου στην Πορτογαλία, ο οποίος έληξε το 1997, και του διορισμού στην ΕΕ ως Επίτροπος το 1999, υπήρξε  αντιπρόεδρος της Portugal Telecom Internacional και πρόεδρος του πορτογαλικού παραρτήματος της Banco Santander. Το υψηλού επιπέδου προφίλ του και η νομική του εμπειρία (έχει επίσης διατελέσει δικαστής του πορτογαλικού Συνταγματικού Δικαστηριακού) φαίνεται να εκτιμάται από τους διεκδικητές στην μάχη για τις εισφορές για τα αντίγραφα,  οι οποίοι έχουν την τάση να αποφεύγουν να κάνουν δηλώσεις εκ των προτέρων. Μετά από επικοινωνία με την EurActiv, ο Vitorino αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο.

Φορολόγηση στα έργα, όχι στις συσκευές
Ο Vitorino θεωρείται αντικειμενικός και γνωστικός άνθρωπος. Αλλά θα μπορούσε να μπει στον πειρασμό να ακολουθήσει τις «δυνατότερες φωνές» κατά την διαπραγμάτευση, οι οποίες προέρχονται από κατασκευαστές των συσκευών παραγωγής μουσικής και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν  για την αντιγραφή καλλιτεχνικών έργων. Αναγνωρίζοντας ότι οι δικαιούχοι πρέπει να αποζημιωθούν για πιθανές αντιγραφές των έργων τους, οι κατασκευαστές προτείνουν να μετατοπίσουν τη φορολογική επιβάρυνση από τη συσκευή στο αντιγραφόμενο υλικό. Μία σημαντική έκθεση που εκδόθηκε στη Μεγάλη Βρετανία από τον Ian Hargreaves, υπό την αιγίδα του Βρετανού Πρωθυπουργού David Cameron, έκανε σαφές το σημείο αυτό. «Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει μια ακμάζουσα αγορά για τις προσωπικές συσκευές πολυμέσων που βασίζονται στην ιδιωτική αντιγραφή. Δε βλέπουμε κανένα οικονομικό επιχείρημα για την προσθήκη επιπλέον επιβαρύνσεων στις συσκευές αυτές, ώστε να επιτραπούν λογικές ιδιωτικές πράξεις που αποτελούν μέρος της φυσιολογικής χρήσης των συσκευών», αναφέρει η έκθεση που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάρτιο.

«Πράγματι, χωρίς την αντιγραφή, η κανονική χρήση αυτών των συσκευών θα περιοριζόταν στην αναπαραγωγή μουσικής ή στις ταινίες που αγοράζονται διαδικτυακά. Δεν γνωρίζουμε με ισχυρές αποδείξεις εάν έχει προκληθεί βλάβη σε δικαιούχους μέσω αυτού του είδους την αναπαραγωγή για ιδιωτική χρήση κατά τη συνήθη πορεία που χρησιμοποιούν ψηφιακό εξοπλισμό για να αναπαράγουν τα έργα», λέει η έκθεση. Οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών προϊόντων αμέσως επικαλέστηκαν την έκθεση. «Συνιστούμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει υπόψη την πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη Hargreaves, η οποία παρουσιάζει εναλλακτικά συστήματα για την αποζημίωση των δικαιούχων», είπε ο Irena Bednarich, πρόεδρος της Eurimag,  που αντιπροσωπεύει τη βιομηχανία εκτύπωσης και απεικόνισης.

Η αντίθεση των δικαιούχων
Υποστηρίζουν ότι, κατά μέσο όρο, για κάθε ένα ευρώ που ξοδεύουν οι καταναλωτές σε ηλεκτρονικά προϊόντα στην Ευρώπη, 51.2 λεπτά του ευρώ πάνε σε εισφορές. Συνεπώς προτείνουν ένα νέο σύστημα το οποίο θα χρεώνει άμεσα προϊόντα που προκύπτουν από αντιγραφή, όπως βιβλία ή ταινίες. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές συσκευών, αυτό θα μειώσει τις εισφορές στα ηλεκτρονικά προϊόντα έως και 19 λεπτά για κάθε ευρώ που συλλέγεται. Αλλά δεν θα έχουν τεράστια επίδραση στα πνευματικά δικαιώματα των αγαθών. Μια απλή 1.11%- 1.19% αύξηση στην τιμή του βιβλίου, που αντιστοιχεί σε 13-15 λεπτά του ευρώ ανά βιβλίο, θα αρκούσε…..» υποστηρίζει ο Bednarich.

Οι δικαιούχοι αντιτίθενται αισθητά στο επιχείρημα αυτό και υπογραμμίζουν ότι η πώληση των προϊόντων τους έχει ήδη μειωθεί εξαιτίας της πειρατείας. Η αύξηση των τιμών στα βιβλία ή τη μουσική, υποστηρίζουν, θα μείωνε περαιτέρω την όρεξη των καταναλωτών για νόμιμη πρόσβαση σε έργα πνευματικής ιδιοκτησίας. Σε αυτό το πλαίσιο, και παρά την έγκριση διαμεσολαβητή, ο Επίτροπος της εσωτερικής αγοράς, Michel Barnier, ίσως μπει στον πειρασμό να προτείνει νέα νομοθεσία που να καλύπτει μονό τα συναινετικά ζητήματα, αφήνοντας τα καυτά θέματα για τον διάδοχό του. Αυτό είναι το συμπέρασμα που πολλοί φοβούνται- για να μην μείνει ένα μέρος δυσαρεστημένο, θα μείνουν όλοι δυσαρεστημένοι με τη σημερινή κατάσταση.

Πηγή: euractiv.gr

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Ενισχυτής κεραίας U35Auto
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα περιγράψουμε σε αυτό το τεύχος τους ενισχυτές κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP683 UR AX6000
Το TP-Link Omada EAP683 UR ξεχωρίζει ως μια αξιόπιστη λύση στην κατηγορία των συσκευών δικτύου, συνδυάζοντας συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προηγμένη ασφάλεια και απρόσκοπτη διαχείριση δικτύου. Μ...
Ikusi ENC-108
Η Ikusi, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων προϊόντων, παρουσιάζει το ENC-108 με 8 εισόδους HDMI, τα σήματα των οποίων μπορούν να μετατραπούν σε 8 streams IP σε SPTS (unicast ή mult...
Redline S30 HEVC
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου δέκτη της Redline, S30 HEVC. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη Full HD που είναι εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζει συμπίεση H.265...
Ikusi IKUGaF
Η Ikusi καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τηλεοπτικής αναμετάδοσης προγραμμάτων, με τα έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUGaF που διαθέτει για τα Gap Fillers. Τα έτοιμα πακέτα IKUGaF είνα...
ANGA PS series
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών ANGA. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Ιουλίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
Διανομή σήματος HDMI στο σπίτι
Για τη θέαση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ανάλυσης μέσω ενός δέκτη, IPTV Box, αποκωδικοποιητή συνδρομητικής πλατφόρμας ή οποιασδήποτε άλλης εξωτερικής πηγής, απαιτείται μόνο η σύνδεσή τους στην...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
Fracarro D-Matrix 4S FTA
Την πιο πρόσφατη μονάδα της οικογένειας των Headend της ιταλικής Fracarro, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το D-Matrix 4S FTA, ένα Compact Headend που έρχε...
Amiko MIRA X-4200
Ένα νέο μοντέλο της σειράς OTT της Amiko δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το MIRA X-4200, ένα Set-Top Box που βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Linux και προ...
Sat & Zap, Ιούλιος 2024
Αρκετά νέα κανάλια στις 28 ανατολικά, ενώ και πάλι το Ιράν εμφανίζεται με νέα κανάλια εξωτερικού, μη εγκεκριμένα φυσικά από το θεοκρατικό καθεστώς… Al Mayadeen HD Hot Bird 13G – 13 East 11....