Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Χιλιάδες χρήστες στη νέα «anti-Facebook» κοινωνική πλατφόρμα Ello
Το νέο κοινωνικό δίκτυο Ello δέχεται 31.000 αιτήσεις για πρόσκληση κάθε ώρα από άτομα που επιθυμούν να εγγραφούν στην πλατφόρμα, δήλωσε ο ιδρυτής του στο BBC. Το Ello σχεδιάστηκε αρχικά για να χρησιμοποιηθεί από 90 φίλους του ιδρυτή του, Paul Budnitz. Αλλά ο ιδιοκτήτης καταστήματος πώλησης ποδηλάτων από τη πολιτεία…
Το νέο κοινωνικό δίκτυο Ello δέχεται 31.000 αιτήσεις για πρόσκληση κάθε ώρα από άτομα που επιθυμούν να εγγραφούν στην πλατφόρμα, δήλωσε ο ιδρυτής του στο BBC. Το Ello σχεδιάστηκε αρχικά για να χρησιμοποιηθεί από 90 φίλους του ιδρυτή του, Paul Budnitz. Αλλά ο ιδιοκτήτης καταστήματος πώλησης ποδηλάτων από τη πολιτεία του Vermont των ΗΠΑ, το άνοιξε και σε άλλους στις 7 Αυγούστου.
Το Ello θεωρείται ένα anti-Facebook δίκτυο, λόγω της δέσμευσης του να μην φιλοξενεί διαφημίσεις, και να μην μεταπωλεί τα δεδομένα των χρηστών. Όμως ειδικοί προειδοποιούν ότι μπορεί να σχεδιάζει τη χρέωση μικρο-πληρωμών για κάποια επιπρόσθετα χαρακτηριστικά.
Ο ιστότοπος έχει μινιμαλιστικό σχεδιασμό και δεν φαίνεται ιδιαίτερα φιλικό στους χρήστες, με τη πρώτη ματιά, όπως τα καθιερωμένα δίκτυα. Έχει ήδη επιβιώσει από μία επίθεση DDoS (Distributed Denial of Service), που το έβγαλε εκτός λειτουργίας το σαββατοκύριακο.
«Μαθαίνουμε σιγά σιγά, αλλά έχουμε μία πολύ ικανή τεχνική ομάδα και back end», είπε ο ιδρυτής του, Paul Budnitz, στο BBC. «Είναι ακόμα σε μορφή beta, έχει bugs, και κάνει περίεργα πράγματα – τα οποία διορθώνονται όσο πιο γρήγορα μπορούμε».
Ο Budnizt πρόσθεσε ότι «κολακεύεται» από το χαρακτηρισμό «anti-Facebook», αλλά λέει ότι δεν βλέπει έτσι την υπηρεσία του.
«Δεν πιστεύουμε ότι το Facebook είναι ανταγωνιστής. Το θεωρούμε ως μία διαφημιστική πλατφόρμα, ενώ εμείς είμαστε ένα δίκτυο», εξήγησε.
Το δίκτυο θα έχει έσοδα πουλώντας τη πρόσβαση σε επιπρόσθετα χαρακτηριστικά, λέει ο Budnitz. «Όπως τα app store, θα πουλάμε χαρακτηριστικά για λίγα δολάρια».
Τα μέλη μπορούν ήδη να δουν τα χαρακτηριστικά που αναπτύσσονται στη σελίδα και να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.
Όμως το παραδοσιακό μοντέλο της δωρεάν χρήσης των δικτύων, ιστορικά είναι το κλειδί στην επιτυχία, λέει ο James McQuivey, αναλυτής της εταιρείας ερευνών Forester. «Πάνω από όλα, ο λόγος που πέτυχαν υπηρεσίες όπως το Whatsapp, το Instagram, το Pinterest, είναι επειδή είναι δωρεάν», δήλωσε στο BBC.
«Δεν προσκαλείς τον φίλο σου, αν αυτό του κοστίζει χρήματα. Ακόμα και στον κόσμο της ψηφιακής μουσικής – μπορεί να πληρώνεις για τις υπηρεσίες, αλλά οι περισσότεροι δεν το κάνουν».
«Το Ello ακολουθεί τις συνήθειες που έχουν ήδη οι καταναλωτές για τις ψηφιακές υπηρεσίες, που δεν μπορούν να τις αλλάξουν μόνοι τους».
Ο McQuivey υποστηρίζει επίσης ότι η στάση του κόσμου σε σχέση με τις διαφημίσεις και την εκμετάλλευση των δεδομένων, μπορεί να μην είναι τόσο αρνητική όσο φαίνεται.
«Μπορεί όλοι να πιστεύουμε ότι δεν μας αρέσουν οι διαφημίσεις, μπορεί να πιστεύουμε ότι είναι λάθος οι εταιρείες να κερδίζουν από τα προσωπικά μας δεδομένα, αλλά η συμπεριφορά μας λέει αυτές οι εταιρείες μας δίνουν ό,τι θέλουμε και δεν μας πειράζει τι κάνουν ως αντάλλαγμα», συμπλήρωσε.
«Το γεγονός είναι ότι κανείς δεν έκανε μία σημαντική κίνηση φυγής από ένα πάροχο internet, εξαιτίας των διαφημίσεων ή της εκμετάλλευσης των δεδομένων».
http://www.bbc.com/news/technology-29409541