Skip to main content
TM 839
SECURITY REPORT 170
satpraxis 2022
now 33 2022
14 Μαΐου 2020 09:40

Άυξηση της online διαφημιστικής δαπάνης το 2019

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F04%2Fd9c5df3599a0e8014af9b8b920ff6896 XL

Ενδείξεις βελτίωσης και ανάσχεσης της αρνητικής μεταβολής του προηγούμενου έτους αποτυπώνει το 2019 η display διαφήμιση στην Ελλάδα, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 4% έναντι του 2018 οπότε η δαπάνη είχε αρνητικό πρόσημο (-3%) σε σχέση με το 2017. Σε επίπεδο απόλυτων αριθμών, η display δαπάνη επιστρέφει το 2019 στις…

Έρευνα Adex Hellas από τον IAB Hellas

Στο +4% η μεταβολή της online δαπάνης το 2019

Ενδείξεις βελτίωσης και ανάσχεσης της αρνητικής μεταβολής του προηγούμενου έτους αποτυπώνει το 2019 η display διαφήμιση στην Ελλάδα, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 4% έναντι του 2018 οπότε η δαπάνη είχε αρνητικό πρόσημο (-3%) σε σχέση με το 2017. Σε επίπεδο απόλυτων αριθμών, η display δαπάνη επιστρέφει το 2019 στις επιδόσεις του 2017 καθώς διαμορφώνεται στα 64,6 εκατ.  ευρώ έναντι 62,1 εκατ. ευρώ το 2018.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ετήσιο report Adex Hellas 2019 που εκδίδει ο IAB Hellas βάσει των στοιχείων που συλλέγει από τα μέλη του (ψηφιακούς εκδότες, media agencies και διαφημιστικά δίκτυα), η αυξητική αυτή τάση είναι ενθαρρυντική, δεδομένου ότι η έρευνα  αποτυπώνει τα διαφημιστικά έσοδα από 14 επιμέρους εκδότες (publishers) και δίκτυα (network) έναντι 16 μελών για την αντίστοιχη μελέτη του 2018. Πιο αναλυτικά, οι εκδότες και τα δίκτυα που παρείχαν στοιχεία στην έρευνα διαχειρίζονται 82 επιμέρους sites το 2019, έναντι 107 sites το 2018 και 125 το 2017.

Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το συγκεκριμένο report δεν εμπεριέχει τη διαφημιστική δαπάνη σε Programmatic, Google και Social media, η οποία αθροιζόμενη με το Display παρέχει μια πιο πλήρη εικόνα της ψηφιακής επένδυσης στην Ελλάδα.

Επιπλέον, θα  πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και η συμβολή στην αύξηση αυτή των ad hoc κονδυλίων προεκλογικών καμπανιών την περσινή χρονιά, που ανήλθαν συνολικά σε 2,35 εκατ. ευρώ.

Τέλος, καλό είναι να σημειωθεί ότι το video αθροίζει στο μερίδιό του 7,2% (4.677.473 ευρώ) και έχει συμβάλλει σημαντικά στη συνολική αύξηση, σε σχέση με το 2018 στο οποίο η σχετική επένδυση ανήλθε στα 3.236.691 ευρώ (5,2%).

Πρωταθλητής οι Χρηματο-οικονομικές Υπηρεσίες

Τα 64,6 εκατ. ευρώ που περιήλθαν στα ταμεία των ψηφιακών Μέσων διοχετεύθηκαν από 21 επιμέρους κατηγορίες διαφημιζομένων με προεξάρχουσα αυτή των Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών που δαπάνησαν 9,8 εκατ. ευρώ (15,18%) για τη διαδικτυακή προβολή τους. Ακολουθεί στη 2η θέση το Λιανεμπόριο με 9,031 εκατ. ευρώ (13,98%) το οποίο αναρριχάται από την τρίτη θέση στην οποία βρισκόταν το 2018. Τα ΜΜΕ και η Διασκέδαση επενδύουν 6,4 εκατ. ευρώ (9,98%), οι Τηλεπικοινωνίες 5,33 εκατ. ευρώ (8,26%) ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η κατηγορία των FMCG / προϊόντα περιποίησης και ΜΗΣΥΦΑ με 4 κατ. ευρώ (6,20%).  Έπεται στην 6η θέση η κατηγορία FMCG/Τρόφιμα με 3,5 εκατ. ευρώ και μερίδιο 5,50%, στην 7η  τα Αυτοκίνητα – Μοτοσικλέτες με 3,54 εκατ. ευρώ (5,49%), στην 8η τα  Προϊόντα Τεχνολογίας, Software/Ηλεκτρονικά Αναλώσιμα με 2,8 εκατ. ευρώ (4,35%), στην 9η η Πολιτική Διαφήμιση με 2,35 εκατ. ευρώ (3,65%) και στη 10η τα  Αλκοολούχα ποτά με 2,3 εκατ. ευρώ (3,65%). Στη 2η δεκάδα και στην 11η θέση τοποθετούνται τα Ταξίδια και ο Τουρισμός με 2,1 εκατ. ευρώ (3,28%), στη 12η τα Βοηθητικά Προγράμματα με 1,7 εκατ. ευρώ (2,71%), στη 13η τα  Μη αλκοολούχα Ποτά με 1,6 εκατ. ευρώ (2,48%), στη 14η θέση η Εκπαίδευση με 1,5 εκατ. ευρώ και μερίδιο 2,31%, στη 15η η Βιομηχανία και οι Κατασκευές με 922.228 ευρώ (1,43%), στη 16η το Business Service με 836.000 ευρώ (1,29%), στη 17η τα Καθαριστικά με 568.134 ευρώ (0,88%), στη 18η οι Λευκές Συσκευές με 559.752 ευρώ (0,87%), στη 19η τα Έπιπλα και Είδη Διακόσμησης με 491.765 ευρώ (0,76%), στην 20ή το Real Estate με 244.900 ευρώ (0,38%) και στην 21η η Αγορά Εργασίας με 85.200 ευρώ (0,13%).

Δήλωση προέδρου του IAB Hellas

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των στοιχείων της έρευνας Adex Hellas για το 2019, ο πρόεδρος του IAB Hellas, Σπύρος Παπαγεωργίου, τονίζει: “Η αύξηση της μεταβολής της display δαπάνης το 2019 αποτέλεσε το πρώτο, σημαντικό, δείγμα μια επαναφοράς στην ανάπτυξη για το digital  marketing. Δυστυχώς το 2020 η τάση αυτή ανεστάλη από την έλευση  του Covid-19. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και  ήδη πραγματοποιήσαμε μια πολύ μεγάλη καμπάνια με στόχο την ενίσχυση των Ελληνικών ψηφιακών ΜΜΕ. Το 2019 έδειξε μια μεγάλη δυναμική, ιδιαίτερα στο δεύτερο μισό του έτους και θεωρούμε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την αυξητική τάση του video. Σχεδιάζουμε βελτιώσεις για την  ADEX καθώς αυτή τη στιγμή αποτελεί τη μοναδική αξιόπιστη καταγραφή της ψηφιακής διαφημιστικής επένδυσης στην Ελλάδα.»

H εξέλιξη του online display advertising στην Ελλάδα

ETOΣ

ΔΑΠΑΝΗ (σε εκ €)

ΜΕΤΑΒΟΛΗ %

2014

79,3

+5,5

2015

68,3

-13

2016

77,2

+12,7

2017

64

-4,5

2018

62,1

-3

2019

64,6

+4

Πηγή: ΙΑΒ Ηellas

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ομοαξονικά καλώδια Kathrein για αξιοπιστία, αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα
Η σύνδεση δεν είναι απλώς τεχνολογία – είναι θέμα εμπιστοσύνης. Σε έναν κόσμο όπου η ποιότητα του σήματος και η σταθερότητα της μετάδοσης είναι κρίσιμη, τα καλώδια Kathrein προσφέρουν απόλυτη αξιοπι…
PROMAX TV Explorer NG
Είναι πλέον διαθέσιμο από την IDComs το πλήρες manual σε αρχείο PDF, για τον νέο επαναστατικό αναλυτή TV Explorer NG της PROMAX. Το συγκεκριμένο manual διαθέτει πάνω από 120 σελίδες με αναλυτικές πε…
ALE UC Solution
Η υβριδική εργασία αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό. Οι εργαζόμενοι εργάζονται και επικοινωνούν από όπου και αν βρίσκονται, χωρίς να κρίνεται απαραίτητη η φυσική παρουσία στον ίδιο χώρο. Με τη λύση ενοποι…
Akuvox Self-Organizing Network
Η Akuvox παρουσιάζει μια καινοτόμα προσέγγιση στον έλεγχο πρόσβασης για πολυκατοικίες και gated communities, με τη λύση Self-Organizing Network, σχεδιασμένη για να προσφέρει ευκολία, αποδοτικότητα κ…
EDISION διπλές πρίζες TV/R-SAT
Μια εξαιρετική νέα σειρά πριζών τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σήματος και αξεσουάρ είναι άμεσα διαθέσιμη από την EDISION. Οι πρίζες σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την EDISION, διαθέτουν εξαιρετ…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT ROT 310C & ROR 260C
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπά…
Ομοαξονικά καλώδια της Multimedia Perspectives / Fagor
Στη νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων της IDComs συμπεριλαμβάνεται ένα σύνολο ιδιαίτερα αξιόλογων ομοαξονικών καλωδίων για όλες τις εφαρμογές λήψης και διανομής επίγειων και δορυφορικών τηλεοπτικών σημ…
Yeastar TB Series BRI VoIP Gateway
Η σειρά TB της Yeastar περιλαμβάνει τα TB200 και TB400, δύο συμπαγείς και αξιόπιστες αυτόνομες πύλες (gateways) VoIP που μετατρέπουν τις γραμμές ISDN BRI σε VoIP, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ενσ…
Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall
Η συνδεσιμότητα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοξενίας και το Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall δίνει τη λύση που κάθε ξενοδόχος χρειάζεται. Με τεχνολογία Wi-Fi 6 AX3000 και ταχύτητες έως 2.974Mbps…
Televes 552220 ενισχυτής γραμμής 3 εξόδων
O Televes 552220 είναι ένας ενισχυτής γραμμής τηλεοπτικού σήματος κατάλληλος για διαμερίσματα, με 3 εξόδους και αυτόματη αποκοπή παρεμβολών 5G / LTE. Διαθέτει 2 κύριες εξόδους και 1 για μία τοπική T…
TP-Link Omada OC220
Η σειρά εξειδικευμένων επιχειρηματικών λύσεων της TP-Link, Omada, μόλις κυκλοφόρησε τον OC220, έναν νέο ελεγκτή υλικού με 2,6 φορές ταχύτερη εκκίνηση από τον ελεγκτή προηγούμενης γενιάς. Μικρό κουτί…
Audien W-990B & W-176
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των ηχείων W-990B μαζί με την κονσόλα χειρισμού W-176 της Audien, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σετ ήχου, ιδανικό…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, Ιανουάριος 2026
Το νέο τεύχος Ιανουαρίου 2026 του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύ…
SAT & ZAP, Ιανουάριος 2026
Για πρώτη φορά, είδα ελεύθερη μετάδοση ισραηλινών καναλιών του πακέτου ΥΕS (δύσκολου στα ΒΔ)! Στα αξιόλογα, στις 13 Ανατολικά το αγγλόφωνο CNBC Europe και το νέο ιταλικό κανάλι για την ποδηλασία. Αξ…
Εφαρμογές ευθυγράμμισης δορυφορικού κατόπτρου
Η δορυφορική λήψη παραμένει για πολλούς το αγαπημένο τους χόμπι, που κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον τους να αναζητούν στον ορίζοντα νέα τηλεοπτικά κανάλια από διάφορες χώρες του πλανήτη. Η ταράτσα στ…
«Η τεχνολογία είναι πάνω απ’ όλα ανθρώπινη υπόθεση»
Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα, η τεχνολογία δεν είναι πια πολυτέλεια, είναι η δύναμη που ενώνει ανθρώπους, απλοποιεί διαδικασίες και δημιουργεί νέες εμπειρίες. Από την πρώτη στιγμή, η Par…
EDISION HDMI Modulator 3in1 mini loop
Ο ολοκαίνουργιος ψηφιακός διαμορφωτής της EDISION δοκιμάστηκε στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης για το τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για τον HDMI Modulator 3in1 mini loop, έναν ψηφιακό μονοκ…
Audien W-990B & W-176
Η Audien παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σετ ηχητικού συστήματος, που είναι ευέλικτο στην εγκατάσταση και εύκολο στον χειρισμό του. Το σετ αυτό αποτελείται από τα ηχεία W-990B και την κονσόλα W-176, τα…
Amiko Mini Combo FTA
Τον τελευταίο δέκτη που κυκλοφόρησε η Amiko δοκιμάσαμε για αυτόν τον μήνα στο εργαστήριο της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον Mini Combo FTA, έναν οικονομικό δέκτη με ανάλυση Full HD, που όχι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.